Chlummik píše:
Používáte někdo gyro v letadle? je to znát nebo je to spíš na obtíž? Počumuju po systemu Wingstabi, zajímali by mě nějaké skušenosti.
Mne sa podarilo vychovat pilota na gyre CC3D. Instaloval som to do 2 lietadiel, dnes to uz absolutne nepouziva. Zmysel to ma nasledovny: este ked nevedel dostatocne ovladat lietadlo tak som mu ho vzdy vyhodil do vzduchu so zapnutym gyrom a jeho uloha bola vzdy iba dostat lietadlo co najvyssie do vzduchu - plny plyn a vyskovka aby stupalo lietadlo. Ostatne bolo v strede a gyro drzalo lietadlo v horizontalej rovine automaticky.
Tam pochopil ze naklopenie knipla reprezentuje naklopenie lietadla. Samozrejme ze nejaka akrobacia moc mozna nebola pretoze to je v kontradikcii ku gyru. Nastavenie CC3D som robil cez PC a je v tom OpenPilot posledna dnes uz nepodporovana verzia. Myslim si, ze stale lepsia ako "podoporovany" LibrePilot, co by mal byt nasledovnik.
Ked sme uz boli vo vzduchu naucil sa lietat s gyrom ako s dopravnym lietadlom (to mal asi 5 .. 6 rokov).
Potom som zacal na neho tlacit aby gyro vo vzduchu vypol (dialkovo vypinatelne cez kanal na vypinaci na DO) Sprvoti mal strach a lietadlo bolo nekontrolovatelne az pochopil, ze bez gyra naklopenie knipla znamena vychylenie kridelok, vyskovky, smerovky... takze uz mohol zacat robit aj nejaku akrobaciu....
Dnes odmieta gyro aj za najhorsich veternych podmienok a sam bojuje s vetrom... bavi ho to
V nasom pripade malo gyro velky vyznam, za nas doporucujem
edit: este raz som precital prispevky vyssie a len dodam, v nasom pripade sme nemali gyro nastavene aby drzalo "poslednu polohu" ale ako pisem vyssie, to ma myslim zmysel, drzanie poslednej polohy zmysel nevidim, ale to zrejme zaleti ako je gyro nastavene, ja som ha nastavil tak ako pisem - vychylka knipla == naklonenie lietadla, a ked bolo gyro vypnute tak na komplet, nulove zasahy od gyra (signaly pre serva stale prechadzaju cez CC3D a jeho software)