RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Náhrada starýho Mabušáka
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=83928
Stránka 2 z 3

Autor:  ufon13 [ úte 05.06.2018 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

škoda našel jsem a klidně věnuji
Příloha:
IMG_20180605_144437.jpg
IMG_20180605_144437.jpg
[ 32.35 KiB | Zobrazeno 2029 krát ]


Příloha:
IMG_20180605_144425.jpg
IMG_20180605_144425.jpg
[ 56.18 KiB | Zobrazeno 2029 krát ]


Příloha:
IMG_20180605_144412.jpg
IMG_20180605_144412.jpg
[ 59.92 KiB | Zobrazeno 2029 krát ]


Příloha:
IMG_20180605_144508.jpg
IMG_20180605_144508.jpg
[ 52.18 KiB | Zobrazeno 2029 krát ]


Autor:  Celeron [ úte 05.06.2018 17:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Vše je jinak. V Jinu měly jen mocotáčkový a ty by časem planetovku rozvalily. Tak jsem zavolal panu Matiášovi a zkonzultoval, co tam dát. Doporučil Mig 600/3S, ten ale Jino nemá.
Nemáš aspoň trochu tucha, na kolik ty Tvý motory jsou a kolik to asi točí? A jsou to opravdu řada 500, 550 nebo 600 s průměrem 35 - 37 mm? Připadá mě to nějaký malý a ty čela jsou taky jiný než mám já. :cry:
Díky
Jirka

Autor:  guchar [ úte 05.06.2018 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Označení RS-545SH dle drátu (a 3.6 V DC ?) hádám 2860 Není na fotkách víc různých typů?
-2860 -- 12 (06 až 24) V
RS-545SH-2860 Brush motor
-15150 - 24 (12 až 32) V
RS-545SH-18150 Brush motor
==edit02 pěkná galerie různých Mabuchi (když je nějaký v šuplíku a není jasno který to je)
12 V DC Mabuchi motoru RS pro 545SH pro 3540 - také si prohlédli

Autor:  varok [ stř 06.06.2018 4:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Jestli ještě sháníte, mám doma nějaké elektromotory z tiskáren a kopírek různé velikosti. Ty menší odhaduji na řadu 280-300, ty větší na 500-600. Jsou nízkootáčkové. Mám i klasické s akuvrtaček nebo autokompresorků, ale ty mmají vysoké otáčky.

Nebo na rcbazaru někdo prodává motorky Igaraši 12V 5000ot./min. Cena 65,- kč.

Autor:  ufon13 [ stř 06.06.2018 8:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Celeron píše:
Vše je jinak. V Jinu měly jen mocotáčkový a ty by časem planetovku rozvalily. Tak jsem zavolal panu Matiášovi a zkonzultoval, co tam dát. Doporučil Mig 600/3S, ten ale Jino nemá.
Nemáš aspoň trochu tucha, na kolik ty Tvý motory jsou a kolik to asi točí? A jsou to opravdu řada 500, 550 nebo 600 s průměrem 35 - 37 mm? Připadá mě to nějaký malý a ty čela jsou taky jiný než mám já. :cry:
Díky
Jirka

je to z nafukovátka na matrace a běhalo to na 2 buřty to je ten s plastovým čelem, ten druhej je turbina z aku vysávače a tuším, že běhal na 5tičlánek ale jistej si nejsem ke mě to dorazilo už rozebrané.
průměr obou je 35,5mmpřes plášt a přídavný mag.plech tam není. Hřídelka je 3mm snad blbě se to měří protože je nadrážkovaná.
nemyslel jsem to jako náhradu za stávající motor ale jako zdroj planžet s uhlíky pro opravu toho tvého starého.
jsou tady tak pokud bys měl zájem dej vědět.

Autor:  Celeron [ stř 06.06.2018 13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Tak já se v pátek odpoledne tak cca 15-16 hod stavím a vemu ten svůj na porovnání a převodovku na zkoušku. Budeš doma?
Díky!

Autor:  ufon13 [ stř 06.06.2018 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

měl bych být, zatím nevím o ničem..... pro jistotu brnkni než pojedeš 605745428

Autor:  varok [ čtv 07.06.2018 14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Ty elektromotorky z foukátek matrací jsou ale vysokootáčkové, ne? Turbínka musí mít pořádné otáčky, aby to něco foukalo.

Autor:  ufon13 [ čtv 07.06.2018 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

ach jo...... vysokootáčkové jsou ale co to mění na možnosti použít z nich planžety s nasazenými uhlíky to fakt netuším....... otáčky dělá rotor a ten snad bude jen přetočen na komutátoru a zustane originální .... né? alespon o tom se tu psalo dříve ve vlákně.
každopádně kolega mě pomalu za humny, tak aspon pokecáme když to nepujde použít.

Autor:  varok [ sob 09.06.2018 7:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Aha, tak když chcete použít jen ty plíšky s uhlíky, tak to jo.
Ale raději bych osobně sehnal něco originál s nízkými otáčkami.

Autor:  Celeron [ sob 09.06.2018 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Tak jsem si od Ufouna přivezl pár pětistovek a šestistovek. Zadní uhlíkový čelo z pětistovky má jinak usazený ložisko ze slinutýho bronzu a když se nasadí na mýho Mabušáka pětsetpadesát nebo šestistovku, tak má rotor vůli asi 4 mm v ose. Takže pouze čelo vyměnit nejde. Demontoval jsem tedy planžety s uhlíky z vypukl další problém, starý planžety jsou na vývod z motoru bodovaný, u novýho nejtovaný a nejt vadí při zasunutí do zářezu v plastovým čele motoru. Musel jsem zářez malinko pošlechtit pájkou a vytavit pro hlavu nejtu asi 3 x 0,5 mm prostoru. Motor je smontovanej a už se půl hodiny točí na 12V v sklenici s destilkou. Z děr na straně uhlíků se hulí jak fabrika, jak se uhlíky zabrušují na komutátoru. Nový měly jen rovnou plošku a tak to chvíli potrvá, než si sednou celou plochou.

To varok: Novej jsem nesháněl, protože podle tabulek mají nízkootáčkový motory až 10x nižší výkon než vysokootáčkový. No a protože nevím, co ten původní Mabuši vlastně je, kolik má otáček a výkon, tak tam radši dám starej odzkoušenej. Ono by to s novým s malým výkonem taky třeba nemuselo nic nastartovat...

Autor:  varok [ sob 09.06.2018 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Tak podle mě je skoro vždycky výkon u těch maličkých elektromotorků nahoněný točkama. Sice jsou i elektromotorky s malými točkami a velkým výkonem, ale je jich málo. Jak už jsem psal, tak mám doma z kopírky. Ten má výkon docela velký a přitom dost nízké otáčky. Nechci kecat, ale zdá se mi, že to má 5ti polový rotor oproti klasickým verzím.

Autor:  Celeron [ sob 09.06.2018 23:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Startér je smontovanej, podle síly na výstupní hřídeli to vypadá že původní parametry zůstaly. Ale překvapilo mě, co žere když rozbíhá planetovku. Na 12V olovo si bere při rozjezdu cca 5A a po ustálení 2A. No, až bude při startování zatíženej ještě kompresí spalováku, tak kdoví kolik si veme, měřák mám jen do 10A DC.

Autor:  guchar [ ned 10.06.2018 4:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

@Celeron "... měřák mám jen do 10 A ..." Nad 10 A zkus měřit mV na přívodním vodiči.
Napřed si hodnotu odporu přívodního vodiče "ocejchuj" s proudy 1, 3, 5, (10) A .
Vyjde ti tak koeficient přepočtu (úbytku mV) na (proud A).

Autor:  Celeron [ ned 10.06.2018 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Náhrada starýho Mabušáka

Jdeš na to moc vědecky. :lol: Ono je celkem vuřt, co to bere při zatížení. Kdyby to vydrželo jen třetinu doby, co od výroby startéru doteď, tak by mě to do konce modelářskýho života nejspíš stačilo. :wink:

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/