Autor |
Zpráva |
guchar
|
Napsal: pát 05.04.2019 14:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@JirkaA "kinetická energie je stejně velká, nezáleží jestli brzdíš ze stejné rychlosti 1 nebo 10 ms" To si mám přeložit (PCM) tak, že i při změně polohy o hodnotu jen 1/(2048) se servo a s ním spojená hmota vždy stačí rozběhnout na maximální možnou rychlost serva? A následně z maximální rychlosti zabrzdit? PAD - "June 2014: Brushless Servo Service Bulletin While compatible with most radio control devices, the regenerative braking feature of the HSB-9XXX series servos may cause a problem if the device cannot accept a backflow of current. The types of devices that cannot accept this backflow are: Voltage Regulators, Power Safe Receivers and certain BEC circuits whether stand alone or integrated within an Electronic Speed Control. Check with the manufacturer or the Hitec website for a list of compatible models. If your device cannot accept a current backflow, then you must install a PAD (Power Absorbing Device - Hitec PN# 55756) as described in this manual. A PAD is included with every Hitec brushless servo." - "You only need to use the PAD (Power Absorption Device) if your power source cannot accept the backflow of current. BEC's or ESC's with integrated BEC's, Voltage Regulators, certain receivers, and channel expansion systems are not compatible with the backflow so you will need to double check with the manufacturer of those components beforehand. If you do not use the PAD in those applications you will experience uncontrollable servo movements. 1 PAD for every 3-4 servos is plenty sufficient. - For the most part, since they can run on HV, you won't need the PAD in airplane applications since you can plug the receiver battery directly into the receiver." HSB-9380 TH BRUSHLESS HiVolt DIGITAL + PAD "Rekuperační brzdění může při instalaci serv přinášet určité zvláštnosti: - Servo je napájeno přímo z přijímačového akumulátoru (prostřednictvím přijímače bez stabilizátoru napájení nebo elektronického zálohovacího systému) – v tom případě můžete střídavá serva připojit jako běžná silná digitální serva, zpětný proud při brzdění bude dobíjet přijímačový akumulátor. - Servo je napájeno prostřednictvím „powerboxu“ elektronického napájecího/zálohovacího systému – v tom případě je NUTNO použít Absorbér zpětného proudu PAD, který bude eliminovat zpětný proud při brzdění. Pokud byste PAD absorbér nepoužili, hrozí nebezpečí poškození elektroniky napájecího systému. Podrobnosti o použití PAD absorbéru najdete v návodu k obsluze serva." https://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?polozka=99036 - Servo je primárně určeno pro náročné aplikace s důrazem na vysoký tah, vysoké rozlišení, přesnost chodu a super rychlou odezvu (včetně) řídící elektroniky. Tyto vlastnosti pak vedou k potřebě plynulého zastavení, o což se postará rekuperační brzdění, při přímém napájení serva z accu RX - Pokud je ale napájeno jinak (přes snižující/zvyšující stabilizátor) je třeba na každá 3 až 4 serva jeden PAD
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 05.04.2019 17:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
guchar píše: @JirkaA "kinetická energie je stejně velká, nezáleží jestli brzdíš ze stejné rychlosti 1 nebo 10 ms" To si mám přeložit (PCM) tak, že i při změně polohy o hodnotu jen 1/(2048) se servo a s ním spojená hmota vždy stačí rozběhnout na maximální možnou rychlost serva? A následně z maximální rychlosti zabrzdit?
Hm, tak hledat na google umíš, ale porozumění psanému textu nějak pokulhává. Tak ještě jednou: kinetická energie je stejně velká, nezáleží jestli brzdíš ze stejné rychlosti 1 nebo 10 ms.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
viita
|
Napsal: pát 05.04.2019 18:23 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.8.2016 Příspěvky: 31 Bydliště: Jihlava
|
Dále to ani komentovat nebudu , mám na práci důležitější věci , pro mne je to uzavřená záležitost.Kdo chtěl , něco si z toho vzal. Savox PAD vyrábí ,stejně jako další, já osobně ho zcela jistě použiji na každá brusheless serva a to dva , každý na jednu stranu sběrnice CB. Netvrdím , že to bez PADu nejde- mimo Hitec 9xxx, ale pro větší jistotu použiji.Nejde jen o zpětné proudy , ale i o pomoc v proudových špičkách. Stejně jak to mají vyzkoušeno lidi , kteří tu v akrobatech létají špičku.Jsou i další způsoby osazení,pro extrémní létání, stačí si o této problematice nastudovat a poptat se co nejvíce, informací je dost.Řídím se tím , co je vyzkoušeno.Tečka.
_________________ S-Bach 300 ,2,75,DLE 111 , S-Bach 342 RC Pilot 2,7,GP123, PA Extra, Edge a Extra RC Fact.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 05.04.2019 18:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Co je vlastně v tom PADu? Hledal jsem fotky ale nic jsem nenašel, všechny jen z čelní strany s nálepkou...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: pát 05.04.2019 19:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
viita píše: Dále to ani komentovat nebudu , mám na práci důležitější věci , pro mne je to uzavřená záležitost.Kdo chtěl , něco si z toho vzal. Savox PAD vyrábí ,stejně jako další, já osobně ho zcela jistě použiji na každá brusheless serva a to dva , každý na jednu stranu sběrnice CB. Netvrdím , že to bez PADu nejde- mimo Hitec 9xxx, ale pro větší jistotu použiji.Nejde jen o zpětné proudy , ale i o pomoc v proudových špičkách. Stejně jak to mají vyzkoušeno lidi , kteří tu v akrobatech létají špičku.Jsou i další způsoby osazení,pro extrémní létání, stačí si o této problematice nastudovat a poptat se co nejvíce, informací je dost.Řídím se tím , co je vyzkoušeno.Tečka. Tak dej na něj odkaz, na ten Savox PAD, není třeba se rozepisovat. Rád bych ho viděl.
|
|
Nahoru |
|
|
viita
|
Napsal: pát 05.04.2019 19:58 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.8.2016 Příspěvky: 31 Bydliště: Jihlava
|
_________________ S-Bach 300 ,2,75,DLE 111 , S-Bach 342 RC Pilot 2,7,GP123, PA Extra, Edge a Extra RC Fact.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: pát 05.04.2019 20:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
To, co jsi poslal, jsou normální kondenzátory, to nejsou PADy ... a vracíme se k tomu, co jsem psal dříve, hrušky a jabka. Mě takové diskuse unavují. A zdá se, že jsi přesvědčil sám sebe, že je vše v pořádku, tak proč dále diskutovat. Jakmile někdo začne argumentovat nějakou špičkou, začínám se smát. Ach.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 05.04.2019 21:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
MomoBrut píše: ... Jakmile někdo začne argumentovat nějakou špičkou, začínám se smát. Ach. Fakt už to je trapné...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 06.04.2019 10:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
" kinetická energie je stejně velká " no to ano, ale na odvedení tepla ve které se může měnit mám 1 nebo 10 ms
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 06.04.2019 10:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jyrry " ... Co je vlastně v tom P. A. D. ? ..." Asi není těžké hádat, neb pro rychlé změny napětí musí mít P. A. D. malý vnitřní odpor na kterém se ty ZMĚNY "požerou", stejně jako na kvalitním (připojeném) RX accu. Protože to "žere" "backflow" tak asi odděleny rychlými diodami (MULTILAYER) keramické kondenzátory s High Q Low ESR, a protože se to musí v přestávkách i vybíjet tak i nějaký ten paralelní odpor.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 07.04.2019 6:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
Situace kolem CB200 se krapet vyostřila, jeden se chce soudit. To jen pro zajímavost. Kauza je už celkem dlouhá, po shrnutí informací, které jsem našel a mých vlastních zkušeností, bych si dovolil napsat pár vět: 1. Ty vratné pojistky prý Jeti používá ve všech verzích CB100 až CB400, 2. Vratná pojistka se nikdy nevrací plně do svého původního stavu, po obnovení "propustného" stavu jsou parametry nového vypnutí "snažší", tedy nižší proud a nižší teplota, původní parametry se "obnovují" za mnohem delší časový interval, existuje-li nějaká periodická zátěž, jejich chování je pak problematické, kdo s nimi má nějakou zkušenost, ví své, 3. Provedená měření CB udávají nestabilitu pojistky od proudu 3.8 A, kdy je reportováno nestabilní chování, při 4.4 A již vypne zcela stabilně (měření bylo prováděno na profi zařízení na 1 mOhm bočníku, ne pomocí Jeti telemetrie), měřeny byly i časové intervaly, ale tohle snad pro info stačí, 4. Ve zdejším vlákně i jinde mi byly reportované nízké proudy pro serva typicky používaná v obřích akrobatech měřená telemetrií Jeti, která se zásadně liší od hodnot, které naměřím já pomocí profesionálního vybavení i pomocí jiné telemetrie, než Jeti. Já bych se těmito hodnotami neřídil, 5. Je možné, že se nové CB chová "dobře", pokud jsou pojistky častěji aktivovány, může docházet k změně jeho vlastností ... což by odpovídalo vývoji dané kauzy ... 6. Vzhledem k bodu 2, toto zařízení nepatří do systémů se zvýšenou spolehlivostí, to není jen můj názor, 7. Jim Drew položil jen tak mimochodem hezkou otázku ve vlákně, kde se tohle řeší: "Zeptejte se mě, jestli se vratná pojistka používá ve vojenském UAV". Telemetrický systém, který používám, měří s kmitočtem 20 Hz, data se posílají telemetrií dolů v 1s intervalu. Pokud je měřen např. proud, z těch 50 hodnot je dole vidět buď ta maximální z toho intervalu nebo se jí hodnota velice blížící, pokud porovnám log z sd karty na loggeru v modelu s historii telemetrie na displeji vysílače. Tak to má být, tak to má fungovat. Jsem se dočetl, že Jeti zobrazuje data na vysílači s kmitočtem 3 Hz a jsou to okamžité hodnoty, jestli je to pravda, nevím. Může mi někdo říct, s jakým kmitočtem se měří, s jakým kmitočtem a co se zobrazuje? Co je nastavitelný a co není nastavitelný parametr frekvence měření/zobrazení. Prosím o čísla nebo rozsahy čísel ne o JPP.
|
|
Nahoru |
|
|
winter
|
Napsal: ned 07.04.2019 14:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2009 Příspěvky: 485
|
Používám Jeti Duplex Rsat2+PowerBox Competition SRS, serva SOP: Savox SB 2290SG, VOP: MKS HBL380, kř.: JR MPH83T /budu měnit za MKS HBL380/..... nemohu se vyjádřit k danému tématu nemám praktickou zkušenost. Každopádně zajímavé a jsem zvědav co z toho "vyleze". Už jsem měl cukání vyměnit PB za CB, případně použít ho v dalším modelu..... ***winter***
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 07.04.2019 15:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
Zdar Vlasto. A proč bys měl měnit něco, co funguje? Powerbox dělá to co dělá už hodně dlouho, léta s tím hodně modelářů po celém světě. Systém je odladěný, vývoj už prošel mnoha stádii, vylepšeními a němec to testoval v peci i na zátřasce. Já bych rozhodně nic neměnil.
|
|
Nahoru |
|
|
winter
|
Napsal: ned 07.04.2019 15:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2009 Příspěvky: 485
|
Určitě měnit nebudu. Udělal jsem aktualizace PB a funguje všechno perfektně, včetně telemetrie. Než jsem aktualizace udělal tak jsem cukání měl, nefungovalo to jak má a nebyl jsem si jist, že tomu aktualizace pomůže. Chtěl jsem postavit ještě jeden benzín od EF/3DHS a myslel jsem, že tam lupnu CB. To teď není aktuální. Kluci v USA tam perou 12 kan. Rx k plné spokojenosti, takže i tak by to mohlo dopadnout, nebo PB když se ukáže, že by CB nebyla dobrá cesta. ***winter***
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: ned 07.04.2019 17:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
MomoBrut píše: Situace kolem CB200 se krapet vyostřila, jeden se chce soudit. To jen pro zajímavost. Kauza je už celkem dlouhá, po shrnutí informací, které jsem našel a mých vlastních zkušeností, bych si dovolil napsat pár vět: 1. Ty vratné pojistky prý Jeti používá ve všech verzích CB100 až CB400, 2. Vratná pojistka se nikdy nevrací plně do svého původního stavu, po obnovení "propustného" stavu jsou parametry nového vypnutí "snažší", tedy nižší proud a nižší teplota, původní parametry se "obnovují" za mnohem delší časový interval, existuje-li nějaká periodická zátěž, jejich chování je pak problematické, kdo s nimi má nějakou zkušenost, ví své, 3. Provedená měření CB udávají nestabilitu pojistky od proudu 3.8 A, kdy je reportováno nestabilní chování, při 4.4 A již vypne zcela stabilně (měření bylo prováděno na profi zařízení na 1 mOhm bočníku, ne pomocí Jeti telemetrie), měřeny byly i časové intervaly, ale tohle snad pro info stačí, 4. Ve zdejším vlákně i jinde mi byly reportované nízké proudy pro serva typicky používaná v obřích akrobatech měřená telemetrií Jeti, která se zásadně liší od hodnot, které naměřím já pomocí profesionálního vybavení i pomocí jiné telemetrie, než Jeti. Já bych se těmito hodnotami neřídil, 5. Je možné, že se nové CB chová "dobře", pokud jsou pojistky častěji aktivovány, může docházet k změně jeho vlastností ... což by odpovídalo vývoji dané kauzy ... 6. Vzhledem k bodu 2, toto zařízení nepatří do systémů se zvýšenou spolehlivostí, to není jen můj názor, 7. Jim Drew položil jen tak mimochodem hezkou otázku ve vlákně, kde se tohle řeší: "Zeptejte se mě, jestli se vratná pojistka používá ve vojenském UAV". Telemetrický systém, který používám, měří s kmitočtem 20 Hz, data se posílají telemetrií dolů v 1s intervalu. Pokud je měřen např. proud, z těch 50 hodnot je dole vidět buď ta maximální z toho intervalu nebo se jí hodnota velice blížící, pokud porovnám log z sd karty na loggeru v modelu s historii telemetrie na displeji vysílače. Tak to má být, tak to má fungovat. Jsem se dočetl, že Jeti zobrazuje data na vysílači s kmitočtem 3 Hz a jsou to okamžité hodnoty, jestli je to pravda, nevím. Může mi někdo říct, s jakým kmitočtem se měří, s jakým kmitočtem a co se zobrazuje? Co je nastavitelný a co není nastavitelný parametr frekvence měření/zobrazení. Prosím o čísla nebo rozsahy čísel ne o JPP. Na tomto vlákně je krásná jedna věc...jak lidi místo exaktního měření, jasně daným zařízením které má vypovídací hodnotu , propadají měření stylem..prdnu tam servo, zabrzdím a koukám co na mně čučí z displeje Jeti rádia. Mnozí z nich si neuvědomují,že děláš na VUT, to znamená mimo jiné,že pracuješ jako správný vědec. Hodnoty měření musí být ověřitelné a nevyvratitelné. A i přesto jsou lidi se schopni hádat o svoji pravdu. Mimochodem se mi líbí i tvůj kritický přístup k Futabě . A tak to má být.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: mior a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|