Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 451 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 31  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 13:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10998
Bydliště: praha 5
tomashr píše:
Já bych LiION neshazoval, funkčně jsou zajímavé, životnost proti LiPOL obvykle větší, bezpečnost lepší, to je OK.
Jenže se nedá okecat, že už při odběru mírně pod 10C prostě výkon za LiPOL docela citelně zaostává - napětí klesne podstatně víc atd. .


mě se povedlo paralelně propojit lion 10čl s lion 5čl, že je něco špatně jsem zjistil, až když jsem se pokoušel ten 5čl samostatně nabít---ta sada neměla ani popálenou smrštovačku, články samozřejmě zničený, ale nijak nevytekli--nic nezapálili.

udělat to samé s lipol, tak by to asi probíhalo uplně jinak.

kdysi se mi podařilo vyzkratovat novou tvrdou lipol baterku 3čl 1000ma, okamžitě blafla plamenem jako autogen.

když jsem se pokoušel to zopakovat u opotřebovaných -už -měkkých lipol stejné značky a kapacity, jen si trochu zakouřili a nic víc.

podle mého--pokud je tedy předností lion jejich bezpečnost--případně i vyšší životnost, je to daný právě tím, že jsou měkký--že umí některé lion 30A--možná vteřinu ve skratu, jinak je to blbost, kdyby nebyla, tak bych na sony VTC4 ujel na koloběžce do kopce učitě víc, jak 100m, když mám špičkový odběr--při rozjezdu na jednomotorové 17A--při jízdě i do kopce už jen max 14A a stejně to ty vtc4--30A neumí.

v nějakém modelu je to opravdu zavádějící--to mi nenapadá, co by to muselo být za model, kde držíš plnej plyn alespon 5 minut--pylonák? bude to tam někdo vubec zkoušet ?

ale opravdu i pro modely to je použitelný pohon, já mám kuli vyšší váze ve Foxovi místo uhlíkové plnou železnou kulatinu jako spojku křídel, klidně bych tam mohl vrátit uhlíkovou a to kilo navíc mít v lion baterkách---takže místo 5minut motorového letu třeba 30 minut.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 14:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1090
Bydliště: Chocerady
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 14:40 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8412
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 298
Blog: Zobrazit blog (3)
Protože to stačí....

Modelářské použití akumulátorů je spíše extrém. Za mě je to cenná informace a zkušenost. Pro aku jistě najdu vhodné využití.

A to že jsem se utkal se zmetkem, taky vysvětluje někdy vzájemné neporozumění ohledně Lion.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 15:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 362
Obrázky: 0
HavelAircraft píše:
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?


Asi takhle
V podstatě to píšou oba Tomášové Karval a ty.Každá technologie má svoje a holt u aplikace Li-Ion se musí více přemýšlet . A jsme u toho, musí se nejen optimalizovat model , ale i pohon to znamená přizpůsobit možnostem akku,což někteří pacienti Lipol nějak nechápou.
Když je někdo zvyklý lítat s cihlou ve stylu rajčák dopředu a čím více ampér,tím větší erekce ,plyn stáhne jen pro řízený pád na zem , tak na tuhle aplikaci rozhodně Li-Ionka není a ani nikdo rozumný to s touhle aplikací nesrovnává.Že to funguje v jiných typech modelů a provozuje se tenhle Li-Ion pohon je taky fakt,viděl jsem.Trošku mě vyvádí z míry ty fejky ale to dnes není problém ani v božských lipol naletět že . Proto bych se tě rád zeptal,kde se dají tebou vyzkoušené články objednat,popřípadě koupit , zdali můžeš zveřejnit tebou používaný pohon,sestavu pro Li-Ion včetně akku ,tedy pokud to není kombatářské knowhow :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 15:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4507
Bydliště: Praha ČR
HavelAircraft píše:
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?


Roli hraje také cena a bezpečnost (což souvisí, protože pokud si LiION nechají víc líbit, tak snesou i víc zfušované věci okolo). Jinak ale třeba notebooky Apple užívají skoro jen LiPOL - ovšem tam to opravdu není věc dělaná na minimalizaci nákladů...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 17:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1239
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
TomasC píše:
Protože to stačí....

Modelářské použití akumulátorů je spíše extrém. Za mě je to cenná informace a zkušenost. Pro aku jistě najdu vhodné využití.

A to že jsem se utkal se zmetkem, taky vysvětluje někdy vzájemné neporozumění ohledně Lion.


To největší kouzlo s Lionkama nastane, když se z nich odebírá třeba jen 200-300mA.
Teď mluvím o prismatických článcích, ale do kostky 16*17*22cm se vejde 270 baterek o parametrech 12V / 135Ah a nebyl problém z nich odebírat desítky ampér. Maximum bylo (po omezenou dobu) 135A (1C) neuchladí se.
Nabíjení k ní mám "pouze" 40A. Takže nějakých 0,3C.

Baterky v aktuálně realizovaném projektu z baterií 18650 na tom budou ještě lépe. Momentálně je to ve stavu, kdy při odběru 100A z baterie se (v přepočtu) jedná o odběr 340mA na jeden článek. Jedná se o modulovou baterii a až bude dokončená, bude při 100A z celé baterie odběr z jednoho článku 100mA.
Jen trochu jiný pohled na využití Lionek, s tím prvním příkladem i v modelařině.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.09.2018 8:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4507
Bydliště: Praha ČR
V principu to samé (jen v menším) jsou právě ty akupacky pro polní nabíjení na F5J akcích, o kterých jsem se víckrát zmínil. Je to kostka s 20x18650 v uspořádání 4s5p, jelikož se při nabíjení malých sad na tuto kategorii nikdy nejde přes 3A, tak jsme u 5p reálně dost pod 1A na článek... Velká pohoda - malé, lehké, vydrží na víkend (a to mi to ještě dělá v noci powerbanku na mobil :-) ).
Jo, tohle je pro LiION téměř ideální stav...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.09.2018 10:44 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8412
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 298
Blog: Zobrazit blog (3)
Mám něco podobného, ale z Lipolek. Uznávám, že Lion dává v tomto případě lepší smysl.
Příloha:
DSC_2380.JPG
DSC_2380.JPG [ 89.51 KiB | Zobrazeno 522 krát ]


V podstatě pro zdroj nabíjení mi Lion přijde jak ideální zdroj. A to vlastně i ty moje podivné články koupené v číně za 3,21$ za kus.

Až mi doslouží lipolka 4S10P z 5Ah článků, kde jsem použil staré 10S1P akumulátory z F3Ačka, které na let už nestačily, ale na tohle ano, tak je to asi jasná volba.

Jen kde sehnat spolehlivých tak 80článků.... :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.09.2018 13:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 455
100% jistota je Fasttech


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 22.09.2018 1:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10998
Bydliště: praha 5
novfra píše:

To největší kouzlo s Lionkama nastane, když se z nich odebírá třeba jen 200-300mA.
.


novfra, ty třeba hodně nadáváš na používání lion baterií v nářadí--jasně, nicd byli super, pokud pominem samovybijení--kapacita toho nicd článku byla třeba 1700ma a v reálu se opravdu vybilo 1700ma a do poslední chvíle třeba aku šroubovák točil a měl sílu----ted čistě teoreticky---dotočil někde třeba na chatě, já měl hotovo a další práci plánuji až na příští rok---to nicd článek ustál, že jsem ho odložil na uskladnění uplně vybitý-----ale lipol to takto nedaj, life to takto taky nedaj ---ale možná to daj právě ty lion, protože uměj--í TÍM ŽE JSOU MĚKKÝ --TAHAT POUZE DO 2 TŘETIN.

takže když dotahají-aku šroubovák už nemá sílu---do jara jsou stále dobitý alespon jednou třetinou

z modelařiny--nové tvrdé lipol--termický větron, na poislední nastoupání--když už regl při stoupání vypnul jsem se konečně chytil--po přistání--cca 45 minut byli ty tvrdý lipolky mrtvý--zničený podvybitím pouze nuzným palubovým odběrem--přijímač---serva.

s lionkama by se nikdy nic takového nestalo, na nějaké nuzné miliampérové odběry pouze nutné k řízení modelu by v lionkách po posledním vystoupání modelu---kdy umí lionky ještě otáčet motorem zustávalo pořád dostatek kapacity pro následný termický let, kdy ty lionky krmí už jen palubovku--serva--přijímač.

upřimě, nechápu tady u někoho tu nenávist k lionkám-prostě jsou to lionky, hovno daj, ale když se něco podělá, tak se to nepodělá uplně zásadně--jen odejdou a životnost?--800 cyklu?, takže když budu potřebovat nabijet jen jednou ročně, tak bude životnost 800 let ?, :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 22.09.2018 6:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17621
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
pepin píše:
... nechápu tady u někoho tu nenávist k lionkám-...
Ale to tu špatně čteš, to není pravda.

Tady máš pěkně pohromadě souhrn:
karval píše:
A zase se dostáváme k tomu, že stačí (správně) číst datasheety a potom netřeba spekulovat, jestli je lepší to nebo ono a jestli se jedná o originál nebo padělek. Každá technologie má svá pro a proti a je potřeba s tím počítat.
Nic jiného myslím nikdo netvrdí.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 22.09.2018 19:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1239
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
pepin píše:

novfra, ty třeba hodně nadáváš na používání lion baterií v nářadí--jasně, nicd byli super, pokud pominem samovybijení--kapacita toho nicd článku byla třeba 1700ma a v reálu se opravdu vybilo 1700ma a do poslední chvíle třeba aku šroubovák točil a měl sílu


Ono by to bylo na dlouhé povídání. Pokusím se to zestručnit. Ale musíme se vrátit o několik let zpět, kdy byly běžně na krámě vrtačky s aku NiCd na napětí 6, 7,2, 9,6 a 12V a zvláštností byly vrtačky na 13,2, 14,4 a 18V. Třeba 24V, nebo 36V technologie byla v té době vyloženě profesionální záležitost. Vysvětlení je jednoduché. Výrobce používal dobré baterky. Skoro všichni měly v pouzdrech SC SCR a tam můžeš počítat s odběrem 50A bez poškození. Moje stará dobrá dvacetiletá 12V Makita na NiCd baterky má největší odměřený odběr 72A. Tak si to vynásob napětím a uvidíš, kolik tehdejší "křápy" mohly mít příkon. Neříkám, že měly, ale mohly mít. A porovnej si to se současnou LiIon technologií. Navíc tehdejší NiCd 1700mAh měly běžně vybitou kapacitu přes 2000mAh a dodnes umím tyto baterky opakovaně nabít tak, že dají při vybíjení 120-130% jmenovité kapacity. A že by jim to vadilo jsem si nějak nevšiml.
A ještě k tomu samovybíjení. Skutečně dobrá baterka NiCd má zanedbatelné samovybíjení. Když jsem při stěhování dílny zašantročil jednu z baterek a po 4 letech ji znovuobjevil v krabici "vyhodit až příště" tak normálně fungovala a od té doby ji už několik používám. Byla skladovaná v plechové garáži, v zimě i pod -5°C, v létě (neměřil jsem, odhaduji) +50°C.
Dobrá baterka je drahá. Tak někteří výrobci (a později snad všichni) začali používat levnější nekvalitní baterky. On je rozdíl dát za baterku 20, nebo 80 korun (jak to měli nasmlouvané výrobci se dá lehce odhadnout) a ono se to zase nějak vrtělo. Pak přišel další skok v penězích a do vrtaček a i ostatního bateriového nářadí se začal montovat už jen šrot. A aby se to zase nějak zachránilo ze strany výrobce, nebyl problém v 18V vrtačce najít motor na 12V. Při zatížení to odpovídalo napětí, která ty NiCd šroty poskytly. Pak docházelo k takovým paradoxům, že 5 let používané baterky z vrtačky měly lepší parametry, než nově koupená náhradní baterie! No a když si do takové baterie udělal pořádné baterky (z mého pohledu "normální baterky") tak životnost motoru byla v řádu minut.
Ona dobrá 18V NiCd baterie je schopná zásobovat nářadí příkonem přes 1kW.
Takže místo kvalitních článků ve 12 baterii tady najednou bylo plno šrotů bez výkonu, ale zase si měl v ruce o pět a více baterek. Prostě z vrtačky se stal nejen pracovní stroj, ale také posilovací stroj. A výkon nikde...

Jestli do nářadí, od kterého je požadovaný nějaký výkon, patří nějaké LiIonky, tak tom rozhodně nejsou 18650! A ani v paralelním , ani v násobně paralelní zapojení. Nějaký význam v nářadí mají až LiIonky 26650, ale zase nebylo mnoho výrobců, kteří je použily a opět se jednalo (cenou) o profi nářadí. I přes některé nedostatky se mohly tak trochu přiblížit NiCd technologii.
Osobně proti LiIon technologii nic nemám a sám jich používám řádově stovky. Ale pouze tam, kde to má význam. A ruční bateriové nářadí to není. Sice se trošku blýská na lepší časy s bezkomutátorovými motory i s LiIon 18650 bateriemi, ale i přes některé nesporné výhody (třeba váha) ještě stále za NiCd technologií kulhá a na obě nohy.
A abych NiCd jen nechválil, tak největší zabiják NiCd baterek jsou výrobcem vrtaček dodané nabíječky. Za to by měly jít ....do pryč.

Je to velmi zjednodušené, spousta věcí není uvedených. Ale nemůžeš porovnávat dobrou, nebo špičkovou LiIon baterku s odpadem z výroby s nápisem NiCd. Porovnávej kvalitu s kvalitou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.09.2018 18:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4507
Bydliště: Praha ČR
Zas na druhé straně je faktem, že když se u vrtačky s LiION 18-20V (což je běžné) použije "správný" motor, tedy s více závity, tak proti "NiCd klasice" 9,6V bude pro stejný výkon odběr poloviční a to už pro LiION zas takový problém není. To jsem ale zase u kvality a "míry fušeřiny" - není důvod, aby dobře udělaná vrtačka s LiION nebyla o dost lepší než ty pochybné lowendy z konce éry NiCd a proti "poctivým NiCd" byla minimálně rovnocenná i při použití 18650. Ovšem jaká je pravděpodobnost toho inteligentního provedení už je jiná otázka - odpověď nevidím zrovna moc optimisticky :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.09.2018 20:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1239
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
tomashr píše:
Zas na druhé straně je faktem, že když se u vrtačky s LiION 18-20V (což je běžné) použije "správný" motor, tedy s více závity, tak proti "NiCd klasice" 9,6V bude pro stejný výkon odběr poloviční a to už pro LiION zas takový problém není.


Nic jiného jsem nepsal. Baterky nedají požadovaný proud, zvedne se napětí.
Se divím, že na soutěžích je předepsaný akumulátor, někde "jen" počet článků, někde i kapacita. Co kdyby se na podobnou soutěž přišel svými výkony porovnat někdo s érem, kde má o dvě baterky víc?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.09.2018 21:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 455
novfra píše:
Jestli do nářadí, od kterého je požadovaný nějaký výkon, patří nějaké LiIonky, tak tom rozhodně nejsou 18650!


Zejtra tohle dám přečíst obchoďákovi od Hilti, doufám, že si nepotrhá bránici.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 451 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 31  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz