Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 31.10.2021 20:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Já to prubnu, vezmu dva kousky, pokud bych potřeboval nabijet současně dvě baterie, tak abych jeden nepřetěžoval.

Tak ted už zbývá jenom promyslet, jestli pohon na koloběžce na zadní, přední, nebo obě kola a od auta hurá za cedule zákaz vjezdu motorovým vozidlum.Ještě musím nějak promyslet batoh na záda, aby mi ty modely netrčeli moc nad hlavu a nechytal jsem o keře, ale ve stoje na koloběžce by to nemusel být zase až takový problém.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 01.11.2021 6:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Poznámka: Vstupní napětí by mělo být vždy vyšší než výstupní napětí, nejméně o 1V.
Modul snižující napětí 8-55V (max.60V) na 1-36 6V 12V 19V 24V 36V
100W (se zvýšeným chlazením 200W) 10A DC-DC Buck Converter

Specifikace:
Vstupní napětí: 8-55V (maximálně 60V)
Výstupní napětí: 1-36V (plynule nastavitelné, výchozí je 12V)
Výstupní proud: 10A, maximálně 15A (v závislosti na vstupní a výstupní tlakové diferenci, teplotě)
Výstupní výkon: 100W, až 200W (zlepšení odvodu tepla při 200W)
Pracovní frekvence: 180MHz
Účinnost konverze: 94 % (maximum)
Velikost: 70*38*31mm
Ochranná funkce: nadproud, ochrana proti obrácenému připojení


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.11.2021 8:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
guchar píše:
Specifikace:
...
Pracovní frekvence: 180MHz
...

Naozaj? (česky: Opravdu?)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.11.2021 9:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
180Mhz? preco nie, aspon sa zvysi ucinnost nie? :mrgreen: mozno ani jadro nebudu potrebovat v tlmivke :twisted:

Neviem preco by sme sa vzrusovali nezmyselnymi udajmi, potom by mna zase zaujimala ta tlakova diferencia a preco sa pri 200W zlepsi odvod tepla :- )))))))))))))))))

takto konci automaticke prelozenie z cinstiny do anglictiny, to potom z anglictiny do cestiny a potom bezduche prekopirovanie klipbordom :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.11.2021 12:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Mea culpa. Sypu si popel na hlavu. MHz a kHz jsou některým prodejcům na jejich stránkách šumava.
(Kdys v novinách (?RP / ?MF) vyšel článeček o tranzistoráčku ZUZANA od Tesly kde byl nf výkon 300MW, (6AF22, 9V, 0.014A))
https://www.bazos.cz/img/10/434/143599434.jpg

_ Ten zbytek o "Step Down Module" jde za AI blbců IT překladačů jak psal "igorb" (měl jsem je korigovat, což jsem neučinil)
"Specifications:
Input voltage: 8-55V (maximum 60V)
Output voltage: 1-36V (continuously adjustable, default is 12V)
Output current: 10A, maximum 15A (associated with input and output pressure difference, temperature)
Output power: 100W, up to 200W (enhance heat dissipation when 200W
)"
Zjevně by mělo jít o teplotu chladiče (resp. na něm umístěných polovodičů) a s tím související parametry, popisujících odvod tepla
1) "Output current" mohlo by se vztahovat k průtoku chladicího vzduchu. Ten vztah k proudu 10 až 15A mi zatím uniká.
2) "Output power" (zde postačí i Common Sense) Výstupní výkon v rozsahu 100 až 200W nutno zlepšit odvod (rozptyl) tepla


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.11.2021 16:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Bozeeee ... zjavne malo ist o klasicku anglicku imperativnu vetu (sloveso na zaciatku) znamenajucu "zlepsite odvod tepla v pripade 200W" co je priamym prekladom vety enhance heat dissipation when 200W ... v kutiku duse dufam ze kazdy pochopi rozdiel :mrgreen:

A ten pretlak to je dalsia klasicka haluz ako nabijanie buniek ... anglictina nema jednoznacny termin pre napetie, takze sa vseobecne pouziva "voltaz" ... cize volatge ... aj ked v odbornej literature sa pouziva aj electromotive force , ale aj zastaralo electric tension a aj electric pressure

Takze cinske napetie na ktore maju nepochybne rovnako opisny tvar jeden automat prelozil na trochu nezmyslene anglicke pressure (proste si v slovniku vybral nepouzivane synonymum) a potom na upne nezmyselna ceska tlakova difernecia

