Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: ned 01.05.2016 12:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Akorat jsou to uz hrusky a ne jablka Chemistry: LiNiCoAlO2
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: ned 01.05.2016 17:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7456 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
jyrry píše: Akorat jsou to uz hrusky a ne jablka // Chemistry: LiNiCoAlO2 To máš pravdu. Já to uváděl jako příklad, kdy ten posun z 4.20 na 4.35 je o patrném nárustu použitelných Wh. Zatím mám dost práce dopátrat se jak je to s "chemistry" u LiHV / HvLi u LiPols accu pro modeláře. Možná by je někdo mohl vyjmenovat, i s odkazy. Mimo Turnigy Bolt z HK - Turnigy Bolt Jsem narazil na Hyperion G6 HvLi Batteries offer 10% more energy-density than standard li-po's Quick-Quide for Hyperion G6 High-Voltage (HvLi) Battery and Charger Guide Hyperion G6 HvLi- Pokud máte z "chemistry"LiHV jen malý guláš (jako já), tato tabulka vám buď pomůže, nebo definitvně odradí. Battery chemistry FINALLY explained February 19 2015, 16 Comments
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 01.05.2016 22:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7456 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 01.08.2016 8:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Máte někdo vykoukaný/nasnímaný grafík - vybíjecí křivku těch LiHV zázraků? Samozřejmě při zajímavém proudu, ne pár C... Já jen jestli se nedělá z komára velbloud a z nějakého nepříliš výrazného trojúhelníčku na začátku vybíjení (včetně větší a tím i nevítané strmosti vybíjecí křivky) propagovaná marketingovo-módní nutnost... edit: a jooo... on tu je Ta špička na začátku, pro ní se to nabíjí na těch 4,35V?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 01.08.2016 19:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7456 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
jyrry píše: Máte někdo vykoukaný/nasnímaný grafík - vybíjecí křivku těch LiHV zázraků? Samozřejmě při zajímavém proudu, ne pár C... Já jen jestli se nedělá z komára velbloud a z nějakého nepříliš výrazného trojúhelníčku na začátku vybíjení (včetně větší a tím i nevítané strmosti vybíjecí křivky) propagovaná marketingovo-módní nutnost... edit: a jooo... on tu je Ta špička na začátku, pro ní se to nabíjí na těch 4,35V? Trochu marně jsem se ten myšlený "vykoukaný/nasnímaný grafík" snažil odhalit. Který odkaz to byl? Jinak jsem věděl, že někdo někde měl tabulku Li-Ion: Uend V/cell (4.3)4.2, 4.1,4.0 a 3.9 - Počet cyklů(Longevity) - Kapacita (Capacity at full charge) Uend / počet cyklů / % kapacity 4.2/300až500/100 % - 4.1/600až1200/90% - 4.0/1200až2000/70% - 3.9/2400až4000/50% A pod ní pak závěr "Every 0.1V below 4.20V/cell doubles cycle life; Re:Jak nabíjet baterky aneb vyšší dívčí,19.07.2016 17:08,PREZENTACE-MPE-Dec6-CadexElectronics == Pokles kapacity o 30% se mi osobně už nelíbí. Jestli 300až500 nebo 600až1200 cyklů mne netrápí, protože je nevyužívám. V rámci menšího zatížení pro 4.1V bych čekal méně poruch. Takže i nové typy Li-Ion, které mají uvedeno Uend 4.20 V nabíjím postaru na 4.10 V . PREZENTACE - MPE-Dec6 - Cadex Electronics PREZENTACE - MPE-Dec6 - Cadex ElectronicsVybíjení končím s rezervou min.20až30% aktuální kapacity. 10 % nom.kapacity je tedy pod rezervou.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 03.08.2016 11:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Mám teď v plánu trochu realističtější porovnávací test s copterem (přímo za letu s využitím záznamu palubního měření), půjde právě o Bolt, uvidíme...
