Switch to full style
Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Odeslat odpověď

Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

ned 17.05.2020 23:55

Mam model 3D akrobata, na křidélka a smĕrovku 7kilová digitální serva HV, ale na zbylé funkce standartní 3kilova do 6V. Co se stane, když je tam použiju a abych ty standartní neupekl, tak ponechám napájení jen ze 4-článku NiCd? Jak se budou chovat ty digitální HV?

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

pon 18.05.2020 2:58

Ahoj VTjr,

asi jak u kteryho serva, zalezi na specifikaci minimalniho napeti na servu. Nejspis budou pomalejsi a budou mit mensi tah, takze prijdes o vyhodu, kvuli ktery se na vejskovku a smerovku u 3D akrobata davaji.
Zkusenost s MKS 6130HV - podle specifikace jsou psany od 3,5 do 8,4V. Na 5,5 V z BEC chodi na vyskovce v kombinaci s ostatnima analogama bez potizi a na termickym vetroni neni mensi tah a rychlost problem - menil jsem preventivne jako nahradu za analogovyho Hiteca kvuli spolehlivosti - Hitec uz mel pres 250 hodin a uz jsem mu neveril.

GH

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

pon 18.05.2020 9:00

Ahoj Gule, díky za reakci. :)
No myslel jsem si to, že budou slabší, ale spíš jsem se obával, jestli při nižším napĕtí nemůže dojít třeba k resetu jejich processorů. Jsou to serva Futaba (přesný typ teď z hlavy nevím), ale minimální napĕtí v návodu jsem nenašel.
Ale asi nebudu riskovat a radši dokoupím 3 slabší HV serva na ty další funkce a budu to pak napájet z 2-článku LiFeP. :mrgreen:

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

pon 18.05.2020 10:24

Ahoj
Obecně není dobré kombinovat serva 4,8-6V a serva HV, zvláště u 3D akrobatu, hlavně z důvodu, že serva HV při nižším napětí jsou VÝRAZNĚ SLABŠÍ A POMALEJŠÍ a to prakticky s exponenciální závislosti.
ALE,…
Létám již skoro 2 roky 2m 3D akrobat v kombinaci s 4,8-6V a HV servy. K této kombinaci jsem nakonec přešel z důvodů přijímače do 6V, již koupených drahých (opravdu drahých) serv na křidélka a směrovku. Servo (2x výkovka velikosti MINI) požadovaných parametrů (kovové převody, síla, rychlost a spolehlivost) a co bylo ihned k odběru jsem na 4,8-6V nebyl schopen najít. Nakonec jsem vzal servo Savox SV-1260MG HV. Parametry serva jsou uvedeny při 6,0/7,4V ale provozní napětí je uvedeno 4,8 -8,4V. Palubní napětí mam řešeno přes externí BEC nastavený na 5,8V.
HV serv co budou mít provozní napětí 4,8 – 8,4V bude na trhu minimum, a osobně bych ani tyto 4x1,2 NiCd baterkou nenapájel, ale použil bych tvrdý BEC a napětí bych volil konstantní, co nejvyšší, co snesou bezpečně běžné serva s rezervou (cca 5,8V)
Nikomu toto nedoporučuji, ale mě to takto funguje více než dobře…

:D :D :D aha ty to máš přesně obráceně než jsem řešil já, nechci to už mazat :D ....opravdu je nejlepší dokoupit HV serva a máš klid (pro 3D jednoznačně jediná rozumná varianta)

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

pon 18.05.2020 19:46

Nemusíš nic mazat, každá informace se hodí a já si to po svém zpracuji.
Každopádně díky za reakci. 8)
Teď se jen musím podívat (a to mě před touto debatou vlastně ani nenapadlo) jestli i ty přijímače Futaba snesou HV. :o Jinak budu v podobné situaci jako Ty. Přiznám se, že rvát tam ještě nějaký externí BEC, to se mi opravdu nechce. Já jsem zastáncem co nejjednodušší instalace. :wink:

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

pon 18.05.2020 20:12

Nepišeš co máš za letadlo...ja uvažuji podle sebe, tedy že se jedna o pohon elektromotorem

Podle údaju o sile serv co chceš použít 7kg a 3kg a 3D letaní si myslim, že to maš do maleho elektrického letadýlka :D , ale ....


Externí BEC napojíš na pohonný akumulátor.
-Budeš mít stabilní napětí, co si nastavíš
-Nemusíš se starat o přijímačovou baterii a její nabíjení, když tam není ….
-Ušetříš váhu
-instalace je stejna jako s baterkou, jen misto ni je ten BEC (napojen na konektory od regularoru - před konektorem co se připojije pohoná baterka) ...BEC z regulátoru vyřazen !!!
Osobně jsem přesvědčen, že v elektrických letadlech (s pohonnou baterii) je BEC lepší řešeni než baterie pro napájení serv …třeba https://rckane.cz/zdroje-bec/37677-cast ... 01717.html

Pokud to máš do letadla se spalovacím motorem je to na zvážení, jestli baterku na míru, nebo LI-Pol (2-3 članky) a BEC, kde si nastavíš požadované napětí, které se celý let nemění….
To je můj názor, ale respektuji, že BEC nechceš :D .

Samostatné baterky nejsou v žádném případě špatná volba, zaleží, co tobě vice vyhovuje a čemu věříš.

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 6:02

Ahoj,

kombinace jak psali kolegove nejsou nikdy zadna hitparada. Vyjimka jen u pripadu kdy ti je vlastne jedno ze prijdes o pulku rychlosti a pulku tahu (muj pripad). Prehodit na komplet digitaly je optimalni reseni.

S napajenim ma Ales uplnou pravdu. Alfa omega je jestli je to do cudaku nebo do elektriky. Na elektrice by to bylo jasny - spolehlivej BEC je mensi riziko nez druhy baterky na prijimac, protoze nejcastejsi problem s napajenim bude v drtive vetsine uzivatel, kterej baterky zapomene nabit. Jetackej SBEC by u tak velkyho era byla jistota. Jen je otazkou jak velkej - kolik zerou takovyhle serva pri nakym divocejsim blbnuti nemam sajn - optimalne je to merit, ale da se to vetsinou vykoukat i z dokumentace.
Pokud je to do cudaka, tam se baterkam nevyhnes. Pravdou je co pise Ales ze BEC z vyssiho napeti (treba 3S LiPol) dava naprosto stabilni napeti na vystupu a tim budou parametry serv taky stabilni a nebudou se menit s vybijenim baterky.

Prijimac pokud to neni uplne historickej kousek se da predpokladat ze by mel zvladnout i nabitej dvouclanek LiPol. Pokud ne udelat oddeleny napajeni jen pro prijimac nakym malym spinacim BECem na 5V neni nic slozityho - a z prijimace tahat potom dal jen minus a signal. Takovej malej BEC te prijde na par drobnejch, bude vazit kolem dvou gramu a spolehlivosti bych se nebal. Mam na takovejchle pidiBECich nalitano skoro tisic hodin a zatim zadnej nezklamal i kdyz z nich taham vyrazne vyssi proud nez ca 30-100mA, o ktery si muze rict klasickej RC prijimac.

GH

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 6:20

AlešM píše:Osobně jsem přesvědčen, že v elektrických letadlech (s pohonnou baterii) je BEC lepší řešeni než baterie pro napájení serv …

Našťastie je to iba tvoj názor.

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 6:25

Proc nastesti ?

GH

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 6:34

gul halmhat píše:Proc nastesti ?

GH

Preto že do elektromotoráka s hmotnosťou nad 2,5kg BEC nepatrí. A kto BEC používa ten si koleduje o prúser, Rozbitých modelov na prehriaty BEC som videl niekoľko. Sám som mal zopár krízoviek, ktoré našťastie dopadli dobre, kým som prišiel na to, že papierovo 10A BEC má problém s tretinovým odberom.

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 6:42

pro LV
Laco, nic není černobílé! a záleží na situaci!
Taky někdy máš pravdu a někdy jsi úplně, ale úplně mimo!

Stejně tak se da dohadovat, jestli některý BEC dá co uvadí výrobce, jiný nedá....

Do elektro letadla do cca 2m je toto naprosto srovnatelné s těmi baterkami....doba se mění,... nespi :D
https://rckane.cz/zdroje-bec/37677-cast ... 01717.html¨¨

Taky je Třeba zohlednit i parametry BECU které u kvalitních komponentu jsou dohledatelné
Třeba ten mnou doporučovaný na psáno 20A špičkově, ale do 24V dá trvale jen 13A a na 48V trvale jen 8A … vždycky je to na použití a rozumu uživalele!


To tvoje nepatří! a nikdy! není vůbec o rozumu! spíš naopak.
Naposledy upravil AlešM dne úte 19.05.2020 7:00, celkově upraveno 1

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 6:50

Ahoj,

... a neni na 2,5kg motoraka 10A bec trosku malo ? ... to ze je BEC spatne nadimenzovany (eventuelne spatne chlazeny) neni chyba BECu ale nevhodneho navrhu napajeni respektive v drtive vetsine absence mereni a testovani.

... jak jsem psal na ruznych BECich mam nalitano pres tisic hodin a pokud byl problem tak jen s linearnimi primo na regulatoru motoru kde k jeho ohrevu dochazi z principu veci kde pokles napeti jde vykonove pres rezistor rovnou do tepla.

Asi i tohle me naucilo ze pokud ero nevybije nekolik baterek na testovacim standu v runych rezimech zatizeni, kde se permanentne meri, tak takovy ero do vzduchu nejde... akorat u vetronu je to trosku na dlouho... ale asi je lepsi stravit pet deset hodin merenim nez ero rozsekat na prehratej BEC nebo podobnou celkem zbytecnou lapalii.

GH

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 7:02

gul halmhat píše:Ahoj,

... a neni na 2,5kg motoraka 10A bec trosku malo ?

GH

A aky pouzivas ty?

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 7:13

:D :D :D
Vím, že hodně lidí letá motoráky cca 2,5kg i na spínaný BEC přímo z regulátoru (spíše všichni co znám) a vesměs stačí a tam není zdaleka ani těch zmíněných 10A (typicky tak do 3-5A)

10A je vesměs už dosti silný BEC, a serva zase tolik neberou (ani 2,5kg motorák jich moc neuveze)

Třeba 4,5kg E-Flite Carbon Cup SS (2,2m) - 6 serv leta na BEC s regulátoru co dá 3A ...a celá RC- Groups (US fórum) je s letadla nadšená a nikdo neřeší baterky zvlášť !!! a stačí jim to.
https://profimodel.cz/cs/arf/247115-e-f ... 20263.html

Re: Co když budu HiVoltage serva napájet z 4-článku NiCd/MH

úte 19.05.2020 8:04

AlešM píše::D :D :D
Vím, že hodně lidí letá motoráky cca 2,5kg i na spínaný BEC přímo z regulátoru (spíše všichni co znám) a vesměs stačí a tam není zdaleka ani těch zmíněných 10A (typicky tak do 3-5A)

10A je vesměs už dosti silný BEC, a serva zase tolik neberou (ani 2,5kg motorák jich moc neuveze)

Třeba 4,5kg E-Flite Carbon Cup SS (2,2m) - 6 serv leta na BEC s regulátoru co dá 3A ...a celá RC- Groups (US fórum) je s letadla nadšená a nikdo neřeší baterky zvlášť !!! a stačí jim to.
https://profimodel.cz/cs/arf/247115-e-f ... 20263.html

Na začiatku sa píše 3D akrobat. Motorový vetroň Carbon Cub je teda dobrý príklad. :mrgreen:
A dúfam, že ti z BECu ide jeden kábel do prijímača cez servo konektor stavaný na 4A a cez káblik, ktorý sa pri 10A rozpáli.
Odeslat odpověď