|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 3 ] |
|
Autor |
Zpráva |
JRKRIZ
|
Napsal: stř 29.12.2021 16:34 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 29.12.2021 Příspěvky: 2
|
Pořídil jsem si tříosý gyroskop Bigaole BGL-3G-A. Z důvodů, že jsem chtěl vyzkoušet heading lock ve třech osách. Namontoval, vyzkoušel na suchu a šel na první let. Po cca 5 min letu, kdy jsem šel na přistání, tak v poloze, kdy byla funkce vypnuta najednou servo výškovky na doraz a havárka. Na suchu potom občas dělal samovolné pohyby. Reklamace a odpověď, že je vše ok. Opět jsem si řádně přečetl návod, namontoval zkušebně do modelu, který mám na učení, seřídil a létal. DNes, asi po desátém startu cca 3m nad zemí najednou výkrut, serva křidélek na doraz a havárka. Opět režim bez stabilizace. Elektronika fungovala, tak jsem udělal reset a opět se tváří, že je v pořádku. Odkládám a nepoužiju. Máte někdo zkušenosti se spolehlivostí tohoto výrobku?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
prikrylm
|
Napsal: čtv 30.12.2021 23:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
A nemohl být problém třeba s přijímačem, resp. spojení přijímač-stabilizátor? Nebo problém s napětím a palubě, kdy poklesy napětí - třeba nedělají problém přijímači, ale tomu stabilizátoru ano? Docházelo k problémům jen "ke konci" letu? Co nastavení nějakého toho "failsafe"? Bylo? Co TO vlastně bylo za letadlo? Jaký je pohonný akumulátor?
Otázek je mnoho...
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
JRKRIZ
|
Napsal: pát 31.12.2021 19:27 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 29.12.2021 Příspěvky: 2
|
Děkuji za reakci, ale mne by spíš zajímaly zkušenosti s tímto výrobkem. Co se týká analýzy příčiny, tak tomu jsem se docela věnoval. Používám podobný od Futaby a problém nikdy nebyl. Obě havárie byly tak cca 20-30m ode mne. U první jsem si myslel, že zkolabovalo servo. Šel jsem na přistání, protože jsem model zalétával. A mód gyroskopu jsem měl v poloze vypnuto. Ihned po havárii jsem vyzkoušel, co funguje. Servo výškovky nefungovalo a bylo v krajní poloze. Stabilizátor jsem resetoval ihned a výškovka se vrátila do normální polohy. Pak jsem si chtěl ověřit, zda jsem něco špatně nezapojil, nebo není nějaká souvislost. Připojil jsem na stole jiný přijímač a jiná serva. Nepravidelně, po několika minutách bez zásahu do řízení se najednou vychýlilo servo výškovky a směrovky. Proto jsem se rozhodl výrobek reklamovat. Výrobce prohlásil, že je vše v pořádku a není žádná závada. Takže jsem zkusil namontovat do druhého letadla ( třetí přijímač) a pro jistotu jsem změřil i signál pro přepnutí jednotlivých poloh. Zda jsem v požadovaném pásmu. Pak následovalo cca 10 letů po 12-ti minutách a tentokrát byly na doraz serva klapek. Opět jsem vyzkoušel resetovat stabilizátor a serva šla do normální polohy. Baterie li-pol 4S, vybité do 50%. Motor funkční i po havárii. Ztráta signálu nebyla, nízké napětí také ne. Přijímače vyzkoušeny tři, požadované hodnoty proměřeny. Jediný člen, který byl vždy stejný, byl právě uvedený stabilizátor. A navíc v poloze vypnuto. Může to být i nějaká generace signálu od motoru. Ale pokud to není odolné vůči rušení běžných zařízení v modelu, pak je to špatně. Zkrátka náhodně generovaná chyba, kterou neovlivní ani fail safe. Možná ještě vyzkouším dlouhodobě zapnout na sucho, ale už tomuto výrobku nevěřím.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 3 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|