Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: stř 10.06.2020 1:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Po asi 8 letech nepoužívání jsem chtěl do modelu nainstalovat Sulivan pumpu na kouřící směs. Z tý pumpy jsem musel při používání v předešlým modelu vykuchat původní DC regl, nevyhovoval, mezi minimem a maximem reguloval jen v asi dvou skocích. Osadil jsem místo něho DC regl od Jeti Jes 006. Na webu Jeti je v nevyráběných produktech. Je na něm napsáno 4-8 článků, předpokládám ještě NiCd. Regl by měl být do 6A, špičkově 8A.
Když jsem pumpu připojil na servotester, vůbec se neroztočila, od 0,8 do 1,2 mS jen motor pískal a nad 1,2 mS pískal přerušovaně. Napájení jsem zkoušel 4 nebo 5 NiCd. Samotný motor se točí, zubový čerpadlo pumpy taky není zaseklý ale dohromady to nejde. Divný je, že v minulým letadle ta pumpa s Jes 006 chodila naprosto spolehlivě a plynule zvyšovala a snižovala otáčky. Netuším, kde je problém, s DC plechovkama jsem nikdy nelítal a tak nevím proč se motor nechce roztočit a jen píská a proč nad 1,2mS píská přerušovaně. Možná to je nadproud.
Je to ale nějaký divný, Jes 006 by podle manuálu měl mít jumper propojky na nastavení módu 1-4, na tom mým žádný nejsou.
Není tu prosím nějaký pamětník DC pohonů a NiCd batérek, kterej by poradil?
Díky!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: stř 10.06.2020 7:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4731
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jaký konkrétní ESC byl ten co chodil skokově?
U Jes 006 někteří prodejci uvádí: NEW (1RC23110), Model 1RC23110 . Asi tedy existuje i "OLD".
Do manuálu jsi se díval? https://shop.jetimodel.cz/jes-006.htm

Pokud ten tvůj nemá propojky a umožňuje více módů tak musí jít nastavit. Přes TX nebo přes programátor.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: stř 10.06.2020 9:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já nevím, co v tom Sulivanu bylo za originál ESC, prostě fabrická destička s SMD švábem (možná 555 nebo PIC), TO220 taky v SMD provedení a něco smetí kolem.
To jsem netušil, že je Jes 006 NEW. Nejpíš to bude ta OLD verze jen na NiCd. Jak se nastaví netuším, ale jak jsem psal, před lety v tý pumpě chodila, takže nastavená byla dobře, pokud ale nějaký nastavení umožňuje.
Vůbec jsem netušil, že nevyráběnej produkt by ještě mohl mít Jeti skladem. Zkusím zkontrolovat motor kolik žere a zda bude bez reglu čerpat a nebo regl na jiným motoru a snad z toho vypadne jestli je něco vadný. Kdyby bylo něco s motorem, bylo by to blbý, má neobvykle dlouhou hřídelku se zbroušením tvaru D.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: stř 10.06.2020 11:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4731
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Dle manuálu (odkaz na stažení, nabídka Jes 006 JETI eshop)
pro motory řady 300 a menší. Disponuje vypínatelnou brzdou a umožňuje provoz s články NICd/NIMh/LiIon/LiPol.
NEW 6 až 8 NiMH/Cd napájení 4-12 V 6A (8A 30s) Propojka na straně žlutých vodičů
Obrázek

Jinak počti ten manuál. Po prvním pípnutí: Provést kalibraci plynu přesunutím na max. (a zpět).
I když jsem to tam neviděl některé ESC musí mít v době zapínání plyn v nule (střed nebo kraj dle TX)

Začal bych zkouškou "Sulivana" na stole bez reglu. Jen přes kontaktní vypínač.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: stř 10.06.2020 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak zpátky na stromy! Musím si pořídit sinější brejle, je to JES 050 6-8 NC. :oops: Je to taková historie, že o tom není na Jeti.com ani čárka.
Zkoušel jsem motor s připojeným čerpadlem přímo na zdroj bez reglu. Roztáčí se už na necelých 2V a bere při 5V 0,3A.
Regl je hnida 13 x 13 mm a i když označení vypadá podle označovací zvyklosti na 50A (u DC reglů 006, 012, 020, a pod) tak to musí být jen 5A. Má na sobě totiž Hexfet Si4410DY, což je 8A při 75 st.C. To by mělo ale na použitý motor bez problémů proudově dát.
Motor naprázdno se s JES 050 roztáčí na 1,2mS a na maximu je na 1,8mS. To je rozsah 0,6 mS.
Jenže ten regl je nějakej divnej, pokud se motor jen lehce za hřídelku přibrzdí, na odběr kolem 0,6A, tak se regl kousne a musí se sjet na 0,9mS a vrátit na původní milisekundy aby se zase rozběhl. Je úplně jedno, v jakých otáčkách, vždy to dopadne stejně.

Vyhrabal jsem původní regl ze Sulivana pumpy. Je to jenom PIC 12F508 a za ním 12A Fet. Motor se rozbíhá až při 1,65mS a maximum má 2,01mS. To je sice proti JES050 poloviční rozsah 0,35ms, ale mělo by to jít na FX30 bez problémů napípat dorazama, křivkou a nebo mixem. Ať ho za chodu přibrzdím, nebo zcela zastavím, vždy se po odbrždění okamžitě rozeběhne na původní otáčky.
Prostě blbovzdor bez ochran. Dám mu pro sichr trubičkovou pojistku aby neutavil napájení a použiju zpátky do pumpy.

Blbý je, co s tím JES050. Otázka je, zda to v Jeti budou vůbec chtít řešit když je to letitá vykopávka. :cry:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: čtv 11.06.2020 0:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4731
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Plynulý, pomalý rozběh motorů s DC regly je obecně problém I když ještě hůř na tom jsou AC pohony.
JETI info o starších výrobcích už asi nejsou na netu. Ale mohli by je (manuál) poslat eFormátu (třeba *.pdf).
Co jsem četl to má vymakaný DSYS. Nic méně s trochou úvah a laborování by to měl dát i JES 050 (6-8NC)

Výrobky
https://www.dsys.cz/?id=1&lang=cz
Spínače (některé včetně 2x regl) (pro cca 0.6 A by měl stačit DS4C)
https://www.dsys.cz/?id=2&katg=3&lang=cz
DSC4 (nebo MDS4: plně programovatelný pákou, kartou)
https://www.dsys.cz/?prod=63&lang=cz
Manuál
https://www.dsys.cz/downloads/DS4C_53_cz.pdf

RCMania (vyžadujete "vypínač" u regulátoru str.1až3) - "rakos" měl manuál v *.zip tak pokud jej nesmazal ...
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=121422

==edit02 - valino, Napsal: úte 25.03.2008 1:59
? možná: "Pokud motor přerušovaně pípá po zapnutí vysílače zkontrolujte
jestli je ovladač v poloze „brzda“ (vypnuto). Pokud není dejte ho do této výchozí polohy."


Naposledy upravil guchar dne čtv 11.06.2020 1:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: čtv 11.06.2020 0:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4731
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Neochota některých kombinací DC párů motor-regl může souviset s počtem pólů motoru
(+ další charakteristiky motoru) versus zvolený spínací kmitočet v použité PWM regulaci daného reglu.

Pokud bude ten původní regl ze Sulivana pumpy (PIC 12F508 a za ním 12A Fet) chodit,
je jen otázkou zda tě možný principiální výzkum zajímá natolik, aby jsi si na něj našel čas.

==edit02 netušil jsem, že Sullivan skywriter smoke system byl určen primárně pro čuďáky
RC Smoke Systems Explained - ... - Smoke Pump Programming
https://www.modelairplanenews.com/smoke-systems-explained-how-to-be-an-rc-skywriter/#visitor_pref_pop

Sullivan Onboard Smoke Pump 6~12v w/ ESC


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Help! Sullivan smoke system setup
https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2523622-Sullivan-smoke-system-setup


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DC regl Jeti Jes 006
PříspěvekNapsal: čtv 11.06.2020 23:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
guchar píše:
Pokud bude ten původní regl ze Sulivana pumpy (PIC 12F508 a za ním 12A Fet) chodit,
je jen otázkou zda tě možný principiální výzkum zajímá natolik, aby jsi si na něj našel čas.


Sulivan je smontovanej s původním reglem a napípanej tak, aby přes programovej mix chodil po zapnutí spínače jako podřízená funkce plynu.
Chodí dle mých představ. Protože byl při montáži mírnej problém se souosostí elektromotoru a zubovýho čerpadla, obojí jsem podmáznul červeným vysokoteplotním silikonem a přes časovač 30 sekund / každých 10 minut to nechal běžet přes noc aby si to při tuhnutí silikonu samo vymezilo souosost.
Je nutný, aby hulení začínalo asi až od 40% plynu a pozvolna přidával otáčky motoru pumpy až do maxima páky plynu. A zároveň tam mám ještě trimovací funkci nastavení poměru mixu plyn/hulení. z minula mám zkušenost, že na malých otáčkách, pokud teče do výfuku hodně hulícího oleje, tak ho muffler výfuk (částečně rezonanšní) vrací do motoru a ten se zahlcuje.

guchar píše:
==edit02 netušil jsem, že Sullivan skywriter smoke system byl určen primárně pro čuďáky

Aha, já jsem to asi zapoměl napsat co ten Sulivan vlastně přesně je. Ale v principu to je stejný jako pohon letadla DC plechovkou, takže jsem to moc nerozebíral.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz