Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 9:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 56
[/quote]
A dúfam, že ti z BECu ide jeden kábel do prijímača cez servo konektor stavaný na 4A a cez káblik, ktorý sa pri 10A rozpáli.[/quote]


Piše ti to rychleji než myslí.
obkaz na BEC jsem dával již 2x...ale třeba si ty kablíky spočítaš sám
https://www.amazon.com/Castle-Creations ... B002ITEL42

Stejně tak jsem neříkal, že Carbon Cup je 3D....říkal jsem, že 4,5kg se 6-ti servy létá na 3A BEC z regulátoru
...,ale pokud se podíváš na videa s tímto letadlem, je schopno v rukách dobrého pilota zalétat více než 50% běžných pilotů s rádoby 3D akrobatem !!!


Rozumíš psanému textu, nebo vidíš jen to, co chceš? Casto reaguješ dost nepatřičně mimo dotaz!


Naposledy upravil AlešM dne úte 19.05.2020 9:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 9:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.3.2018
Příspěvky: 192
No kdyz tu VTjr resil digitaly na 3D akrobatu tak jsem prave reagoval ze 10A BEC mi prijde malo.

Nejsem expert na odbery na servech na akrobatu (jak jsem psal je to hlavne o mereni co si serva reknou), ale pro ero tyhle velikosti a hmotnosti kde serva "jedou furt" bych to videl na neco jako je treba SBEC 30D EX od Jeti - spickovej proud (zaber digitalu) 30A a trvaly proud ca 8A. Pokud se tohle bude dostatecne chladit (tzn. bude kolem nej proudit alespon nejaky vzduch), nemyslim, ze by s tim byl problem. Jo a kabely to ma dvaapulky... mozna obdobnej prurez jako maj kably k vinuti motoru :-)
Predchudce tohohle BEC jsem neuhnal ani pri blbnuti s celouhlikovym vetronem stylem nahoru/hlavokrut/dolu/hlavokrut kde sest digitalnich Futab jelo prakticky furt a cely to bylo narvany za kridlem v trupu kam se to sotva veslo i kdyz byl kolem prutok vzduchu minimalni.
Tenhle by mel umet i ty HV serva o kterych psal VTjr. Navic v akrobatu asi problem s dostatkem proudiciho vzduchu nebude kdyz se tomu vepredu porad toci klacek ;-)
... samozrejme idealni stav misto pocitu je mereni ... dat ero na stand, na kormidla povesit zavazi eventuelne dat na gumy a pak nechat cyklovat vsechny kanaly vcetne plynu. Pri tom behat kolem era s teplomerem a koukat kde se co hreje evetntuelne vycitat data z telemetrie. Pokud to bez vyraznejich narustu teplot prezije takovouhle torturu, je riziko ze se neco posere ve vzduchu minimalni.... a pokud to vyhori, tak aspon na zemi kde se nic jinyho nestane a aspon clovek vi ze to neni navrzeny uplne dobre ;-)

GH


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 9:40 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 56
V 3D akrobatu do 2m jsou 2serva na křidélka, 1x směrovka, 1x (2x mini) servo výšovky.

Pokud použiješ opravu rychlé a silné servo (reálné co bys opravdu smysluplně využil) tak při odběru 2A na servo (což je opravu hoooodně nadsazené) jsi na max 8-10A trvale (reálně o dost níže) s bezpečnou rezervou. Špičkový odběr všech serv současně nedokážeš ani nasimulovat ....


Ale jsme už opravdu hodně mimo téma a tazateli jsme vlákno úplně a nesmyslně pokazili..omlouvám se


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 9:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5468
Bydliště: Žilina SR
AlešM píše:
Nepišeš co máš za letadlo...ja uvažuji podle sebe, tedy že se jedna o pohon elektromotorem
Podle údaju o sile serv co chceš použít 7kg a 3kg a 3D letaní si myslim, že to maš do maleho elektrického letadýlka :D , ale ....

No, do spalováku. :P
Omlouvám se, asi jsem to měl napsat hned na začátku, ale nepřipadalo mi to důležité, dokud se tady nestrhla bitva ohledne smysluplnosti BECů, na kterou jsem bohužen nestihl včas zareagovat a zastavit v zárodku. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 10:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 56
S BEC 30D EX (je to správně?)
https://www.kostkamodelcentrum.cz/obcho ... s_id=20913

12A špičkově (do 5s)
trvale 6,2A max (na 2 lipo)...při více člancích jde trvalý proud dolů!

V 2m 3D letadle létáš na min 6 članku (4,7A)..já bych ten BEC ve svém letadle nepoužil -osobně bych chtěl větší trvalé A!, ale je to jen můj vnitřní názor, který nemám potvrzen případným měřením. Třeba cca 5A trvale stačí - tomu bych klidně věřil!


Naposledy upravil AlešM dne úte 19.05.2020 10:18, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 10:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5468
Bydliště: Žilina SR
AlešM píše:
....
Ale jsme už opravdu hodně mimo téma a tazateli jsme vlákno úplně a nesmyslně pokazili..omlouvám se

To mnĕ osobně nevadí, sám často jiná vlákna takhle nechtěně "kazím". :D Ono to vadí spíš kvůli dodatečnému vyhledávání, když hledám nĕjaký dobrý příspĕvek a on se ocitne ve vláknu se scela nesouvisícím názvem. Nrjednou diskuse uhnula z původního tematu tak razantně, že jsem nakonec vlákno sám přejmenoval, nebo požádal moderátora o rozdĕlení. Ale to není myslím tento případ. Nakonec k tomu, aby se diskuse ve vláknu neodchýlily od původního tematu, to by tu musela být moderátorkou pani Jílkova :lol: , i když ani jí se to v televizi příliš nedaří. Naopak, nĕkdy přílišná snaha moderovat diskusi ji ničí. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 10:30 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 56
pro VTjr

Nejlepší pro tebe :D (takhle bych to řešil já) bude koupit všechny serva na HV. Dlouhodobě spolehlivější a jednodušší, než je kombinovat ... modernější řešení, které třeba užiješ i v budoucnu u dalších modelů

Pokud napětí nesnese přijímač, Futaba má plno klonů (jestli to nevadí a řešíš cenu) co jsou spolehlivé a pracují 3-10V. Pokud neřešíš cenu kup HV Futabu

A všechno to pro klid v duší nepájej dobrými baterkami do přijímače ( vzhledem k spalovacímu motoru).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9216
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
AlešM píše:
Stejně tak jsem neříkal, že Carbon Cup je 3D....říkal jsem, že 4,5kg se 6-ti servy létá na 3A BEC z regulátoru
...,

Výborne. Tu moja debata končí. Je to marný...

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 12:24 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 56
Laco…dneska jsi ve formě. :D :D :D
Tvoje „debata“ v tomto vlákně mi úplně unikla, stejně tak argumenty, kterými jsi podpořil svoje názory.
Zmíněné letadlo je komplet osazené od výrobce včetně veškerých komponent! Neříkám, že jsou nejlepší, ale evidentně dostačují.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Máš pravdu, není to 3D letadlo, ale plno pilotu s 3D letadly by takto rádo zalétalo a BEC v origo regulátoru má opravdu jen 3A


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 13:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5468
Bydliště: Žilina SR
Laco to už nevydržel a ostatní RCmánioví harcovníci asi čekají dokdy to vydržím i já a nevybuchnu. :lol: Určitě ne, ja mám velkou výdrž. :lol: :lol: :lol:
Ja len pro AlešeM, že nějaké drobné zkušenosti v modelařině už mám 8) , ale tu mne zarazil problém se kterým jsem se doposud prostě nesetkal, tak jsem se radši zeptal. :wink:
Teď jsem prostudoval manuály k přijímačům a zjistil, že R6008HS je do 6V ale R6014HS je do 9,6V, čili ten snese i HV. Pokud tedy dokoupím 3 standardní HV serva, tak je problém s napájením od 2sLiFeP s tímto přijímačem vyřešen.
Otázkou zůstává co výrobce myslí pod těmi 6,0V. :? Není to tak úplně blbá otázka :) , protože kdysi byl úzus, že 4,8V je napětí 4-článku NiCd a 6,0V 5-článku. Přitom se nejspíš na přesnosti té hodnoty nebazírovalo (byla brána spíš jako nominální), protože každý ví, že čerstvě nabité články mají víc než 1,2V (u NiMH je to ještě výrazně víc), no zrovna tak tou hodnotou 9,6V u 14-kanálového přijímače ve skutečnosti míněno napájení z 8-článku NiCd (asi např . u lodiček).
Nicméně ať je to jak chce, napětí pro přijímač se stabilizuje stokrát snadněji než pro serva, takže udělat pro něj spolehlivých 5V lze snadno tím nejjednodušším stabilizátorem 7805 za 50 centů a dobrým kondíkem s nízkým ESR. 8)

Teď se vrátim k otázce proč tam nechci BEC, tedy přesněji stabilizátor napětí palubní sítě, protože skratka BEC podle mne znamená něco trochu jiného. Formulace externí BEC je zavádějící, správně by se mělo říkat externí stabilizátor s BEC nebo i bez něj. Teď v danou chvíli nemohu nikde najít co ta skratka BEC přesně znamená, jaká anglická slova (snad někdo napoví), ale vím, že BEC není věc ale funkce. :P
Teď tedy asi budu trochu poučovat já. BEC dle mého přesvědčení znamená, že se sleduje napětí pohonné baterie a v momentu, kdy by jeho pokles už mohl ohrožovat stabilitu obvykle 5V napájení palubní sítě přijímače i se servy, tak začne automaticky omezovat výkon pohonu, resp ho třeba i naráz vypne (to lze většinou nastavit). Takže je to funkce, která pro model se spalovákem postrádá jakýkoli smysl, proto je lepší se bavit ne o externím BECu ale o stabilizátoru napětí palubní sítě, nebo tak nějak. To jestli ten externí stabilizátor má v sobě i funkci BEC je v mém případě irelevantní, i když tam samozřejmě být může. Pokud se pletu, tak budu rád, když mne někdo opraví/doplní.

No a když jsme si ujasnili terminologii, tak uvedu několik důvodů proč nechci mít v palubní síti žádný stabilizátor napětí:
- jakýkoli, i sebelepší stabilizátor zvýší vnitřní odpor zdroje, tedy baterie a vnese i určitý úbytek napětí, tedy na něm bude vznikat výkonová ztráta. Ta by nakonec tolik nevadilo, pokud se to uchladí, ale kritické je spíš dynamické chování tohoto obvodu při krátkodobých špičkách odběru serv, které tam nepochybně jsou a navíc při více servech se mohou časově potkat.
- je to další zařízení, které může mít poruchu a čím je instalace složitější, tím je větší pravděpodobnost, že se něco podělá.
- dávat stabilizátor (s BECem) má smysl tehdy, když je to opravdu přínosné a když není jiné řešení. V elektroletu, pokud nechceme mít v palubní síti krom pohonné taky další baterku, to smysl dáva, samozřejmě pak i ta funkce BEC, jinak je to na zváženou.
- nejlepší zdroj je tvrdá NiCd nebo i LiFeP baterie bez nutnosti různých stabilizátorů a pod. A PWM stabilizátorům v tomto ohledu jaksi věřím ještě míň.

Určitě by se našly i další důvody. :mrgreen:
Možná jsem konzervativní, ale i v měření mám obvykle radši a věřím víc ručkovému přístroji, než blikajícím číslicím. Jen když jde o o porovnávání hodnot s nějakou extra přesností na 2-3 řády, tak sáhnu po číslicovém. O absolutních se nebavím, protože běžné, levné, čínské měřáky mají tu přesnost stejně mizernou. :P

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 13:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10940
Bydliště: Břeclav
VTjr píše:
Nicméně ať je to jak chce, napětí pro přijímač se stabilizuje stokrát snadněji než pro serva, takže udělat pro něj spolehlivých 5V lze snadno tím nejjednodušším stabilizátorem 7805 za 50 centů a dobrým kondíkem s nízkým ESR. 8)

- je to další zařízení, které může mít poruchu a čím je instalace složitější, tím je větší pravděpodobnost, že se něco podělá.
- dávat stabilizátor (s BECem) má smysl tehdy, když je to opravdu přínosné a když není jiné řešení. V elektroletu, pokud nechceme mít v palubní síti krom pohonné taky další baterku, to smysl dáva, samozřejmě pak i ta funkce BEC, jinak je to na zváženou.

Určitě by se našly i další. :mrgreen:


Naprostý souhlas.

BEC = Battery Eliminator Circuit = odstraňovač přijímačové baterie pokud existuje pohonná.

Max. napětí RX je povětšinou dáno použitými elyty a tantaly, tedy kdy už odejdou. U tantalů moc velká rezerva nebývá.

Další nevýhodou BEC špatná filtrace napěťových špiček generovaných indukčností motorů v servech. Normálně je bez problémů požere accu, za BEC je musí odchytávat ty největší kondíky co na něm jsou. Otázka je, zda jsou dost velké a taky kolik toho snesou. I ty umí odejít...

Nejspolehlivější přenos energie z accu k RC je prostý správně dimenzovaný vodič.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 13:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1309
Bydliště: Brno
VTjr píše:

Teď se vrátim k otázce proč tam nechci BEC, tedy přesněji stabilizátor napětí palubní sítě, protože skratka BEC podle mne znamená něco trochu jiného. Formulace externí BEC je zavádějící, správně by se mělo říkat externí stabilizátor s BEC nebo i bez něj. Teď v danou chvíli nemohu nikde najít co ta skratka BEC přesně znamená, jaká anglická slova (snad někdo napoví), ale vím, že BEC není věc ale funkce. :P
Teď tedy asi budu trochu poučovat já. BEC dle mého přesvědčení znamená, že se sleduje napětí pohonné baterie a v momentu, kdy by jeho pokles už mohl ohrožovat stabilitu obvykle 5V napájení palubní sítě přijímače i se servy, tak začne automaticky omezovat výkon pohonu, resp ho třeba i naráz vypne (to lze většinou nastavit). Takže je to funkce, která pro model se spalovákem postrádá jakýkoli smysl, proto je lepší se bavit ne o externím BECu ale o stabilizátoru napětí palubní sítě, nebo tak nějak. To jestli ten externí stabilizátor má v sobě i funkci BEC je v mém případě irelevantní, i když tam samozřejmě být může. Pokud se pletu, tak budu rád, když mne někdo opraví/doplní.



BEC nechápeš správně, je to obvod, jehož účelem je stabilizovat napětí pro napájení paluby. Omezení výkonu pohonu je funkcí vlastního regulátoru motoru u elektro-pohonu. BEC se často používá právě pro zajištění konstantní funkce serv, serva mají stále stejnou rychlost a maximální kroutící moment.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, MXS 64",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 14:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.3.2018
Příspěvky: 192
... takze jsme se dobrali k tomu, ze je to spalovak a ze jakykoli kombinovani serv na ruzny napeti je ptakovina. Prijimac pokud umi HV tak rovnou na baterky, pokud neumi pujde do neceho jinyho a tohle ero dostane HV prijimac.

V tem pripadku neni co resit, baterky natvrdo nebo treba pres XT30 rovnou do prijimace, kterej nakrmi vsechno ostatni, bez BECu bez cehokoli dalsiho co nejjednodussi podle principu KISS (KeepItStupidSimple), coz je uplne v poradku

Litat se s tim asi nebude jednotky hodin ale spis minut, takze se da predpokladat ze zmena charakteristiky serv asi nebude nijak dramaticka. Pokud by dramaticka byla tak doplnit baterku o jeden clanek a BEC (regulator napeti) neni az tak dramaticky zasah do elektroinstalace...

.... coz VTjr asi trosku cekal ze ? ;-)

BEC je zkratka Battery Eliminator Circuit - ma to vychazet z principu ze je v RC letadle eliminovana prijimacova (druha) baterka k baterce pohonne... ze se jedna o modni oznaceni obycejneho napetoveho regulatoru at uz spinaneho nebo linearniho holt neni dostatecne trendy tak se zkratka BEC bezne pouziva i u spalovaku kde puvodni zkratka nedava smysl.

GH


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 14:56 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 56
VTjr píše:
Otázkou zůstává co výrobce myslí pod těmi 6,0V. :? Není to tak úplně blbá otázka :) , protože kdysi byl úzus, že 4,8V je napětí 4-článku NiCd a 6,0V 5-článku. :P


uvedené rozpětí je z duvodu rozdilného napětí využívaných baterek při bežném provozu v zavislosti na nabití (využitelné kapacity).
4,8 - 6v ...4x 1,2-1,5V NE!!! 5x1,2V (i když se to tak dříve používalo diky rezervě bezpečnosti u výrobce)
7,2-8,4 ... 2x LiPol 2x3,6-4,2V

U baterek které jsou v pořadku se budeš vždy pohybovat v uvedeném rozmezí (ne pod, ne nad)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2020 15:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19215
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Teda to je věda, ty HV serva... a zvlášť v čuďáku... :mrgreen:

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: AlešM a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz