Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: stř 29.08.2012 18:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2011
Příspěvky: 403
Bydliště: Třebíč
Ahoj
Mám acu ray g3 26C 2200mAh 3s a potřeboval bych vědět, do jaké hodnoty vnitřního odporu se dá bez problému použít v heli (t-rex 450 pro) a od jaké hodnoty ji z provozu na heli vyřadit respektive v jakých mezích by se ten odpor měl cca pohybovat.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: stř 29.08.2012 19:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
No, na tohle ti asi nikdo neodpovi seriozne. Ruzne nabijece ukazuji rozdilne hodnoty. A to i dost podstatne. Dobre je, pokud ti nabijec ukazuje Ri jednotlivych clanku. Tam se pak da snaze poznat jestli je nektery clanek pred smrti.
Pokud neni baterka nejak hodne nafoukla, ma stale rozumnou kapacitu a neni po dolitani horka, tak litej a neres to.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: stř 29.08.2012 19:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2011
Příspěvky: 403
Bydliště: Třebíč
tak jakože po dolítání jsou všechny dost teplý 40-50°C odhadem. U dvou starších mě to změří nějakých 30-40miliohmů a u dvou novějších mě to naměřuje 20-30miliohmu (mluvím o celém packu) Bohužel nemám s čím to poměřit takže bych potřeboval kdyby to šlo aspoň orientačně kolik by to tak mělo mít...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: stř 29.08.2012 21:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
Baterky co pises budou mit odhadem nejakych 7-8mOhmu na clanek. Nove. Pokud maji dvojnasobek, vypada to na brzkou konecnou. Pokud se hreji, tak je bud moc vybijis (nechavas v nich 20+% ?), nebo z nich tahas vic nez se jim libi (coz se ti asi u serioveho Procka nepovede) a nebo se hrejou prave kvuli tomu Ri.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: stř 29.08.2012 21:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2011
Příspěvky: 403
Bydliště: Třebíč
Vyborně to jsem potřeboval :D
Jinak ty starší jsem vybíjel prvních cca 20cyklu až na doraz, než jsem se dozvěděl že to není dobrý, tedkom už je vybíjem lehce pod 50% ale mají za sebou skoro už 100 cyklu, no tak doufám že na nich aspon tuto sezonu ještě dohoupu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: stř 29.08.2012 21:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
No tak to jsi se jim pekne pomstil :wink:

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 5:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2009
Příspěvky: 1025
Bydliště: Liberec
Tento měřáček umí měřit Ri jednotlivých článků. Ze zkušenosti když jde Ri článku na 60mOhm, tak už má článek dost. Na T-Rex 450 se nám osvědčily 2.25Ah Nano-Tech 65-130C, po letu vždy jen vlažné bez nafukování.

_________________
I květák je jen vycepované zelí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 6:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2011
Příspěvky: 403
Bydliště: Třebíč
nojo když já jsem ale četl, že nanotechy šli s kvalitou dost dolů. Spíš asi půjdu do foxy http://www.telink.eu/cz-detail-102696-f ... 0-70c.html ...
No tak snad to ještě chudery do konce roku vydrží :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 7:55 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4749
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Nanotech, Zippy, Foxy, Ray....to je vsecko stejna horska draha. Stare dobre Turnigy, kdyz clovek vybere spravnou zatizitelnost, proste drzi kvalitou a da se na ne relativne spolehnout. Mysleno relativne ve vztahu k ostatni Cine.

Ri je takovy ukazatel trosku na nic, i kdyz hodne napovi. Mam ted doma 6ks 4S Zippyn, ktere maji na packu vsecky do jedne 52-56mOhm a to zhruba od desateho cyklu (poprve jsem je meril po zabehu). Ctyri z nich jsou kapacitne po smrti a odpor maji stejny, jako stale funkcni packy s polovicnim poctem cyklu. Jedine, jak jde poznat, ze jsou do heliny uz nevhodne je, ze mi po pul minute letu zacne rvat regl na podpeti.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 8:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2011
Příspěvky: 403
Bydliště: Třebíč
Takže ty nanotechy makají teda dobře jo? No a ještě když už jsme u toho, jak se projeví na životnosti pokud je budu nabíjet proudem 5C. Budou odcházet rychleji než když je budu nabíjet proudem 2C nebo je to jedno? (mluvím samozřejmě o baterkách které to umožnují...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 9:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
horpak píše:
Takže ty nanotechy makají teda dobře jo?

