Autor |
Zpráva |
JosefSvejk
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Golfista píše: Měla 12,6V Vybíjet jde (zatím) ale jenom proudem do 1A. Když nastavím víc odpojí ji. Máš dost silné kabely k nabíječce? Měřil jsi to napětí přímo na svorkách akumulátoru?
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:35 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Tak byla plně nabitá. Vybíjení neřeš nabíječkou. Zkus něco, co si vezme třeba 20 A.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Ten kabel je sice dostatečný, (používám ho na větší proudy bez problémů) ale zkusím vyměnit. Napětí jsem měřil na baterce a i teď, počas vybíjení mám připojený externí multimetr. Ukazuje 12,08V a je odebráno cca 1,3A z kapacity.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Golfista píše: Měla 12,6V Vybíjet jde (zatím) ale jenom proudem do 1A. Když nastavím víc odpojí ji. 1A je málo, reklamuj ji. Ta baterka MUSÍ dát 72A po dobu 5s. 23A musí dávat po dobu 5minut a napětí nesmí klesnout pod 10,5V.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Tak ještě jednou. Jaké je napětí na svorkách aku, jaké je současně napětí na displeji nabíječky, jaký je vybíjecí proud? (Odebraná kapacita se měří v Ah.)
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Zkusil jsem jiné kabely. A vybíjení jsem nastavil na 3A. Zatím nevypíná. Bylo to tím. Kabely jsou už v koši. Budu to zkoušet dál a snad to byl ten problém.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 09.08.2016 18:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
JosefSvejk píše: Tak ještě jednou. Jaké je napětí na svorkách aku, jaké je současně napětí na displeji nabíječky, jaký je vybíjecí proud? (Odebraná kapacita se měří v Ah.) Myslel jsem 1,3Ah
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 10.08.2016 6:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Golfista píše: Zkusil jsem jiné kabely. A vybíjení jsem nastavil na 3A. Zatím nevypíná. Bylo to tím. Kabely jsou už v koši. Budu to zkoušet dál a snad to byl ten problém. Proto jsem radil to vybíjení žárovkou. Tam ti nebude nic samo vypínat a napětí si pohlídáš sám přímo na svorkách aku.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: stř 10.08.2016 6:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Chtěl jsem to zkusit, ale nemám tady žárovku. Na podobné případy si jednu pořídím. Přez noc se nabíjela 0,2C teda 1,5A. Vzala si 6Ah. Dnes jí budu zkoušet v normálním, plánovaném provozu a pak zase nabíjet. Jinak děkuji že jste mi pomohli pánové. Olověné akumulátory znám jenom z aut a nikdy jsem je nenabíjel modelářskou nabíječkou.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 10.08.2016 9:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Golfista píše: Měla 12,6V Vybíjet jde (zatím) ale jenom proudem do 1A. Když nastavím víc odpojí ji. To vypadá na příliš velký vnitřní odpor. Když "Equalization charge" (a to asi těžko) nespraví, tak je po smrti. == Omluva. Přehlédl jsem, že jsi dál. Výměna přívodů-kabelu.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: stř 10.08.2016 9:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Ale ano. Vnitřní odpor je o dost větší než uvádí výrobce.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 10.08.2016 17:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
ŽÁROVKA Z dob kdy v autě byly vE světlech dvou-vláknové žárovky mám schované ty, kde dálkové přežily. Na krátké testy dobré. Na delší nutno pověsit do vzduchu, nebo dát na 3 až 4 porcelánové talířky na sobě. Dost šajní do očí. Takže ještě vhodná zástěna. Silná dvoulinka na vývody žárovky připájena.
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: stř 10.08.2016 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Když si vzala 6Ah, tak byla skoro úplně vybitá. Dlouhé ponechání olova ve vybitém stavu způsobuje sulfataci. Taky může být slušně v háji, kdo ví jak dlouho ležela prodejci na skladě. Pokud je divná, tak bych jí hned vrátil. Později může reklamaci svádět na špatné používání.
Jinak já i baterky do auta nabíjím modelářskou nabíječkou. Mám překně přehled o tom, kolik si bere proudu a jak rychle stoupá napětí. Podle rychlosti stoupání napětí se nechá poznat jak moc už je měká. A taky vidím kolik Ah jsem do ní natlačil.
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 11.08.2016 9:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Dnes jsou pryč kdy do aut byl jeden druh Pb (otevřených) 12 nebo 24 V akumulátorů. Existuje víc různých druhů a některé musí mít speciální nabíječky. Navíc je řada důvodů proč se akumulátor nedoporučuje odpojovat od elektro-instalace. Elektronika si pamatuje identifikaci (výr.čís.) accu a má k němu uloženy i další údaje. Další problém jsou nepřetržitě běžící systémy "sledování-hlídání" auta. Nabíječka pak musí nejen vyhovět akumulátoru, ale musí i zaručit, že přechodové jevy při připojování a odpojování nabíječky, nepoškodí elektroniku auta.
|
|
Nahoru |
|
|
Jindra_S
|
Napsal: pát 12.08.2016 4:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.7.2009 Příspěvky: 1340 Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
|
Golfista píše: Myslel jsem, že je nabitá a dal jsem jí vybíjet. Nabíječka jí hned odpojila jako vybitou. Proto nabíjím, ale podezřele nízkým proudem (i když nastavený mám větší), který neustále klesá. Ještě k nabíjení C60 - Stejně se mi chová C60 s větším Pb akumulátorem - nastavím např. proud 10A, který to do aku dává jen na začátku (hrubým odhadem do 1/4 dobíjení) a pak postupně klesne třeba na 1-2A.
_________________ -
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|