Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Co to je digitalni servo
PříspěvekNapsal: pon 04.12.2017 22:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 355
Proč by měl zjišťovat co leze z přijímače? Není tohle náhodou věcí PPM a PWM? Není on to náhodou standart? Co má společného doba mezi dvěma pulzy u PWM s 330Hz u digitálu?

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 04.12.2017 23:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ta frekvence 330Hz je jen vnitřní frekvence vyhodnocování signálu a řízení motorku, a ne všechna digitální serva jedou vnitřně na 330Hz, takže ne všechna "piští". Řídicí signál z přijímače je pořád stejný. Hlavní rozdíl je v tom, že u analogového se krouticí moment zvyšuje postupně podle velikosti výchylky (rozdílu mezi klidovou a požadovanou polohou), kdežto digitální servo má plný krouticí moment i v klidu při držení polohy. Díky tomu mívají i větší spotřebu, a při stejné velikosti většinou i větší sílu. Některé digitály jsou i programovatelné, takže se u nich dá nastavovat reverz, velikost mrtvé zóny, měnit neutrální poloha, velikost výchylek, rychlost přejezdu a u některých i omezení proudu při přetížení (overload protection), nebo síla reakce v závislosti na rozdílu řídicího signálu, nebo i FailSafe (poloha při ztrátě řídicího signálu).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 7:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Lark píše:
Ta frekvence 330Hz je jen vnitřní frekvence vyhodnocování signálu a řízení motorku, a ne všechna digitální serva jedou vnitřně na 330Hz, takže ne všechna "piští". Řídicí signál z přijímače je pořád stejný. Hlavní rozdíl je v tom, že u analogového se krouticí moment zvyšuje postupně podle velikosti výchylky (rozdílu mezi klidovou a požadovanou polohou), kdežto digitální servo má plný krouticí moment i v klidu při držení polohy. Díky tomu mívají i větší spotřebu, a při stejné velikosti většinou i větší sílu. Některé digitály jsou i programovatelné, takže se u nich dá nastavovat reverz, velikost mrtvé zóny, měnit neutrální poloha, velikost výchylek, rychlost přejezdu a u některých i omezení proudu při přetížení (overload protection), nebo síla reakce v závislosti na rozdílu řídicího signálu, nebo i FailSafe (poloha při ztrátě řídicího signálu).



ee


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 8:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Lark píše:
Ta frekvence 330Hz je jen vnitřní frekvence vyhodnocování signálu a řízení motorku, a ne všechna digitální serva jedou vnitřně na 330Hz, takže ne všechna "piští". Řídicí signál z přijímače je pořád stejný. Hlavní rozdíl je v tom, že u analogového se krouticí moment zvyšuje postupně podle velikosti výchylky (rozdílu mezi klidovou a požadovanou polohou), kdežto digitální servo má plný krouticí moment i v klidu při držení polohy. Díky tomu mívají i větší spotřebu, a při stejné velikosti většinou i větší sílu. Některé digitály jsou i programovatelné, takže se u nich dá nastavovat reverz, velikost mrtvé zóny, měnit neutrální poloha, velikost výchylek, rychlost přejezdu a u některých i omezení proudu při přetížení (overload protection), nebo síla reakce v závislosti na rozdílu řídicího signálu, nebo i FailSafe (poloha při ztrátě řídicího signálu).


Len k tej sile, ťah je ten istý ,ale prídržná sila je 2x väčšia u digi.
Takže súhlas

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 11:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To že jsou digitály silnější jsem myslel tak, že digitální servo se stejným krouťákem seženeš podstatně menší, než analogové, a taky bývají rchlejší. To že je přídržná síla 2x větší bych si netroufal tvrdit, protože u analogového se mění a v neutrálu je prakticky nulová.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 12:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 2.3.2017
Příspěvky: 11
děkuji za odpovědi,no když je přídržná síla 2x větší,tak by ty digi byly dobré třeba na klapky ne? a misto 8g bych mohl kvuli menší hmotnosti použit třeba 4,7g ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 12:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Lark píše:
To že jsou digitály silnější jsem myslel tak, že digitální servo se stejným krouťákem seženeš podstatně menší, než analogové, a taky bývají rchlejší. To že je přídržná síla 2x větší bych si netroufal tvrdit, protože u analogového se mění a v neutrálu je prakticky nulová.


Dole na tejto stránke sa dá poslať na email taká brožúra o servách:
http://www.jpmodels.cz/elektronika/

Tam sa niečo o tom píše. Já to nemám zo svojej hlavy, ale pochopil som to.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 12:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
honzi píše:
děkuji za odpovědi,no když je přídržná síla 2x větší,tak by ty digi byly dobré třeba na klapky ne? a misto 8g bych mohl kvuli menší hmotnosti použit třeba 4,7g ?


A čo prevody, ich mohutnosť predovšetkým ozubenia. Čím väčšie servo tým pevnejšie prevody. (veľkosť zubov)
Logicky pri tých istých materiáloch.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 13:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Samozřejmě ta odolnost převodů by měla odpovídat krouťáku, který je servo schopné vyvinout, ale to je různé výrobce od výrobce i to jestli použiješ plastové, karbonitové, nebo kovové převody. Každopádně tam kde předpokládám nějaké větší nanáhání, třeba i nárazy, tak nebudu dávat mikroservo, nebo musí mít táhlo nějakou pojistku. To už je ale o něčem jiném. Samozřejmě se dělají i serva s podobným krouťákem i v podobné velikosti jako analogová. Vždy je ale lepší předimenzované servo, jak krouťákem, tak mechanickou odolností. Akorát při nějakém extrémním létání se vše třeba kvůli váze a spotřebě, dimenzuje na hranici parametrů.

Edit: Na tu příručku jsem se zaregistroval, poděkoval mi s tím, že příručka byla odeslána, ale žádná mi zatím nedorazila.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 13:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Lark píše:
Samozřejmě ta odolnost převodů by měla odpovídat krouťáku, který je servo schopné vyvinout, ale to je různé výrobce od výrobce i to jestli použiješ plastové, karbonitové, nebo kovové převody. Každopádně tam kde předpokládám nějaké větší nanáhání, třeba i nárazy, tak nebudu dávat mikroservo, nebo musí mít táhlo nějakou pojistku. To už je ale o něčem jiném. Samozřejmě se dělají i serva s podobným krouťákem i v podobné velikosti jako analogová. Vždy je ale lepší předimenzované servo, jak krouťákem, tak mechanickou odolností. Akorát při nějakém extrémním létání se vše třeba kvůli váze a spotřebě, dimenzuje na hranici parametrů.

Edit: Na tu příručku jsem se zaregistroval, poděkoval mi s tím, že příručka byla odeslána, ale žádná mi zatím nedorazila.


S tým môžem len súhlasiť.

Pozri tú príručku v SPAME!

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 13:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
No to mě vůbec nenapadlo. :lol: Je tam. Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 14:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tak jsem tu příručku pročet a pro laiky je to přehledně a hodně dobře napsané, i když některé pasáže by si asi zasložily trochu víc podrobností. Ale jako základ určitě výborné.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz