px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 13:53 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3893
Bydliště: SK Bratislava
Hladaj "arming plug"

https://www.google.sk/search?q=arming+p ... 1&bih=1365


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 16:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 73
Létám teď 1,7 kW malého akrobata, nic co bych považoval za výjimečné. Roky na elektry používám jistý postupný rituál uvedení do chodu a rituál po přistání, který mi celou dobu funguje, není důvod to měnit. Vyžaduje to prostě určitou minimální disciplínu uživatele, to je vše a nic dalšího není potřeba. Pilot bez disciplíny je mrtvý pilot. Vkládat do série pohonu další krám s přechodovým odporem, protože by jeden mohl být blbec, mě nepřipadá zrovna systémové. Podle této logiky by 35 % elektro akrobat musel mít takových to vsuvek několik, protože je prostě větší, nebezpečnější a já nevím kde co ... a hlavně by takový jeden konektor ani proudově nemusel stačit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 17:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 2.1.2012
Příspěvky: 338
Bydliště: PRAHA
myslim ze tazatel chce nejake technicke reseni jako pomucku
nepredpokladam ze by chtel byt vědomě nedisciplinovaný


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 17:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4801
Bydliště: Žilina SR
Lark píše:
Ještě jistější je vypínač s pojistkou... takže žádné náhodné přepnutí nehrozí. Cena je děsná, ...
ale cena posekaných prstů je rozhodně mnohem větší. :wink:

Milovníci spalováku mohou být nevědomě nedisciplinovaní. :P Nemají ty správné "elektrikářské" rituály zafixované, protože je u spalováků dosud nepotřebovali. :roll: Tam je opravdu technické řešení nejlepší volba a to co navrhuje Lark, tedy přepínač s pojistkou, se mi opravdu líbí. :D

Ono totiž všichni víme, že nespornou vyhodou/nevýhodou drtivé většiny spalováků je, že samy se jen tak přepnutím nějakého vypínače nenastartují (tedy s výjimkou těch, co mají palubní elektrický startér) a na to se jejich provozovatel nevědomky zvykne spoléhat. Já, jakožto taky milovník spalováků, ale provozující občas i elektry, právě proto mám značný respekt před elektromotory a než to zapnu, tak vše víckrát zkontroluji. :mrgreen:
Ale i tak se mi jednou stalo, že se motor roztočil, když se to nejmíň hodilo. :x
Měl jsem zrovna nový 2,4GHz vysílač, se špatně nastaveným fail-safe. S modelem jsem asi 50m od sebe třísknul a z blbého zvyku s FM/AM jsem ztáhl plyn na minimum, položil vysílač na zem a utíkal k modelu (místo abych tam běžel i s vysílačem). Bylo to bohužel ale asi 1m pod obzorem (svah mírně klenutý) a když jsem došel k troskám a zvedl trup, tak jsem svým tělem nejspíš odclonil poslední zbytky 2,4GHz signálu, motor se najednou rozječel na plný výkon a havárií takřka nepoškozené křídlo, jak viselo na kabelech serv se tím vzdušným vírem nekontrolovaně roztočilo tak, že vrtule dokonale rozsekala jeho konce na padrť. :cry: Byla to polystýrénová polomaketa BF-109, tak jsem pak musel od pana Alferyho objednat křídlo nové. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 17:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9343
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Myslím že ten respekt a disciplína jsou potřebné u každého motoráku, a je jedno jestli je to spalovák, nebo elektra. Nejdůležitější asi je, zažít si to jako rituál u všech modelů a všechno dělat v klidu. Pro mě je asi nejhorší, když přijde někdo vykecávat. Holt už jsem starej vořech a neumím dělat víc věcí najednou. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 18:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17728
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Na typ radia jsem se ptal protoze to co pouzivam nemusi jit u jineho...
Mam Gr. HoTT Mx-20 a na zamceni plynu pouzivam nevyuzity potenciometr, jimz ovladam virtualni spinac a ten blokuje plyn. Ten potak tam proste uz byl a jeho prepnuti vyzaduje jiz trochu jiny pohyb nez zmacknuti cudliku (Eclipse, treba) nebo nechtene drcnuti do obycejneho packoveho prepinace a netreba mi dokupovat ten vypinac s pojistkou.
Pouzivam jen overene typy reglu, o kterych si myslim ze se na ne mohu spolehnout.
Zakladni zasady jsou jasne, ty dodrzuji tak nejak navykle k tomu vsemu.
To vse zatim bez ztraty kyticky :-)

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.05.2018 6:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2008
Příspěvky: 2602
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Riešenie od juraja a igorab ma zaujalo. Budem to riešiť podobne - z boku na trupe dám vyťahovací konektor a vybavené. . Dík.

Rádio mam Futaba T9 a Futaba Fx 20. Zásady bezpečnej prevádzky elektroletov sú mi za tie roky pochopiteľne známe.

_________________
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.05.2018 10:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1036
Bydliště: Brno
MomoBrut píše:
Létám teď 1,7 kW malého akrobata, nic co bych považoval za výjimečné. Roky na elektry používám jistý postupný rituál uvedení do chodu a rituál po přistání, který mi celou dobu funguje, není důvod to měnit. Vyžaduje to prostě určitou minimální disciplínu uživatele, to je vše a nic dalšího není potřeba. Pilot bez disciplíny je mrtvý pilot. Vkládat do série pohonu další krám s přechodovým odporem, protože by jeden mohl být blbec, mě nepřipadá zrovna systémové. Podle této logiky by 35 % elektro akrobat musel mít takových to vsuvek několik, protože je prostě větší, nebezpečnější a já nevím kde co ... a hlavně by takový jeden konektor ani proudově nemusel stačit.


S výše uvedenou citací plně souhlasím. Čím větší proudy, tím míň možných přechoďáků a tím i minimálizace množství propojů.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,S-trino MkII,RCF Sbach, MXS 64",Maat,250 Race,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.05.2018 11:40 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8464
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 298
Blog: Zobrazit blog (3)
Pokusím se popsat, jak to mám já. Možnosti jsou taky trochu díky používání vysílače a regulátoru od JETI, tak jestli to půjde i jinde nevím.

Ale základem je, připojený akumulátor = model je ve stavu "odjištěno" a k tomu tak přistupovat. To se snadno říká, ale někdy to nevyjde...

Nicméně používám tyto zásady:

Naprosto ve všech letadlech mám plyn na kanálu č.2, bez vyjímky. Vždy nastavené ve vysílači (2 proto, že se v některých modelech nevejde konektor na 3). Je jedno jak, klidně dejte 3, ale všude stejně.

Regulátor mám nastaven tak, aby se inicializoval při 1,1ms a nastaven tak, aby nešel programovat vysílačem.

Používám blokaci plynu ve vysílači, kterou mám nastavené na 1,08ms. Při staženém plynu je výchylka 1,12ms. Tento rozdíl stačí, aby se regulátor bez aktivované blokace vůbec neinicializoval. Sepnutý spínač blokace plynu je samozřejmě nastaven jako výchozí nastavení a model se bez něj ani nepřepne.

Vždy kontrola a nastavení FailSave !!!! Speciálně s Futabou byl/je problém.

Ale navzdory tomu: zapojeno = odjištěno.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.05.2018 15:09 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 73
Principiálně to mám na Futabě stejně přes výchozí letový režim po zapnutí, který má blokovaný plyn. Přepnutí režimu na jeden z dalších letových, to celé aktivuje, včetně logu telemetrie, stopek, výchylek, exp, mixů, dráhy plynu a já nevím čeho všeho ještě. Ale ten plyn je prostě ta věc nejdůležitější. Zpětné přepnutí do výchozího režimu, blokuje motor, resetuje stopky, vypíná telemetrii a další věci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.05.2018 15:30 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8464
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 298
Blog: Zobrazit blog (3)
Výchozí letový režim je super i pro kontrolu serv. Musí v něm být vše rovně. Že je v jiném letovém režimu trimováno nevadí, naopak. :D

Ale za mě je důležité, aby se nikde jinde než v "blokovaném" stavu regulátor neinicializoval. Udělám nějaké fotky.


A bohužel, některé regulátory, když se vytáhnou z přijímačem, tak se na chvilku roztočí. Taková věc mi nesmí do letadla. Zažil jsem s nějakou čínou.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.05.2018 16:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4801
Bydliště: Žilina SR
Tome, díky za informace. Uložím si to do studnice vědomostí, i když miluji čmouďáky, ale jednou se to možná bude hodit. Když to půjde takhle dál, může se stát, že nám čmouďáky prostě zakážou.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.05.2018 19:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6442
Bydliště: Písek, ČR
Lark píše:
Ještě jistější je vypínač s pojistkou. Pro přepnutí se musí povytáhnout páčka, takže žádné náhodné přepnutí nehrozí. Cena je děsná, ale možná se dá někde sehnat za rozumnější cenu. ....

Já ho kupoval tady, cena poloviční.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 6:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6532
Bydliště: Dubai, UAE
Ten prepinac s pojistkou (musi se vytahnout) pouzivam take. Super zalezitost. Mam u elektrickych helin uz od zacatku nekolik zasad.
- vsechny prepinace jednim smerem. Takze je blbuvzdorna predletova kontrola. Proste prejedu rukou vsechny prepinace, zapinam radio a model. Vim, ze mam nastaven rezim pro start a zablokovany motor.
- motor je blokovan dvema prepinaci z nichz jeden (ten co musi byt prepnut jako prvni) je s pojistkou.
- nastavene z odzkousene FS
- doplnkova funkce telemetrie, ktera mi nedovoli pustit motor pokud pohonna baterie ma nizsi napeti nez je prednastavene (proti startu s vybitou baterii)

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 06.06.2018 8:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 4577
Bydliště: Praha ČR
Mimochodem k začátku diskuse - zrovna použití "BEC vypínače" pokládám za hodně problematické, regly se v tomto směru chovají velmi odlišně (a v každém případě je pořád pod napětím značná část elektroniky reglu). Podle mne je v dost ohledech lepší pravý opak, tedy vypínač naopak úplně vynechat (proletovat natvrdo), ať odpadne možný zdroj problémů.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz