Myslím,že tvé zjištění ,že 4A je ideální max proud pro dobré Li-Ion naprosto koresponduje i s tím co jsem si otestoval já. A toto to potvrzuje. Jen bych měl dotaz na Nofru.
Li-Pol jsou výkonnější baterky, proč se nedělají v podobném pouzdru jako Li-Ion? Myslím,že degradace a nafukování Lipol je dané i tím,že ten plastopytlík přestane těsnit.
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1577 Bydliště: Meziměstí ČR
A to si v tom WV při tom krásně topíš a máš teplíčko. On kdyby si pořádně zatopil neujede ani 300km. To nemluvím o ceně za 1km pokud se započítá amortizace. Na svém elektrokole (nedám na něj dopustit) ujedu za čtyři roky předpokládané životnosti baterky cca 6000 km , tak mě i na kole vychází při ceně standardních u nás kupovaných baterek nemalých cca 1,30 Kč na km a to nepočítám energii na dobíjení.
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
jyrry píše:
No, ono to nebude zrovna moc - viz. ty připojovací dráty:
Příloha:
tesla-cells-wire-bonding.jpg
Nevěřím že přes to teče 10A...
to by tak právě odpovídalo té smysluplné maximální trvalé zatížitelnosti několik minut, než to --pravděpodobně čidlo teploty článku ve výsledku sníží na 50procentní výkon--možná se pletu, ale mám pocit, že 24 hodin lemans zatím žádný elektromobil nejezdí a opravdu si nemyslím, že by byl problém v tom, že by výkon neuměl elektromotor, ale že není zatím boha ho umět trvale krmit současnou technologií lion baterií.
já jak uvažuji o té trialové akuelektromotorce , na netu nějaké profi řešení jsou--ten výkon tam ve srovnání se spalovacím motorem prostě není, to jsou videa, kde jezdí po dětském hřišti a pečlivě vybraných překážkách, která ta aku trial dá---ona by určitě dala víc a srovnatelné se spalovacím pohonem, ale odrazilo by se to na životnosti právě těch bateriích--si alespon myslím a třeba právě tady už bude možná cosi--jako omezovač příkonu--ochrana životnosti baterií
oni fungují--alespon se mi to zdá-- ty samo domo překopávky--upravy na elektro, kde ale nikdo neřeší životnost baterií
ale profi provedení od seriozních výrobcu už jsou líný--podle mého nastavený na poměr, mezi výkonem a ještě rozumnou životností aku sad--je už jedno, jestli lion, lipol,,life.
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
TomasC píše:
Mimochodem, nemáte někdo rozebranou VTC6?? Ta pojistka by mě zajímala......
Neznám pojistku ve VTC6, ale do některých 18650 se pojistky vkládaly už před dvaceti lety. Při určitém proudu se aktivovaly (přerušily článek) a to tak, že nevratně. Po překročení daného proudu byla baterka na vyhození.
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
graup15 píše:
Jen bych měl dotaz na Nofru.
Li-Pol jsou výkonnější baterky, proč se nedělají v podobném pouzdru jako Li-Ion? Myslím,že degradace a nafukování Lipol je dané i tím,že ten plastopytlík přestane těsnit.
Lionky mají tekutý elektrolyt, je dost agresivní, tedy pevné kovové pouzdro. Lipolka má elektrolyt pevný, navíc nemá klasický separátor, tak může být i v kusu "igelitu". No a ta jejich vlastnost (nafukování) a pevné, třeba kovové pouzdro? Takový malý granátek.
Je to asi takový rozdíl, jako u Pb akumulátorů. Na jedné straně klasicky zaplavená a gelová, na druhé straně AGM. Když to přeženu, taky by mohla být v kusu igelitu.
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Ve starých lionkách, tak 10 let, opravdu pojistka byla. Dle mě (ODHAD) v nových už není a ten obrázek v datasheetu je jen obkreslován z minulosti. A pojistku (včetně kurvítka) zastane elektronika.
Odhaduju to proto, že pojistka by měla nějaký odpor, kdyby šla vyhodit, tak by zbyl naprosto skvělý zdroj. A to by už někdo udělal a sdělil světu.
Ale pravda by mě zajímala. Něco jako, když Aleš ze Satrie rozmotal A123.
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
TomasC píše:
Ve starých lionkách, tak 10 let, opravdu pojistka byla. Dle mě (ODHAD) v nových už není a ten obrázek v datasheetu je jen obkreslován z minulosti. A pojistku (včetně kurvítka) zastane elektronika.
Odhaduju to proto, že pojistka by měla nějaký odpor, kdyby šla vyhodit, tak by zbyl naprosto skvělý zdroj. A to by už někdo udělal a sdělil světu.
Ale pravda by mě zajímala. Něco jako, když Aleš ze Satrie rozmotal A123.
Můžu nějakou novější rozbalit. Ale do silových se pojistky nedávaly, při zkratu by musela vybavit a já bych neměl opálené prsty. V práci kouknu, co tam mám a něco rozeberu.
A je to na 100% VTC6 nebo nějaký noname? Jaký je to rok výroby? Bez takových informací je to video dost na nic ... Když to video natočí skybreaker nebo novfra a napíšete tam že je to VTC6, tak článek zaplatím.
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky:8
TomasC píše:
Mimochodem, nemáte někdo rozebranou VTC6?? Ta pojistka by mě zajímala......
@TomasC V té diplomce dole je str. 22 (v textu) / (str. 28 dle docplayer) - asi VTC5 i když 6 asi stejná "Obrázek 1. Circuit interrupt device zachytil detail bezpečnostního ventilu po rozpreparování článku" - U NiCd a NiMH jsem registroval ventily co "odpšoukly" jen přetlak plynu a zavřely se. Zvuk "klap". - Jinak: Problém jištění článků (Li-Ion) v pouzdrech jsem kdysi procházel, kuse mi v hlavě uvízlo jen málo. How to see if a battery is protected - Is my battery protected? Snad levné a vysoko-proudové nemají nic. Jištění I. druhu = tlakový ventil ? možná Ia. upouští Ib. odpojuje Jištění II. druhu IIa. Teplotně závislý odpor - skokový nárůst při zvýšené teplotě (PTC temperature sensitive resistor) IIb. Rozpojení teplo-citlivou vrstvou (HRL (Heat Resistive Layer) will disable the battery if it gets to hot)
- Všem vášnivým diskutérům Li-Ion 18650 = zpracováno pro studenskou e-F1 (po obecném úvodu, dále podrobně zaměřeno na výběr: Samsung INR18650-25R-Sony VTC-5-Sony VTC-6) Za přečtení stojí zmínky o praktikách výrobců a prodejců článků pro spotřebitelské použití. Akumulátorová baterie pro elektrickou formuli. Battery pack for electric formula
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru