Autor |
Zpráva |
f4u
|
Napsal: pon 04.12.2017 22:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Proč by měl zjišťovat co leze z přijímače? Není tohle náhodou věcí PPM a PWM? Není on to náhodou standart? Co má společného doba mezi dvěma pulzy u PWM s 330Hz u digitálu?
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: pon 04.12.2017 23:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ta frekvence 330Hz je jen vnitřní frekvence vyhodnocování signálu a řízení motorku, a ne všechna digitální serva jedou vnitřně na 330Hz, takže ne všechna "piští". Řídicí signál z přijímače je pořád stejný. Hlavní rozdíl je v tom, že u analogového se krouticí moment zvyšuje postupně podle velikosti výchylky (rozdílu mezi klidovou a požadovanou polohou), kdežto digitální servo má plný krouticí moment i v klidu při držení polohy. Díky tomu mívají i větší spotřebu, a při stejné velikosti většinou i větší sílu. Některé digitály jsou i programovatelné, takže se u nich dá nastavovat reverz, velikost mrtvé zóny, měnit neutrální poloha, velikost výchylek, rychlost přejezdu a u některých i omezení proudu při přetížení (overload protection), nebo síla reakce v závislosti na rozdílu řídicího signálu, nebo i FailSafe (poloha při ztrátě řídicího signálu).
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: úte 05.12.2017 7:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Lark píše: Ta frekvence 330Hz je jen vnitřní frekvence vyhodnocování signálu a řízení motorku, a ne všechna digitální serva jedou vnitřně na 330Hz, takže ne všechna "piští". Řídicí signál z přijímače je pořád stejný. Hlavní rozdíl je v tom, že u analogového se krouticí moment zvyšuje postupně podle velikosti výchylky (rozdílu mezi klidovou a požadovanou polohou), kdežto digitální servo má plný krouticí moment i v klidu při držení polohy. Díky tomu mívají i větší spotřebu, a při stejné velikosti většinou i větší sílu. Některé digitály jsou i programovatelné, takže se u nich dá nastavovat reverz, velikost mrtvé zóny, měnit neutrální poloha, velikost výchylek, rychlost přejezdu a u některých i omezení proudu při přetížení (overload protection), nebo síla reakce v závislosti na rozdílu řídicího signálu, nebo i FailSafe (poloha při ztrátě řídicího signálu). ee
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 05.12.2017 8:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Lark píše: Ta frekvence 330Hz je jen vnitřní frekvence vyhodnocování signálu a řízení motorku, a ne všechna digitální serva jedou vnitřně na 330Hz, takže ne všechna "piští". Řídicí signál z přijímače je pořád stejný. Hlavní rozdíl je v tom, že u analogového se krouticí moment zvyšuje postupně podle velikosti výchylky (rozdílu mezi klidovou a požadovanou polohou), kdežto digitální servo má plný krouticí moment i v klidu při držení polohy. Díky tomu mívají i větší spotřebu, a při stejné velikosti většinou i větší sílu. Některé digitály jsou i programovatelné, takže se u nich dá nastavovat reverz, velikost mrtvé zóny, měnit neutrální poloha, velikost výchylek, rychlost přejezdu a u některých i omezení proudu při přetížení (overload protection), nebo síla reakce v závislosti na rozdílu řídicího signálu, nebo i FailSafe (poloha při ztrátě řídicího signálu). Len k tej sile, ťah je ten istý ,ale prídržná sila je 2x väčšia u digi. Takže súhlas
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 05.12.2017 11:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
To že jsou digitály silnější jsem myslel tak, že digitální servo se stejným krouťákem seženeš podstatně menší, než analogové, a taky bývají rchlejší. To že je přídržná síla 2x větší bych si netroufal tvrdit, protože u analogového se mění a v neutrálu je prakticky nulová.
|
|
Nahoru |
|
|
honzi
|
Napsal: úte 05.12.2017 12:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.3.2017 Příspěvky: 11
|
děkuji za odpovědi,no když je přídržná síla 2x větší,tak by ty digi byly dobré třeba na klapky ne? a misto 8g bych mohl kvuli menší hmotnosti použit třeba 4,7g ?
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 05.12.2017 12:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Lark píše: To že jsou digitály silnější jsem myslel tak, že digitální servo se stejným krouťákem seženeš podstatně menší, než analogové, a taky bývají rchlejší. To že je přídržná síla 2x větší bych si netroufal tvrdit, protože u analogového se mění a v neutrálu je prakticky nulová. Dole na tejto stránke sa dá poslať na email taká brožúra o servách: http://www.jpmodels.cz/elektronika/Tam sa niečo o tom píše. Já to nemám zo svojej hlavy, ale pochopil som to.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 05.12.2017 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
honzi píše: děkuji za odpovědi,no když je přídržná síla 2x větší,tak by ty digi byly dobré třeba na klapky ne? a misto 8g bych mohl kvuli menší hmotnosti použit třeba 4,7g ? A čo prevody, ich mohutnosť predovšetkým ozubenia. Čím väčšie servo tým pevnejšie prevody. (veľkosť zubov) Logicky pri tých istých materiáloch.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 05.12.2017 13:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Samozřejmě ta odolnost převodů by měla odpovídat krouťáku, který je servo schopné vyvinout, ale to je různé výrobce od výrobce i to jestli použiješ plastové, karbonitové, nebo kovové převody. Každopádně tam kde předpokládám nějaké větší nanáhání, třeba i nárazy, tak nebudu dávat mikroservo, nebo musí mít táhlo nějakou pojistku. To už je ale o něčem jiném. Samozřejmě se dělají i serva s podobným krouťákem i v podobné velikosti jako analogová. Vždy je ale lepší předimenzované servo, jak krouťákem, tak mechanickou odolností. Akorát při nějakém extrémním létání se vše třeba kvůli váze a spotřebě, dimenzuje na hranici parametrů.
Edit: Na tu příručku jsem se zaregistroval, poděkoval mi s tím, že příručka byla odeslána, ale žádná mi zatím nedorazila.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 05.12.2017 13:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Lark píše: Samozřejmě ta odolnost převodů by měla odpovídat krouťáku, který je servo schopné vyvinout, ale to je různé výrobce od výrobce i to jestli použiješ plastové, karbonitové, nebo kovové převody. Každopádně tam kde předpokládám nějaké větší nanáhání, třeba i nárazy, tak nebudu dávat mikroservo, nebo musí mít táhlo nějakou pojistku. To už je ale o něčem jiném. Samozřejmě se dělají i serva s podobným krouťákem i v podobné velikosti jako analogová. Vždy je ale lepší předimenzované servo, jak krouťákem, tak mechanickou odolností. Akorát při nějakém extrémním létání se vše třeba kvůli váze a spotřebě, dimenzuje na hranici parametrů.
Edit: Na tu příručku jsem se zaregistroval, poděkoval mi s tím, že příručka byla odeslána, ale žádná mi zatím nedorazila. S tým môžem len súhlasiť. Pozri tú príručku v SPAME!
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 05.12.2017 13:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No to mě vůbec nenapadlo. Je tam. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 05.12.2017 14:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak jsem tu příručku pročet a pro laiky je to přehledně a hodně dobře napsané, i když některé pasáže by si asi zasložily trochu víc podrobností. Ale jako základ určitě výborné.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|