Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 14:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@JirkaA "kinetická energie je stejně velká, nezáleží jestli brzdíš ze stejné rychlosti 1 nebo 10 ms"
To si mám přeložit (PCM) tak, že i při změně polohy o hodnotu jen 1/(2048) se servo a s ním spojená hmota
vždy stačí rozběhnout na maximální možnou rychlost serva? A následně z maximální rychlosti zabrzdit?

PAD - "June 2014: Brushless Servo Service Bulletin
While compatible with most radio control devices, the regenerative braking feature of the HSB-9XXX
series servos may cause a problem if the device cannot accept a backflow of current. The types of devices
that cannot accept this backflow are: Voltage Regulators, Power Safe Receivers and certain BEC circuits
whether stand alone or integrated within an Electronic Speed Control. Check with the manufacturer
or the Hitec website for a list of compatible models. If your device cannot accept
a current backflow, then you must install a PAD (Power Absorbing Device - Hitec PN# 55756)
as described in this manual. A PAD is included with every Hitec brushless servo."
- "You only need to use the PAD (Power Absorption Device) if your power source cannot accept
the backflow of current. BEC's or ESC's with integrated BEC's, Voltage Regulators, certain receivers,
and channel expansion systems are not compatible with the backflow so you will need to double check
with the manufacturer of those components beforehand. If you do not use the PAD in those applications
you will experience uncontrollable servo movements. 1 PAD for every 3-4 servos is plenty sufficient.
- For the most part, since they can run on HV, you won't need the PAD in airplane applications
since you can plug the receiver battery directly into the receiver."

HSB-9380 TH BRUSHLESS HiVolt DIGITAL + PAD
"Rekuperační brzdění může při instalaci serv přinášet určité zvláštnosti:
- Servo je napájeno přímo z přijímačového akumulátoru (prostřednictvím přijímače bez stabilizátoru
napájení nebo elektronického zálohovacího systému) – v tom případě můžete střídavá serva připojit jako
běžná silná digitální serva, zpětný proud při brzdění bude dobíjet přijímačový akumulátor.
- Servo je napájeno prostřednictvím „powerboxu“ elektronického napájecího/zálohovacího systému – v tom
případě je NUTNO použít Absorbér zpětného proudu PAD, který bude eliminovat zpětný proud při brzdění.
Pokud byste PAD absorbér nepoužili, hrozí nebezpečí poškození elektroniky napájecího systému.
Podrobnosti o použití PAD absorbéru najdete v návodu k obsluze serva."
https://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?polozka=99036

- Servo je primárně určeno pro náročné aplikace s důrazem na vysoký tah, vysoké rozlišení,
přesnost chodu a super rychlou odezvu (včetně) řídící elektroniky. Tyto vlastnosti pak vedou
k potřebě plynulého zastavení, o což se postará rekuperační brzdění, při přímém napájení serva z accu RX
- Pokud je ale napájeno jinak (přes snižující/zvyšující stabilizátor) je třeba na každá 3 až 4 serva jeden PAD


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 17:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6896
Bydliště: Moravský kras
guchar píše:
@JirkaA "kinetická energie je stejně velká, nezáleží jestli brzdíš ze stejné rychlosti 1 nebo 10 ms"
To si mám přeložit (PCM) tak, že i při změně polohy o hodnotu jen 1/(2048) se servo a s ním spojená hmota
vždy stačí rozběhnout na maximální možnou rychlost serva? A následně z maximální rychlosti zabrzdit?


Hm, tak hledat na google umíš, ale porozumění psanému textu nějak pokulhává. Tak ještě jednou: kinetická energie je stejně velká, nezáleží jestli brzdíš ze stejné rychlosti 1 nebo 10 ms.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 18:23 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2016
Příspěvky: 31
Bydliště: Jihlava
Dále to ani komentovat nebudu , mám na práci důležitější věci , pro mne je to uzavřená záležitost.Kdo chtěl , něco si z toho vzal. Savox PAD vyrábí ,stejně jako další, já osobně ho zcela jistě použiji na každá brusheless serva a to dva , každý na jednu stranu sběrnice CB. Netvrdím , že to bez PADu nejde- mimo Hitec 9xxx, ale pro větší jistotu použiji.Nejde jen o zpětné proudy , ale i o pomoc v proudových špičkách. Stejně jak to mají vyzkoušeno lidi , kteří tu v akrobatech létají špičku.Jsou i další způsoby osazení,pro extrémní létání, stačí si o této problematice nastudovat a poptat se co nejvíce, informací je dost.Řídím se tím , co je vyzkoušeno.Tečka.

_________________
S-Bach 300 ,2,75,DLE 111 , S-Bach 342 RC Pilot 2,7,GP123, PA Extra, Edge a Extra RC Fact.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 18:59 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Co je vlastně v tom PADu? Hledal jsem fotky ale nic jsem nenašel, všechny jen z čelní strany s nálepkou...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 19:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 741
viita píše:
Dále to ani komentovat nebudu , mám na práci důležitější věci , pro mne je to uzavřená záležitost.Kdo chtěl , něco si z toho vzal. Savox PAD vyrábí ,stejně jako další, já osobně ho zcela jistě použiji na každá brusheless serva a to dva , každý na jednu stranu sběrnice CB. Netvrdím , že to bez PADu nejde- mimo Hitec 9xxx, ale pro větší jistotu použiji.Nejde jen o zpětné proudy , ale i o pomoc v proudových špičkách. Stejně jak to mají vyzkoušeno lidi , kteří tu v akrobatech létají špičku.Jsou i další způsoby osazení,pro extrémní létání, stačí si o této problematice nastudovat a poptat se co nejvíce, informací je dost.Řídím se tím , co je vyzkoušeno.Tečka.


Tak dej na něj odkaz, na ten Savox PAD, není třeba se rozepisovat. Rád bych ho viděl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 19:58 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2016
Příspěvky: 31
Bydliště: Jihlava
MomoBrut píše:

Tak dej na něj odkaz, na ten Savox PAD, není třeba se rozepisovat. Rád bych ho viděl.


https://www.savoxusa.com/collections/ac ... -capacitor
https://profimodel.cz/cs/prislusenstvi/ ... esults=309

_________________
S-Bach 300 ,2,75,DLE 111 , S-Bach 342 RC Pilot 2,7,GP123, PA Extra, Edge a Extra RC Fact.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 20:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 741
To, co jsi poslal, jsou normální kondenzátory, to nejsou PADy ... a vracíme se k tomu, co jsem psal dříve, hrušky a jabka. Mě takové diskuse unavují. A zdá se, že jsi přesvědčil sám sebe, že je vše v pořádku, tak proč dále diskutovat. Jakmile někdo začne argumentovat nějakou špičkou, začínám se smát. Ach.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: pát 05.04.2019 21:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
MomoBrut píše:
... Jakmile někdo začne argumentovat nějakou špičkou, začínám se smát. Ach.

Fakt už to je trapné...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: sob 06.04.2019 10:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
" kinetická energie je stejně velká " no to ano, ale na odvedení tepla ve které se může měnit mám 1 nebo 10 ms


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: sob 06.04.2019 10:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry " ... Co je vlastně v tom P. A. D. ? ..." Asi není těžké hádat, neb pro rychlé změny napětí musí mít
P. A. D. malý vnitřní odpor na kterém se ty ZMĚNY "požerou", stejně jako na kvalitním (připojeném) RX accu.
Protože to "žere" "backflow" tak asi odděleny rychlými diodami (MULTILAYER) keramické kondenzátory
s High Q Low ESR, a protože se to musí v přestávkách i vybíjet tak i nějaký ten paralelní odpor.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: ned 07.04.2019 6:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 741
Situace kolem CB200 se krapet vyostřila, jeden se chce soudit. To jen pro zajímavost. Kauza je už celkem dlouhá, po shrnutí informací, které jsem našel a mých vlastních zkušeností, bych si dovolil napsat pár vět:
1. Ty vratné pojistky prý Jeti používá ve všech verzích CB100 až CB400,
2. Vratná pojistka se nikdy nevrací plně do svého původního stavu, po obnovení "propustného" stavu jsou parametry nového vypnutí "snažší", tedy nižší proud a nižší teplota, původní parametry se "obnovují" za mnohem delší časový interval, existuje-li nějaká periodická zátěž, jejich chování je pak problematické, kdo s nimi má nějakou zkušenost, ví své,
3. Provedená měření CB udávají nestabilitu pojistky od proudu 3.8 A, kdy je reportováno nestabilní chování, při 4.4 A již vypne zcela stabilně (měření bylo prováděno na profi zařízení na 1 mOhm bočníku, ne pomocí Jeti telemetrie), měřeny byly i časové intervaly, ale tohle snad pro info stačí,
4. Ve zdejším vlákně i jinde mi byly reportované nízké proudy pro serva typicky používaná v obřích akrobatech měřená telemetrií Jeti, která se zásadně liší od hodnot, které naměřím já pomocí profesionálního vybavení i pomocí jiné telemetrie, než Jeti. Já bych se těmito hodnotami neřídil,
5. Je možné, že se nové CB chová "dobře", pokud jsou pojistky častěji aktivovány, může docházet k změně jeho vlastností ... což by odpovídalo vývoji dané kauzy ...
6. Vzhledem k bodu 2, toto zařízení nepatří do systémů se zvýšenou spolehlivostí, to není jen můj názor,
7. Jim Drew položil jen tak mimochodem hezkou otázku ve vlákně, kde se tohle řeší: "Zeptejte se mě, jestli se vratná pojistka používá ve vojenském UAV". :-)

Telemetrický systém, který používám, měří s kmitočtem 20 Hz, data se posílají telemetrií dolů v 1s intervalu. Pokud je měřen např. proud, z těch 50 hodnot je dole vidět buď ta maximální z toho intervalu nebo se jí hodnota velice blížící, pokud porovnám log z sd karty na loggeru v modelu s historii telemetrie na displeji vysílače. Tak to má být, tak to má fungovat. Jsem se dočetl, že Jeti zobrazuje data na vysílači s kmitočtem 3 Hz a jsou to okamžité hodnoty, jestli je to pravda, nevím. Může mi někdo říct, s jakým kmitočtem se měří, s jakým kmitočtem a co se zobrazuje? Co je nastavitelný a co není nastavitelný parametr frekvence měření/zobrazení. Prosím o čísla nebo rozsahy čísel ne o JPP.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: ned 07.04.2019 14:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2009
Příspěvky: 485
Používám Jeti Duplex Rsat2+PowerBox Competition SRS, serva SOP: Savox SB 2290SG, VOP: MKS HBL380, kř.: JR MPH83T /budu měnit za MKS HBL380/..... nemohu se vyjádřit k danému tématu nemám praktickou zkušenost. Každopádně zajímavé a jsem zvědav co z toho "vyleze". Už jsem měl cukání vyměnit PB za CB, případně použít ho v dalším modelu..... :roll: ***winter*** :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: ned 07.04.2019 15:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 741
Zdar Vlasto. A proč bys měl měnit něco, co funguje? Powerbox dělá to co dělá už hodně dlouho, léta s tím hodně modelářů po celém světě. Systém je odladěný, vývoj už prošel mnoha stádii, vylepšeními a němec to testoval v peci i na zátřasce. Já bych rozhodně nic neměnil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: ned 07.04.2019 15:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2009
Příspěvky: 485
Určitě měnit nebudu. Udělal jsem aktualizace PB a funguje všechno perfektně, včetně telemetrie. Než jsem aktualizace udělal tak jsem cukání měl, nefungovalo to jak má a nebyl jsem si jist, že tomu aktualizace pomůže. Chtěl jsem postavit ještě jeden benzín od EF/3DHS a myslel jsem, že tam lupnu CB. To teď není aktuální. Kluci v USA tam perou 12 kan. Rx k plné spokojenosti, takže i tak by to mohlo dopadnout, nebo PB když se ukáže, že by CB nebyla dobrá cesta. ***winter***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti CB200 a úžasné polyswitche
PříspěvekNapsal: ned 07.04.2019 17:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
MomoBrut píše:
Situace kolem CB200 se krapet vyostřila, jeden se chce soudit. To jen pro zajímavost. Kauza je už celkem dlouhá, po shrnutí informací, které jsem našel a mých vlastních zkušeností, bych si dovolil napsat pár vět:
1. Ty vratné pojistky prý Jeti používá ve všech verzích CB100 až CB400,
2. Vratná pojistka se nikdy nevrací plně do svého původního stavu, po obnovení "propustného" stavu jsou parametry nového vypnutí "snažší", tedy nižší proud a nižší teplota, původní parametry se "obnovují" za mnohem delší časový interval, existuje-li nějaká periodická zátěž, jejich chování je pak problematické, kdo s nimi má nějakou zkušenost, ví své,
3. Provedená měření CB udávají nestabilitu pojistky od proudu 3.8 A, kdy je reportováno nestabilní chování, při 4.4 A již vypne zcela stabilně (měření bylo prováděno na profi zařízení na 1 mOhm bočníku, ne pomocí Jeti telemetrie), měřeny byly i časové intervaly, ale tohle snad pro info stačí,
4. Ve zdejším vlákně i jinde mi byly reportované nízké proudy pro serva typicky používaná v obřích akrobatech měřená telemetrií Jeti, která se zásadně liší od hodnot, které naměřím já pomocí profesionálního vybavení i pomocí jiné telemetrie, než Jeti. Já bych se těmito hodnotami neřídil,
5. Je možné, že se nové CB chová "dobře", pokud jsou pojistky častěji aktivovány, může docházet k změně jeho vlastností ... což by odpovídalo vývoji dané kauzy ...
6. Vzhledem k bodu 2, toto zařízení nepatří do systémů se zvýšenou spolehlivostí, to není jen můj názor,
7. Jim Drew položil jen tak mimochodem hezkou otázku ve vlákně, kde se tohle řeší: "Zeptejte se mě, jestli se vratná pojistka používá ve vojenském UAV". :-)

Telemetrický systém, který používám, měří s kmitočtem 20 Hz, data se posílají telemetrií dolů v 1s intervalu. Pokud je měřen např. proud, z těch 50 hodnot je dole vidět buď ta maximální z toho intervalu nebo se jí hodnota velice blížící, pokud porovnám log z sd karty na loggeru v modelu s historii telemetrie na displeji vysílače. Tak to má být, tak to má fungovat. Jsem se dočetl, že Jeti zobrazuje data na vysílači s kmitočtem 3 Hz a jsou to okamžité hodnoty, jestli je to pravda, nevím. Může mi někdo říct, s jakým kmitočtem se měří, s jakým kmitočtem a co se zobrazuje? Co je nastavitelný a co není nastavitelný parametr frekvence měření/zobrazení. Prosím o čísla nebo rozsahy čísel ne o JPP.


Na tomto vlákně je krásná jedna věc...jak lidi místo exaktního měření, jasně daným zařízením které má vypovídací hodnotu , propadají měření stylem..prdnu tam servo, zabrzdím a koukám co na mně čučí z displeje Jeti rádia.
Mnozí z nich si neuvědomují,že děláš na VUT, to znamená mimo jiné,že pracuješ jako správný vědec. Hodnoty měření musí být ověřitelné a nevyvratitelné. A i přesto jsou lidi se schopni hádat o svoji pravdu.
Mimochodem se mi líbí i tvůj kritický přístup k Futabě . A tak to má být.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mior a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz