Autor |
Zpráva |
Nakadah
|
Napsal: pát 21.10.2011 18:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Zakoupil jsem sobe nabijecku z Lidlu za 499Kc urcenou pro nabijeni auto a moto Pb baterii. Samozrejme jsem se i koukl dovnitr a provedl par mereni. Zakladem je spinany jednocinny propustny zdroj s jednim MOSFET tranzistorem a rizeny obvodem 3844CM, zpetna vazba skrze optron a referencni obvod 431. Mrknul sem do datasheetu k 3844 a vypada to v podstate na katalogove zapojeni. Dale na sekundarni strane pracuje 8-bit RISC procesor HT46R52A doplneny operacnim zesilovacem KIA324F. Pajeni na desce je udelane slusne, zadny "paji cela rodina". Soucatky co do kvality asi moc neposoudim, ale aspon na kondenzatorech je videt 105°C tak by snad mohly neco vydrzet. Nabijecka ma celkem tri prepinatelne rezimy - 1. nabijeni motobaterek proudem 0,8A 2. nabijeni autobaterek proudem 3,8A 3. nabijeni hluboce vybitych baterii (pulzni nabijeni do napeti 10,5V pak se prepne na klasicke) Pokud se pripoji baterie 6V nabijecka to sama identifikuje. Nabijeni 12V autobaterie probiha nasledovne - 1. zacina nabijecim proudem 3,8A 2. po dosazeni napeti 13,5V proud pada na 3A 3. po dosazeni napeti 14V proud pada na 0,8A 4. po dosazeni napeti 14,3V se nabijeni zastavi a nabijecka prejde do udrzovaci faze - proud 50mA Jine rezimy jsem netestoval. Z predchozich prodeju tehle nabijecek si lidi stezovali na umirajici mikrospinac (ten jde vymenit, je to bezne koupitelny typ). Tak doufam ze tohle nekomu pomuze Nak
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jag42
|
Napsal: pát 21.10.2011 18:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Mám ji už asi půl roku a chodí výborně. Jediná věc, která se mi nelíbí je, že je moc lehká a "běhá " za šňůrama. Je dobré, že se píchne na baterku a nemusí se na ni myslet. Až jdu za x dní kolem, tak ji vypnu a uklidím. Jen by mě zajímalo, jaký má v konečném udržovacím režimu příkon?
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: pát 21.10.2011 18:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Merak FKT-3362 ukazoval 3W pri udrzovacim rezimu a 0W jenom u zapnute nabijecky. Nak
|
|
Nahoru |
|
|
ddrmodes
|
Napsal: pát 21.10.2011 18:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.7.2009 Příspěvky: 314 Bydliště: Košice
|
To vyzerá na kópiu Bosch. Má presne tie isté funkcie za omnoho nižšiu cenu. Ja tú Bosch mám a funkcie má tie isté. Chcel som pôvodne kúpiť z lidlu ale vtedy akciu nemali.
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: pát 21.10.2011 18:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Hadam ze to bude Bosch C3 ? Nak
|
|
Nahoru |
|
|
štorch
|
Napsal: pát 21.10.2011 18:55 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.3.2008 Příspěvky: 46 Bydliště: Kolín
|
Zdravím. Mám ji doma rok a naprostá spokojenost. měření mohu potvrdit i ten mikrospínač mám ji přišroubovanou na stěně a po otočení vzhuru nohama už spínač funguje normálně , předtím potřeboval víc zmáčknout. Jen ty režimy mám asi jinak: motorka 0.8A auto 3.8A ale poslední režim mám "vločku" nabíjí na vyšší napětí něco jako zimní režim. Čtvrtá LEDka signalizuje přepolované kabely na akumulátoru To oživení se mi aktivuje v každém modu pokud má baterka nekde pod 10V. ledka příslušného režimu bliká a po dosažení napětí kolem 12V najede normálně. Jo a rozpozná i 6V akumulátor. Za ty peníze dobrá. tady je návod T4X SE http://www.kompernass.com/pages/index.php?page=1,2,1,1&product=854&lang=cz
Naposledy upravil štorch dne pát 21.10.2011 19:03, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
pkurcik
|
Napsal: pát 21.10.2011 23:24 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 21.10.2011 Příspěvky: 8
|
...mám také a jsem spokojený.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: sob 22.10.2011 0:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
To je ta jejich značka SilverCrest?
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: sob 22.10.2011 9:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
clapci, ako zistim ze baterka v aute je este dobra a netreba kupit novu? A ze ju treba dobit? Kolko ma mat napetie, ked sa auto denne pouziva?
Mam tam nejaku Vartu silver 44Ah bezudrzbovu, ma uz 5 ci 6 sezon, ide zima, tak preto sa pytam. Hodinu po jazde je napetie 12,75V. Nikdy som ju nedobijal, len raz mi ju dobili v servise teraz v lete, pretoze sa vybila, ked nechali kluc v asi 4hod v zapalovani a islo radio + ventilator. Pouzivam ju len na jazdenie, nedobijam baterky.
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
ddrmodes
|
Napsal: sob 22.10.2011 16:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.7.2009 Příspěvky: 314 Bydliště: Košice
|
Batériu odpoj (minimálne -) a odmeraj napätie. Ak klesne pod 12,5V, tak ju treba nabiť. Optimálne je merať batériu cca.2 hod po odpojení a teplote min 10°C. Ale keď nie, tak čo už.
|
|
Nahoru |
|
|
frontier
|
Napsal: čtv 19.01.2012 17:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.12.2005 Příspěvky: 1122 Bydliště: Praha
|
Vzkoušel někdo s tou lídl nabíječkou nabít nějakou gelovku?
|
|
Nahoru |
|
|
reset01
|
Napsal: pát 20.01.2012 0:38 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 2
|
Nabíječka lidl (ULG 3.8 A1) První test 12V varta 44Ah, měřil jsem multimetrem metex 4650 - kalibrace 2010. Zapnul jsem režim 3.8A. Po dosažení 13.6V přepnula na 0,8A, napětí mírně spadlo a nabíjení pokračovalo. Jakmile napětí dosáhlo 14,43V (pro zimní režim jsem naměřil 14,82V), skokově spadnul proud na 65mA, napětí na baterii spadlo někam na 13,5V a nabíječka ohlásila nabito. Takovýto proces baterii nepoškodí, ale plně ji nenabije. Lepší mezi "chytrými nabiječkami" zařadí poté, co při nabíjecím proudu dosáhnou 14,4V další fází, kdy drží napětí lehce pod 14,4V a snižují proud. Do závěrečné udržovací fáze pak přejdou poté, co proud klesne pod definovanou úroveň. Další test proběhnul na baterii 6V 4,5Ah ze svítilny. Zde je proces jednodušší, proudem 0,8A - což je skoro 0,2C - nabíjela až do 7,19V, poté ohlásila full a přepnula na 0,065A. Pro nabíjený akumulátor je ale 65mA pro udržování hrozně moc ! Bohužel, ačkoli výrobce uvádí nabíjení od kapacit 1,2Ah, nelze tento proud nijak snížit. Protože ani zde nelze hovoři to úplném nabití, nechal jsem baterii nabíjet 65mA a multimetr mi na pc kreslil průběh napětí. A zde jsem narazil na slabinu této nabíječky - udržovací režim není s konstantním napětím okolo 13,7V, ale pracuje s kontantním proudem 65mA ! Napětí zvolna rostlo a po 20 hodinách dosahovalo 7,3V. Pak jsem již z obav o baterii "udržovací režim" ukončil.
|
|
Nahoru |
|
|
BrAtKo
|
Napsal: pát 20.01.2012 0:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.12.2010 Příspěvky: 483 Bydliště: Bratislava
|
Prave som chcel pouzit moju novucku zabalenu, pripojim a problem. Zmeral som accu a mal okolo 7V, co nestacilo ani na pulzne nabijanie ktore ma hranicu 7.5V. Tak som zobral starsi neelektronicky model nabijacky tiez z lidl a nechal tlacit do baterky prud po dobu asi 30 minut a potom prehodil na tu elektronicku nabijacku a uz fici pulzne dobijanie prave.
_________________ Axial SCX10 Dingo/Tamiya TA-02T F150/HobbyZone Champ/EasyStar/QuadCopter Fotky:bratko.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 20.01.2012 23:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Taky jsem ji koupil a jsem z ní poněkud zmaten.
Včera v 17 hodin jsem začal nabíjet 100Ah trakční baterku Banner. Bylo na ní před nabíjením 12,8V. Zvolil jsem režim 3 "auto" 14,4V 3,8A. Po 4 hodinách bylo na svorkách baterky 13,46V. Nechal jsem ji stále zapnutou a teď (další den, 22:30) jsem naměřil 14,03V a signalizace stále ukazuje, že baterka není nabitá a nabíjení je aktivní. Žádná signalizace chyby.
Když jsem chtěl změřit nabíjecí proud klešťákem, tak "se něco naměřilo" na 3 smyčkách kabelu a to 2,5A a zajímavé je, že když klešťák do těch 3 smyček nacpu opačně, tak ukazuje 1,9A. Z toho usuzuji, že tam patrně jde nějaký pulzní proud.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|