Motorek 3542 1000kV, regl noname, vrtulka APC8/3,8 , aku1 3s3p LiIon 185 mOhm, aku2 LiPol 3s 87mOhm, proud cca 10A.
Kondík na ESC 330uF/25V YXA. Kabely na reglu 100mm, na aku1 50mm a na aku2 100mm.
Nastavení oscíku je zřejmé z obrázku, jehly jsou vidět na fotce nezřetelně, v reálu cca co dolů to nahoru, přepnuto na AC, aku1 s vyšším vnitřním odporem:
Příloha:
ESC_cap1.jpg
[ 73.66 KiB | Zobrazeno 2064 krát ]
Aku2 s polovičním vnitřním odporem ty Karpaty sníží - projeví se jejich "filtrační" vliv.
Příloha:
ESC_cap2.jpg
[ 71.78 KiB | Zobrazeno 2064 krát ]
Znovu aku1 ale regl je bez kondíku, navýšení špiček nahoru i dolů není nijak dramatické:
Příloha:
ESC_NOcap1.jpg
[ 72.7 KiB | Zobrazeno 2064 krát ]
Aku2, regl bez kondíku, špičky opět požírá aku (těch 87mOhm není nic moc, kvalitnější aku by se projevily důrazněji):
Příloha:
ESC_NOcap2.jpg
[ 71.25 KiB | Zobrazeno 2064 krát ]
Za mně tedy - při použití solidních aku bych se nebál kondík dát na rozvodnou desku napájení, třeba těch 5cm od reglu.
Vím že při vyšších proudech se špičky zvětší, ale nebude to až tak drastické. Ony ty PWM spínací frekvence reglů nejsou zase tak vysoké (8-16kHz) aby se projevil každý centimetr jako tomu je u spínaných zdrojů kde to PWM jede na 100kHz a více, klidně i MHz.
Je to divné že jinak vždycky kondíky hájím ale mám za to že to chce posuzovat přiměřeně a tu a tam si to ověřit.