Co se týče Hyperion HV, ta ty létám už skoro rok v F5J. Kladem je, že HV900mAh je lehčí než snad jakákoli rozumná "klasická" 850mAh, hustota energie tedy o něco větší bude. Na druhé straně ale vnitřní odpor atd. je řekněme "běžný průměr", žádný zázrak. Ve výsledku se dá říct, že HV Hyperion nabíjený opravdu jako HV poskytne velmi podobný výkon jako špičkové "ne-HV" (TP, Nanotech A-Spec) při menší váze a v podstatě i nižší ceně. Při nabíjení pouze na 4,2V je pak výkon o trochu horší, ale pořád s ohledem na menší rozměry a hmotnost zajímavý, teoreticky by navíc v tomto režimu měla růst životnost. Krátce mám i sadu BOLT HV 850mAh, ta mi proti Hyperionu přijde tvrdší a výkon zde zmíněné "klasické" sady na první pokusy překonává, ale zase se s nimi dorovnala hmotnost a rozměry.
Ve výše uvedeném nasazení ale testuji spíše absolutní výkon při velkém odběru (F5J pohon si bere až někam k 40C), jenže nikdy se zdaleka neblížím celkové kapacitě. To se právě pozná při v úvodu zmíněném testu v racecopteru, do kterého mám zcela nově Bolt 4s1300mAh, ale na větší testy dojde až teď při dovolené, pak něco napíšu.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 03.08.2016 11:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Dík, prima poznatky z reálu, jsem zvědav na další zkušenosti.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 03.08.2016 14:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Teď po cestě z práce jsem dal s BOLT 4s1300mAh první start, nabito už včera jen na 4,2V a něco vypotřebováno předem na kalibraci. I tak jsem sedl při 1160mAh vydáno, to mi přijde slušné, při plném nabití před letem by to určitě přelezlo 1200mAh, při HV nabití ještě o něco více. Jinými slovy udaná kapacita 1300mAh mi přijde celkem reálná, odběr daného copteru dělá v průměru tak 10C a udaným 1300mAh se to při něm bude hodně blížit a možná to bude i plně dosaženo.
Více ale opravdu až další týden, kdy snad budu mít více času, zatím to ber jen jako potvrzení toho, že udané hodnoty u Bolt HV snad nejsou nijak moc přehnaná hausnumera.
|
|
Nahoru |
|
|
horejsi
|
Napsal: úte 09.08.2016 9:39 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 193 Bydliště: Plzen
|
Hyperiony 1400 HV 30C letam dost intenzivne uz skoro rok, zcela bez problemu. Pouzivam 1400-2S pro RCEV a 1400-3S pro F5J. Zcela bez problemu. Triclanek se pri nedobrovolnem pobytu v repce vybil na 1,7 na clanek. Dal se normalne nabit a normalne funguje. Ovsem s velkou opatrnosti. Kvuli danemu pouziti vybijim max. na 50%, to aby byl kazdy start stejny. Pri soutezi nabijim zasadne pred kazdym startem. Baterky uz tedy maji velky pocet cyklu. Nabijim na 4,2V protoze mi to staci. Nepotrebuji vetsi vykon. Vykon jen ovsem umerny ctverci napeti, protoze (4,35/4,2)**2 = 1,07, je prirustek vykonu 7%. To si nechavam jako rezervu, pro pridani balastu pri letani ve vetru.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 11.08.2016 11:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7456 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 13.08.2016 12:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
horejsi píše: Triclanek se pri nedobrovolnem pobytu v repce vybil na 1,7 na clanek. Dal se normalne nabit a normalne funguje. Ovsem s velkou opatrnosti.
Bohužel v tomto jsem já dopadl hůře - Hyperion 3s900mAh pobyt na stromě s vybitím prakticky do nuly nepřežil a skončil vyhozením. Tohle samozřejmě neberu jako kritiku dané sady, LiPOL toto prostě nemají rády a dalo se točekat.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 13.08.2016 12:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
tomashr píše: Teď po cestě z práce jsem dal s BOLT 4s1300mAh první start, nabito už včera jen na 4,2V a něco vypotřebováno předem na kalibraci. I tak jsem sedl při 1160mAh vydáno, to mi přijde slušné, při plném nabití před letem by to určitě přelezlo 1200mAh, při HV nabití ještě o něco více. Jinými slovy udaná kapacita 1300mAh mi přijde celkem reálná, odběr daného copteru dělá v průměru tak 10C a udaným 1300mAh se to při něm bude hodně blížit a možná to bude i plně dosaženo.
Více ale opravdu až další týden, kdy snad budu mít více času, zatím to ber jen jako potvrzení toho, že udané hodnoty u Bolt HV snad nejsou nijak moc přehnaná hausnumera. Tak potvrzuji - při létání na doraz s Bolt 1300mAh končím někde u 1240mAh, při průměrném odběru přes 10C mi to přijde jako korektně udaná kapacita. Jinak počáteční napětí je samozřejmě vyšší než u LiPOL a nad LiPOL se drží minimálně třetinu cyklu, možná i půlku (k exaktnímu měření jsem zatím neměl prostor), nejde tedy jen o špičku na pár sekund. Při spočtení Wh jako skutečné plochy pod grafem by tedy HV Bolt 1300mAh skutečně vyšel o několik procent lépe než "normální" LiPOL 1300mAh, toto celkem sedí.
|
|
Nahoru |
|
|
Alf
|
Napsal: pát 19.08.2016 16:25 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 16.9.2008 Příspěvky: 20
|
Tak to já mám s Hyperion HV horší zkušenost. Použití v RCEV 2S 900mAh, za 4 měsíce se zvýšil odpor na dvojnásobek a dvě se mírně nafoukly. Využívány byly zřídka a nabíjeny téměř výhradně na 4,2V. Odběr v soutěžním režimu je 12A na "půl plynu" a 26A maximum. I na trénink nepoužitelné. V F5J 3S 1400mAh, za 4 měsíce vzrostl odpor o dvě třetiny a jsou na úrovni dva roky starých Turnigy a Zippy 1300mAh. Nabíjeny byly srovnatelně na 4,2 a 4,35V, vybíjeny max. 32A. Na trénování ještě použitelné. Žádný z akumulátorů nemá za sebou více než 40 cyklů a vybíjeny byly na maximálně 3,8V článek (400mAh u devítistovek a 600mAh u čtrnáctistovek)
|
|
Nahoru |
|
|
Blurcak
|
Napsal: stř 07.09.2016 20:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2007 Příspěvky: 517 Bydliště: Brno
|
Tak bolty 3S 1300, porizeny nekdy v polovine brezna bohuzel sem si necarkoval cykle, ale odhadem 50 cyklu zacinaji se kulatit. V nedelu letani na pohodu. Dneska po nabiti pack č.2 skoro neletel, pack č.1 o trosku lepši, ale zadna slava. Alarm jedu na 3,7V a mam to v 250tce na klidne poletani.
_________________ To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 15.11.2016 16:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Mám docela zajímavý (a problematický) postřeh u více sad Bolt... Výkon OK, dokonce se ani nenafukují, ale párkrát se mi stalo, že se začaly nechutně zahřívat na konci HV nabíjení. Nic nebouchlo ani se nenafoukly, ale dost jsem se lekl. Dalším výzkumem jsem zjistil to, že pokud se sada trochu víc rozbalancuje, tak se logicky na konci nabíjení začne uplatňovat balancer. A při tomto režimu začnou ty lepší články trochu přelézat 4,35V. Nejde o chybu nabíječky, kontroloval jsem napětí (opravdu důvěryhodným měřákem) a obvykle ho balancer udržel někde u 4,36V, což je rozdíl normálně naprosto nepodstatný - za mě korektní. Připadá mi ale, že Bolt v HV režimu překročení prostě naprosto odmítají a už nepatrné překročení napětí je riskantní a projevuje se zahříváním. Pro ověření jsem zkusil nabíjet na iChargeru, který LiHV neumí, ale umí u LiPOL zvednou napětí na 4,30V, tedy "skoro HV". A předpoklad se potvrdil, v tomto režimu, kdy se nabíjí na 4,30V a případná drobná odchylka při balancování je pořád kousek pod 4,35V (obvykle do 4,31V) je vše naprosto v pohodě. Otevřeně tohle vnímám docela jako problém, připadá mi, že pokud uživatel bude Bolt nabíjet v dobré víře (a v souladu s manuálem) na 4,35V, tak je to až na hranici vyloženě nebezpečného chování. Pokud máte nabíječ s možností upravit napětí, tak při nepatrném snížení na 4,30V se vše jeví dobře. Ale...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|