... takze ten popis bol povodne celkom ok, pokial sa nepozil 3x v roznych jazykoch bez pouzitia mozgu

takze aby sme sa vratili k vyznamu, tak prva veta hovori o tom ze max povoleny prud je 10A ... ale pripusta pretazenie 15A v zavislosti od rozdielu vstupneho a vystupneho napetia ... klasicka vlastnost step down menicov

da druha hovori ze povolenych je 100W, ale je povolene pretazenie az k 200W a v tom pripade je potrebne zlepsit odvod tepla

jasne ako facka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.11.2021 12:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@igorb Ď. (Za mne i za další, kterým to pomohlo .)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.11.2021 18:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Tak už mi to běhá, co mi ale není jasné, jsou tam dva trimy, jedním jsem nastavil výstupní napětí 27V, ale netuším k čemu slouží ten druhý trim.

pokud k nastavení kolik-- Ampér --dovolím na výstupu, jak to nastavit?

koukal jsem na datashet, ale moc moudrej z toho nejsem a s měniči mi žádný návod k nastavení nepřišel.
https://www.laskarduino.cz/step-down-me ... -9a--280w/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.11.2021 19:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jeden je napětí a druhej maximální proud. Psal jsem Ti, že si máš koupit jednotrimrovej, co má jen nastavení napětí (CV). :roll:
Neposlechl ji, možná budeš mít problémy, co byly ve videu, co sem dal guchar. Zkus ten trimr co se je na nastavení proudu vytočit na doraz po směru točení ručiček (začne trochu cvakat), snad se to proudový omezení nebude aktivovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.11.2021 20:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@pepin S pomocí Trim1 jsi nastavil výstupní napětí Uout (U1) pro nabíječku.
Trim2 tam je pro případ kdy na výstupu (SVORKY_out[+/-]) je ACCU
a když Uout začne stoupat nad hodnotu U(2) určenou - nastanou Trim2
přepne se výchozí režim CC stabilní proud pro Uout < U2
do režimu CV tj. klesající proud při stálém - konstantním napětí pro Uout = nebo > U(2)
jeden z režimů CCCV signalizuje svícení červené LED na modulu Druhý režim (tedy změnu) zhasnutí (-á) LED

_ Pokud na výstupu není ACCU, ale nabíječka chování měniče je stejné - dané napětím tedy
součinem proudu a vnitřní impedance nabíječky. Lze očekávat, že tam jsou opatření pro potlačení efektů
přechodových nestabilit. Pokud opatření projevy nestabilit pustí dál mohou nastat jevy popsané v návodu.
_ Parametry opatření (velikost hystereze)jsou kompromis. Dlouhé trvání napětí přes Umax může zničit ACCU.
Malá hystereze přepínání může vést ke kmitání mezi režimy měniče.
Spolu s velikostí hystereze tam bude i časová konstanta potlačení - přechodových jevů - impulzního rušení.

_ Teoreticky by tam mohl být ještě Trim3 , kterým se nastavuje hodnota výstupního proudu Imin. Pro
Iout < Imin (při poklesu výstupního proudu pod tuto hodnotu, v režimu CV) se nabíjení ukončí Iout = 0


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.11.2021 0:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Celeron píše:
Psal jsem Ti, že si máš koupit jednotrimrovej, co má jen nastavení napětí (CV). :roll:


Já se spletl, když jsem je objednával :oops: Vytočil jsem ten druhý trim tedy na doraz a uvidím, pokud by to zlobilo, podruhé snad objednám jednotrimový :D

V každém případě jsem připraven to prubnout v terénu.
Nucené chlazení jsem zatím vyřešil že jsem nad ten měnič dal nabiječ a teoreticky by mohlo fungovat, že jeho ventilátor bude ofukovat i ten měnič, ukáže praxe.

Příloha:
P1130217.JPG
P1130217.JPG
[ 85.76 KiB | Zobrazeno 4839 krát ]


Příloha:
P1130219.JPG
P1130219.JPG
[ 67.05 KiB | Zobrazeno 4839 krát ]


Příloha:
P1130220.JPG
P1130220.JPG
[ 81.81 KiB | Zobrazeno 4839 krát ]


Příloha:
P1130216.JPG
P1130216.JPG
[ 70.62 KiB | Zobrazeno 4839 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.11.2021 9:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nojo, ale ty potřebuješ aby proud vzduchu profukoval hlavně žebra chladičů, ten fofrník nabíječky fouká jen na součástky mezi chladičema. No zkus to, dokud udržíš na chladičích prst cca 2 sekundy, tak je to dobrý, je to cca 65 st.C. Nesmíš to dostat do teplot kdy ti nasliněný prst zasyčí, to by byl stav těsně před smrtí. :wink: Ty chladiče by se daly zvětšit (celkově zvýšit nebo rozšířit nebo zvětšit žebra), stačí vyvrtat jeden M3 šroubek pro součástku. Ale mají do plošáku upevňovací trny a s nima bude problém v profilu chladiče je pro trny drážka. Obávám se, že ten profil neseženeš, zkus https://www.fischerelektronik.de/web_fischer/cs_CZ/heatsinks/A04/Lis.%20chladi%C4%8De%20pro%20mont%C3%A1%C5%BE%20na%20desky%20spoj%C5%AF/search.xhtml;jsessionid=DA3C1931C041F0624F0CD463E3B4500E


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.11.2021 14:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Osobně bych teplý vzduch z měniče odsával ventilátorem nad měničem, vsunutým, včetně chladičů, do svislé plechové šachty
Nabíječku s ventilátorem bych dal s odstupem do patra pod měnič.
_ Otázkou je zda tam aktivní chlazení (ACh) je pro dobrý pocit, nebo dosahované proudy a příkony jsou tak velké, že ACh je nezbytné.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.11.2021 19:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
S tím nuceným chlazením uvidím asi až v létě, zatím se zdá, že to potřeba nebude, nějaký malý ventilátory z notasu tady mám, ale zatím mi to přijde zbytečný.

Co je super, že se s tou krosnou jede vcelku v pohodě, dnes jsem to byl prubnout a kupodivu se s ní jede dobře, tak snad mi bude letos ještě trochu přát počasí, na hoblovací pidisvahy svahy prdim, ale rád bych sjezdil nějaký šikmý louky nad udolím s hezkým výhledem orientované od východu k západu, jak je to lízlý severem, tak je to s termikou na prd.
Příloha:
E8A7B8B2-9A6C-4B0F-9BCF-033D0D8C20A8.jpeg
E8A7B8B2-9A6C-4B0F-9BCF-033D0D8C20A8.jpeg
[ 253.28 KiB | Zobrazeno 4728 krát ]

Příloha:
2A4E2FB3-B377-4391-90B1-E014FA6AAAE1.jpeg
2A4E2FB3-B377-4391-90B1-E014FA6AAAE1.jpeg
[ 140.4 KiB | Zobrazeno 4728 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.03.2023 20:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Ahoj, měnič 40/12V z cyklobaterií se osvědčil jak pro modelařinu--dobijení lipol baterií, tak i pro zimní kempování, pro dobijení leteckých lipol jedu pouze z cyklobaterií přez měnič do lipolek kde si musím pouze ohlídat maximální výkon měniče--trvale zvládá 6A, mám dva a to mi na letadýlka stačí, tady jsem v pohodě.

Co bych ale docela rád ještě pořešil je dobijení--udržování autobaterie na plus mínus cca 12/12,2 voltech právě trvalým dobijením z těch cyklobaterií přez ten měnič. Zatím to řeším tak, že autobaterii trvale dobijím proudem cca 1A což tak plus mínus odpovídá pruměrné spotřebě při zimním kempování, ale těch cca 1A dobijecí proud je samozřejmě dlouhodobým pokusem omylem naměřený pruměr a nevyhnu se zatím tomu, že jeden den stačí 600ma, druhý den musím ale zvednout proud na 1,5A, mě by uplně nejvíc vyhovovalo, pokud bych nějakým zpusobem měl možnost něčemu určit---budeš nabijet do maximálního napětí 12,2V ale pouze maximálním proudem 3A a i když zázrakem stoupne napětí na 12,3V nabijení neukončíš, jen budeš čekat až zase klesne pod 12,2V.

Ty měniče sice mají jak štelování napětí, tak i proudu, ale to stělování proudu přestane fungovat pokud náhle zvýším rapidně odběr a napětí na autobaterii krátkodobě výrazně klesne---třeba při žhavení bufíku. Napadá vás někoho nějaké řešení, které bude ovšem stejně bezpečné, jako dobijení nabiječkou které když řeknu--max 1,5A tak víc nedá i kdyby měla autobaterie padnout na nulu.

V praxi by to mělo ideálně fungovat takto---zaparkuji--autobaterie má napětí 12,8V, připojím k ní cyklobaterie a něčemu řeknu--až ta autobaterie padne na 12,2V začneš ji udržovat na těch 12,2V max 3A.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz