Switch to full style
NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, LiFe, Pb...
Odeslat odpověď

RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

sob 29.04.2017 11:18

(RAY Long) x (VTEC Ultra Capacity - KONKRÉTNÍ ZKUŠENOSTÍ (Včetně jiní dodavatelé)
1.2V 2000mAh RAY Long AA
VTEC AA 3000mAh Ultra Capacity Mignon
A TOHLE MI HLAVA NEBERE(o rozdíl ceny kvalitnější?nebo starší datum výroby = déle skladované?)
VTEC AA 3000mAh Ultra Capacity Mignon

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

sob 29.04.2017 12:06

Nevidím nikde žádné parametry, dokonce ani jetli jsou s malým samovybíjením. Ta kapacita u VTEC je ale podezřele vysoká, tkže to vypadá na starou technologii NiMH.

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

sob 29.04.2017 16:03

@Lark Samovybíjení bylo na www - pelikandaniel nutno "ROZBALIT" "více »"
Tužkové NiMH akumulátory RAY Long 2000 mAh
http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=34034
_ dle pelikandaniel zbytek po SAMOVYBÍJENÍ 28 dnů 58.4 % oproti eneloop (asi typ 1.9Ah) 63.9%
_ www = původ testu neuveden
- Jinak impulsem pro vznik tohoto vlákna je
Černý Eneloop Pro
- Máš pravdu, že VTEC AA na RCKing budou asi něčím podobným jako byly SANYO 2700 mAh
- I když byly o málo lepší jak počáteční SANYO 2500 mAh. Oboje šly (po krátkém čase) do kytek.
- levnější/dražší články VTEC AA u RCKing se liší a) Kódem zboží b) web adresou
-- /jednotlive-clanky/12389-nosram-12v- (jde o 1.2 V) - Kód zboží : N99171
-- /jednotlive-clanky/12354-lrp-vtec-aa- - Kód zboží : L78221
= Ty samé články od různých distributorů
"AA 3000 mAh VTEC Ultra Capacity 2 NiMH batteries are being distributed by LRP and NOSRAM"
- různé ceny podle (za) různou ZNAČKU-JMÉNO-NAZEV
- 3000 mAh je REKLAMNÍ POZLÁTKO
1.2V AA 3000 mAh VTEC Ultra Capacity 2 NiMH Battery Tests
"The performance of the 1.2V AA 3000 mAh VTEC Ultra Capacity 2 NiMH Batteries in our tests:
– 2178 mAh at 0.2A load
– 1967 mAh at 0.5A load
– 1839 mAh at 1.0A load
– 1805 mAh at 2.0A load "
- kapacita NA ÚROVNI eneloop - 1900 mAh - type low discharge = nízké samo-vybíjení
_u VTEC Ultra Capacity se o velikosti samovybíjení nehovoří - po 30 dnech zbytek cca 10 %
_a to když budou nové. Se stárnutím 0 % po 7 dnech a záhy i za 24 h

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

sob 29.04.2017 16:42

Dík za odkazy. Z těch grafů je docela dobře vidět, jak se uplatňuje ten vnitřní odpor a při proudu 2A padá napětí. U těch VTEC dokonce chvíli po zatížení 2A už je napětí pod 1,1V. Ty Eneloop vycházejí vnitřním odporem přibližně na stejno, přesně jak jsem si ověřil a ty RAYlong opravdu vycházejí vnitřním odporem nejlíp. Jiné typy jsem ale nezkoumal.

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

sob 29.04.2017 18:48

Problém je taky v posunu rychlosti a síle dnešních serv. Zejména velké modely pak mají na baterie
=akumulátory NÁROKY, které se v souhrnu blíží nárokům zdrojů obvyklým pro "MALÉ" pohony.

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

sob 29.04.2017 19:34

Některá serva ale mají limitaci proudu, takže ty proudové špičky zase tak hrozné nejsou. Jyrry v tom kdysi dělal pár testů a tak strašně to zase nedopadlo, ale záleží která serva.

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

ned 30.04.2017 2:30

@Lark " ... ale záleží která serva." Úryvek a odkaz na www STRÁNKU - SERVA.
Seriál článků píše Ing. Michal Černý. Opravdu obšírný a za mne 1***.
" na scéně se objevilo nové a nejméně stejně vážné nebezpečí. Je jím příliš vysoký, podceňovaný
a pro většinu uživatelů naprosto neznámý odběr proudu serv v modelu.
Problémy s odběrem serv byly dříve vzácné, typické servo bylo analogové, s momentem 1 až 3
kgcm, napájené ze 4,8 V, výjimečně ze 6 V. Proud do motoru se spínal podle řídících pulzů
s kmitočtem 50 Hz. Typický odběr serva v záběru se pohyboval v rozpětí 0,3 - 1 A. Pokud byly se
servy problémy, tak nejčastěji mechanické (stržené ozubení převodovek),
případě se po zablokování přehřál a přepálil motor nebo výkonové součástky v servozesilovači.
Postupem času převládla snaha „vyždímat“ ze serv mnohem větší výkon při stejné velikosti,
moment 30 kgcm není dnes nijak výjimečný. Nastoupily motory se samonosnou kotvou (coreless),
které mají podstatně rychlejší rozběh i zastavení, ale také několikanásobně vyšší odběr proudu,
FET servozesilovače s malým úbytkem napětí a schopné spínat proud v řádu desítek ampérů.
Řízení převzaly mikrokontroléry spínající proud do motoru v pulzech
500 až 700 Hz a zvýšilo se napájecí napětí na až 8,4 V. Odběr dnešních serv se typicky pohybuje
mezi 2 a 10 A. Paradoxní je, že i dnešní serva používají stejné konektory a kabely
jako před 20 až 30 roky. Tehdy byly tyto součásti serv mírně předimenzované,
dnes jsou bohužel většinou svými parametry už nevyhovující, ale zůstává se u nich,
aby byla zachována kompatibilita se staršími výrobky.
Seriál článků je o servech - Michal Černý
- HODNĚ zjednodušeno SERVA s 10 krát větším odběrem potřebují 10 krát lepší accu = Li-xxx

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

ned 30.04.2017 5:16

Eneloopy a slepouličková technologie NiMh vůbec u mně propadly už jen ve foťáku kde dva články nedokázaly nabít blesk více než asi 10x. Navíc to patlání s nabíjením - buď přes noc nebo se babrat s DeltaPeakem aby je to neusmažilo... Za mně je to nebezpečné dávat je do letadel. Řešit to přidáním jednoho článku že to jako pokryje ty poklesy... brrrrr....
LiIon nevím ale LiFe používám a dostat se na nebo i pod 6V (v případě potřeby) není až takový problém, stačí pár diod a kondíků, nemusí to hned být nějaký kombajn.
Nepíši o opravdu silných a rychlých servech ve velkých akrobatech, tam to prostě musí téct ale kdo si to pořizuje, ten snad už ví jak to krmit.
P.S. U článků velikosti AA moc nevěřím údajům "nad 2000mAh" a možná ani to ne...

Moje názory... :wink:

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

ned 30.04.2017 6:11

@jerry Jednou 1 A Si diodou (SMD provedení) stahují 3.7(3.6) V na 3 V i LiIon 1S2P accu pro
foťáky. Kam se dávají jako náhrada za nenabíjecí lithiové nebo za dvě alkalické nebo NiMH tužky.
nabíjecí TRX akumulátor CRV3 - Li-Ion 1800mAh nabíjecí
Dost prodejců je už stáhlo z prodeje. Byly i s články Li-Fe (jiná nabíječka), ty srážecí diodu neměly.
Nenabíjecí předchůdce do foťáků > Lithiové primární baterie > Baterie lithiová Energizer CRV3 3V 2000mAh lithiová
- Vzhledem k proudům, při nabíjení kondenzátoru v blesku, vyhoví i jako 2S1P accu pro RC RX.
Tam kde vyhoví jejich kapacita. A jsou požadovány malé rozměry.
-- Eneloop bílé min 1.9Ah, při 1A,Uend=0.9 V tuhle kapacitu dávají. Dříve vyrobené o trochu méně.
_Před nějakým měsícem jsem testoval, na nabíječce, všechny co doma mám. Musím najít šmírák.

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA

ned 30.04.2017 12:36

Naprostý souhlas s Jyrry. Pořádné NiCd je dnes problém sehnat, a ty AA NiMH prostě do nodelů jsou proudově slabé. LiPol a LioIon už vyžadují BEC a to se mi vůbec nelíbí, takže za mě dnes asi jen LiFe. Pokud jde o to zatížení konektorů, tak přece není zas takový problém u větších serv použít jednoduchou rozvodnou desku s odděleným napájením serv a pořádnými konektory, třeba MPX a někdy je i výhodné na MPX sloučit dvě serva, nebo naopak zdvojit kontakty napájení. Nemusí to být hned nějaká složitá chytrá rozvodná deska.

Re: RAY Long 2Ah versus VTEC 3Ah vel.: AA , další BRANDs tes

pát 09.03.2018 11:55

www stránky opět zaplavily reklamy na LRP - VTEC AA 3000mAh Ultra Capacity AA (Mignon) z různých cz e-shopů
VTEC AA 3000mAh Ultra Capacity 2 Mignon - rcking: cena 77,-/ks
NÁZOR ROZUMNÝCH UŽIVATELŮ(rcmania) i test článků pro 0.2, 0.5, 1.0 a 2.0 A z RIGHTBATTERY.COM tu byly
1.2V AA 3000 mAh VTEC Ultra Capacity, NiMH Battery Tests
Z tohoto důvodu odkaz neopakuji.Vlastní testy jsou zábava, ale času na testy všech nabízených "BRANDs je málo.
Takže testovat má smysl jen ty co vyberu ke koupi, před užíváním. A právě jako vodítko CO VYBRAT/OČEKÁVAT
může sloužit v odkazu dole uvedený výčet co RIGHTBATTERY.COM už otestovalo. (Chybí jen výsledné "známky")
Benchmark testy si každý může najít. Bohužel výběr typů i výsledky jsou někdy tak trochu "na objednávku".
Zajímavým vedlejším produktem hledání byl test "Batteroo" = "Batteroo Battery Boost"
Zázrak, nebo podvod? Otestovali jsme prodlužovač životnosti baterií
Závěr: "LUXUS" udržet na výstupu trvale 1.5 V něco (energeticky) stojí (není ze vzduchu).
A tak nakonec doba práce alkalické AA baterie (pro daný proud) může být s Batteroo, kratší než bez něj.
- AA alkalické versus NiMH - kdysi platilo, že za možnost nabíjení se platí menší kapacitou.
Dnes(2018) už to pro všechny druhy alkaliky, a všechny podmínky nemusí být pravda
Discharge tests of AA Batteries, Alkaline and NiMH - PowerStream
Odeslat odpověď