Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 539 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 36  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2018 19:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6800
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
No Jiříku, pomalu dávám dohromady tohodle obříka 4S7P (celkově max 21Ah) baterku.
Teoreticky by z toho šlo tahat 140A , ale to samozřejmně využívat nebudu. Proud při startu bude okolo 60A, v letu pak třetinový.

Pro info o vnitřním odporu. Na dalším obrázku je 4S4P Li-Ion Samsung Q30 (tzn měkčí články než zelený VTC6). A i tak to není špatný. Ale na 100A proudy to samozřejmně není :-) :-) Ideálně tak do 30A. Bak si baterka chrochtá a neničí se.


Přílohy:
WP_20180621_20_43_03_Pro.jpg
WP_20180621_20_43_03_Pro.jpg [ 73.95 KiB | Zobrazeno 709 krát ]
WP_20180609_07_41_12_Pro.jpg
WP_20180609_07_41_12_Pro.jpg [ 56.33 KiB | Zobrazeno 709 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2018 21:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.11.2008
Příspěvky: 3175
Bydliště: Králíky
Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
Zdar , používám na coptéře 7" VTC 5A 4S1P běžně ve špičkách tahám 45A. Baterka se neustále lepší ( Ri ). Jsem stále pod 10mOhm. Typicky kolem 9,6 mOhm.

_________________
Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
http://www.youtube.com/channel/UCse-r33huEB_npuJ07nT25A


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2018 22:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6831
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Když už jsme v těch kapacitách, tak mi zítra má přijít z Fulguru 6S44P v 18650. Hodně přes 80Ah. Dám fotky až to dorazí. Taky to požene vrtuli, akorát trojlistou, stavitelnou a pod vodou v Kortově trysce. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 8:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6831
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Fotka LiIon drobečka, jak jsem slíbil. Tlustodráty jsou průřez 6 mm, slabodráty je na hlídání minimálky jednotlivých pater a na "balancování". Obávám se ale, že na proud potřebnej na balancování tohodle monstra na trhu balancér není. :)


Přílohy:
LiIon 84Ah 6S.jpg
LiIon 84Ah 6S.jpg [ 80.3 KiB | Zobrazeno 653 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 8:32 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8577
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 292
Blog: Zobrazit blog (3)
graup15 píše:
No Jiříku, pomalu dávám dohromady tohodle obříka 4S7P (celkově max 21Ah) baterku.

Tak nějak si nemohu pomoci Dalibore... Nezvažoval jsi přejít na strategii: udělat seriové 4S a ty dát paraelně?

Obecně jsem vždycky byl pro nejprve paralelně a z toho pak udělat seriovou sadu, přesně jak to máš udělané. ALe v době, kdy by se nemuselo balancovat je tam extrémní nevýhoda nemožnosti změřit jen jeden článek. To při zapojení nejprve seriově půjde. Je jasné, že jsou tam uzavřené smyčky a tak to bude ovlivněné, ale mělo by to řešení (třeba měřit při zatížení). Proti hledání problému na paralelních sadách naprosto v pohodě.

Hlavně se prostě obávám jednoho zmetku z výroby, který by mohl pokazit sadu. Asi se tomu dá předejít nějakým úvodním cyklem, ale to je práce navíc.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 10:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1333
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
TomasC píše:
udělat seriové 4S a ty dát paraelně?


To bych nedoporučoval. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 12:50 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8577
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 292
Blog: Zobrazit blog (3)
Mě se to taky moc nelíbí. Ale ten přínos možné kontroly jednotlivých článků je prostě nezajímavý benefit...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 13:22 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.5.2018
Příspěvky: 95
Bydliště: Kousek od Prahé
TomasC píše:
.. ten přínos možné kontroly jednotlivých článků je prostě nezajímavý benefit...


Tak proč to dělat? :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 14:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3408
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@ @ Například (pokud jsem správně pobral) Tesla Model S
96S Unom 345 V, Umax 403 V, Umin 310 V, Unom(1S) = 3.6 V
poskládáno z 16 sekcí (modulů)-každý modul 6 článků v sérii a 72 takových šestic paralelně!
96/6=16sekcí(modulů)v sérii, sekce nejsou tvořeny z jednotlivých paralelně spojených člán.
takže 16S(6S1P)72P) 16x(6x72) = 16x(432) = 6912 článků po 432 ks v šestnácti modulech
Tuesday, November 11, 2014 - 31. A PEEK INSIDE THE BATTERY OF A TESLA MODEL S
- "A closer examination of the module assembly shows that each cell is wired
to the main bus (the primary electrical path) through little fuses...this is an outstanding
safety feature that will disconnect an individual cell that may have shorted with time."
... podrobnější prohlídkou zapojení modulu zjištěno, že každý článek je k hlavní sběrnici
připojen přes (malou-drobnou) pojistku, která může (?vadný?) článek odpojit ...
(Pokud jde o uváděných "12.29 W.h. equivalently 3.4 A.h." Spíš bych čekal 2.2 až 2.6 Ah)
Nějaký důvod pro spojení nejdříve 6S, a teprve ty pak do 72p v každém z 16 modulů bude.
Že by jím byla možnost testování jednotlivých článků v každé 6S sadě, se mi nezdá.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 14:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1333
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
guchar píše:
@ @ Například (pokud jsem správně pobral) Tesla Model S
96S Unom 345 V, Umax 403 V, Umin 310 V, Unom(1S) = 3.6 V
poskládáno z 16 sekcí (modulů)-každý modul 6 článků v sérii a 72 takových šestic paralelně!
96/6=16sekcí(modulů)v sérii, sekce nejsou tvořeny z jednotlivých paralelně spojených člán.
takže 16S(6S1P)72P) 16x(6x72) = 16x(432) = 6912 článků po 432 ks v šestnácti modulech
Tuesday, November 11, 2014 - 31. A PEEK INSIDE THE BATTERY OF A TESLA MODEL S
- "A closer examination of the module assembly shows that each cell is wired
to the main bus (the primary electrical path) through little fuses...this is an outstanding
safety feature that will disconnect an individual cell that may have shorted with time."
... podrobnější prohlídkou zapojení modulu zjištěno, že každý článek je k hlavní sběrnici
připojen přes (malou-drobnou) pojistku, která může (?vadný?) článek odpojit ...
(Pokud jde o uváděných "12.29 W.h. equivalently 3.4 A.h." Spíš bych čekal 2.2 až 2.6 Ah)
Nějaký důvod pro spojení nejdříve 6S, a teprve ty pak do 72p v každém z 16 modulů bude.
Že by jím byla možnost testování jednotlivých článků v každé 6S sadě, se mi nezdá.


Podívej se na obrázek a počítej. Ta baterie je složená jinak. 16 sekcí po 444 baterkách, tedy 6S 74P a to vše 16x v sérii. Celkový počet 7 104 akumulátorů.
Hlavně jsou akumulátory v každé sekci složené nejdříve 74 paralelně a teprve poté je šest takových "polotovarů" spojeno do série a tvoří jeden blok ze šestnácti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 16:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6800
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
TomasC píše:
Mě se to taky moc nelíbí. Ale ten přínos možné kontroly jednotlivých článků je prostě nezajímavý benefit...

Možná u mnohem větší (dražší sady by to šlo zvážit), ale tady to není potřeba. Před pájním jsem každou nabil přesně na 3.7V (každou samostatně). A před pájením ještě zkontroloval napětí.
Bude to do FPV letadýlka:-) Ale to je teprve ve stádiu výkresu. Baterku potřebuji pro odladění pohonu. Teoreticky by ten můj eroplánek měl uvézt 42Ah baterku, ale myslím,že bych ho už na mé přistávací dráze neubrzdil.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 17:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3408
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@novfra Minimálně dle 72 versus 74 (6 192 versus 7 104) oba čerpáme z různých pramenů.
Připouštím, že je možné, aby
"Therefore, our second observation is that each module contains 19.63V/3.2V = 6 cells in series.
Consequently, the module is configured as 72 parallel legs, each containing 6 cells in series
(abbreviated as 6s x 72p)."
mimo spojení 72 noh (72 parallel legs) na začátku a konci každé nohy (sloupce)
existovaly i propojky spojující články uvnitř noh, po řádcích.
Odkaz ze kterého jsem původně vycházel (85 kWh, a méně článků, asi jinak měřeno)
Tuesday, November 11, 2014 - Autor: Nadim Maluf
Pozdější odkaz baterie z článků: 7,104 = 85 kWh (battery pack)
(r. 2015 zvýšení kapacity 6% a rekonfigurace na 8,256 článků 100 kWh = přes 300 mil)
August 06, 2017 - George Hawley - UNDERSTANDING TESLA'S LITHIUM ION BATTERIES
Obrázek kde bych mohl vidět pospojování S a P větví jsem v citovaných nenašel.
- Za poněkud delší čas se k tomu dá prokousat v
Tesla's Battery Tech Explained: Part 1 - The Cell (2 Module, 3 Pack)
Tesla's Battery Tech Explained: Part 1 - The Cell
Tesla's Battery Tech Explained: Part 2 - The Module
Tesla's Battery Tech Explained: Part 3 - The Pack


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.06.2018 17:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1333
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
guchar píše:
@novfra Minimálně dle 72 versus 74 (6 192 versus 7 104) oba čerpáme z různých pramenů.
Připouštím, že je možné, aby
"Therefore, our second observation is that each module contains 19.63V/3.2V = 6 cells in series.
Consequently, the module is configured as 72 parallel legs, each containing 6 cells in series
(abbreviated as 6s x 72p)."
mimo spojení 72 noh (72 parallel legs) na začátku a konci každé nohy (sloupce)
existovaly i propojky spojující články uvnitř noh, po řádcích.
Odkaz ze kterého jsem původně vycházel (85 kWh, a méně článků, asi jinak měřeno)
Tuesday, November 11, 2014 - Autor: Nadim Maluf
Obrázek kde bych mohl vidět pospojování S a P větví jsem v citovaných nenašel.


Čerpám z odkazu, který si sem dal. Hned na druhé fotce to máš. Je tam 444 baterek 6S 74P. Druhá strana je "zrcadlově" obrácená.
Na té druhé fotce jsou čtyři sekce. Dvě malé, dvě velké. Malé jsou samostatně, velké jsou napůl + a -
Už to vidíš?

PS:
Pokusím se to lépe popsat. Na druhé fotce z Tvého odkazu je jeden ze šestnácti modulů složený ze 444 akumulátorů.
Začneme třeba vlevo dole, "malý" blok. Všechny akumulátory mají z našeho pohledu - pol. Celý ten plechový výlisek je - pol 74 akumulátorů = paralelní spojení a zároveň - pol celého bloku. Vlevo dole je druhý, velký blok, kde je 148 akumulátorů zapojených do plechového výlisku tak, že 74 blíž k pravé straně je + pol a 74 akumulátorů blíž k levé straně je opět - pol dalších 74 akumulátorů.
Tím, že jsou akumulátory (všech 148) zapojené na jeden spoj znamená, že je tam propojeno 74 + polů a 74 - polů. Tím je spojený druhý a třetí "článek" (čti složeno z 74 kousků) jak paralelně, tak zároveň slouží jako sériové propojení mezi druhým a třetím článkem.
Z druhé strany, z našeho pohledu dole, je to zrcadlově otočené. Velký propoj napravo dole a levý malý je vlastně taky velký, ale už zasahuje do horní řady.
Nevím, jak se autor obrázku dopočítal 72 *6=432, když na fotce jasně vidím 444 baterek v zapojení 6S74P a nejdříve jsou všechny paralelně a až poté do série.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.06.2018 10:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3408
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@novfra 6S72P versus 6S74P Na těch fotkách jsem se to pokoušel počítat.
Ale když se mi to začalo míhat, a slévat před očima, tak jsem to počítání (na rozdíl od tebe) vzdal.
Pokud je rozdíl mezi textem a fotkami (vyobrazením) na www stránce
"Tuesday, November 11, 2014 - Autor: Nadim Maluf" jde asi o ILUSTRAČNÍ foto, nebo nevím.
- Jako vždy a všude platí: "Důvěřuj, ale prověřuj.". Díky za trpělivost.
-- pro 6S74P (74P6S) v Tesla Model S, svědčí i tyto další dva odkazy
TESLA MODEL S BATTERY TEARDOWN
Tesla Model S Lithium Ion Battery 18650 EV Module - 22.8 Volt, 5.3 kWh
--- některé odkazy ukazují, že tyto "battery pack" užívají patent. chlazení(glykol) kapalinou
Model S Overall Thermal Management
Tesla patent cooling tube


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.06.2018 10:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6800
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Re Jirry
Na co ten pack bude?
Jinak máš to hezké...jen tak dál.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 539 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 36  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz