Vlasta2 píše:díky za odpověď. Koukám, že jsem to původně pochopil dost špatně. Ještě si to musím nechat projít hlavou, ale už teď mám pocit, že si něco neumím představit
ono se to s tím 3D-2D opravdu hodně plete a osobně mám ten dojem, že se i nesprávně chápe to chování právě v tom 3D modu a převládá mylný názor, že pokud je nějaká páka mimo středovou polohu, přestává stabilizace fungovat---ano, přestává fungovat uzamknutí posledního směru--náklonu, kdy při uvolnění pák vysílače se ero snaží vlastní upravou kormidel ten směr --náklon udržet,
i při páce mimo střed stále funguje klasická gyro stabilizace, která právě podle velikosti nastavení trimu --citlivosti eliminuje ruzné náklony právě třeba vlivem poryvu větru.
Rozhodně pozor na trimování během letu---tím se od určité velikosti vypne právě ta 3D stabilizace, kdy se po uvolnění páky uzamkne směr a náklon, to přetrimování stabilizace chápe jako záměrné vypnutí pohybem páky---při záletu je možné vždy znovu načíst středovou plně stabilizovanou polohu přepnutím přepínače na pozici stabilizace plně vypnuta--dalším přepnutím do polohy--3D zapnuta se načte nová středová poloha---luxusně se tímto zpusobem dá bezpečně zalétat ero---odstartovat na 3D stabilizaci, v bezpečné výšce ji vypnout, odtrimovat ero s vypnutou stabilizací a zase přepnout na stabilizaci---tím se načte nová středová poloha pák-----neplatí však pro 2D mod, ten zustává naprogramovaný stále stejně, podle prvotní kalibrace stabilizace ve vodováze.
Osobně bych doporučil 2D mod spíš odkalibrovat pro nepatrně sestupný let---v takové poloze muže ero letět dokud se nezaboří do země, pokud bude odkalibrováno spíš na stoupající model---bez plynu poletí rovně pouze než vytratí rychlost a potom díky ztrátě rychlosti definitivně zavrtá.
A ještě jeden postřech z provozu V1, u rychlejšího modelu opravdu alespon já jsem v případě ztráty kontroly nad polohou modelu stejně nakonec zavrhnul volbu--přepnout do plně stabilizovaného 2D, akorát mi to bliklo hlavou, ale stejně jsem čekal v manuálu, až mi blejskne bud spodek, nebo vršek křídla, já šel v obou případech kolmo dolu, takže ohromná výhoda, páč jestli tahat, nebo tlačit bylo beztak 50 na 50
Odhadem jsem měl na promýšlení tak max 3 vteřiny, to bych ten přepínač tutově ani nenašmatal ---zkušenost z krizovky při aerovleku, kdy jsem měl háček ještě na přepínači.