Zdravím,
koupil jsem si "na vyzkoušení" stabilizaci a potřeboval bych poradit s postupem pro nastavení zisku. Jak poznám že mám zisk málo a jak už moc? Jak postupujete při nastavování?
Já mám pocit, že teď to na poryvy větru reaguje málo, ale reaguje. A je otázka jestli ty viditelné reakce jsou proto, že stabilizuje málo, anebo proto, že už přestřelila.
---
FWIW, stabilizace se jmenuje Thunder P1-Gyro, například
tady (akorát tady ji mezitím zdražili - já jsem platil 206 korun, o třetinu míň). Tři kanály, tři trimy zisku, nastavitelný reverz jednotlivých kanálů, ovládání třípolohovým přepínačem na vysílačce (režim normální stabilizace, vypnuto, režim držení orientace/attitude). Přepínatelné režimy pro normální letadlo, delta-křídlo a V-tail. Za ty prachy nekupto
. Až se s tím trochu sžiju a rozhodnu se, jestli to má pro mě cenu, možná si časem koupím něco sofistikovanějšího.
---
Zkušenosti:
Pokud chci přepínat mezi stabilizovaným a nestabilizovaným režimem, je problém s trimováním: v nestabilizovaném se aplikují trimy přímo na seřízení modelu, ve stabilizovaném na případné křivé umístění stabilizace v trupu. Což znamená, že bych asi potřeboval druhou sadu trimů, kterou nemám.
Nemá to vzdáleně nastavitelný master gain, takže nastavování zisku znamená přistání (vizte otázku nahoře).
Let se stabilizací hodně zhoršuje čitelnost letadla - není v podstatě nijak poznat, že je už blízko pádové rychlosti. Na druhé straně jako "vypínač větru" pro kameru asi dobrý, i když náhlou změnu výšky vlivem nějaké turbulence bez změny orientace modelu to asi nevykompenzuje. Na pohled letadlo je větrem rušeno méně, ale na kameře je vidět, že sebou trochu cuká, jak reaguje na rychlé pokyny stabilizace. Což může být problém s tím příliš velkým ziskem.
Kormidlo se hodně pere s křidélkama - když zkusím zatočit jen kormidlem, je vidět, jak se křidélka snaží zabránit náklonu, a pak se přetlačují navzájem. Výsledkem je takový hadovitý pohyb ocasu, který teda ale nakonec v tu zatáčku přecejen vyústí.
Vypínání stabilizace prostřední polohou třípolohového přepínače je dost nešťastné. Už dvakrát se mi stalo, že místo vypnutí jsem přepnul stabilizaci do režimu attitude, a pak jsem se divil. Jednou dokonce při přistání, naštěstí jsem to letadlo řídil a rychlost vytratil fakt až na poslední chvíli, takže jsem si toho s hrůzou všiml až jsem na zemi zkoumal, proč tomu ještě furt vrčí serva.