Momentálně je nová řada nanotechů A-SPEC viz tento odkaz, které by měly mít údajně lepší vlastnosti než ty starší. Nakolik to bude pravda to ukáže až čas. Ty nové A-SPEC mají např. pozlacené kontakty balančáků a postříbřené silové vodiče.

horpak píše:
No a ještě když už jsme u toho, jak se projeví na životnosti pokud je budu nabíjet proudem 5C. Budou odcházet rychleji než když je budu nabíjet proudem 2C nebo je to jedno? (mluvím samozřejmě o baterkách které to umožnují...

Z hlediska delší životnosti je lepší nejít zhruba přes dvě třetiny toho co umožňují tj. pokud je uvedeno max. charge rate 5C pak nabíjet max. zhruba do 3C až 3,5C.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 10:07 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4749
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Vsechny baterky z HK (ano, i nanotechy) je potreba nakupovat s vedomim, ze kupujes baterku s papirovymi parametry prestrelenymi minimalne o 30%. Podle toho se k nim je potreba pak i chovat a neocekavat zazraky. HK baterky jsou, vic nez cokoli jineho, spotrebni zbozi.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 11:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2011
Příspěvky: 403
Bydliště: Třebíč
tak jsem se koukal tak ty nanotechy maj max nab. proud 8C takže 5C snad zvládnou. Jak ste říkali na začátku že vnitřní odpor naměří každá nabíječka jiný, tak lze vnitřní odpor acu naměřit multimetrem, normálně že bych baterku napojil napřímo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor aku pro heli
PříspěvekNapsal: čtv 30.08.2012 11:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
horpak píše:
Jak ste říkali na začátku že vnitřní odpor naměří každá nabíječka jiný, tak lze vnitřní odpor acu naměřit multimetrem, normálně že bych baterku napojil napřímo?

Multimetrem se to pro orientační účely změřit dá, ale potřebuješ k tomu stabilní odběr např. přes výkonový odpor. Odpor by měl být takový, aby při jeho zapojení jako zátěž lipolky byl proudový odběr minimálně okolo 10A (pozn. ideální by byl takový odpor při němž by odběr zhruba odpovídal odběru příslušného modelu, pro který hledáme vhodnou lipolku). Pokud znáš max. odběr modelu v ampérech a chceš si orientačně vypočítat hodnotu odporu co nejvhodnějšího pro toto měření pak použij tento vzoreček.

Proměnné:

Im = známý maximální odběr modelu

S = počet článků zapojených v sérii u měřené lipolky

R = potřebný odpor v ohmech pro měření (může vyjít menší než 1 ohm)

Výpočet je následující:

R = (3,7 * S) / Im

Odpory se dělají v různých hodnotových řadách a může se stát, že vypočtená hodnota nebude přesně odpovídat žádné vyráběné hodnotě odporu a v takovém případě prostě doporučuji zvolit nějakou nejbližší odporovou hodnotu, která se vyrábí. Odporové řady najdeš třeba v GM či jinde. Měl bys počítat také s tím, že bude potřeba odpor pro vyšší ztrátový výkon, protože tam byť krátkodobě do 5 sekund potečou dost velké proudy. Doporučuji zvolit odpor se ztrátovým výkonem okolo 100W a takové se dají v různých hodnotách koupit celkem levně např. na eBay.

Návod na postup při měření je zhruba popsán i s ukázkami obrázků v článku viz tento odkaz. V tom článku je na jednom z obrázků zobrazeno více odporů zapojených sério-paralelně tak, aby docílili vyššího ztrátového výkonu, protože zrovna měli k dispozici jen odpory s dost nízkým ztrátovým výkonem. Pokud seženeš odpor se ztrátovým výkonem okolo 100W není potřeba jich zapojovat více tj. bude stačit jen jeden a na těch pár vteřin při měření by to měl v pohodě vydržet.

Řekněme kupříkladu, že si model na jeden let obvyklým stylem jaký létáš o délce např. cca 6 minut vezme z lipolky cca 1800 mAh což je zhruba okolo doporučeného maxima vybíjené kapacity (cca 80%) pro lipolku o jmenovité kapacitě 2200 mAh. Z toho lze odvodit průměrný proud cca 18A. Jako obvyklý proud modelu tedy můžeš vzít např. hodnotu o něco vyšší než průměrný proud třeba cca 20A.

Ještě před vlastním měřením doporučuji vyloučit použití takových lipolek, které by podle orientačního výpočtu dle papírových hodnot od výrobce nesplňovaly požadavky jaké má obvykle na proudový odběr příslušný model.

Proměnné:

Ao = orientační maximální trvalý odběr v ampérech vhodný z hlediska zachování delší životnosti lipolky

Cd = maximální trvalý vybíjecí faktor C deklarovaný výrobcem

Cj = jmenovitá kapacita packu definovaná výrobcem (v Ah tj. např. pro 2200 mAh uvedete 2,2)

Výpočet:

Ao = Cd * Cj * 0,75

Pokud při tomto výpočtu vychází hodnota Ao dle papírových hodnot lipolky zhruba srovnatelná nebo vyšší než jaké jsou obvykle požadavky na proudový odběr u příslušného modelu pak doporučuji pokračovat dále uvedeným měřením.

Doporučuji měřit ve stavu kdy je lipolka ze 70% až 80% vybitá tj. když je napětí jednotlivých článků v rozmezí 3,75V až 3,7V naprázdno bez odběru. Tehdy se nejvíce projeví rozdíly Ri u různých packů. Změřte si proto nejprve napětí jednotlivých článků lipolky a pokud nebude v rozmezí 3,75V až 3,7V na článek, ale vyšší pak lipolku trochu vybijte nebo pokud bude naopak nižší tak ji trochu nabijte. Před dalším měřením by měla být lipolka v klidu tj. bez odběru i bez nabíjení nejméně 10 až 15 minut.

Měření zahájit napětím naprázdno tj. nejprve změřit a zapsat ustálené napětí lipolky bez odběru a následně hned poté napětí lipolky při zátěži trvající 3 až 5 sekund (zapsat ustálenou hodnotu napětí na konci toho časového intervalu 3 až 5s).

Proměnné:

Ri = vnitřní odpor celé lipolky v ohmech

Oz = odpor zátěže v ohmech (např. 1,1)

Ub = změřené napětí celé lipolky bez zátěže ve voltech (např. 11,1)

Uz = změřené napětí celé lipolky při zátěži ve voltech (např. 11)

Výpočet:

Ri = (Ub - Uz) / (Uz / Oz)

Z toho pak odvodit jaký je zhruba aktuální maximální trvalý vybíjecí faktor C pro daný pack.

Proměnné:

Cf = aktuální maximální trvalý vybíjecí faktor C

Cj = jmenovitá kapacita packu definovaná výrobcem (v Ah tj. např. pro 2200 mAh uvedete 2,2)

K = konstanta 0,37 (je to 10% z nominálního napětí jednoho LiPol článku)

Ri = vnitřní odpor celé lipolky v ohmech

S = počet článků lipolky

Výpočet:

Cf = K / ((Ri / S) * Cj)

Nyní lze vypočítat jen orientační maximální trvalý odběr v ampérech (Am) vhodný i z hlediska zachování delší životnosti lipolky.

Výpočet:

Am = Cf * Cj * 0,75

Podle takto jen pro orientační účely vypočteného aktuálního maximálního trvalého odběru v ampérech pak lze zvážit nakolik je příslušná lipolka z hlediska své aktuální kondice a s ohledem na proudový odběr, který obvykle vyžaduje určitý model pro tento model aktuálně vhodná.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz