sobi
|
Napsal: stř 04.11.2015 10:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2012 Příspěvky: 564
|
tiež sa mi to raz stalo, len som nerozumel, že prečo
|
|
Nahoru |
|
|
jendabek
|
Napsal: stř 04.11.2015 11:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2011 Příspěvky: 283 Bydliště: Zlín Obrázky: 8
|
Já bych řekl, že tam než se zapne, zafunguje něco jako failsafe, kdy nechá signály projít skrz (passthrough)... ale jen hádám. Každopádně je to fakt nebezpečné a přidává to další věc, kterou si člověk musí před startem pamatovat, což mě štve.
|
|
Nahoru |
|
|
bukova
|
Napsal: stř 04.11.2015 11:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 196 Bydliště: Liberec
|
Dobrý den, bude prosím někdo vědět odpověď na mé dotazy výše? Děkuji moc.
|
|
Nahoru |
|
|
bukova
|
Napsal: stř 04.11.2015 11:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 196 Bydliště: Liberec
|
Pardon, jsem v jiném vláknu
|
|
Nahoru |
|
|
bukova
|
Napsal: čtv 05.11.2015 19:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 196 Bydliště: Liberec
|
Přátelé, dobrý den.
Mám tyto tři prosby...
a) u koptéry se dá v MP nastavit geofence a maximální vzdálenost, maximální výška. U letadla dle manuálu arducopter.com je to pomocí bodů na mapě. Přijde mi jednodušší to nastavit pro všechny lety napevno. Abych nemusel před každým letem zapínat notebook. Není to některý z parametrů ?
b) koptéru jsem vytrimoval a uložil přes kanál 7 a funkci SAVETRIM abych měl trimy na vysílači zase na nule. Jak se to dělá u letadla ? Nikde jsem tuto funkci nenašel. Potřeboval bych mít trimy na nule např. kvůli kvalitnímu držení kurzu v režimu CRUISE.
c) máte někdo praktickou zkušenost s FAILSAFE režimem při výpadku GPS. Dle návodu letadlo je řízeno výpočtem, ale je to vůbec reálné ?
Děkuji mov za odezvu
|
|
Nahoru |
|
|
sobi
|
Napsal: čtv 05.11.2015 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2012 Příspěvky: 564
|
bukova píše: Přátelé, dobrý den.
Mám tyto tři prosby...
a) u koptéry se dá v MP nastavit geofence a maximální vzdálenost, maximální výška. U letadla dle manuálu arducopter.com je to pomocí bodů na mapě. Přijde mi jednodušší to nastavit pro všechny lety napevno. Abych nemusel před každým letem zapínat notebook. Není to některý z parametrů ?
b) koptéru jsem vytrimoval a uložil přes kanál 7 a funkci SAVETRIM abych měl trimy na vysílači zase na nule. Jak se to dělá u letadla ? Nikde jsem tuto funkci nenašel. Potřeboval bych mít trimy na nule např. kvůli kvalitnímu držení kurzu v režimu CRUISE.
c) máte někdo praktickou zkušenost s FAILSAFE režimem při výpadku GPS. Dle návodu letadlo je řízeno výpočtem, ale je to vůbec reálné ?
Děkuji mov za odezvu ok, tak sa pokúsim a) netuším, nepoužívam b) pozri si parametre TRIM_AUTO, prípadne TRIM_RC_AT_START (to ale nepoužívam), ktoré sú vo plnom zozname parametrov. ja mám nasledovný postup: 1) aktivujem TRIM_AUTO - nastavím na hodnotu 1 2) letím v móde MANUAL a normálne trimujem na RC (vychádzam z predpokladu, že na vytrimovanie lietadla stačia subtrimy na diaľkovom). ak zmením mód na hociaký iný, APM si zapamätá aktuálne hodnoty kanálov (lebo TRIM_AUTO..), čiže po prepnutí módu bude APM považovať hodnoty kanálov za "stredné". preto pozor, aby si neprepínal z MANUAL na iný mód napr. pri zatáčaní. 3) po natrimovaní lietadla pristanem, napr. vo FBWA a nastavím parameter TRIM_AUTO na 0. to je všetko. c) ak si počas výpadku GPS v niektorom z autorežimov, tak predpokladám, že v FailSafe sa režim prepne na CIRCLE alebo GLIDE. CIRCLE je krúženie po kružnici s väčším polomerom, ako pre LOITER, bez použitia GPS. GLIDE je FBWA s vypnutým plynom. Ak nie si v režime, ktorý používa GPS, tak sa asi nestane nič.
|
|
Nahoru |
|
|
bukova
|
Napsal: pát 06.11.2015 9:48 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 196 Bydliště: Liberec
|
Ok. Zkusím. U koptéry se používá SAVE TRIM navázaný na nějaký spínač na vysílači, na určitý kanál na přijímači. Tady to takto nejde ? Děkuji za případnou odezvu.
b) pozri si parametre TRIM_AUTO, prípadne TRIM_RC_AT_START (to ale nepoužívam), ktoré sú vo plnom zozname parametrov. ja mám nasledovný postup: 1) aktivujem TRIM_AUTO - nastavím na hodnotu 1 2) letím v móde MANUAL a normálne trimujem na RC (vychádzam z predpokladu, že na vytrimovanie lietadla stačia subtrimy na diaľkovom). ak zmením mód na hociaký iný, APM si zapamätá aktuálne hodnoty kanálov (lebo TRIM_AUTO..), čiže po prepnutí módu bude APM považovať hodnoty kanálov za "stredné". preto pozor, aby si neprepínal z MANUAL na iný mód napr. pri zatáčaní. 3) po natrimovaní lietadla pristanem, napr. vo FBWA a nastavím parameter TRIM_AUTO na 0. to je všetko.
|
|
Nahoru |
|
|
sobi
|
Napsal: pát 06.11.2015 10:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2012 Příspěvky: 564
|
bukova píše: Ok. Zkusím. U koptéry se používá SAVE TRIM navázaný na nějaký spínač na vysílači, na určitý kanál na přijímači. Tady to takto nejde ? Děkuji za případnou odezvu.
neviem, ale podľa mňa je spôsob, čo som popísal, dobrý. trimy sa uložia prepnutím režimu, neptrebuješ na to ďaľší kanál.
|
|
Nahoru |
|
|
bukova
|
Napsal: pát 06.11.2015 10:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 196 Bydliště: Liberec
|
pokud se trimy uloží změnou režimu, tak pak je to asi podobné jako u koptéry. Moc děkuji za radu. Vyzkouším a kdyžtak napíši.
|
|
Nahoru |
|
|
sobi
|
Napsal: sob 07.11.2015 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2012 Příspěvky: 564
|
jendabek píše: Já bych řekl, že tam než se zapne, zafunguje něco jako failsafe, kdy nechá signály projít skrz (passthrough)... ale jen hádám. Každopádně je to fakt nebezpečné a přidává to další věc, kterou si člověk musí před startem pamatovat, což mě štve. schválne som pozrel do kódu a vyzerá, že to pre to Pixhawk ošetrili, ale na APM zabudli. dobrá správa však je, že je tam aj "workaround" - a síce nastavenie parametra Kód: ARMING_REQUIRE -> 2 to spôsobí, že ak je model zaistený (disarmed), tak na kanál plynu nejde žiaden PWM signál - a to už v tom kóde ošetrené je, bez ohľadu na to, či sa jedná o pixhawk alebo apm: Kód: enum ArmingRequired { NO = 0, YES_MIN_PWM = 1, YES_ZERO_PWM = 2 }; Kód: if (arming.arming_required() != AP_Arming::YES_ZERO_PWM) { channel_throttle->enable_out(); } skúšal som "na stole" a vyzerá, že funguje. zdroják (zaujímavá časť je od riadku 66): https://github.com/diydrones/ardupilot/ ... /radio.cpp
|
|
Nahoru |
|
|
jendabek
|
Napsal: sob 07.11.2015 21:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2011 Příspěvky: 283 Bydliště: Zlín Obrázky: 8
|
Super - zkusím. Já jsem totiž odpojil GPs a vypnul jsem ten preflight check, nechal jsem jen zapnutý rudder arming. Kdybych měl tu předletovou kontrolu nastavenou na ALL, tak by se tím asi ošetřil i ten motor před úplným naběhnutím APM, je to tak? Jaký airframe s APM používáš? Já se aktuálně trápím s 2m samokřídlem... konkrétně se startem... už jsem na tom rozbil, co se dá a víc opravuju než lítám... ale pořád nějak věřím, že se ten házecí grif naučím
|
|
Nahoru |
|
|
sobi
|
Napsal: sob 07.11.2015 21:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2012 Příspěvky: 564
|
jendabek píše: Super - zkusím. Já jsem totiž odpojil GPs a vypnul jsem ten preflight check, nechal jsem jen zapnutý rudder arming. Kdybych měl tu předletovou kontrolu nastavenou na ALL, tak by se tím asi ošetřil i ten motor před úplným naběhnutím APM, je to tak? Jaký airframe s APM používáš? Já se aktuálně trápím s 2m samokřídlem... konkrétně se startem... už jsem na tom rozbil, co se dá a víc opravuju než lítám... ale pořád nějak věřím, že se ten házecí grif naučím Tie kontroly/checky len určujú, za akých podmienok môžeš model odistiť. Táto chyba však spočíva v tom, že hoci je model zaistený (ak hodnota parametra o istení je 1), tak to pri štarte/nábehu APM pustí kanál plynu priamo z RC na výstup. Ak však nastavíš ten parameter o istení na 2, tak počas zaistenia modelu sa na výstup nedostáva žiaden signál (čo sa teoreticky nemusí páčiť niektorým regulátorom). PS: Mám EPP klasiku - Skywalker.
|
|
Nahoru |
|
|
jendabek
|
Napsal: sob 07.11.2015 21:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2011 Příspěvky: 283 Bydliště: Zlín Obrázky: 8
|
Jo takhle, už to chápu... i když tedy stále nechápu, jak tam tuhle vlastnost / chybu můžou nechat zapnutou ve výchozím stavu... přijde mi to dost nebezpečné. Psal jsem o tom i na oficiálním fóru, ale nikdo nereaguje... http://ardupilot.com/forum/viewtopic.ph ... 0be65f5960Každopádně díky, že sis dal tu práci dohledat to v kódu a je super, že existuje tohle řešení.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|