čtv 30.05.2019 14:18
igorb píše:
No vidis ako ti to ide ked sa sustredis, tak uz sme dosli k tomu ze integrator ma drift ... necakane
Zbytok su nezmysly, akcelerometer nezisti gravitaciu ale iba vonkajsie sily na senzor a ako uz zdzd povedal a ako uz bolo po asi sty krat napisane akcelerometrom nezistis v lietadle kde je dole.
Rovnako sa da rozhadzat tvoja metoda v hromade detailov, videl si data akcelerometra? Je to hromada sumu v ktorej sa 1g proste najst neda, a ked, je to nahodna hodnota, navyse preco si myslis ze je to zrovna 9,81m/s/s??? meni sa s polohou a vyskou, sice malo, ale v okoli 0 naklonu to v konecnom dosledku znamena realnu odchylku. atd ...
Takze napriek tomu ze nas vidis ako ovce, tak tebou podhodene riesenie nezozerieme.
Inak odporucal by som konecne pouzit hlavu (v prvom kole na ucenie) a pozriet sa na to ako sa to naozaj robi (napisal som to tu) namiesto nazyvania ludi co o tom nieco vedia pejorativnymi nazvami. Ponukanie 10 minutovych "jedinych moznych" napadov bez toho aby si veci rozumel alebo tie napady niekedy overil nikomu neprospeje.
čtv 30.05.2019 14:26
sky59 píše:
To ma vseobecnu platnost co som napisal
čtv 30.05.2019 15:00
zdzd píše:
To má asi tak všeobecnou platnost, jako když napíšu, že ty i já jsme géniové...
čtv 30.05.2019 15:23
zdzd píše:
To má asi tak všeobecnou platnost, jako když napíšu, že ty i já jsme géniové...
čtv 30.05.2019 15:33
sky59 píše:
Skusim ti pomoct pochopit:
Ked budes so snimacom akceleracie iba otacat okolo jeho stredu v kazdom okamihu bude vektor zrychlenia:
sqrt(a*a + b*b + c*c) /odmocnina, a,b,c zrychlenia v osiach/
V tomto pripade je to prave g 9.81 tak velkost a,b,c urcuje polohu v priestore
Pri akomkolvek posune v priestore bude vysledok iny ako 9,81, predstav si ze to nechas volne padat v osi z => vysledny vektor bude 0 a neda sa vlastne ani povedat preco ak vies iba tu nulu
Ak vies ze je to 9,81 tak vies vsetko a vies teda polohu
čtv 30.05.2019 16:56
čtv 30.05.2019 20:45
igorb píše:
Ked ta pekne poprosim na kolienkach, prestanes uz pisat tie bludy?
KECAS ... JE TO SOMARINA.
Zober si tvoj priklad ked padas, akcelerometer ukazuje vo vsetkych osiach 0 ... PRI TOM zboku zacne posobit vonkajsia sila - trebars vrtula a vyvijat zrychlenie 9,81 ... takze zem je na boku z opacnej strany tej vrtule???? nie, zem je stale dole, len ty mas proste o danej veci predstavu UPLNE MIMO REALITU ... chapes? proste KECAS, somarina, nefunguje to tak, akcelerometer v lietadle sam o sebe NEZISTI kde je zem. nejde to, vsetci co s tym robia to dobre vedia, a nijakymi kecami okolo tu fyzikalnu realitu nezmenis, nefunguje to tak ... verit tomu mozes a to je tak vsetko co s tym mozes urobit
čtv 30.05.2019 20:55
sky59 píše:
igorko, nemusis na kolena a vonkoncom uz nie prosit, sice neviem vsetko ale viem dost
dobry pokus s tym prikladom co si vymyslel, pretoze na nom ak pouzijes svoj rozum a pripadne si pomozes s papierom a ceruzkou aj sam na to prides, necham ti cas, ak nepochopis tak ti to mozem zajtra vysvetlit
pát 31.05.2019 11:56
pát 31.05.2019 12:08
guchar píše:ÚHEL? náklon + sklon - letadla? Pomocí MPU 6050 a Arduina - (Jak prosté milý Watsone)
How to measure angle using Arduino and MPU6050
https://www.youtube.com/watch?v=U7lf_E79j7Q
- Komentáře co, a zda, a jak, ..., mohu dát až po vyzkoušení (nejdřív musí dorazit 6050).
pát 31.05.2019 13:52
guchar píše:ÚHEL? náklon + sklon - letadla? Pomocí MPU 6050 a Arduina - (Jak prosté milý Watsone)
How to measure angle using Arduino and MPU6050
https://www.youtube.com/watch?v=U7lf_E79j7Q
- Komentáře co, a zda, a jak, ..., mohu dát až po vyzkoušení (nejdřív musí dorazit 6050).
pát 31.05.2019 14:14
zdzd píše:
???
MPU 6050 a Arduino mám a používám už několik let.
Ale mohl by jsi nám vysvětlit jak to použít k diskutovanému problému v letadle, které LETÍ?
https://www.youtube.com/watch?v=V9pvG_ZSnCc
pát 31.05.2019 16:44
igorb píše:
No aby som pravdu povedal, celkom dobre - az na to ze nie s tym komplementarnym filtrom, ale pokial sa pouzije to Rowbergove riesenie s DMP. Komplementarny filter sa strati za jeho casovu konstantu. Keby vypol akcelerometer tak ako som pisal hned na zaciatku, tak sa to strati az za cas kedy vylezie drift na neakceptovatelnu hodnotu ... co sa da vyskusat, ale neda sa na to spolahnut.
Skusal som to, bolo to dost odolne (DMP), ale hlava sa tomu aj tak casom zamotala. V uputanci to ale nemalo vobec ziadnu sancu, pri permanentnej zakrute dolava aj gyra aj akcelerometre odcestovali.
pát 31.05.2019 16:54
sky59 píše:
No vidis, nakoniec si na to prisiel sam = v uputancoch to nemoze fungovat pretoze nikdy
nenastane pocas letu stav kedy vysledny vektor zrychlenia ma hodnotu 9,81/velkost, na smere nezalezi a ten prave urcuje polohu v priestore/ a teda sa nedaju pouzit udaje z absolutneho snimaca polohy - akcelerometra
Moj navrhovany sposob ako som uz viackrat napisal vyckava na taku situaciu kedy je velkost vektora 9,81 a vtedy updatuje polohu, co by pre StycaAloisa bolo viac nez postacujuce riesenie a velmi jednoduche a lepsie ako akekolvek bimbatko
K tvojmu prikladu len napoveda: to co si popisal je vlastne blbo nalepeny snimac pod 45st uhlom dohora- lietadlo nosom dole 45st a snimac vodorovne - tam to ma chybicku krasy
A k filtru- namiesto vyckavania na vhodne okamihy filter iba filtruje prec rychle zmeny zrychleni co ma za nasledok oneskorenie vystupnej informacie o absolutnej polohe z akcelerometra, na tento sa potom docasne aplikuje rychly udaj z rate snimaca
pát 31.05.2019 17:19