Switch to full style
Nabíječky, zdroje, přístroje
Odeslat odpověď

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

stř 03.01.2018 20:25

Aha, tak to už ale asi máte nějakou nadupanou nabíječku. Nevím jestli to umí i ta moje. Mám jen Equlibrium V2 mini. Musel bych kouknout do manuálu, jestli umí i ta moje vybíjet. Chtěl jsem to měřit jen klasickým multimetrem a vybíjet žárovkou.
Ale napětí 10,5V už je hodně málo, to už auto nenastartuji. Ty moderní auta už potřebují určité napětí.

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

stř 03.01.2018 20:56

varok píše:Aha, tak to už ale asi máte nějakou nadupanou nabíječku. Nevím jestli to umí i ta moje. Mám jen Equlibrium V2 mini. Musel bych kouknout do manuálu, jestli umí i ta moje vybíjet. Chtěl jsem to měřit jen klasickým multimetrem a vybíjet žárovkou.
Ale napětí 10,5V už je hodně málo, to už auto nenastartuji. Ty moderní auta už potřebují určité napětí.


10,5V je a není málo. Záleží na tom, jaký proud je momentálně odebírán. Píšu už poněkolikáté, že se napětí startovacího (zdrojového) akumulátoru měří POD ZÁTĚŽÍ. Při napětí 10,5V pod zátěží 40A zaručuje v baterce dostatek energie pro start motoru. Napětí 10,5V pod zátěží 2A v žádném případě nezaručí bezproblémový start motoru auta.
V mezních situacích (mráz, dlouho odstavené auto atd.) Není výjimkou, že napětí při startu klesne na 8,5V a motor nastartuje.
Myslím, že žádná z mých nabíječek a vybíječek je nějak zvlášť nadupaná. Většinou jsou to krabičky dost staré z dob, kdy elektronika kolem baterek ještě za něco stála....

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

stř 03.01.2018 22:09

Těch 10,5V je při zatížené baterii. Aha, tak to potom ano.
Už to chápu. :D
Děkuji za vysvětlení

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

čtv 04.01.2018 21:58

Marek_Km píše:Vcelku brzo řeším otázku polního nabíjení baterek malé kapacity- 3S kolem 1,5Ah do race koptéry a příležitostně 3S 2,2Ah na oprášení 450 vrtulníčku. Na placech na kterých lítám není el. přípojka, takže někteří kolegové řeší dobíjení buď přímo z autobaterky, nebo z autobaterky v kufru. Nouzově jsem si baterky nechal občas dobít od nich, ale to je o ničem. Koukám se už delší dobu po nějakém přijatelném řešení a tou by mohla být baterka v nadpisu. Samozřejmě použité olovo v kufru je levnější záležitost, ale já se s tím nechci tahat (garáž nemám) a centrála je zbytečná.
Mám dva rozdílné tipy na koupi: Lifepo z ČR a Lifepo z Číny.
Když ponechám stranou to, že velmi nerad nakupuji na Aliexpresu, protože nemají možnost Paypal platby, tak by mně dost zajímalo, proč se oboje jmenuje Lifepo, když jsou mezi tím rozdíly nejen cena, ale hlavně hmotnost. Láká mne ta levnější čínská varianta, ale velmi nerad bych se spálil, pokud by to nemělo fungovat. Mohl by mi někdo poradit?


Nenechaj sa zvyklat, lietat elektriku a pohanat ju benzinom je tak trochu .... no radsej pomlcim, aby sa neurazil niekto co hom ho uz poslal do horucich ked mi pod nos postavil centralu beziacu cely den ... lietam presne ako pises, pouzivam ten zmieneny zlty akumulator (pred casom existovali aj 20Ah, pripadne sa to da naskladat z jednotlivych clankov) ale vobec by som sa neostychal kupit ten 40Ah, proste ho nebudes nabijat tak casto :- ))) ... lietam tak uz asi 5 rokov s tym istym akumulatororm a nebadam ubytok kapacity, kludne z toho vydojis tych 40AH aj pri "normalnom" nabijani (povedzme 10A) jo a nalietam toho povedal by som dost a zmykam ho zo 100 na 0 kazdy letovy den :- ))

A preco LiFe a nie lion a nie PB? ... no pb je hovadina od zakladu, tazke ako krava, zivotnost nic a s istotou mozes pocitat tak s pol menovitej kapacity (ked na to zasvieti slnko alebo tahas maly prud tak viac, ale ... no proste je to minule 1000rocie) .. no ale je to lacne ... LIon a Lipol su drahe a nedaju sa nabijat obycajnou auto nabijackou (life ano, ziadne balancovanie ziadne presne napetia atd - v garazi zapichnes na standardnu procesorovu nabijacku "lidlovku" - alebo su rovnake aj 10A za prd penazi, rano mas nabite) .. jedinu vynimku by som bral, ak pouzivas packy s "rozumnym napetim" ktore mozes po vylietani a strate casti kapacity naspajat do vecsej baterie, ale to by som odporucal len ked do toho dostatocne vidis (aby nevyhorel dom)

A co sa tyka tej ciny - pokial nemas istotu co kupujes, nekupoval by som, kludne vedia bohapuste klamat, pripadne predat clanok naplneny mukou namiesto litiom :- )) ... ale aj pokial mas slusneho cloveka, vedia urobit taky trik (a zda sa im to normalne) ze ti daju 4 clanky 5Ah do packu 4s a napisu ze je to 20Ah pack :- )))))))

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 11:34

Díky všem za názory. S největší pravděpodobností (až bude potřeba) koupím tu "pravou" LiFePO z českého shopu.

