Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 60  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 20:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
"drátky" = pojistka


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 20:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7423
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
re Pepin

Myslím,že tvé zjištění ,že 4A je ideální max proud pro dobré Li-Ion naprosto koresponduje i s tím co jsem si otestoval já.
A toto to potvrzuje.
Jen bych měl dotaz na Nofru.

Li-Pol jsou výkonnější baterky, proč se nedělají v podobném pouzdru jako Li-Ion? Myslím,že degradace a nafukování Lipol je dané i tím,že ten plastopytlík přestane těsnit.


Přílohy:
SONY_US18650VTC6.pdf [300.02 KiB]
57 krát
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 20:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1577
Bydliště: Meziměstí ČR
A to si v tom WV při tom krásně topíš a máš teplíčko. On kdyby si pořádně zatopil neujede ani 300km. To nemluvím o ceně za 1km pokud se započítá amortizace.
Na svém elektrokole (nedám na něj dopustit) ujedu za čtyři roky předpokládané životnosti baterky cca 6000 km , tak mě i na kole vychází při ceně standardních u nás kupovaných baterek nemalých cca 1,30 Kč na km a to nepočítám energii na dobíjení.:roll: :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 20:28 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Mimochodem, nemáte někdo rozebranou VTC6?? Ta pojistka by mě zajímala......


Přílohy:
Bez názvu.png
Bez názvu.png
[ 194.25 KiB | Zobrazeno 1610 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 20:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
jyrry píše:
No, ono to nebude zrovna moc - viz. ty připojovací dráty:
Příloha:
tesla-cells-wire-bonding.jpg

Nevěřím že přes to teče 10A...


to by tak právě odpovídalo té smysluplné maximální trvalé zatížitelnosti několik minut, než to --pravděpodobně čidlo teploty článku ve výsledku sníží na 50procentní výkon--možná se pletu, ale mám pocit, že 24 hodin lemans zatím žádný elektromobil nejezdí a opravdu si nemyslím, že by byl problém v tom, že by výkon neuměl elektromotor, ale že není zatím boha ho umět trvale krmit současnou technologií lion baterií.

já jak uvažuji o té trialové akuelektromotorce , na netu nějaké profi řešení jsou--ten výkon tam ve srovnání se spalovacím motorem prostě není, to jsou videa, kde jezdí po dětském hřišti a pečlivě vybraných překážkách, která ta aku trial dá---ona by určitě dala víc a srovnatelné se spalovacím pohonem, ale odrazilo by se to na životnosti právě těch bateriích--si alespon myslím a třeba právě tady už bude možná cosi--jako omezovač příkonu--ochrana životnosti baterií

oni fungují--alespon se mi to zdá-- ty samo domo překopávky--upravy na elektro, kde ale nikdo neřeší životnost baterií



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

ale profi provedení od seriozních výrobcu už jsou líný--podle mého nastavený na poměr, mezi výkonem a ještě rozumnou životností aku sad--je už jedno, jestli lion, lipol,,life.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 21:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
TomasC píše:
Mimochodem, nemáte někdo rozebranou VTC6?? Ta pojistka by mě zajímala......


Neznám pojistku ve VTC6, ale do některých 18650 se pojistky vkládaly už před dvaceti lety. Při určitém proudu se aktivovaly (přerušily článek) a to tak, že nevratně. Po překročení daného proudu byla baterka na vyhození.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 21:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
graup15 píše:
Jen bych měl dotaz na Nofru.

Li-Pol jsou výkonnější baterky, proč se nedělají v podobném pouzdru jako Li-Ion? Myslím,že degradace a nafukování Lipol je dané i tím,že ten plastopytlík přestane těsnit.


Lionky mají tekutý elektrolyt, je dost agresivní, tedy pevné kovové pouzdro.
Lipolka má elektrolyt pevný, navíc nemá klasický separátor, tak může být i v kusu "igelitu".
No a ta jejich vlastnost (nafukování) a pevné, třeba kovové pouzdro? Takový malý granátek.

Je to asi takový rozdíl, jako u Pb akumulátorů. Na jedné straně klasicky zaplavená a gelová, na druhé straně AGM. Když to přeženu, taky by mohla být v kusu igelitu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 21:45 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Ve starých lionkách, tak 10 let, opravdu pojistka byla. Dle mě (ODHAD) v nových už není a ten obrázek v datasheetu je jen obkreslován z minulosti. A pojistku (včetně kurvítka) zastane elektronika.

Odhaduju to proto, že pojistka by měla nějaký odpor, kdyby šla vyhodit, tak by zbyl naprosto skvělý zdroj. A to by už někdo udělal a sdělil světu. :wink:

Ale pravda by mě zajímala. Něco jako, když Aleš ze Satrie rozmotal A123. :D :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 21:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
TomasC píše:
Ve starých lionkách, tak 10 let, opravdu pojistka byla. Dle mě (ODHAD) v nových už není a ten obrázek v datasheetu je jen obkreslován z minulosti. A pojistku (včetně kurvítka) zastane elektronika.

Odhaduju to proto, že pojistka by měla nějaký odpor, kdyby šla vyhodit, tak by zbyl naprosto skvělý zdroj. A to by už někdo udělal a sdělil světu. :wink:

Ale pravda by mě zajímala. Něco jako, když Aleš ze Satrie rozmotal A123. :D :D


Můžu nějakou novější rozbalit. Ale do silových se pojistky nedávaly, při zkratu by musela vybavit a já bych neměl opálené prsty.
V práci kouknu, co tam mám a něco rozeberu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 22:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
no to bysme se načekali, je toho plnej jůtjůb
https://youtu.be/YrqsAGr41uU?t=395


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 22:13 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
skybreaker píše:
no to bysme se načekali, je toho plnej jůtjůb
https://youtu.be/YrqsAGr41uU?t=395


A je to na 100% VTC6 nebo nějaký noname? Jaký je to rok výroby? Bez takových informací je to video dost na nic ... Když to video natočí skybreaker nebo novfra a napíšete tam že je to VTC6, tak článek zaplatím.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 22:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
TomasC píše:
Mimochodem, nemáte někdo rozebranou VTC6?? Ta pojistka by mě zajímala......

@TomasC V té diplomce dole je str. 22 (v textu) / (str. 28 dle docplayer) - asi VTC5 i když 6 asi stejná
"Obrázek 1. Circuit interrupt device zachytil detail bezpečnostního ventilu po rozpreparování článku"
- U NiCd a NiMH jsem registroval ventily co "odpšoukly" jen přetlak plynu a zavřely se. Zvuk "klap".
- Jinak: Problém jištění článků (Li-Ion) v pouzdrech jsem kdysi procházel, kuse mi v hlavě uvízlo jen málo.
How to see if a battery is protected - Is my battery protected?
Snad levné a vysoko-proudové nemají nic. Jištění I. druhu = tlakový ventil ? možná Ia. upouští Ib. odpojuje
Jištění II. druhu
IIa. Teplotně závislý odpor - skokový nárůst při zvýšené teplotě (PTC temperature sensitive resistor)
IIb. Rozpojení teplo-citlivou vrstvou (HRL (Heat Resistive Layer) will disable the battery if it gets to hot)

- Všem vášnivým diskutérům Li-Ion 18650 = zpracováno pro studenskou e-F1
(po obecném úvodu, dále podrobně zaměřeno na výběr: Samsung INR18650-25R-Sony VTC-5-Sony VTC-6)
Za přečtení stojí zmínky o praktikách výrobců a prodejců článků pro spotřebitelské použití.
Akumulátorová baterie pro elektrickou formuli. Battery pack for electric formula


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 22:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
skybreaker píše:
no to bysme se načekali, je toho plnej jůtjůb

Tlaková? Proudová? Vratná? Nevratná?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 23:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
zelený jsou sonky a je tam tlaková - upšoukne si u plusu při zkratu ))
všechny li-ion to maj stejně


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.11.2018 23:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
skybreaker píše:
zelený jsou sonky a je tam tlaková - upšoukne si u plusu ))
všechny li-ion to maj stejně


Tak to rozhodně ne. Všechny lionky to nemají stejné. Zapomněl si na nevratné proudové pojistky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 60  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz