stř 08.05.2019 21:05
ellet píše:Možná v aplikaci, ale v obecné definici akcelerometru jako čidla je to jen matoucí a snad nikde nepoužité.
Vidím to takto. U dvou ér s různou váhou letících horizontálně, bude různý vztlak ale stejný údaj akcelerometru. Tak co s tím v definici a v definici to zaznělo.
čtv 09.05.2019 4:49
čtv 09.05.2019 8:41
mior píše:V závere článku sme to zhrnuli nasledovne:
Isté je jedno: keď som sa pomocou Umelého horizontu snažil model správne „levelovať“ (či už som ho videl z jeho ľavej alebo pravej strany, či už letel odo mňa alebo ku mne), tak plachtil podstatne dlhšie a výšku strácal evidentne pomalšie, ako keď som Umelý horizont ignoroval.
čtv 09.05.2019 9:09
prikrylm píše:... je zajímavé, že jakmile se zmíní něco, co byť jen teoreticky může pomoct, nebo zjednodušit pilotáž, vždycky se najde někdo, kdo důrazně připomene, že je to úplně špatně, byť by z toho dotyčný mohl mít užitek nebo jen radost.
čtv 09.05.2019 9:22
čtv 09.05.2019 9:37
zdzd píše:... Model může klidně letět v náklonu 80° a akcelerometr to vůbec nepozná...
tomashr píše:... typicky model letí s náklonem 30st (to detekuje gyro), který se nemění ...
čtv 09.05.2019 10:19
tomashr píše:Ale vezmi si věci jako ABS/ESR - skvělé ulehčení pro člověka, který ví, jak auto přejde do smyku a jak se kdy chová ze "staršího stylu", ale nové řidiče to fakticky odstiňuje od problémů natolik, že už v řadě případů neumí rozeznat, kdy je situace už tak náročná, že to ani elektronika nedá a pak se nestačí divit. Jsem si celkem jistý, že nehod způsobených právě touto neznalostí u "novodobých řidičů" je docela dost. Rád bych věřil, že je jich přeci jen méně než naopak situací, kdy to bezpečnost opravdu zvedne, ale moc jistý si s tím nejsem.
čtv 09.05.2019 10:38
YenyaKas píše:Ale k tématu: fascinuje mě, jak se tady občas objeví dotaz ve smyslu "vyzkoušel bych X" (s podtextem "chci si pohrát", resp. "chci vidět na vlastní oči, jak se to chová") a od některých se tazatel dočká odpovědi víceméně ve smyslu "ty seš úplně blbej, že tě vůbec něco takovýho napadlo". Přece to že taková věc nezafunguje ve 100 % případů ještě neznamená, že nemá cenu si to vyzkoušet a u toho se třeba něco naučit. Kdyby ta odpověď aspoň byla slušně ve smyslu "myslím si proto a proto, že to nebude fungovat". Ale takové odpovědi typu "a víš ty vůbec, co je pádová rychlost", ty nikam diskusi neposunují, len rýpajů.
čtv 09.05.2019 11:03
YenyaKas píše: Pokud člověku začne kecat do řízení ABS nebo ESP, tak je to přece fakt hodně poznat. To že výsledkem je že auto zabrzdí dřív nebo se srovná z počínajícího smyku přece nemá vliv na to, že si řidič v tom okamžiku dost jasně uvědomí, že v ten moment už byl za hranou "letové obálky", a příště má dát větší pozor. Vibrující brzdový pedál nebo přibržďování jednotlivých kol od ESP podle mě přehlédnout nejde.
čtv 09.05.2019 11:39
čtv 09.05.2019 12:42
HonzaS píše: Výrazný vliv má i teplota vzduchu. Rozdíl letních a zimních dní je víc než markantní.
čtv 09.05.2019 13:05
čtv 09.05.2019 13:12
Atto píše:Nuž, neviem, či slová "výrazný" a "markantní" nie sú trochu preexponované.
V rozsahu teplôt -20 až +40°C je to 10%.
Pre model, ktorý má pri +10°C pádovú rýchlosť napr. 60km/h, to pri -20°C vychádza na 57km/h a pri +40°C zas 63km/h.
čtv 09.05.2019 13:19
novfra píše:To není dobrý příklad. ABS nezkracuje brzdnou dráhu.
čtv 09.05.2019 13:21