Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
Tohle ukáže až praxe. Obecně je celkem jasné, že vývoj LiPOL neskončil a vylepšení v chemii článku jsou reálné. Varianty použité ve spojení s LiHV se v podstatě již osvědčily (ač zatím ještě nedosáhly masového rozšíření), o použití graphenu se už psalo před delší dobou, to není žádná novinka z hlediska principu, novinkou je pouze přechod do běžné praxe.
Víc teď nemá cenu spekulovat, ještě tyto články asi nikdo nemá a i kdyby měl, tak bude popisovat jen první dojmy a ne delší praxi. Ale úspěch bych nevylučoval, o možnostech graphenu se skutečně píše déle ve zcela seriózní odborné literatuře, nemusí jít pouze o marketingový výkřik.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
Zaprvé Multistar nemá víc C, lépe čti - Multistar 40/80 špička, Graphen 65/130 špička.
Jinak ale jde spíš o skutečné parametry a tady se musí počkat na testy. To, co píšou číňani jako "C" jsou věsměs hausnumera, podstatný je skutečný vnitřní odpor. Třeba GensAce ač papírově "pouze" 25C, je ve skutečnosti tvrdší než prakticky jakékoli 45C z Hobbykingu... To samé je u kapacity, na obaly se píše leccos, ale pravda se ukáže až testy, rozhodně se nedá automaticky čekat, že články údajně 1400mAh budou mít opravdu vyšší kapacitu než jiné s "jen" 1300mAh, zejména při vyšších proudech No a druhá věc je dlouhodobá životnost.
Pokud by LiPOL v graphen úpravě měly nižší Ri a držely ho po více cyklů (což se v popisu slibuje), tak se mohou stát výbornou volbou i za cenu vyšší hmotnsti. Také se to ale nemusí naplnit, to právě zatím nikdo posoudit nemůže.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
Ještě dám naprosto konkrétní příklad z 250 copter - mám sady s identickým "papírovým označením" 3S1300mAh 25C od Gens Ace a pak Zippy Compact (žluté). Zippy jsou o kus menší a lehčí, papírově tedy jasná volba. Jenže reálně vydrží o poznání méně a navíc mají podstatně větší pokles napětí při zátěži, takže copter je s nimi línější, v mrazu dokonce téměř nepoužitelný. Když se porovná poměr ne papírové, ale skutečné kapacity a hmotnosti, tak těžší GensAce jasně vyhrají.
A přesně tato šance může být i u Graphen kontra Multistar - je klidně možné, že jsou sice papírově horší, ale skutečnost bude jasně v jejich prospěch. Nebo taky ne - ale to se právě musí postupně ověřit
Největší papírové plus vidím v cyklech, na rcgroups už je test na 960 cyklů po kterých dávala baterka proud 27C. Na kolik je to reálný test... to zjistíme asi až časem, ale pokud by to byla pravda, rád si připlatím a s váhou se smířím. Jak budou v EU, určitě vyzkouším.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
TomasC píše:
Kdybych si mohl tipnout, tak je to jen marketing na samolepce. nano graphen ph 5,5
atd..
Ale o tom to je. Vytvořit důvod, proč si pořídit něco nového.
Tome, graphen kec nebude, mimochodem i ty zmíněné LiHV používají něco podobného, tedy mimo jiné doplnění elektrod o uhlíkovou "orientovanou nanovrstvu". A fakt je, že moje zkušenost s HV Hyperiony byla loni dost slibná, letos s nimi hodlám pokračovat. Jen zatímco u LiHV bylo výsledkem spíše snížení hmotnosti a kapacita ve Wh dorovnaná vyšším napětím, tak tady se tváří o optimalizaci na vyšší proud. Změnu obecně vidím spíš v tom využití nějaké formy uhlíku v orientovaném provedení (to zrovna graphen je tak nějak z principu), pojem "nano" bych tolik neřešil, ono se "nějaké nano" vyskytuje dneska v ledasčem Chce to čas, mluvit už teď o nějakém průlomu je celkem jasná kravina, nicméně bych nevylučoval příjemné překvapení minimálně ve smyslu "evoluce".
Jinak se o graphenu hodně mluví i v právě ve spojení s akumulátory, viz třeba http://theconversation.com/graphene-is- ... move-44867 (jen příklad, článků najdete tisíce), tohle je prostě realita. Otázkou spíše je, jak kvalitně to v podání HK (a obecně jakéhokoli levnějšího výrobce/prodejce bude vypadat), ale to je bohužel v dnešní době dost normální.
Ještě jsem objednal jednu sadu 1800-3S 65C do koptéry ,kterou dokončuji,mám už na ní jednu sadu HV Bolt 1800 3S 65C,tak to bude zajímavé porovnání,protože ty HV Bolt jedou po celou dobu vybíjení ve vyšším napětí a je to znát na výkonu,mám jich několik sad,tak je bedlivě sleduji,ale vše ukáže až aspoň roční používání. Jinak jsem ale kupoval ty grafenu jen 60C,do těch 45c jsem nešel,to by mně zajímalo jestli se to hodně projeví,pokud nepotřebuji odebírat extrémně velký proud,ale rozdíl v ceně a váze není velký.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru