Ahoj pánové,
mám napípaného Funcupa 1400 s přijimačem S8R.
Nastaveny Fail Safe tak, že směrovka +30,klapky mírny vztlak a na kanal 10 a 11 hodnoty pro spuštění Autolevlu. Na kanál 8 pípak. Na stole to funkuje parádně.
Dnes letový test. střední vítr s poryvy. od cca 30metru dost silné.
Kontrola běžného nastavení.
Pak zkouška vypinače větru. Super. přistálo to skoro samo. Naprosto rovně jakoby za bezvětří.
Simulace Fail Safe bez Autolevlu.Jen mírně klapky a směrovka 30%, Motror 0,
Ero po nastavení proti větru mírně klesá a začína klonit na stranu do2/4 zatáčky již padá po křídle. Opakovaně vyzkoušeno 3 x.
Zkouška Autolevel ve cca 70 m. Ero srovnávám proti větru. Směrovka rovně, klapky 0, Motror 0, Ero udržuje mírné klesání přímo proti větru. Při testu na bočním větru vítr snáší ero svým směrem, avšak bez klonění.
srovnávam proti větru znova do cca 70 m.
Do Této situace vkládám vychylku směrovky cca 30 %, klapky mirný vztlak, Simuluji Fail Safe s Autolevlem, Motor 0
Ero začíná mírně zatáčet, lehce kloní na stranu zatáčky a plynule klesá. v 1/4 zatáčky je radius menší asi vliv větru vůči směrovce, ve 2/4 trošku rychlejí klesá a rádius se natahuje - asi vliv větru v zádech, ve 3/4, se ero zpomaluje, staví na malem radiusu proti větru, křídla stále hezky jen neznatelně skloněné do zatáčky.
Při poryvech jak příčných i podelných bylo vidět jak ero pružně reaguje na změnu polohy a vyrovnává.
Do era jsem dal pípák a ten při ztrátě sig TX začne hlasitě pípat - upozorní okolí, že se něco děje... a navíc může pilotovi po ztrátě vizualního kontaktu ukazát směr k eru.
Při doplnění o stroposkop blikátko to může být užitečné.
Co vy na to ?
Testovat to naostrro až do přistání s vyplým Tranisem chci na poli za městem.
Pokud jste někdo z ovy a máte možnost mi to natočit budu rád.
Zdar Supan
JJ a PLS pište jen k věci. díkes:-)
TAdy je video:
https://youtu.be/9K5SJedEl6Q