Autor |
Zpráva |
ujovko
|
Napsal: úte 07.11.2017 21:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
no, netuším, či tej baterke (LiPo) po prepichnutí obalu niečo chýbalo. Predtým bola na konci svojej kariéry, potom si odlietala ešte dva mesiace.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 07.11.2017 22:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
tomashr píše: Ona to zas tak debilní otázka není, samotného by mne zajímalo, co se vlastně nafoukne a co tedy z LiPOL při hypotetickém vyfouknutí zmizí. Provozovat podobné pokusy mě sice nijak neláká, ale teoretický podklad k tomu bych si přečetl rád... Nestudoval jsem to, ale někdy byly zmínky o vodíku.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 08.11.2017 17:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
MilanKSL
|
Napsal: čtv 12.04.2018 7:21 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2016 Příspěvky: 15
|
Může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi LIPOL baterií pro Letadla,Coptery a Auta,Lodě ? Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 12.04.2018 7:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Rozdiel bude v ich vnútornom odpore /tvrdosti/ a konštrukčnom prevedení, resp. mechanickej odolnosti.
|
|
Nahoru |
|
|
MilanKSL
|
Napsal: čtv 12.04.2018 7:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2016 Příspěvky: 15
|
automet píše: Rozdiel bude v ich vnútornom odpore /tvrdosti/ a konštrukčnom prevedení, resp. mechanickej odolnosti. Takže nebude problém baterie určené pro Auta použít pro Copteru ? Díky
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 12.04.2018 7:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Do auta bývajú väčšinou v tvrdom odolnom obale /neviem, ako sú na tom s vnútorným odporom ale auto ti zo vzduchu nepadne na zem/, do koptéry potrebuješ čo najľahšie a s najnižším vnútorným odporom. Takisto je dôležitý rozmer, aby sa ti vošli do konkrétneho priestoru, naviac všetko čo lieta má aj ťažisko, u áut to asi až tak dôležité nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 13.04.2018 5:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@MilanKSL " ... LZE baterie určené pro Auta použít pro Copteru ?" V zásadě ano. Vnitřní odpor Ri (tvrdost zdroje) je dána počtem Céček při vybíjení. Poku jde o (tvrdý obal)hardcase Jak bylo napsáno, accu se musí do heli vejít. A váhově heli s ním musí létat. - Ba už jsem viděl názor, že takové RC auto, kde je accu chráněn "SCHRÁNKOU" může klidně mít LiPol = plastopytlíky. Naproti tomu v některých RC letadlech a helinách (co to unesou), by taková odolnější hardcase provedení accu byla vhodnější.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 13.04.2018 6:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: ... Vnitřní odpor Ri (tvrdost zdroje) je dána počtem Céček při vybíjení. ... No.. spíš obráceně... použitelná "Céčka" (číst odběr proudu v násobcích jmenovité, "papírové" kapacity) jsou ovlivněna vnitřním odporem aku (ten neovlivním)... Jinak "céčka" při vybíjení mohou být ve stylu "co kdo snese", je to o akceptování poklesu napětí. Ty jejich výpočty jsou vždy založené na nějaké domluvě, předpokladu o kolik to může (kolik tomu dovolím) poklesnout, tím ten výsledek značně ovlivním a "Céčka" tedy nejsou pevnou veličinou, vždy musím vědět pro jaký pokles se to počítalo (a to výrobce a hlavně překupníci často neuvedou). Spíš to beru jako údaj jakým proudem to smím (teoreticky, papírově) zatížit. O kolik mi napětí opravdu poklesne, to už je malinko jiná věc. U brtuloidů je špičková zátěž daná akcelerací brtulek, tedy jejich momentem setrvačnosti (hmotnost, rozložení hmotnosti na poloměru) a odporem vzduchu. Auto to má horší, pohon pracuje proti "tvrdému" prostředí - při akceleraci (pokud to neproklouzne) musí hnout celou hmotou vozidla. Řekl bych že (solidní) autíčkářské aku musí být ještě tvrdší než poletuchářské. Ještě k těm "céčkám" - udávat v tom "kvalitu" baterek je sice zaužívané a rozšířené (a rádoby průhledné - čím víc "Céček" tím víc Adidas ); je to ale taková pavědecká veličina, si tak říkám. Co brání napsat tam jednoznačně povolený proud v A při kterém aku vydrží deklarovaný počet cyklů a má při něm takovéhle napětí ve V ? Vždyť datasheety (solidních výrobců, i solidní prodejci je uvedou) to tak udávají, stačí se na nějaký podívat selským rozumem a znalostmi absolventa 8. třídy ZŠ (fakt, učí se to tam, ty V a A).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 13.04.2018 9:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jyrry Pro mne ta "Céčka" jsou jen vyjádřením proudu (v jiných jednotkách než ampéry, ale převoditelných (ono je to něco jako "normováno" vzhledem ke kapacitě v Ah)). O proudu mi výrobce/dodavatel říkají ACCU lze 1. tímto Iz1 zatížit trvale a 2. tímto Iz2 zatížit krátkodobě. krátkodobě = tj. po danou dobu xy. Zda jsou v této oblasti nějaké "zaužívané" = "definované" = obvyklé pojmy bych musel hledat. - "... (solidní) autíčkářské aku..." On když ten AKU nebude solidní, tak příslušné zrychlení nebude tak velké jak by se mi líbilo. Sice nevyhraji, ale na druhou stranu nevede to k havarii. U poletuch je to jinak. Když rotující nebo pevné křídlo nedá potřebný vztlak, poletucha klesá/padá.
|
|
Nahoru |
|
|
Vstrom650
|
Napsal: pát 13.04.2018 22:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.9.2015 Příspěvky: 212 Bydliště: Mladoboleslavsko
|
Ahoj, dnes se mi podařilo asi na vteřinu spojit omylem dvě baterie (2S, 5000 mAh, nabité na cca 3,7 a 4V). Měl jsem jednu v autě, jednu v ruce a u toho konektory z auta a prostě jsem se sekl a místo spojení auta s baterií jsem spojil dvě baterie:( Lehce zajiskřilo, část dutinek upálená. Baterie jsou studené, nenafouklé. Jde zjistit, zda jsou na vyhození nebo to přežily bez újmy? Je mi líto vyhodit nové baterie.
Díky moc
_________________ Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless Losi Rock Rey 1/10 brushless Losi Night Crawler SE 1/10
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 13.04.2018 22:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Vyměň silně opálené konektory za nové a baterky dál používej. Ono se časem ukáže jak na tom jsou.
|
|
Nahoru |
|
|
Vstrom650
|
Napsal: pát 13.04.2018 22:26 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.9.2015 Příspěvky: 212 Bydliště: Mladoboleslavsko
|
Furt na to dávám pozor a takhle blbě to podělám:) Jedná se mi o to, zda mám třeba multimetrem něco změřit nebo tak. Já mám z Lipolek docela respekt:)
_________________ Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless Losi Rock Rey 1/10 brushless Losi Night Crawler SE 1/10
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: sob 14.04.2018 12:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Nejsi první, komu se to stalo.
Pokud chceš něco měřit, tak změř napětí jednotlivých článků na balančním konektoru. Tipují, že budou stejné nebo se budou lišit jen velmi málo v řádu setin voltu.
Další měření ti může dát nabíječka pokud to umí a pokud jsi už dříve měřil vnitřní odpor. Když by se lišil od původně změřeného řádově, tak ta baterka skutečně dostala ránu. To by ale o tom asi dala vědět i nafouknutím. Tipuji ale, že tam velký rozdíl nebude.
Jinak řečeno respekt k lipol je dobrá věc, ale není třeba mít z nich strach.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: sob 14.04.2018 13:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Jak píše JIO,nejsi první,taky se mi to stalo že jsem si "zasvářel "a ani jsem nic nepřeměřoval ,vrazil jsem baterku do éra a funguje dodnes,nic jiného nežli ji nechat projevit stejně dělat nemůžeš,vyhodit bez zkoušky by byla hloupost.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|