Autor |
Zpráva |
prikrylm
|
Napsal: pon 03.05.2021 21:37 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3758 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
S tou ergonomií Futab musím souhlasit. Sice ji nemám, ale RadioMaster je ergonomicky oprásknutá T16 a FrSky X12 je "inspirovaná" JETI a ten Futabí klon se jako palcovka fakt drží mnohem líp.
(RM neber, to není rádio na 10 let..)
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
S_H
|
Napsal: úte 04.05.2021 10:55 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 14.5.2018 Příspěvky: 51 Bydliště: Blansko
|
Asi to nebude jednoduché rozhodnutí, ale předpokládám, že až je (T16IZ a DS12) uvidím vedle sebe a vezmu do ruky, tak už to rozhodnutí dám. I ten výlet z Blanska do Hradce mi za to stojí, chci to mít opravdu na delší dobu. Pro Vás co si s těmi vysílačkami hrajete je samotná cesta už cíl a nepožadujete vždy větší výdrž (morální i mechanickou), takže levná se spoustou funkcí je fain, protože se může bastlit a za chvíli stejně bude něco nového.... Má to ale pro nás ostatní také spoustu výhod, máte přehled, poradíte spoustě lidí, to je moc fain, díky za to. Já to chci mít na dost let vyřešeno. Ideálně dobře vybrat, byť třeba dráž a pak už to neřešit. Mám rád poctivé mechanické zpracování. No a v ideálním případě za 15 let průzkum nanovo , vím realita bývá stejně jiná. Rozhodnutí pro tu, onu značku je nejspíš ještě na delší dobu než životnost jedné Tx a s přibývajícím vybavením bude změna jen těžší, třeba i za těch 15 let. Tak proto to teď tak prožívám a spamuji zde asi tři vlákna Standa
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: úte 04.05.2021 11:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3758 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
No, mechanicky vydrží kde co (kdeco?), ale "morálně vydržet 15 let" je u elektroniky tohoto ražení dost utopie.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
S_H
|
Napsal: úte 04.05.2021 12:19 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 14.5.2018 Příspěvky: 51 Bydliště: Blansko
|
pravdu máš! snad jedině pokud se mi za tu dobu neposunou nároky a neupadne páčka PS: Futaba tolik morálně nestárne, alespoň vůči vlastním modelům zaznamenal jsem tady, že vylepšení SW je za poslední léta jako šafránu a někdo si občas i posteskne... takže pokud to takto půjde dál, což dost pravděpodobně půjde, nemusím se s Futabou obávat rychlého zestárnutí výrobku. V porovnání s konkurencí to už tak veselé nebude. Ale leckdy tento trochu ignorantský přístup sebou nese i vyšší bezpečnost. Standa
|
|
Nahoru |
|
|
S_H
|
Napsal: úte 04.05.2021 19:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 14.5.2018 Příspěvky: 51 Bydliště: Blansko
|
Při zkoumání info o T16SZ jsem narazil na fotku jak to je uvnitř. - Dotaz na znalce futabích vnitřností- Je reálné že půjde momentový spínač přehodit na druhou stranu ? - Při hledání a porovnávání funkcí Tx jsem narazil na proporcionální stopky plynu. Je to drobnost. Správně by měly být spouštěny výstupem kanálu plynu, je tomu u Futaby opravdu tak, nebo jde jen o polovičaté řešení, které je navázáno na pohyb plynové páky? (Třeba když používám páku plynu pro plyn až od půlky dál, jestli to tyto Integration Timer berou v potaz) tato funkce je i na T18SZ a asi i dalších, u T32MZ jsem nenašel, tam je to asi jinak, nebo jsem špatně hledal. Tak kdyby se někdo s příslušným strojem nudil a chtěl vyzkoušet jak šel japonec do hloubky, budu mít ucelený přehled o stopkách plynu OTX má toto dobře vyřešené - (%Pln) Standa
Přílohy: |
16IZ_interior.jpg [ 68.1 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
|
Stopky integrační T16IZ-str87.jpg [ 108.8 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 05.05.2021 7:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
S_H píše: Při zkoumání info o T16SZ jsem narazil na fotku jak to je uvnitř. - Dotaz na znalce futabích vnitřností- Je reálné že půjde momentový spínač přehodit na druhou stranu ? - Při hledání a porovnávání funkcí Tx jsem narazil na proporcionální stopky plynu. Je to drobnost. Správně by měly být spouštěny výstupem kanálu plynu, je tomu u Futaby opravdu tak, nebo jde jen o polovičaté řešení, které je navázáno na pohyb plynové páky? (Třeba když používám páku plynu pro plyn až od půlky dál, jestli to tyto Integration Timer berou v potaz) tato funkce je i na T18SZ a asi i dalších, u T32MZ jsem nenašel, tam je to asi jinak, nebo jsem špatně hledal. Tak kdyby se někdo s příslušným strojem nudil a chtěl vyzkoušet jak šel japonec do hloubky, budu mít ucelený přehled o stopkách plynu OTX má toto dobře vyřešené - (%Pln) Standa To kedy sa zapne/vypne funkcia si nastavíš polohou páky(prepínača) a potvrdíš. Tých nastavení je tam viac. Manuál určite neobsahuje všetko. Ja by som podľa manuálu nevedel nastaviť napríklad model F3X.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
S_H
|
Napsal: stř 05.05.2021 8:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 14.5.2018 Příspěvky: 51 Bydliště: Blansko
|
Díky, také jsem měl z manuálu tento pocit, že má uživatele s funkcí seznámit pokud možno nejjednodušší formou a tedy může být trochu zkratkovitý. Tato funkce dává největší smysl tam kde se hodně motoruje a podíl spotřeby motoru na celkově spotřebované kapacitě je dominantní (dle obrázku coptera, nebo malý akrobat, prostě to co bez motoru moc neletí). Extrém ověření propracovanosti této funkce by bylo, pokud by fungovala i když je plyn třeba na tří polohovém spínači (ale to očekávám, že u Futaby nepůjde) např. (0,50,100%plynu). V tomto případě jde už o větroně a spotřebovaná kapacita úměrná době a momentálnímu příkonu motoru je v celkové spotřebě skoro zavádějící, stejně si musím dát rezervu, protože serva, rx, termika...) Pokud však jde nastavit spouštění (i vypínání) těchto "integrálních stopek" k libovolné nenulové poloze plynové páky, je to už slušně použitelná funkce. Kdybyste měl někdo pocit, že se tu rýpu v nepodstatných detailech, ano máte pravdu Standa
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 05.05.2021 9:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Kazdy prijimac Futaba Fasstest ma konektor na napatie externeho zdroja. Tuknes si do prepinaca a povie ti nielen napatie RX, ake aj pohonneho akumulatora.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
S_H
|
Napsal: stř 05.05.2021 9:20 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 14.5.2018 Příspěvky: 51 Bydliště: Blansko
|
Ideální řešení, pro toho větroně obzvlášť. Zřejmě je to ta propojka s odporem co se nabízí okolo 100Kč, takže i levná základní telemetrie, OK.
Lze to řešit i u jiných přijímačů Futaba (systém FAST v Evropě pro tento model T16IZ nebude), takže zbývá jestli to dobře chápu Fasttest (jak píšeš) pak FHSS , prostě přijímače s telemetrií a sbus 2 vstupem, pokud to teda nějak nemotám. Tu funkci stopek právě směřuji spíš k levnějším netelemetrickým přijímačům, případně i levným klonům. Každý máme pár takových obyč letadýlek...
Standa
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 05.05.2021 10:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
T FHSS to maju tiez.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
aviatika
|
Napsal: stř 05.05.2021 15:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.10.2017 Příspěvky: 133 Bydliště: Považská Bystrica Obrázky: 109
|
Ešte raz zopakujem: Rádio je kompatibilné len z príjmačmi Futaba - FASSTest a T-FHSS. Bez telemetrie ešte S-FHSS. Žiadne príjmače tretích strán ani klony nie sú. Pričom moja skúsenosť s T-FHSS je veľmi dobrá, mám ich ca 15 ks už v rôznych modeloch. Doteraz žiadny problém a cena je ca 30 % nižšia. Samozrejme kto chce FASST, alebo "klony" aj naďalej používať musí zvoliť iný typ. Nikdy som nemal S-FHSS a ani nevidím dôvod prečo by som ho mal kupovať.
_________________ Luboš - www.aviatika.sk
|
|
Nahoru |
|
|
aviatika
|
Napsal: stř 05.05.2021 17:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.10.2017 Příspěvky: 133 Bydliště: Považská Bystrica Obrázky: 109
|
Rádio ešte nie, ale prvá aktualizácia je už na svete. Aj keď zatiaľ len v Japonsku. Ver. 2.0 a obsahuje to čo sa dalo čakať ako prvé - možnosť programovania nového "plošníkového" gyra GYA553. No a ešte použitie ESC Scorpion.
_________________ Luboš - www.aviatika.sk
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 05.05.2021 20:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
To o tech Scorpion ESC jsi se docetl kde? Nemuzu to nikde najit. Dik
|
|
Nahoru |
|
|
aviatika
|
Napsal: stř 05.05.2021 20:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.10.2017 Příspěvky: 133 Bydliště: Považská Bystrica Obrázky: 109
|
Příloha:
T16IZ_2_0J.pdf [67.85 KiB]
78 krát
_________________ Luboš - www.aviatika.sk
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 05.05.2021 20:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Dik, zajimave. To nastaveni gyra uz jsem studoval v T32MZ, ale o scorpion reglu tam nic nebylo.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|