Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 16.09.2023 14:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3095
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Potreboval by som vykonať kalibráciu tohto nabíjača, ale nikde som nenašiel o tom video alebo popis.

Už to niekto robil?

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 16.09.2023 18:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7251
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
mior píše:
Potreboval by som vykonať kalibráciu tohto nabíjača, ale nikde som nenašiel o tom video alebo popis. Už to niekto robil?

1) Problém jaký multimetr nebo zdroj přesného napětí použít jako etalon.
2) Když vlezu do toho místa menu, tak abych neudělal víc škody než užitku, musím zadat kód, opsat znaky horního řádku do dolního.
3) Připojím baterku, na přesném (kalibrovaném měřáku) čtu hodnoty. Na HOTA D6 + je nastavuji. Pokud mám jen jeden extra přesný etalon, musím promyslet jak budu postupovat.
4) Přepis potvrzovacího "hesla" s horního řádku na dolní u HOTA D6 +


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
5) Úvaha o dost přesném referenčním měřidle. Rizika špatně nastavené kalibrace. Odemčení položky Calibration, a postup rovnání údajů HOTA D6 + na hodnoty dle extra přesného etalonu. Princip - demo pro ISDT Battery Charger. Nepředpokládám zradu u HOTA, ale opatrnost je nezbytná. Nastavení měnit jen když jsem si zcela jist, že je to nutné. A že na etalon je spoleh. A že není něčím nevhodným ovlivněn.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
RCMania: Nabíjače HOTA


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 8:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3095
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Skúsenosti s nejakými kalibráciami mám, hlavne u typu B6, ale tento vôbec nepoznám...

Samozrejme súhlasím, že najdôležitejšie je mať fakt presný merák...

Prijal by som, keby mi niekto, kto to robil na tomto type napísal svoje skúsenosti...

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 9:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.4.2019
Příspěvky: 417
Zadej si do googlu toto:
"web pro modeláře a modely • Nabíjače ToolkitRC"

Tam jsem to řešil s juraj.jurej. Třeba Ti to jako vodítko pomože. Je to na straně 8.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 9:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.4.2019
Příspěvky: 417
Trochu jsem to v rychlosti popletl. Omlouvám se. Ty chceš kalibrovat nabíječ Hota a já jsem tenkrát kalibroval nabíječ ToolkitRC M8S.Jinak já vlastním nabíječ HOTA D6 Dual a ten jsem nepotřeboval kalibrovat. Nabíjí dobře oba dva kanály.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 10:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3095
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Janek2 píše:
Jinak já vlastním nabíječ HOTA D6 Dual a ten jsem nepotřeboval kalibrovat. Nabíjí dobře oba dva kanály.


Mne jeden článok prebíja, preto chcem kalibrovať.

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 10:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7251
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
mior píše:
... Mne jeden článok prebíja, preto chcem kalibrovať.
Jak se (přesně a podrobně "přebíjení projevuje? Místo "jeden článok" jsi asi chtěl napsat jeden z kanálů (CH1, CH2)? Kámoš mi kdysi donesl velni kvalitní 4 šachtovou nabíječku NiCd/NiMH s tím, že 1. pozice (šachta) přebíjí. Prstem i kontaktním teploměrem byl článek v pozici 1. teplejší. Napětí proud měřáky (i osciloskopem) stejné pro 1, 2, 3, i 4. Po kuchnutí zjištěno: V blízkosti plíškového mínus kontaktu šachty 1. silně ohřáté součástky. Teplo se přenášelo přes tepelně vodivé můstky na obal článku v pozici 1.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 11:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.4.2019
Příspěvky: 417
mior píše: Mne jeden článok prebíja, preto chcem kalibrovať.

guchar Ti hned nahoře pod tebou dal videonávod, jak na to. Takže se s tím můžeš pomalu pohrát. Nikdo a nic Ti v tom nebrání.
Přeju ať se Ti to zdárně podaří.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 12:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3095
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
guchar píše:
Jak se (přesně a podrobně "přebíjení projevuje? Místo "jeden článok" jsi asi chtěl napsat jeden z kanálů (CH1, CH2)?


Nie kanál, ale článok.

Konkrétne tretí článok od mínusu nabíja na 4,23 V.

Ja to hádam nejako dám...

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 13:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7251
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@mior Zkus dát video kde je článek z n pack baterie nS1P, které ukazuje problém "Mne jeden článok prebíja, preto chcem kalibrovať". V CH1 ano v CH2 taky, nebo jiná kombinace ano/ne? Někdy bývá potíž s napětím celého packu. Když neplatí Ucel = U1 + U2 + ... + Un. Pak stačí hodnotu Ucel upravit na hodnotu vypočteného součtu. Nevím zda je to tvůj případ?
● Pokud Ucel sedí a podezřelé je jen měření jednoho převodníku pro článek m ∈ < 1. 2, ... ,n >.
● Pořídíš n levných LiPol (LiFeSO4) článku s nevelkou kapacitou. Pokud jsi si jisty v bezpečném sestavení accu nS1P a jeho přepojení do nP1S (a zpět), tak odvodíš (nebo ti v SZ nebo zde) mohu popsat postup jak to zkalibrovat jen nS1P (a tytéž články 1SnP) Li- accu s malou kapacitou a nabíječkou. Jeli podezřelých míst v accu víc než jedno. už jde o větší potíž, jak se rozhodnout. Čemu se dá věřit.
● Mimo odchylky Ucel bývá i potíž se stavem propojek mezi články (nebo vyvedením balančního konektoru)
Což by odpovídalo stavu: Na obou kanálech CH1 a CH2 to dělá jedna ze dvou baterií. A to vždy pro jeden a ten samý článek. Nejde o potíž s nabíječkou (Kalibrace to nespraví. Nastavením nabíječky by jsi ji jen rozhodil.) Bez "demontáže" obalu a stavu kvality vnitřních spojů je problematické to zjistit. Kuchání (zejména větších kapacit) chce určitou znalost, praxi a opatrnost. Bez toho je riskantní to provádět. (Jako spoustu jiných věcí.)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 17:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.4.2019
Příspěvky: 417
No, jedna pomoc by tu byla. A nemusíš se s tím vůbec párat. Nabíjej na 4,19V.
Vím, že toto napadne více lidí, ale je to řešení. A o téměř nic moc se Ti nezkrátí letový čas na motor.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz