karval píše:Dnes mi došla z českého e-shopu méně známá (snad) značková baterka. Cena 54 Kč bez DPH. Udělám pár měřících cyklů a uvidím. Chtěl bych z nich udělat baterii na nabíjení v poli.
stačí fakt jeden, nabij na 4,2 lipol, vybij na 2,9V jednou A a uvidíš, měřit deseti cyklama, jestli vybiješ po rozhejbání o pár miliku víc, nebo mín nemá opravdu smysl.
jinak pro nabijení v poli se mi spíš osvědčilo nosit si na to pole na celý den nabité baterie který rovnou do toho era dám nabité---teda pokud jde o nějaké 3/4 články do 4Ah
když dobijení z auta--cesta na letiště autem--z vrakáče jde v poho koupit autobaterie s reálně sosatelnými ampérami 35 A na 12 ti voltech za přeženu--KDYŽ TO NEKUKECÁŠ ZA MÍN TAK TO BUDE ZA 500 KČ , A je dost pravděpodobné, že většina modelářských nabiječek začne pod napětí 10V řvát a přestane z té autobaterie nabijet aby ji nepodvybila, takže všeobecně tady na RC mánii tvrzení, jak je duležité mít trakční baterii kterou mužeš vybít do mrtě uplně tak moc taky nefunguje.
samozřejmě, že 35A při 12V v lionce je do kapsy lehčí, než 35A sosatelných v autobaterce--35A dá podle stavu 45/65 Ah autobaterie.
ale těch reálně sosatelných 35 Ah jde z vrakáče koupit opravdu v poho za 500kč.
problematiku trakční, nebo autobatere obyč PB olovo nechám jiným, letos sosám z obyč autobaterek 6ks paralelně v podstatě víkend co víkend--celková reálně vysosatelná kapacita asi přez 200Ah při odběru přez 10ah trvale--náklady na koupi přez reálných sosatelných 200 Ah 3000kč a nemyslím si, že příští rok bych musel investovat znovu, jak tvrdí zastánci trakčních baterií---jde jen o to, nesosat pravidelně pod 10 voltu--což při vyšších odběrech ohlídá--odstaví bud nabiječka, nebo zdroj 12/ 220V, kdy při poklesech k 10V na autobaterii vypne.
ale to se musí už rozhodnout každý sám, naprosto chápu všechny argumenty proti olověné baterii a věřím i tomu, že jsou určitě i lidé , kteří ji okamžitě zničí i pouhým pohledem na ní.