Autor |
Zpráva |
Igor659
|
Napsal: sob 19.11.2022 1:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 301 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Jmenované konektory mají dva přechody. Mezi samicí a pružinkou a pak z pružiny na kolík samce. Stejnou nectnost mohou mít i nejčastěji používané konektory 3,5mm. Proto u menších motorů, kde jsou konektory 2mm používám raději vykuchané kontakty z XT30. Jsou spolehlivé, malé a snesou i zátěž přes 200W z trojčlánku. Podobně se dají použít i kontakty z XT60.
Igor
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
veka1
|
Napsal: sob 19.11.2022 10:55 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Proc v napajeni pohonu pouzivat konektory s pruznymi plisky se vsemi jejich nectnostmi? Existuji normalni,dlouhodobe spolehlive konektory s celoplosnym dotykem kontaktu, primerenych rozmeru. Co litam elektro F2B akrobaty ( cca od roku 2007) , nic jineho jsem na baterkach a propojeni regl/motor nepouzil a nikdy nezazil vyse diskutovane problemy. Příloha:
konektory_f2b pohon.jpg [ 124.17 KiB | Zobrazeno 1059 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 19.11.2022 11:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Hóši, hóši, najednou jste chytří, ale až potom co prozradím problém. Guchare, já nesedím na netu od rána do večera, občas se musím zabývat prací.
|
|
Nahoru |
|
|
Miro_V
|
Napsal: sob 19.11.2022 11:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.7.2020 Příspěvky: 1099 Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK Obrázky: 7
|
_________________ Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
|
|
Nahoru |
|
|
Laco
|
Napsal: sob 19.11.2022 11:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 405 Bydliště: Hradec Králové
|
běžně se dodávají tyto konektory s pružinkami s motorem, ze začátku problém není, ale dost často bohužel přijde kde záleží na kvalitě připojení tak je nepoužívám výše zmíněné goldy říznuté do kříže jsou mnohonásobně lepší, ale i ty je nutné časem napružit - pokud se často používají (rozuměj rozpojují) - zkušenosti z velkých odběrů u aut
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 19.11.2022 14:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Celeron píše: Hóši, hóši, najednou jste chytří, ale až potom co prozradím problém. Guchare, já nesedím na netu od rána do večera, občas se musím zabývat prací. A další. Hoši až vás těsně před 80 postihne značná celková imobilita budete rádi za částečně funkční hlavu a jede prst na klávesnici. Tož tak.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 19.11.2022 19:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
guchar píše: A další. Hoši až vás těsně před 80 postihne značná celková imobilita budete rádi za částečně funkční hlavu a jede prst na klávesnici. Tož tak. Já jen žes na mě tak spěchal. Tenhle týden jsem byl 3 x hákovat a po 12 hodinách jseš po příjezdu domů tak akorát na padnutí do pelechu.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: ned 20.11.2022 12:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Mě jen furt vrtá hlavou, proč mezi motor a regl většina lidí cpe tvrdošíjně konektory. Proboha na co? To měníte na letišti za pochodu regly nebo motory, že tam potřebujete konektor? Stojí to zbytečný peníze a je to zdroj zbytečných problémů.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 20.11.2022 15:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
JirkaA píše: Mě jen furt vrtá hlavou, proč mezi motor a regl většina lidí cpe tvrdošíjně konektory. Proboha na co? To měníte na letišti za pochodu regly nebo motory, že tam potřebujete konektor? Stojí to zbytečný peníze a je to zdroj zbytečných problémů. Situace... letam soutez Svetoveho poharu F2B ( MS, ME) nekde na cizim letisti .Teploty pres 30 st C. A najednou se jeden z tech dvou verku ( motor, regl) rozhodne nefungovat,... pry mu je trochu teplo. Pak staci odsroubovat spaleny motor ( nebo regl) rozpojit konektory a misto nej nasadit jiny (mam nachystany v provozni bedynce ) aniz bych resil pajeni v terenu . V techto situacich jde o cas. Pokud bych mel motor natvrdo pripajeny k reglu, potreboval bych nekolik nahradnich dvojic a koncepce predni casti trupu by musela umoznovat bezproblemovou montaz jiz sparovane sady. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 21.11.2022 13:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JirkaA píše: Mě jen furt vrtá hlavou, proč mezi motor a regl většina lidí cpe tvrdošíjně konektory. Proboha na co? To měníte na letišti za pochodu regly nebo motory, že tam potřebujete konektor? Stojí to zbytečný peníze a je to zdroj zbytečných problémů. Přišel jsem do vlákna pozdě když už bylo vše vyřešeno, resp vyjasněno, ale hned první mě napadlo, že za to může nějaký špatný kontakt jednoho z fázových vodičů (spíš jsem tipoval nalomený vodič k vinutí motoru, protože to jsem už jednou zažil). Ale pak jsem četl dál, kde se vysvětlilo, že za to můžou ty GOLDy, tak hned jako druhé mě napadlo přesně to co píšeš. Nač tam dává konektory, proč to radši nesletuje natvrdo? veka1 píše: Situace... letam soutez Svetoveho poharu F2B ( MS, ME) nekde na cizim letisti .Teploty pres 30 st C. A najednou se jeden z tech dvou verku ( motor, regl) rozhodne nefungovat,... pry mu je trochu teplo. Ano, souhlasím, je to v Tvém případě užitečné, ale pro rekreačního letce to nemá význam. Když se mu tam něco podělá, tak prostě v ten den se zbalí a opraví si to v klidu doma. Jelikož já nesoutěžím, tak se přikláním spíš k tomu pájení. Pravdou však je, že na svých bublinoletech tam mám taky konektory.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 21.11.2022 16:31 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
veka1 píše: Situace... letam soutez Svetoveho poharu ( MS, ME) V takovém případě beru jednoznačně celé jiné letadlo. Večer, když mám klid, tak vyměním celý pohon, který mám připravený. Osobně bych neměl na vrcholných závodech odvahu vyměnit jen jednu komponentu, když mám podezření, že něco "shořelo". A to létáme na 16 startů a 3krát škrtáme. Ještě si u každého pohonu poznamenávám otáčky, napětí a proud naprázdno. Hodí se to, když se něco začne dít. Za mě tedy pájení a to přímo do regulátoru. Myslím, že hlavním důvodem použití konektorů je to, že je prodejci motorů a regulátorů přikládají. Taky se tak snadněji po zapojení mění smysl otáčení. Než to přepípat v regulátoru... A samozřejmě, že tam kde rozpojuji, tak mám MPJETy.
Přílohy: |
DSC_5662_2.jpg [ 62.28 KiB | Zobrazeno 726 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 24.11.2022 15:40 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Tohle mám stejně jako tomasc - i pro soutěže prostě pájet (navíc s úpravou délky kabelů podle potřeby). Na soutěži ve spěchu druhé letadlo, jakmile je trocha času, tak není problém přepájet (už jsme dělali víckrát, neteoretizuji).
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 24.11.2022 19:42 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
tomashr píše: Tohle mám stejně jako tomasc - i pro soutěže prostě pájet (navíc s úpravou délky kabelů podle potřeby). Na soutěži ve spěchu druhé letadlo, jakmile je trocha času, tak není problém přepájet (už jsme dělali víckrát, neteoretizuji). souhlas... za predpokladu, ze mam sebou odladene stejne letajici druhe letadlo ( malokdy se to stava, skoro vzdy je jine). Ze mam dostatek sparovanych nahradnich dvojic/motor regl (vetsinou mam v bedne jenom nahradni motory... vic se kazi) a lze jednoduse provest vymenu propojene, sparovane dvojice.... nektere koncepce cumaku to z technickych ( konstrukcnich ) duvodu neumoznuji,...napr. moje . Pozn. je to pouze muj osobni ( F2B) pohled na vec. Do jinych kategorii mi neprislusi strkat nos, ani nemam praktickou zkusenost. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 24.11.2022 23:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Ale jo, u akrobata je asi změna celého modelu ožehavější téma (já psal o F5J, tomasc počítám o pyloňáku)... Ale beru to spíš jako výjimku potvrzující pravidlo a ta poznámka výše v diskusi byla taky dost obecná - podle mne je určitě víc situací, kdy jsou konektory jen komplikace a "kurvítko" a pájení prostě vede. Ono ale dlužno dodat, že to také předpokládá modeláře s nějakou praxí, dost lidí má s pájením zásadní problém a nakonec je pro ně konektor dodaný výrobcem ještě pořád to nejlepší
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|