Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 05.10.2017 13:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1029
Bydliště: západočesko
Obrázky: 36
Do toho přijímače potřebuješ soft V2.02, aby to fungovalo podle zadání. Ty virtuální kanály jsou pro zisk a přepínání modů.

Mod 0 - stabilizace vypnutá
Mod 1 - vypnutý vítr = stabilizace se snaží vyrovnávat poryvy a vlivy neovládané pilotem
Mod 2 - stabilizace se snaží model pořád rovnat do horizontu
Mod 3 - stabilizace se snaží udržet přesně tu polohu v jaké byla zapnuta

Nezbytně nutná je pevná montáž rovnoběžně s osami modelu.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.10.2017 16:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8011
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nestačil by na ty směrovky "Y" kabel na jeden kanál? Tam snad není potřeba něco dolaďovat pro každou zvlášť?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 16:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
janva9 píše:
Mod 0 - stabilizace vypnutá
Mod 1 - vypnutý vítr = stabilizace se snaží vyrovnávat poryvy a vlivy neovládané pilotem....
V manuálu se píše:
MODE
In this point you can select the gyro correction mode (0-3):
0 - no gyro correction
1 - normal gyro correction (P and D parameter)

Mod 0 je jasný. V modu 1 - při prudké výchylce v podélné ose třeba nahoru o cca 30° - kmitne výškovka proti výchylce ale vrátí se do neutrálu i když trup zůstane ve vychýlené poloze. Z toho plyne že se uplatní pouze regulace D. (A ještě je třeba nastavit vysoká čísla ELEVATOR a COEFF.)

A to mě trochu mate (P and D tam nevidím) i když vyrovnávat poryvy větru se to i tak snaží.
A jak to funguje vám ostatním?
Ještě dodatek - mám GR-12 +3xG

Dodatek: Abych někoho nezmátl, tak je to asi dobře. Vysvětlení viz - čti dál


Naposledy upravil ellet dne pát 01.12.2017 21:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 17:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
Tak to zkusím popostrčit nahoru, třeba se přece někdo chytne.
Napsal jsem stejný dotaz na Trivox, taky mlčí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.11.2017 9:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
Tak info. Po urgenci jsem se odpovědi dočkal. Nepřišla z Trivoxu (nemají na to lidi?) a byla stručná, ve smyslu, že takové chování stabilizace je normální.
Manuál sice říká něco jinýho ale manuály Graupner - to je vůbec radost číst. A nefunkční odkazy na netu Graupner taky ke spokojenosti nepřidají.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.11.2017 12:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16165
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
ellet píše:
.... V modu 1 - při prudké výchylce v podélné ose třeba nahoru o cca 30° - kmitne výškovka proti výchylce ale vrátí se do neutrálu i když trup zůstane ve vychýlené poloze. ...

Gr-12 +3xG mám na stole tak mně to čeká taky.
Mám za to že ty akcelerometry hlídají jen změny polohy, ne polohu jako takovou... ???
Pak v módu 2 a 3 nastupují gyra a ta absolutní polohu (snad) drží... ???

Zdeňku (janva9) - jak to je?

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.11.2017 12:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8011
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Já mám sice GR-18+3G+3A+Vario, ale mám v něm ještě starý FW, takže mám vlasně jen režim 1, který koriguje jen nárazy větru. Pro aktualizaci FW ho musím "vypárat" z modelu a ještě jsem se ktomu nedokopal. Taky jsem zvědavý jak budou ty režimy 2 a 3 fungovat, ale myslím, že jeden by měl fungovat tak, že by stabilizoval vodorovný let, a druhý fungovat jako heading lock, t.z.n. měl by držet stávající polohu. Janva9 s tím má ale bohaté zkušenosti, tak nám určitě poradí. :D

Edit: Tak jsem koukal do manuálu a napsal jsem to přesně obráceně. :lol:
2 - heading lock (drží aktuální polohu)
3 - drží vodorovný let


Naposledy upravil Lark dne pon 27.11.2017 12:41, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.11.2017 12:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 726
Bydliště: Brno
jyrry píše:
Gr-12 +3xG mám na stole tak mně to čeká taky.
Mám za to že ty akcelerometry hlídají jen změny polohy, ne polohu jako takovou... ???
Pak v módu 2 a 3 nastupují gyra a ta absolutní polohu (snad) drží... ???

Zdeňku (janva9) - jak to je?


Většinou gyro hlídá změny polohy a akcelerometry polohu.

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.11.2017 14:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
Pracovat to má tak jak popsal slovně janva9 o něco výš.

K akcelerometru. Akcelerometr reaguje na zrychleni změny polohy. Uživatele ale čidla nemusí vůbec zajímat. Jde o to, že regulace PID není v elektrotechnice nic novýho. A fungovat by to mělo asi takto:
P - proporcionální - odchylka na výstupu je úměrná odchylce na vstupu.
I - inregrační - odchylka na výstupu v čase roste a strmost je úměrná vstupní odchylce.
D - derivační - odchylka na vstupu vyvolá úměrně velký impulz na výstupu
Podmínky ve zpětnovazební smyčce nás tady nezajímají (fáze, velikost)
(Tak jsem se to alespoň kdysi učil - snad)
Proto jsem psal, že v módu 1 regulaci P nevidím i když v manuálu se to píše (ale vlastně tam ani být snad nemá).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.11.2017 19:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 726
Bydliště: Brno
Třìosý akcelerometr měří zrychlení, tedy i tíhové, a je tedy schopen určit polohu sensoru i v "klidu". Gyro jako takové měří rychlost změny zrychlení - sensor v "klidu" (ustálené zrychlení ) ukazuje nulu. Matematicky je výstup gyra derivací výstupu akcelerometru.

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 9:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
BoŠ píše:
Třìosý akcelerometr měří zrychlení, tedy i tíhové, a je tedy schopen určit polohu sensoru i v "klidu". Gyro jako takové měří rychlost změny zrychlení - sensor v "klidu" (ustálené zrychlení ) ukazuje nulu. Matematicky je výstup gyra derivací výstupu akcelerometru.
:P Hezký....a proto si myslím, že čidla nemusí uživatele zase tolik zajímat. Důležitější je jak má celý systém pracovat (teda podle mě). I když je to zajímavé téma.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 726
Bydliště: Brno
ellet píše:
:P Hezký....a proto si myslím, že čidla nemusí uživatele zase tolik zajímat. Důležitější je jak má celý systém pracovat (teda podle mě). I když je to zajímavé téma.....

Já jen, že pokud je zvolen Gyro mód, tak se pří naklopení letadla o třicet stupňů projeví do výchylky výškovky nejen D složka, ale i P složka. Protože se ale jedná o gyro mód, tak tyto odchylky se projeví jen při změně polohy. Pokud by se jednalo o stabilizační mód s akcelerometrem, tak by se při trvalém klopění letadla přes P složku trvale vyklopila výškovka, D - složka by se projevila zvýšením výchylky v okamžiku změny úhlu klopení letadla, pokud by byla nastavena i I-složka, tak by se výchylka trvale zvyšovala až na maximum (výchylka by měla působit proti směru klopení). Proto ten exkurs do čidel a regulací :D

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 10:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
BoŠ píše:
Já jen, že pokud je zvolen Gyro mód, tak se pří naklopení letadla o třicet stupňů projeví do výchylky výškovky nejen D složka, ale i P složka. Protože se ale jedná o gyro mód, tak tyto odchylky se projeví jen při změně polohy.......
Znamená to, že P a D složka se projeví ale jen pokud změna polohy probíhá? (Po uklidnění v nové poloze je vše zpátky v nule)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 11:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 726
Bydliště: Brno
ellet píše:
Znamená to, že P a D složka se projeví ale jen pokud změna polohy probíhá? (Po uklidnění v nové poloze je vše zpátky v nule)

V gyro módu ano, je to vlastně funkce kompenzace např. větru.

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 11:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 478
Bydliště: Vysočina
Tak jsem to myslel.
Děkuji za výklad, konečně logické a uspokojivé vysvětlení!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz