úte 25.06.2019 14:30
PeZet píše:Dobré ráno,
negativy nic nezkazíš. Křidélka jsou ale na takové éro zbytečná, vždyť to byl jednokanál bang-bang špagomatik (= nit od výškovky se navíjela na hřídel elektromotoru a kormidlo zpět tahala guma). Důležitější je se vejít do letové hmotnosti, nebo lépe pod ní a šetřit hmotností na ocase, má to krátký čumák.
Poletování s Lionem je příjemný relax a jednou za čas se sejdeme na chalupě kde "vstupenkou" je právě Lion. Někteří osadili do čumáku elektromotor se sklopkou namísto běhání pro gumicuk, viz foto.
Letu zdar!
úte 25.06.2019 20:01
Ty špagomatiky byly dost nespolehlivé. 3pólové motory (jmenuji to správně?) vedly k tomu, že z některé polohy se motor nerozběhnul, nebo taky zůstal viset mezi dorazy. Proto se dělávala výchylka bez signálu menší, aby model dělal jen sestupnou zatáčku (né šturcku) a k sešroubování z termiky sloužila zatáčka se signálem. Já měl ale výchylky na obě strany stejné. Taky se mi stalo, že směrovka zůstala viset mezi dorazy a model mi v širokých kruzích uletěl. Jo - a ještě jsem si vzpomněl, že vysilače Mars fungovaly na 27 a 40MHz. později měly multivibrátor a kormidla ovládacích páček v neutrálu rovnoměrně kmitala na obě strany. Jedn šikula (možná jich bylo víc) spojil 2 vysilače dohromady v pravém úhlu. 1 špagomatik ta ovládal směrovku, ten druhý na jiném kmitočtu výškovku. Fungovat jsem to neviděl, asito byl pěknej vopruz. Byla to česká varianta na systém Galloping Ghost. Tam 1 kmitající motor působil současné kmitání obou kormidel. A tak upravený 1 kanál (se spec. klíčováním) umožňoval řízení S + V. Když mi padnul to ruky časopis USA nebo GB ze 60. let, tam se to inzerovalo, Ing. Schubert ve svých knížkách to popisoval, ale reálně jsem to neviděl. Zaplať Pán Bůh za dnešní proporcionály.Steve píše:
Jen bych upřesnil, resp. upravil - špagomatik ( nebo taky "spag-O-matic ) tahal za nit směrovky, nikoliv výškovky.
Výchylka na stanu špagomatiku pak byla větší než na stranu gumy (pruziny).
stř 26.06.2019 14:12
stř 26.06.2019 15:00
stř 26.06.2019 15:08
Steve píše:Jj. Bylo to 27,120 a 40,68 MHz.
Ten šikula tedy obsadil kompletní modelářské pásmo jedním dvoukanálem.
Ano. Neřízená zatáčka mírné klesání, řízená strmé, jinak klíčování.
K tomu motoru - pokud zůstal kartáček mezi kontakty, pak by jej ta pružina či guma měla přetáhnout na svou stranu z té mrtvé polohy.
stř 26.06.2019 16:14
stř 26.06.2019 17:34
stř 26.06.2019 17:51
Steve píše:Jirko, troška osvěty neuškodí
I když.. .. Pro některé by se mělo začít úplně od nuly
Ještě můžeme probrat rohatkový vybavovač poháněný gumovým svazkem
stř 26.06.2019 18:11
LV píše:A ten rohatkovy vybavovac mal negativy, alebo nie?
stř 26.06.2019 18:13
jyrry píše:Dobrý, no.... akorát... že na origo plánu Lion je nakreslený elektromagnet...
Tak a teď můžete pokračovat
stř 26.06.2019 18:55
stř 26.06.2019 19:06
stř 26.06.2019 19:17
stř 26.06.2019 19:23
jyrry píše:Dobrý, no.... akorát... že na origo plánu Lion je nakreslený elektromagnet...
Tak a teď můžete pokračovat
stř 26.06.2019 19:36