Autor |
Zpráva |
mulda
|
Napsal: stř 31.08.2016 22:08 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Čau,nedávno jsem si obědnal lipolky od e-flite 3s 3200 mah.Asi tejden mi lěžely v krabici a včera sem je dal do modelu ,abych jenom vyzkoušel jestli všechno funguje,párkrát sem zapnul motor a zase je odpojil.Jinak sem s nima nic nědělal.Dneska sem je chtěl změřit,ale po připojeí na měřák mě zatrnulo.První článek ukazuje 3.715v druhej 2.864 a třetí 3.696. Je to vůbec možný aby tam byl takovej rozdíl?Zkoušel jsem je teda nabýt,ale balancer (hyperion lba 10)mi je vůbec neveme,po připojení chvíli normálně bliká a pak zhasne a nereaguje.Může to bejt tim rozdílem? Ale hlavně nevim co teď s tim.Udělal sem chybu,že sem je zkoušel a měl sem je dát hned nabýt když byly nový,nebo to je protě chyba z výroby a mam je zkusit reklamovat?Nemam s tim moc zkušeností,lítam jenom občas.Sem z toho docela špatnej,schvalně sem si koupil drahý lipolky aby vydržely a oni ještě nebyly ani ve vzduchu a už sou k.o.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: stř 31.08.2016 22:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Zásadní chyba byla, že jsi je napřed nenabil. Nová baterka se musí napřed nabít, a při tom se srovnají i případně rozhozené články, a taky hned zjistíš jak na tom ta baterka je. Tím zatížením motorem jsi ten jeden článek (možná i horší už z výroby) podvybil. Můžeš zkusit napřed nabít ten prostřední článek samostatně, přes balančák malým proudem, aby měl zhruba těch 3,7V, a pak teprve nabít normálně celou sadu a uvidíš jak se ten prostřední bude chovat. Reklamovat v tomhle stavu je asi bezpředmětné, protože ti rovnou řeknou, že byla baterka podbitá.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: stř 31.08.2016 22:40 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Moc dík za reakci.To taky de nabíjet jenom jeden článek?A jak se to zapojí?Mohl bys mi to popsat,zas tolik se v tom nevyznam.
|
|
Nahoru |
|
|
Vaccc
|
Napsal: stř 31.08.2016 22:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Na hlavní nabíjecí fousy zapojíš místo + a - baterky jen prostřední dva konektory z balančáku a nabíjíš jako 1S. Ten balanční konektor není nic jiného než vývody spojení sousedních článků + začátek a konec.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: stř 31.08.2016 23:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Balanční konektor má červenej,modrej,žlutej a černej drát.Takže jestli to chápu správně tak zapojim žlutej místo černýho a modrej na místo žlutýho.Je to tak?A jakým proudem tak nabíjet ten jeden článek?
Přílohy: |
bal.kon..png [ 6.31 KiB | Zobrazeno 6534 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 01.09.2016 0:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Neé! Silové kabely od nabíječky napojíš (+) na modrý a (-) na žlutý. Silové kanely od baterky i krajní od balančáku necháš nezapojené a nabíjíš jako 1 článek.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: čtv 01.09.2016 0:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Takže to zapojim rovnou na nabíječku a ne přes balancer.Takhle?A kolik dát ten proud?
Přílohy: |
NAB.png [ 4.8 KiB | Zobrazeno 6519 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: čtv 01.09.2016 3:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
mulda píše: Takže to zapojim rovnou na nabíječku a ne přes balancer. Takhle? Ano. mulda píše: A kolik dát ten proud? Proud 2A.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: čtv 01.09.2016 6:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Kdyby ti ten jeden článek nabíječka zase odmítala, použij na chvíli režim NiMh nebo i Pb s malým proudem (třeba 0,2A) a "vytáhni" napětí článku nad 3V. Potom už by měla nabíječka zabrat v režimu LiPol.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: čtv 01.09.2016 6:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
S dost velkou pravděpodobností je ten pokus o oživení ztráta času. Pokud je jeden článek natolik odlišný od těch dvou ostatních, tak ho sice můžeš jakž-takž oživit, ale stejně už to nebude nikdy to pravé ořechové. Prostě jsi narazil na vadný kus z výroby a těžko s tím něco uděláš. A to, že jsi ho napřed nenabil, si nevyčítej - pokud by byl v pořádku, tak by se ty články nerozhodily tak moc.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: čtv 01.09.2016 6:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Ztráta času to není. Je to pokus, který skoro nic nestojí a baterka se může zachránit. Hlavně to udělej co nejdřív. A to, že jsi baterku nenabil, si vyčítej (abys to neudělal znovu ), protože jsi potom dál vybíjel vybitou baterku a tím se to rozhodilo. Zkrátka si hlídej napětí článků při vybíjení a nechoď pod rozumnou mez.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 01.09.2016 9:34 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Bořík píše: S dost velkou pravděpodobností je ten pokus o oživení ztráta času. Pokud je jeden článek natolik odlišný od těch dvou ostatních, tak ho sice můžeš jakž-takž oživit, ale stejně už to nebude nikdy to pravé ořechové. Prostě jsi narazil na vadný kus z výroby a těžko s tím něco uděláš. A to, že jsi ho napřed nenabil, si nevyčítej - pokud by byl v pořádku, tak by se ty články nerozhodily tak moc. nesouhlasím s ničím
|
|
Nahoru |
|
|
petrfm
|
Napsal: čtv 01.09.2016 9:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.6.2014 Příspěvky: 708 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
ta baterka je evidentni smejd a neozivoval bych, ale reklamoval. Prusvih je, ze u nas ti to prodejce asi neuzna, v tomto jsou serioznejsi cinsti prodejci ala hobbyking. Baterka se dodava ve storage, nebo nabita. Pokud roztocenim motoru skonci jeden clanek o volt nize, nez ostatni, mohl jsi ji nabit, postrikat svecenou vodou a jeste se pomodlit, stejne by ti za par cyklu zdechla a jeste bys kvuli ni dost mozna rozmlatil ero. Bud rad, ze jsi to, ze mas zmetek objevil na zemi.
Ozivovat lipolku, ktera je pod hranici bezpecneho napeti (pri zatizeni byla beztak pod 2V) je hazard. Urcite bych s ni uz neletal, maximalne ji nechat na pokusy na zemi.
_________________ DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 01.09.2016 11:13 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
petrfm píše:
Ozivovat lipolku, ktera je pod hranici bezpecneho napeti (pri zatizeni byla beztak pod 2V) je hazard. Urcite bych s ni uz neletal, maximalne ji nechat na pokusy na zemi.
1. e-flite baterky mívaly vnitřní ochranný obvod - nevím jak teď. 2. neznáme podmínky měření (přechodové odpory a pod) 3. nevíme jestli jsou měření udaná těsně po protočení motorem nebo po půl hodině. takže, na to co víme, jsou to příliš kritická slova. Napřed bych ji srovnal, nabil a vybil a proměřoval. Na odložení baterky je času dost.
|
|
Nahoru |
|
|
Joza
|
Napsal: čtv 01.09.2016 12:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 20.1.2012 Příspěvky: 354
|
dudaj píše: nesouhlasím s ničím +1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|