|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
abegin
|
Napsal: ned 13.05.2018 19:58 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 8.11.2014 Příspěvky: 94 Bydliště: Praha
|
Mám dotaz na lodičkáře. Od Ježíška jsem dostal hračku, RC loď https://www.mojerc.cz/rc-lod-ft009_p87444, kterou jsem tuto neděli konečně vyzkoušel, protože na lítání docela dost foukalo. Všechno proběhlo OK, jezdí to celkem svižně, ovládání bez problémů, takže spokojenost. Jen se trochu podivuju nad tím, že do pravé zatáčky se otočí téměř na pětníku, do levé už to tak horký není. Je to normální jev a nebo ne? Může to být tím, že podobně jako u letadla, kde proud zvířeného vzduchu od vrtule ovlivňuje směrovku a proto bývá motor vyosený, by to u lodě (lodního šroubu) mělo být stejně? A nebo je spíš něco špatně v nastavení kormidla?
_________________ Létám dobře, létám rád :-)
Naposledy upravil abegin dne pon 14.05.2018 8:43, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: pon 14.05.2018 8:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Něco najdeš tady: "Turns slightly sharper right than left but at least no stress on servo and servo mounting" FT009 Turning problem- Osobně bych zkusil změnit směr rotace šroubu (otočit lodní šroub a prohodit přívody k motoru). - Když pak bude na pětníku točit ty levé, tak tuhle vlastnost nebudou mít čluny s protiběžnými L a R šrouby. - Myslím, že některé podobné RC čluny nemají list kormidla v středu proudu(ose) šroubu, ale mírně bokem. - Taky by mne zajímalo jak to je u větších brushless: FT012 1:10, 45 km/h a FT011 1:8, 55 km/h
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 14.05.2018 10:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
guchar píše: - Osobně bych zkusil změnit směr rotace šroubu (otočit lodní šroub a prohodit přívody k motoru). Nebude mu pak náhodou couvat? Musel by mít šroub s obráceným stoupáním. Podle mě to dělá kombinace úzkého trupu a šroubu s velkým stoupáním. Zkus radši zvětšit na kormidle krok na levou stranu a zmenšit pravou jak to ukazuje na tom videu. Nejsnáz asi mechanicky, přesazením páky na servu - stejně jako děláš diferenciaci u křidýlek na letadle.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 14.05.2018 14:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jakub37 "A. změnit směr rotace šroubu (A1.otočit lodní šroub a A2.prohodit přívody k motoru)" Kroky A. nutno udělat takto A1. otočím = vyměním L za R (nebo obráceně), A2. otočím rotaci motoru(hřídele) = Šroub se točí obráceně než dřív, ale proud vody jde vzad a člun vpřed, jako předtím(pro výchyl. plyn vpřed) *) To původní znění byl "zkrat". Když s maticí udělám "čelem vzad" její závit (levý nebo pravý) se nezmění. Obrácená diferenciace výchylek kormidla asi ovlivní funkci "návrat dnem dolů" z polohy "dnem nahoru"(převržení)
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 14.05.2018 15:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
je to uplně normální vlastnost pokud nemáš 2 protiběžné šrouby , skutečné rychlostní čluny také jezdí spíše do stále stejných zatáček asi jako emerický závoďáky na okruzích. Reakční moment lodní vrtule je podobný jako u letecké ta je sice větší ale v řidším mediu....... nic neřeš a raduj se z rychláčku..... pokud chceš jezdit s opravdovým modelem musíš trošku investovat prácia vybrat stavebnici která je alespon polomaketou skutečného 2 šroubu nebo jít cestou nižších rychlostí a postavit model zcela jiné koncepce.
|
|
Nahoru |
|
|
abegin
|
Napsal: pon 14.05.2018 15:53 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 8.11.2014 Příspěvky: 94 Bydliště: Praha
|
ufon13 píše: je to uplně normální vlastnost pokud nemáš 2 protiběžné šrouby, reakční moment lodní vrtule je podobný jako u letecké ta je sice větší ale v řidším mediu... Dík za informaci, která potvrzuje můj předpoklad, že to bude asi normální jev. Možná zkusím nastavit jinak páku serva (jak tu bylo zmíněno), aby se to trochu srovnalo a nebo se na to vykašlu a nechám to být. Mám to jen na hraní a relax, o závodění zatím neuvažuju.
_________________ Létám dobře, létám rád :-)
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 14.05.2018 17:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
guchar píše: Obrácená diferenciace výchylek kormidla asi ovlivní funkci "návrat dnem dolů" z polohy "dnem nahoru"(převržení) Nějak jsem nepochopil, co tím myslíš. Co má společnýho zvětšená výchylka kormidla na jednu (levou) stranu s tím, že mám převrženou loď. To znamená, že je kormidlo ve vzduchu a můžu s ním kroutit jak chci, ale zpátky mi to loď neobrátí. Jedině by jsi uvažoval o jeho účinnosti v proudu vzduchu od šroubu, ale to asi nemyslíš vážně.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 15.05.2018 16:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jakub37 Střelil jsem kozla. Budu si znovu muset projít popis, kde jsou čidla STOP MOTORU. Určitě na dně. A další pár vzadu na palubě. Člun tedy "ví" zda je na vodě břichem vzhůru, nebo na suchu, pak zablokuje motor. -- Postup pro "vrátit zpět z polohy na zádech" "NA BŘICHO" říkal ("(Self-)righting function")) "if fliped over - get zero throtlle - get full throtlle and - flips back on to its right position" . Některá demo odchylně = když se (člun) převrátí - (stáhnu plyn až na zpátečku) - prudce dáme plný plyn - a člun se obrátí dnem dolů - Vrtule (akce) jízda vpřed se točí vlevo CCW (pohled zezadu) == (reakce) člun na plný vpřed, tedy vpravo CW. - Podíl kormidla u FT009 u této akce bude nulový. Jinak to mohou mít typy, co umí flip (eskymáka) za jízdy. --- zatáčení vpravo je svižnější než vlevo 13:09 turn to the right is sharper then turn to left becase torque (moment)z polohy na zádech, otočení zpět dnem dolů 15:20 I want try to get it upside downA přece se točí. A to (dle řečeného) dokonce doprava CW. https://www.mojerc.cz/images/stories/virtuemart/product/87444/10158.jpg
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 18.05.2018 6:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
K FT009 RC loď FT009 existuji varianty s 2S1P 700 mAh 1:16 a TX 2.4 GHz, 6xAA -- nebo 1:18 TX 27 MHz, 9V 6F22 FT007 2.4 GHz FT008, 1:18 ?, 14 km/h, 27 MHz FT008 27 MHz- MÁTE S NIMI NĚKDO ZKUŠENOST? (Rozdíl rychlosti 007: 45 km/h, daný motor. 540 a LiPo 1500 mAh v někdy nemusí vadit)(008 mot. 180, 700mAh)
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 27.05.2018 15:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|