Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 11:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2752
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
Chlummik píše:

nevím jak "jednoduché" je bodování ale rozhodně moc funkční není, leda tak že z packu nebudeš tahat velký proudy. proti tomu u pajeného spoje máš jistotu že z packu nebudeš mít ještě radiátor. i když pro zimní provozy se může zdát přídavné topení v místě bodových spojů jako výhodné, z pohledu elektro už to tak výhodné není.
Každopádně když při pájení použiješ pájecí kapalinu na nikl a silný trafo, spoj budeš mít hotovej do 5s a to se článek moc neohřeje.

Za predpokladu, ze bych se nakonec preci jen rozhodl pajet... Pajeci kapalinu neutralni? Mam jen trafopajku, 125W, ale zadna Cina, je to CZ vyrobek. Pripadne bych musel dokoupit klasickou pajecku 100W.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19410
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
scarabeus píše:
... trafopajku, 125W, ale zadna Cina, je to CZ vyrobek. ...

Mám to samé. Dej tam Cu drát 2,5mm2, použij pájku třeba Stannol Kristall 505 (mám) a jde to velmi pěkně. Pájecí kapalinu žádnou.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19410
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ještě doplním d) :
Příloha:
bodování2.jpg
bodování2.jpg
[ 29.56 KiB | Zobrazeno 2100 krát ]

(to černé jsou již hotové body, elektrody stojí tam kde by někdo chtěl další body; může to být i posunuté v ose Y, tedy v tomto pohledu by to bylo v zákrytu)

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19410
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Solim Namez píše:
... Pro mě je to tvrzení neznámého člověka, který navíc bodování nemá rád. Proč bych zrovna jemu měl všechno věřit? ...

Takže si myslíš že lže.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19410
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Mimochodem - proč solidní výrobce dělá ty spojovací pásky v tomto provedení?
https://image.made-in-china.com/43f34j0 ... elding.jpg
Odpověď je na malůvce b), c) i d) ...
A to není všechno. Ty protilehlé dvojice se musí svařit najednou, v jednom cyklu.
Důvod je hlavně na obrázku d)

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 919
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Taky jsem koukal na pasky s tema dulkama, je to celkove lepsi?

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1647
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Blacksite píše:
Taky jsem koukal na pasky s tema dulkama, je to celkove lepsi?


Ale primárně nejde o důlek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2009
Příspěvky: 219
Bydliště: Liberec
Obrázky: 1
scarabeus píše:
Za predpokladu, ze bych se nakonec preci jen rozhodl pajet... Pajeci kapalinu neutralni? Mam jen trafopajku, 125W, ale zadna Cina, je to CZ vyrobek. Pripadne bych musel dokoupit klasickou pajecku 100W.


Staré trafo 125W bude naprosto dostačující, i třeba 75W trafo ale vyrobené před 30ti lety by nemělo žadnej problém. Základ je mít kratší a dobře utažené očko. S neutrální pájecí kapalinou to jde taky dobře. Hlavně až to doděláš vem to pod vodu a kartáčkem spoje pořádně očisti a dej si pozor aby ti kapalina nezatekla třeba za izolaci pláště baterky časem by to zhnilo, pájecí kapalina je dost agresivní. Jestli na to máš material, vem si staré baterky a vyskoušej si to uvidíš že natom nic není :) 2.5ka drát asi ok ikdyž mě by vadilo že jsou vystouple a muže se prodřít izolace při nějakém horším zacházení s packem. Spíš použáívám snadno dostupné měděné pásky co se používají na zemění trubek, znich nastříhám co potřebuji, dostupné v každé elektroinstalační prodejně nebo hobby marketu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 12:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 919
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
novfra píše:

Ale primárně nejde o důlek.

rad se necham poucit, vubec tomu vlastne nerozumim :lol:

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 13:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1647
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Blacksite píše:
rad se necham poucit, vubec tomu vlastne nerozumim :lol:


Jde o to, kudy by měl téct svařovací proud a kudy vlastně "uniká". Domaluj si do obrázků od jyrry cestu nejmenšího odporu (a to doslovně).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 13:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Důležitá je ta drážka. Jak píše novfra, při druhém bodování nedochází k úniku proudu a hlavně nejsou první body namáhané pnutím, které by vzniklo díky natažení plechu ohřátím při druhém bodování. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 13:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 919
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Takze pokud je plech vcelku, proud leze skrz ten plisek a skrz plochu paterky,ale pokud je mezi tim drazka, tak vsechen leze skrz plochu baterky ?

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 13:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ano a hlavně nenamáhá pnutím už hotové body.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 13:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 919
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Lark píše:
Ano a hlavně nenamáhá pnutím už hotové body.

No, tak to je husty, to by mi nenapadlo, díky 8O

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bodove svareni baterii 18650
PříspěvekNapsal: čtv 21.02.2019 13:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19410
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Úplně (skoro) super by bylo použít dva užší plíšky a po nabodování na baterku je mimo článek spojit:
Příloha:
bodování3.jpg
bodování3.jpg
[ 29.13 KiB | Zobrazeno 1996 krát ]

Proudu nezbývá než jít skrz oba spoje. Sice to není ještě úplně ono ale je to o dost lepší než plný pásek. Důležité je to kudy teče proud. Ostatní je až za tím.

Důlky nejsou důležité, důležité jsou ty výstupky které důlky vytvoří dole :-)
Vytvoří totiž optimální dosedací plochy mezi materiály a zaručí že proud poteče středem budoucího spoje, vytvoří také kýžený přechodový odpor aby se teplo začalo vytvářet především MEZI plechy. Materiál se začne natavovat v místě doteku.
Používá se to hlavně při výstupkovém sváření, kde se svaří současně několik výstupků v jednom cyklu.
Tady by to šlo také použít, jen je nutné mít jiné vedení elektrod - ne po rádiusu (ala kleště) ale na lineárním vedení, pěkně kolmo na materiál.

Výstřiky z odporového sváru jsou sice efektní ve filmu ale v reálu to značí únik energie odstříknutým nataveným materiálem - tedy teplo které mělo jít do vytvářeného spoje odletí pryč. Je to důsledek špatného (geometricky) dosednutí elektrod na povrch materiálů. Třeba u karoserií to místy jinak ani nejde, tady se používají kleště (pokud možno s lineárním vedením elektrod) a i tak si to občas nesedne OK.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz