Autor |
Zpráva |
TerriOnne1
|
Napsal: stř 02.01.2019 14:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 10.7.2012 Příspěvky: 100 Bydliště: Praha
|
Dobrý den,
zapájím první model na spalovák a řeším napájení přijímače a serv. Serva jsou čtyři vysokonapěťová Hitec. Z elektropohonu jsem byl zvyklý na napájení z regulátotu s BEC, ale tady nic takového není potřeba. Proto mně zajímá jaké jsou možnosti. Jestli koupit čistě BEC a napájet Lipol (jaká lipol by stačila?) nebo napájet přímo z jiné baterie?
Děkuju za rady a hodně letových hodin a přistání v roce 2019.
_________________ MPX Funcub XL, El Marabu Xl , Great Planes Piper Cub 1900 mm, FrSky Taranis Plus + S8R
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
SKAY
|
Napsal: stř 02.01.2019 14:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Na přìmo 2s pokut to zvláda i prijimač. Co to jsou za serva a rx? Je vhodné i více napajecích konektoru vest do rx kvuli A.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 02.01.2019 15:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Chtělo by to víc upřesnit. Ten motor je žhavík, nebo benziňák? Jaké napětí snese přijímač? Kolik máš serv a jak silná? Jak velký je to model?
|
|
Nahoru |
|
|
TerriOnne1
|
Napsal: stř 02.01.2019 17:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 10.7.2012 Příspěvky: 100 Bydliště: Praha
|
Serva jsou 4 x Hs 430BH 6 - 7.4 V Přijímač FrSky s8R 4-10 V Model je 1.9 m konstrukční Piper cub na 11ccm žhavík. Co myslíte? Jak to zapojit?
_________________ MPX Funcub XL, El Marabu Xl , Great Planes Piper Cub 1900 mm, FrSky Taranis Plus + S8R
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: stř 02.01.2019 18:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Tady není co řešit. Jak psal SKAY. 2s baterku a žádnou jinou elektroniku kromě přijímače a serv nepotřebuješ.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 02.01.2019 18:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ano stačí jen společná baterka 2S a dal bych asi 2200mAh, ale spíš LiIon, nebo LiFe, protože kvůli vibracím je ten kovový plášť odolnější, ale spousta lidí to používá i s LiPol.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 02.01.2019 19:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Solim Namez píše: Tady není co řešit. Jak psal SKAY. 2s baterku a žádnou jinou elektroniku kromě přijímače a serv nepotřebuješ. Zapoměls na vypínač. S jeho provedením se toho na spalováku celkem dost podělat. Buď elektronickej, kterej se nemůže vibracema rozpojit a nebo pokud provedení modelu umožňuje nedávat žádnej a jen rozpojovat kvalitní konektor baterky.
|
|
Nahoru |
|
|
TerriOnne1
|
Napsal: stř 02.01.2019 19:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 10.7.2012 Příspěvky: 100 Bydliště: Praha
|
Vypínač bych asi měl dát. děkuju za rady.
_________________ MPX Funcub XL, El Marabu Xl , Great Planes Piper Cub 1900 mm, FrSky Taranis Plus + S8R
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: čtv 03.01.2019 5:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Skromná otázka na Celerona. Tobě se to stalo, že se ti vlivem vibrací rozpojil mechanický vypínač? Pokud ano, tak by mne zajímalo jaký typ. Léta jsem používal a ještě na dvou érech stále mám JR profi, nikdy se mi nestalo, že by se rozpojil. Dále používám tento "obyčejný", viz. druhé foto a další stejný, jen je s tankovacím ventilem https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=81522 a také bez problémů.
Přílohy: |
jr profi.jpg [ 20.39 KiB | Zobrazeno 2704 krát ]
|
vypínač.jpg [ 16.87 KiB | Zobrazeno 2704 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: čtv 03.01.2019 7:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
aviatik666 píše: Tobě se to stalo, že se ti vlivem vibrací rozpojil mechanický vypínač? Nemusí se rovnou rozpojit, stačí to, že se časem zvyšuje jeho průchozí odpor. Obecně jsou polovodičové spínače spolehlivější (zvlášť pro spalováky - nevadí vibrace ani případné bližší seznámení s palivem), jejich vnitřní odpor se nemění a u vhodných mosfetů je dokonce nižší než u spínače mechanického.
|
|
Nahoru |
|
|
Chlummik
|
Napsal: čtv 03.01.2019 7:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.1.2009 Příspěvky: 231 Bydliště: Liberec Obrázky: 1
|
Tyhle serva provozuji s 2Slipo k maximalní spokojenosti, jen je potřeba udělat baterce nějaké pěnou vystlané lože, vibracemi se ti totiž může "pytlík" o binderpásky prodřít
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 03.01.2019 11:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pokud ti není elektronika úplně cizí, tak roky používám tenhle u všech spalováků. Dá se ještě vylepšit nahrazením vypínače konektorem do kterého se pro vypnutí zasune propojka (funguje obráceně), a ten nabíjecí konektor jsem taky používal jiný. Dělal jsem si DPS svoje, nebo byl součástí rozvodné desky.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 03.01.2019 11:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Lark píše: Pokud ti není elektronika úplně cizí, tak roky používám tenhle u všech spalováků. Dá se ještě vylepšit nahrazením vypínače konektorem do kterého se pro vypnutí zasune propojka (funguje obráceně), a ten nabíjecí konektor jsem taky používal jiný. Dělal jsem si DPS svoje, nebo byl součástí rozvodné desky. Bacha ale na jeho jednu vlastnost - vypíná mínus větev. Ve spalovací helině se pro zvýšení spolehlivosti používaly dva paralelení přívody od accu do přijímače. Já zkombinoval tento vypínač s jedním mechanickým a ne a ne rádio vypnout. Dost dlouho jsem nad tím špekuloval, než mi docvaklo, že mechanický vypíná v plus a tento v mínus. Tudíž pokud zapojím oba přívody najednou, tak mám pořád zapnuto, bez ohledu na stav jednotlivých spínačů... Podobně se může stát, že v modelu s přídavnými funkcemi (třeba osvětlení), kde mohou být tyto funkce napájeny samostatným přívodem přímo z accu, nelze použít galvanicky propojené ovládání servosignálem z přijímače. Musí tam být opto oddělení, jinak se země propojí a vypínač je přemostěn.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 03.01.2019 12:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
zdzd píše: ...- vypíná mínus větev.... Jo, to jsem taky musel řešit. On ten mínus pak proleze úplně jinudy... Stačí to otočit a použít P-mosfet.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 03.01.2019 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: roky používám tenhle u všech spalováků. Dělal jsem si DPS svoje. Používám přes 10 let na NiCd to samý zapojení. Dávám jen jeden odpor 120k a transil považuju za zbytečnost. Vzhledem k lenosti nedělám žádnej plošák ale přímo pájím na nohy TO220, pak to zastrčím do smršťovačky s lepidlem, vývodama na jednu stranu, zablemtám ze strany vývodů tavkou a celý to ještě za tepla smrštím. Vznikne naprosto blbovzdornej monoblok velikosti cca malý usb flešky. Pokud použiju Life, tak do toho přidám sériovou Si diodu na snížení napětí. Otočím ji tak, aby byl trand a dioda k sobě plastem futrálu. Zrovna minulý týden jsem si všiml, že jsem po posledním lítání s Z-50 někdy koncem října zapoměl odpojit baterku. Na ploše jsem zjistil, že moc funí z boku a tak jsem jel domů. Myslel jsem že bude po baterce, protože přes ten odpor teče stále proud. Dobilo se do ní jen asi 150 mAh. Teprve teď jsem si spočítal, že odpor 120k sežere za den asi 1,3 mAh, takže to v podstatě může být připojený k baterce během lítací sezóny natvrdo.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|