zdzd píše:
To je jasné. Ovšem tazatel měl na mysli rekuperaci při snížení otáček, tedy brždění motorem. A o to zde nejde. Tu jde o napěťové špičky z PWM, tedy špičky, které se objevují průběžně z principu spínání napájení indukční zátěže.
Tie spicky to JE (tiez) rekuperacia ... u DC motora je jedna rekuperacna dioda a pri vypnuti tranzistora (napr 50% PWM) prud v cievke ako vieme tecie dalej, prejde rekuperacnou diodou naspet do vinutia, takze ziadna napetova spicka do zdroja nevznikne. U BLDC motora ma tu rekuperacnu diodu kazdy tranzistor H mostika (pokial tam nie je priamo riadena rekuperacia kvoli stratovemu teplu na tych diodach), takze ak vsetky tranzistory H mostika vypnu tak ten prud cievky nejde rekuperacnou diodou do vinutia motora ako u DC ale do BATERKY a vznikne sice napetova spicka, len vo velkosti napetia baterky + odporove straty. Teda aspon tie prudy co nepochyta kondenzator reglera. Pokial ten laboratorny zdroj ten prud nie je schopny vstrebat (napriklad kondezatorom vystupneho filtra ako tu uz padlo) tak POTOM vznikne ta spicka ktora odpraskne zdroj, lebo vinutie motora zafunguje ako indukcna cievka. Toto sa deje vzdy ked motor ide na ciastocny plyn, ked ma PWM menej ako 100% a viac ako 0% pri kazdom vypnuti mostika v kHz rozsahu.