RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Raytronic c60 - 1000W
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=46586
Stránka 1 z 19

Autor:  silverous [ pát 02.03.2012 8:23 ]
Předmět příspěvku:  Raytronic c60 - 1000W

Zdravím,
Přešel jsem z nitra na elektropohon a chci se zeptat jakým proudem nabíjíte na letišti z automobilový baterie šestičlánek 5800mAh? Já jsem si pořídil výše uvedenou nabíječku a při vstupním napětí 14,4V (v autě běží motor) mi to nabíjí max proudem 8A. Pokud vypnu zapalování, tak to nabíjí asi 7.5A. Samozřejmě bavím se o počátku nabíjiení, kdy je napětí na článek asi 3.8V. Je toto normální nebo bych měl dostat větší proud? Jinak clekový čas nabíjení je asi 30 min.

Tomáš.

Autor:  oplu [ pát 02.03.2012 8:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

v prvni rade se podivej na to, jakym proudem vyrobce doporucuje tuto baterii nabijet... udava se to v v kapacite/kapacitach baterie...
tak tedy pokud vyrobce doporucuje nabijet baterii 1C tak to znamena... ze nabijeci proud ma byt takovy... jaka je kapacita baterie... v tvem pripade 5,8A
pokud budes nabijet vyssimi proudy nez udava vyrobce riskujes to... ze ti baterie odejde driv...
pokud vyrobce doporucuje nabijet tuto baterii proudem 1,5C a vyse... nebal bych se tomu vrznout plny proud (vyjimka jsou cinske baterie, tam bych to nabijel max 1C at si vyrobce pise co chce) a neboj nabijecka je to inteligentni... ona si to vsechno ostatni ohlida (napeti i proud) :-)

Autor:  frontier [ pát 02.03.2012 9:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

"oplu" ...v první řadě se Ty podívej pořádně na co se ptal, myslím že mu nejde o aku ale o možnosti nabíječe :wink:

"silverous" Máš dobře nastaveny hodnoty v INPUT POWER SETTING ?

Autor:  silverous [ pát 02.03.2012 9:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

Vstupní napětí jsem nastavil na 14.5V, proud jsem zanechal 20A, ale rozložení na kanál jsem upravil na 90%/10%. Nabijim totiz pouze 1 baterii v kanále 1. Teď jsem si ale otevřel manuál a tam je psáno, ze max nabíjecí proud pro 6S baterie je 13A, ale už nepisou při jakem vstupnim napětí. Podle mne, pokud se píše o max. hodnotách, bude asi uvažováno i max vstupní napětí , tedy 28V. Ale mne by spíše zajímalo, jakým proudem nabijite na letisti reálně takovéto lipolky z auta, nebo jestli z nabíjecky dostanete plných 2C teto nabíjene baterie.

Autor:  MarthiR [ pát 02.03.2012 9:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

Já sem zase četl že nedoporučuji nabijet baterky za provozu to je za pomoci motoru ale pouze z baterie nevím co je na tom pravdy ale i u nabiječe je tohle uvedeno.

Autor:  oplu [ pát 02.03.2012 9:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

tech 13A by melo byt pri 25,2V (maximalni nabijeci napeti by melo byt 4,2V na clanek) pokud se nemylim...

Autor:  DaveLister [ pát 02.03.2012 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

Citace:
Nastavitelný nabíjecí proud (0,1 A – 20,0 A). Max. výkon 500 W na kanál (při napájení >24 V), při napájení zdrojem do 13,8V je na maximální nabíjecí výkon do 300 W.

Je to normalni vec, nabijecka potrebuje aspon 24V aby dala plny vykon. Jedine tedy zapojit na dve auta do serie :lol:

Autor:  JirkaA [ pát 02.03.2012 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

Ono hlavně nabíjet šestičlánky z auta je tak trochu nepoužitelný.. Buď budeš na letišti imrvére vrčet a smrdět s autem (všichni okolo budou nadšení) nebo se budeš brzo loučit s baterkou - startovací aku nejsou konstruovaný na provoz v režimu nabít - hluboko vybít. Řešení se jmenuje trakční akumulátor v kufru ;)

Autor:  FlyBear [ pát 02.03.2012 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

JirkaA píše:
Řešení se jmenuje trakční akumulátor v kufru ;)

Nebo elektrocentrála... :wink:

Autor:  MarthiR [ pát 02.03.2012 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

Tak 2 nabiti baterka snese a ani se hluboce nevybíjí to je tak stejné jako když necháš hrát autoradio nebo zaplé světla :-)

Autor:  chastra [ pát 02.03.2012 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

Já tuhle nabíječku mám a 4S 5Ah mi to nabíjí konst 15A co si nastavim (víc nedávám) biť by uměla 5C. Napadá mě jak máš cvaklí krokosvorky na baterce? Jsou tam pořádně, nejsou konektory na baterce vorezlý?

Autor:  HonzaS [ pát 02.03.2012 14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

--Přesunuto do pozemní elektroniky--

Autor:  silverous [ pát 02.03.2012 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

chastra píše:
Já tuhle nabíječku mám a 4S 5Ah mi to nabíjí konst 15A co si nastavim (víc nedávám) biť by uměla 5C. Napadá mě jak máš cvaklí krokosvorky na baterce? Jsou tam pořádně, nejsou konektory na baterce vorezlý?


Jo to jsem měl pevně připojený. Dnes jsem to zkoušel znovu a když jsem v uvodním nastavení zvedl dostupný proud zdroje z 20A na 40A, tak jsem nabíjel 11A. Tzn. je možné, že je tam nějaká tolerance.

Autor:  chastra [ pát 02.03.2012 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

silverous píše:
Jo to jsem měl pevně připojený. Dnes jsem to zkoušel znovu a když jsem v uvodním nastavení zvedl dostupný proud zdroje z 20A na 40A, tak jsem nabíjel 11A. Tzn. je možné, že je tam nějaká tolerance.


No jo tak sme doma :-D Tolerance ne, ale účinnost a nějaké ty ochrany zdroje a tak.
Jinak 11A na 6S je cca 244W což už je skoro na hraně v závislosti na vstupní napětí.

Autor:  silverous [ sob 03.03.2012 4:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raytronic c60 - 1000W

chastra píše:
silverous píše:
Jo to jsem měl pevně připojený. Dnes jsem to zkoušel znovu a když jsem v uvodním nastavení zvedl dostupný proud zdroje z 20A na 40A, tak jsem nabíjel 11A. Tzn. je možné, že je tam nějaká tolerance.


No jo tak sme doma :-D Tolerance ne, ale účinnost a nějaké ty ochrany zdroje a tak.
Jinak 11A na 6S je cca 244W což už je skoro na hraně v závislosti na vstupní napětí.



V aute mam 100Ah beterii, ta musi neco vydržet :) Jinak diky za odpovědi

Stránka 1 z 19 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/