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 11:41

Marek_Km píše:Díky všem za názory. S největší pravděpodobností (až bude potřeba) koupím tu "pravou" LiFePO z českého shopu.


který ovšem klidně může být jen přeposílač z Číny...

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 12:03

To pravděpodobně jo, ale v případě reklamace by to bylo lepší řešit s českou firmou. Já ale hlavně vidím rozdíl v parametrech těch dvou baterek...

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 12:16

zdzd píše:
který ovšem klidně může být jen přeposílač z Číny...


nepochybne ze je to preposielac z ciny, kedze tie baterky sa tam vyrabaju, ale vyzera to na ludi co veci rozumeju a s tymi zltymi batrekami male len dobre skusenosti ... tie skutrove nepoznam

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 12:21

Marek_Km píše:To pravděpodobně jo, ale v případě reklamace by to bylo lepší řešit s českou firmou. Já ale hlavně vidím rozdíl v parametrech těch dvou baterek...


ak ti je ta 40Ah prilis velka stale mas este moznost naskladat si co potrebujes:

http://eskutr.cz/cs/baterie/59-lfp-akum ... fepo4.html

Ja osobne by som ale celkom iste volil tu 40 namiesto tej 20, je to odskusana vec a kapacitu ma 2x vecsiu, navyse ju trapis polovicnymi Cckami, vydrzi ti dlho.

No ale spocitaj si to uz vlastnou hlavou :- ))

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 13:08

Marek_Km píše:To pravděpodobně jo, ale v případě reklamace by to bylo lepší řešit s českou firmou. Já ale hlavně vidím rozdíl v parametrech těch dvou baterek...


Ne vždy je to pravda. Na obrázku jsou baterky z instalace od české firmy. Ten koberec a dřevěné obložení (na kterém je umístěna nabíječka a pojistky :roll: ) nejsou dekorace k fotce, ale realita, jak byla montáž provedena. Co udělal roční provoz s baterkama je vidět na obrázku.
Reklamace neřešitelná, pokud by se nešlo do soudního sporu a to majitel baterek z různých (a pro mě pochopitelných) důvodů nechce.

Ale uznávám, že toto je extrém.
IMG_20170311_154108.jpg
Přílohy
IMG_20170311_154049.jpg

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 13:23

Pěkné pěkné, potom si něco kup. Jedině poshánět reference výrobců (prodejců) a podle toho se rozhodnout...

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 13:32

A co presne by sa v tomto pripade reklamovalo, baterky alebo instalacia? :D

Odpravit na onen svet sa da blbym pouzitim hocijaka baterka aj behom jedneho dna, nie len roka :mrgreen:

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 14:06

igorb píše:A co presne by sa v tomto pripade reklamovalo, baterky alebo instalacia? :D



Nefunkčnost zařízení jako celku. Záměr byl pár panelů, baterky, elektronika a ohřev TUV a kdyby zbylo, tak ohřívat vodu v bazénu. Vše dodavatelsky včetně montáže "na klíč".

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 14:07

igorb píše:, lietat elektriku a pohanat ju benzinom je tak trochu .... no radsej pomlcim,

Nooo.. ak myslíš globálnejšie, je to možno stále lepšie ako keď je zdrojom uhlie, prípadne keď je v ceste X pridaných stratových ekologických nezmyslov, kde navyše výroba každého stála prírodu viac než za celú životnosť ušetrí.
Chcelo by to sponzora na nejaký Prius, ten má vraj dostatočný výkon aj kapacitu (na nabíjanie)..

Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)

pát 05.01.2018 14:16

coro píše:Nooo.. ak myslíš globálnejšie, je to možno stále lepšie ako keď je zdrojom uhlie, prípadne keď je v ceste X pridaných stratových ekologických nezmyslov, kde navyše výroba každého stála prírodu viac než za celú životnosť ušetrí.
Chcelo by to sponzora na nejaký Prius, ten má vraj dostatočný výkon aj kapacitu (na nabíjanie)..


Nie, nemyslim to globalne, myslim to uzkoprso subjektivno sebecky ... idem von aby som bol v klude, nie aby mi pri zadku bezala smradiaca cetrala alebo cely den bezali za usami tri dizle na volnobeh. :- )))
Odeslat odpověď