Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 2:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
http://www.topbattery.cz//out/media/pro ... 95c542.pdf graf "Discharge Curves" a pozor, časová osa není lineární
zajímavá jsou i napětí; je to trakční baterka za nemálo peněz a platí to pro novou; běžné "startovačky" a zvlášť ty z Penny a spol. ty průběhy budou mít daleko smutnější
nebo třeba tady - kapacity pro 5h a 20h vybíjení a to je za peníze ještě daleko větší...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 7:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2009
Příspěvky: 1164
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
Toto vidím jako jediné řešení, ještě jakž takž cenově přijatelné:
http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-packy-12v-bez-pcm/271-baterie-lifeypo-12v-40ah-wb-lp12v40ah.html

_________________
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 8:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Ale proč zrovna tuhle? Je tam i dvacítka za polovic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 8:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2009
Příspěvky: 1164
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
Kreyson píše:
Ale proč zrovna tuhle? Je tam i dvacítka za polovic.

Nebo tu :D . Pokud kapacita bude tazateli stačit.

_________________
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 14:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Právě těch 20Ah by mi mělo s rezervou stačit. Pod 3 tisíce ale u nás tato baterka k sehnání není, proto jsem se ptal hned v prvním příspěvku tohoto vlákna na ty 2 podobné a přitom rozdílné baterky, jak hmotnostně, tak hlavně cenově.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 14:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2009
Příspěvky: 1164
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
Marek_Km píše:
Právě těch 20Ah by mi mělo s rezervou stačit. Pod 3 tisíce ale u nás tato baterka k sehnání není, proto jsem se ptal hned v prvním příspěvku tohoto vlákna na ty 2 podobné a přitom rozdílné baterky, jak hmotnostně, tak hlavně cenově.

Tato je myslím ověřená, už se tu o tom psalo hodně. Z těchto baterek si dělají velké PowerBoxy. Např.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=57326

_________________
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 14:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Marek_Km píše:
Právě těch 20Ah by mi mělo s rezervou stačit. Pod 3 tisíce ale u nás tato baterka k sehnání není, proto jsem se ptal hned v prvním příspěvku tohoto vlákna na ty 2 podobné a přitom rozdílné baterky, jak hmotnostně, tak hlavně cenově.


Ta čínská baterie z vašeho odkazu bude podvod jako hrom, jak už to Číňan umí. V elektrikářské krabici bude hromádka článků 18650 s nalhanými parametry. Do toho bych vůbec nešel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 15:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
semi píše:
Tato je myslím ověřená, už se tu o tom psalo hodně. Z těchto baterek si dělají velké PowerBoxy. Např.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=57326

To vlákno (mimo jiných podobných) jsem taky prolítnul. To už je ale drahé řešení a hlavně pro mě nevyužitelné. To je opravdu pro fajnšmekry, co lítají velké vrťasy a nastartované auto a nebo centrála pro dobíjení jim nevoní.

Kreyson píše:
Ta čínská baterie z vašeho odkazu bude podvod jako hrom, jak už to Číňan umí. V elektrikářské krabici bude hromádka článků 18650 s nalhanými parametry. Do toho bych vůbec nešel.

V tom jsem se potřeboval utvrdit. Je možné, že to asi nějak fungovat bude, cena je lákavá (i přes možný odchyt na celnici), ale s těmi "pravými" LiFePO4 to asi moc mít společného nebude. Ty 3 litry v případě toho prvního odkazu nejsou zas tak strašná investice, tedy v porovnání s tím, co už do této záliby finančně zahučelo. Slibují min. 10letou životnost a až 2000 cyklů, což by se dalo akceptovat. Ještě popřemýšlím a pohledám podobné varianty. Aby to nedopaldo jak loni, že jsem vynechal skoro celou sezónu a začal lítat až na konci léta...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 16:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Když se prosím ještě vrátím k tomu nabíjení z autobaterie, tak nevím jestli jsem dobře počítal, ale těch 0,05C z baterie 45Ah je 2,25A? Píšete že tohle lze z autobaterie ždímat po dobu 20hod. To ale určitě nikdo na letišti takhle ždímat nebude, ne? Pokud by někdo nabíjel proudem kolem 2A, tak podle mě pár packů zvládne i normálně z vozu, aniž by nenastartoval. Udělal bych hlídání napětí na autobaterii, která bude třeba pípat u kritické hranice napětí, třeba 12V.
Samozřejmě pokud někdo nabíjí nějaké obrovské baterie proudem třeba 10A, tak to už je na pováženou a to bych asi taky bez nastartovaného auta neriskoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 17:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Kreyson píše:

Ta čínská baterie z vašeho odkazu bude podvod jako hrom, jak už to Číňan umí. V elektrikářské krabici bude hromádka článků 18650 s nalhanými parametry. Do toho bych vůbec nešel.


Nechci propagovat nějaké neznámé baterky, ale zrovna zdrojová baterka složená z 18650 může mít celkem dobré parametry. Výhoda je, že si složíš, co chceš a potřebuješ.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 17:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
Když se prosím ještě vrátím k tomu nabíjení z autobaterie, tak nevím jestli jsem dobře počítal, ale těch 0,05C z baterie 45Ah je 2,25A? Píšete že tohle lze z autobaterie ždímat po dobu 20hod.

Nemusel si to počítat, včera sem Ti to psal :)

varok píše:
.....která bude třeba pípat u kritické hranice napětí, třeba 12V.

Tak to toho moc nenabiješ. Podívej se na vybíjecí charakteristiku Pb startovacího akumulátoru.

varok píše:
Samozřejmě pokud někdo nabíjí nějaké obrovské baterie proudem třeba 10A, tak to už je na pováženou a to bych asi taky bez nastartovaného auta neriskoval.

Větším proudem nevybiješ baterku tak hluboko, jako malým proudem. 2A si schopen baterku vybít tak, že nenastartuješ, ale při odběru nabíječek (konkrétně tří na jedné startovací baterce) 45A nastartuješ. Když začnou nabíječky nadávat, že kleslo napětí na zdrojové baterce (při velkém proudu) ještě zůstává dost energie na start auta. Ale pak to chce zapnout vyhřívání oken a další velké spotřebiče, aby do baterky neteklo (třeba) 130A. To ji spolehlivě postupně zlikviduje.
Asi nebude moc lidí, kteří mají v autě baterku za 15kKč s parametrem "do 14,4V bez omezení proudu". Takže třeba 200A dokud nedosáhne napětí na akumulátoru 14,4V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 18:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
novfra: Tak to jsem přehlédl, četl jsem příspěvek od jyrryho.
Každý se ale asi bavíme o něčem jiném. Vy píšete o někom, kdo používá autobaterii tím způsobem, že na ni připojí třeba 3 nabíječky a bateriemi nevím kolik článků a jaký proud, tedy kapacitu. Jak už jsem psal, to už potom chápu. Já celou dobu píši o tom, že počítám s tím, že si člověk nabíjí ve svém voze svoje baterie stylem co jsem u nás na letišti párkrát viděl. Tedy že má člověk třeba 2 packy. Jeden má v modelu letadla nebo vrtulníku a létá. Druhý nabíjí nabíječkou z autobaterie. Když mu dojde baterie v letícím modelu, tak je mezi sebou přehodí a létá znovu. I kdyby nabíjel delší dobu než létá, tak přece pár minut pauza mezi lety neuškodí, ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 18:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Když se tedy ale zeptám na to testování u staré baterie, tak jak měřit a počítat to zatížení?
Beru starou autobaterii 45Ah, kterou mám z bývalého vozu. Taky už to má skoro za sebou(ale aspoň to bude zajímavěší :) ). Nabiju ji do nabitého stavu, bude mít třeba 12,5V, jestli to ještě dokáže. Připojím na ni nějakou zátěž, řekněme 5A. Nechám zátěž připojenou třeba 1 hodinu. Odpojím zátěž a změřím napětí na autobaterii. Kolik voltů ještě člověk může považovat za optimálních, aby nastartoval auto? Mám vyzkoušeno, že stačí i pod 12V, ale jak jste psali, to už není moc pro autobaterii dobré, že ji alternátor zničí. Mám tedy počítat tu hranici 12V?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 18:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
novfra: Tak to jsem přehlédl, četl jsem příspěvek od jyrryho.
Každý se ale asi bavíme o něčem jiném. Vy píšete o někom, kdo používá autobaterii tím způsobem, že na ni připojí třeba 3 nabíječky a bateriemi nevím kolik článků a jaký proud, tedy kapacitu. Jak už jsem psal, to už potom chápu. Já celou dobu píši o tom, že počítám s tím, že si člověk nabíjí ve svém voze svoje baterie stylem co jsem u nás na letišti párkrát viděl. Tedy že má člověk třeba 2 packy. Jeden má v modelu letadla nebo vrtulníku a létá. Druhý nabíjí nabíječkou z autobaterie. Když mu dojde baterie v letícím modelu, tak je mezi sebou přehodí a létá znovu. I kdyby nabíjel delší dobu než létá, tak přece pár minut pauza mezi lety neuškodí, ne?


Ale já píšu o sobě :) píšu o tom, jak používám nabíječky a zdrojové baterky. Už toho moc nenalétám, ale když se seberu a jdu na kopec, vezmu dvě, tři letadla, k tomu baterky, pár nabíječek.....
A když se mi nechce vracet pro zdrojovou baterku LiIon 3S90P 135Ah, tak to nabíjím z auta. No a podle počasí vezmu éro a lítám. Když to nese, nabiju jednou, dvakrát, když je to rozbitý (čti vítr z druhé strany) tak vezmu "rychlíka" a do toho baterky nabíjím několikrát za odpoledne. A tam není problém nabít, ale vychladit vybité baterky. A pokud budu odebírat z auto baterky 30-45A, tak vím, že odjedu. Nemám šanci vybít baterku do stavu, že nenastartuje auto. Když budu nabíjet "kolobrndu" proudem 2A, můžu zůstat na kopci s totálně mrtvým akumulátorem. Ochranu baterky v nabíječkách mám nastavenou na 10,5V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 18:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
Když se tedy ale zeptám na to testování u staré baterie, tak jak měřit a počítat to zatížení?
Beru starou autobaterii 45Ah, kterou mám z bývalého vozu. Taky už to má skoro za sebou(ale aspoň to bude zajímavěší :) ). Nabiju ji do nabitého stavu, bude mít třeba 12,5V, jestli to ještě dokáže. Připojím na ni nějakou zátěž, řekněme 5A. Nechám zátěž připojenou třeba 1 hodinu. Odpojím zátěž a změřím napětí na autobaterii. Kolik voltů ještě člověk může považovat za optimálních, aby nastartoval auto? Mám vyzkoušeno, že stačí i pod 12V, ale jak jste psali, to už není moc pro autobaterii dobré, že ji alternátor zničí. Mám tedy počítat tu hranici 12V?


Všechno špatně. Když chceš testovat baterku na kapacitu, tak (třeba) 45Ah, dej ji vybíjet proudem 2,25A a nastav ukončení vybíjení na 10,5V. Po ukončení vybíjení vidíš čas, jak dlouho baterka dodávala proud. Lehce spočítáš kapacitu. Pokud potřebuješ proud 5A, nastav vybíjení proudem 5A a ukončení na 10,5V. Po dosažení napětí 10,5V (a automatickém ukončení vybíjení) odečteš čas a vidíš využitelnou kapacitu. Když připojíš na baterku zátěž 5A a přijdeš za hodinu, taky můžeš mít napětí (měřit pod zátěží!!!) 2V. A to je špatně. Pod 10,5V se nesmíš nikdy dostat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz