Golfista
|
Napsal: pon 09.04.2018 17:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Když se tolik zavádí druhá, zabezpečovací frekvence znamená to, že 2,4Ghz už "není" tak bezpečná pro provoz?
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: pon 09.04.2018 17:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
To byl vždycky spíš slogan prodejců, že je to "nezarušitelné" pásmo.
Naposledy upravil Kreyson dne čtv 12.04.2018 21:01, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: úte 10.04.2018 13:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Golfista píše: Když se tolik zavádí druhá, zabezpečovací frekvence znamená to, že 2,4Ghz už "není" tak bezpečná pro provoz? V době kdy se modely zvětšují a 2,4GHz jammer stojí pár dolarů, nikdy nevíš kdy na leteckým dnu někdo bude chtít být zajímavej. Druhá věc jsou třeba průmyslový drony, někdy je spoléhat na 2,4GHz trochu nepraktický. Průser u 900MHz je, že to pásmo je oproti 2,4GHz docela úzký, takže tam nějaký větší rozšíření "primárního" řízení úplně neočekávám. Jako Backup je to ale cajk.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: úte 10.04.2018 15:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
HonzaS,nějak nechápu poznámku o době zvětšování modelů?To jako,že se větší modely staví až dnes?
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 11.04.2018 7:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Golfista píše: Když se tolik zavádí druhá, zabezpečovací frekvence znamená to, že 2,4Ghz už "není" tak bezpečná pro provoz? Jednak je to samozřejmě i kus marketingu, postup "vyděsit a prodat něco nového" je známý už dávno Jinak bych ani neřekl, že se situace v pásmu 2,4GHz výrazně zhoršuje, spíš nepřímo (třeba LBT požadavek v EU je sice obecně správný, ale zrovna pro řízení modelů úplně pozitivní není). Co se týče 868MHz(EU)/915MHz(US), tak tady je třeba rozlišit dvě věci, které souvisí jen částečně. Zaprvé se tato pásma hodí pro longrange - je legálně dosažitelný dosah až někam přes 10km, což ale v praxi neznamená nutně přínos jen pro nějaké "FPV longrange šílence", ale také reálně vyšší spolehlivost na menší vzdálenosti se spoustou překážek (typicky racecoptery, ale nejen ty), případně to stojí za přemýšlení u F3x větroňů se spoustou uhlíku, kde se reálně létá přes kilometr - zase nejde o 10km dosah, ale o to, aby třeba 2km dosah fungoval i při mizerné poloze částečně zastíněných antén. Tohle zatím JETI neřeší, bavíme se o TBS Crossfire či FrSky R9M. Druhá možnost je právě, to co má JETI, tedy provoz na dvou pásmech zároveň se satelitem na druhé pásmo. Tohle dává smysl spíš pro velké modely (už jen kvůli složitějšímu rozmístěné více přijímačů) a bohužel to skutečně vyžaduje přímou integraci obou modulů - nejde vysílat na jednom pásmu modulem připojeným "rychle napřímo" a druhým přes PPM, latence by se skutečně rozjely. Samozřejmě externí modul použít jde, ale ten si musí s vysílačem více povídat s přímou podporou ve firmwaru (třeba u FrSky by to jít mělo). Prosté připíchnutí na PPM výstup ale opravdu stačit nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
xpetr
|
Napsal: stř 11.04.2018 15:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.11.2008 Příspěvky: 346 Bydliště: Kralupy
|
Jedna věc je zoufalé hopsání 2,4GHz kanálů v (ať už v double path) při zarušeném pásmu v dobré víře nedat to na výstupu znát, druhá věc je na rovinu přeswitchovat na 900MHz poté co 2,4GHz je odepsaná jammerem déle než cca.2 sec a umožní řídit na 900MHz např. 20sec, než opět zkusí 2,4GHz jestli magor s tou rušičkou je již neutralizován. V tomto případě je je mi latence a zadrhávání serv u prd..e. Jestli leze z RX korektní signál lze snadno rozpoznat. (i zapomenutých 35MHz by bylo dobrých ) On záskok mezi dvěma RX již selhává ,je-li do CB200 jeden z přijímačů Assist. Ten bohužel si při výpadku signálu hraje na autopilota a není možnost tuto funkci vypnout. Druhý záložní RX si tak ani nemá šanci škrtnout, protože SAT1 generuje, tudíž SAT2 zahálí... Stačí se podívat na schemata Assista a CB200. Doufám, že to v nějakém upgradu umožní. Využití druhého RX je nula... Variantou Jetim navrženou je sériové řazení R2SAT- REX3-CB200 - je tam ale chybějící sériový výstup( má pouze 2), kdy je pak CB200 možno zabezpečit V-kabelem nebo jednolinkou, což je ale jaksi mimo "zpátky na strom" Nemůžu se zbavit dojmu, že už se v té dokonalosti Jeťáci zamotávají do vlastní pasti. Ale i tak klobouk dolů...
_________________ Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
|
|
Nahoru |
|
|
mafraf
|
Napsal: čtv 12.04.2018 21:20 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 9.11.2009 Příspěvky: 172
|
Docela mě překvapilo, kolik lidí používá REX A ve spojení s Central Boxem. Přitom stabilizace EX Bus byla přidaná až jako úplně poslední funkce Že se stabilizuje pořád? Při správném zapojení to nevadí (ale v updatu bude tohle chování pro jistotu upraveno). Do přijímače můžu dát ještě 1 satelit (PPM), tenhle satelit taky můžu propojit se Central Boxem napřímo přes EX Bus.
|
|
Nahoru |
|
|
xpetr
|
Napsal: pát 13.04.2018 5:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.11.2008 Příspěvky: 346 Bydliště: Kralupy
|
mafraf píše: Že se stabilizuje pořád? Při správném zapojení to nevadí (ale v updatu bude tohle chování pro jistotu upraveno). Do přijímače můžu dát ještě 1 satelit (PPM), tenhle satelit taky můžu propojit se Central Boxem napřímo přes EX Bus. EXBUS neslouží u CB jako vstup pro satelity! Přijímač se satelitem- To sice můžeš, ale vytvoříš seriovou cestu. Obsadíš jeden I/O jako vstup a zbude ti pouze jeden pro výstup do CB. A to mi přijde zcela mimo v kontextu zvýšení spolehlivosti. Propojení CB s RX (ačkoliv se satelitem) jen jedním kablíkem. Není redundantní cesta. Podružný satelit do CB je nefunkční, protože prioritně je nastaven SAT1 a když ten má korektní signál tak na SAT2 nepřepne -NIKDY. A korektní signál v případě zarušení generuje SAT 1 s gyrostabilizací. Chybí tam funkce vypnout -negenerovat signál stabilizací v případě špatného VF příjmu. No snad to dodělají v dalším FW. Za mne lepší varianta přepnout na SAT2 , něž svěřit/odevzdat éro stabilizaci.
_________________ Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 13.04.2018 6:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
xpetr píše: Nemůžu se zbavit dojmu, že už se v té dokonalosti Jeťáci zamotávají do vlastní pasti.
Neviem či ide o dokonalosť, alebo o pokus aby im to "nejak" fungovalo.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 13.04.2018 8:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
xpetr píše: Jedna věc je zoufalé hopsání 2,4GHz kanálů v (ať už v double path) při zarušeném pásmu v dobré víře nedat to na výstupu znát, druhá věc je na rovinu přeswitchovat na 900MHz poté co 2,4GHz je odepsaná jammerem déle než cca.2 sec a umožní řídit na 900MHz např. 20sec, než opět zkusí 2,4GHz jestli magor s tou rušičkou je již neutralizován. V tomto případě je je mi latence a zadrhávání serv u prd..e. Jestli leze z RX korektní signál lze snadno rozpoznat. (i zapomenutých 35MHz by bylo dobrých ) On záskok mezi dvěma RX již selhává ,je-li do CB200 jeden z přijímačů Assist. Ten bohužel si při výpadku signálu hraje na autopilota a není možnost tuto funkci vypnout. Druhý záložní RX si tak ani nemá šanci škrtnout, protože SAT1 generuje, tudíž SAT2 zahálí... Stačí se podívat na schemata Assista a CB200. Doufám, že to v nějakém upgradu umožní. Využití druhého RX je nula... Variantou Jetim navrženou je sériové řazení R2SAT- REX3-CB200 - je tam ale chybějící sériový výstup( má pouze 2), kdy je pak CB200 možno zabezpečit V-kabelem nebo jednolinkou, což je ale jaksi mimo "zpátky na strom" Nemůžu se zbavit dojmu, že už se v té dokonalosti Jeťáci zamotávají do vlastní pasti. Ale i tak klobouk dolů... Pokud vím, tak tu funkci vypnout lze. A lze to řešit i tak, že třeba 900MHz satelit je připojený právě do Assistu, a druhý 2,4ghz (suplující třeba umření assistu nebo problém s kabelem) do CB. Tenhle setup teď mám v krabici připravený do letadla.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 13.04.2018 8:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
kozlik327 píše: HonzaS,nějak nechápu poznámku o době zvětšování modelů?To jako,že se větší modely staví až dnes? No, ty velký kolem tří metrů se stávají mnohem rozšířenější než dřív, ty velký kolem 10 až 15m se staví až posledních pár let co vím.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
mac
|
Napsal: pát 13.04.2018 9:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.4.2008 Příspěvky: 613
|
miglosch píše: Přidávám fotky Na prvy pohlad ergonomia po starom, ale kniple su blizsie k okrajom, radio vyzera uzsie a zospodu akesi madlo, chcelo by to skusit do ruk a sahnut na prepinace, mozno to bude palcovka..
|
|
Nahoru |
|
|
xpetr
|
Napsal: pát 13.04.2018 16:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.11.2008 Příspěvky: 346 Bydliště: Kralupy
|
to: Honza S Pokud vím, tak tu funkci vypnout lze. A lze to řešit i tak, že třeba 900MHz satelit je připojený právě do Assistu, a druhý 2,4ghz (suplující třeba umření assistu nebo problém s kabelem) do CB. Tenhle setup teď mám v krabici připravený do letadla.
No právě , že nelze, potvrdili v Jeti. Cokoli do CB na pozici SAT2 v případě Assistu v SAT1 vstupu je jen pro diváky.
Přílohy: |
Výstřižek.JPG [ 72 KiB | Zobrazeno 6182 krát ]
|
|
_________________ Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
|
|
Nahoru |
|
|
rc-letani
|
Napsal: pát 13.04.2018 21:57 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.1.2014 Příspěvky: 65 Bydliště: Brno Obrázky: 24
|
xpetr píše: to: Honza S Pokud vím, tak tu funkci vypnout lze. A lze to řešit i tak, že třeba 900MHz satelit je připojený právě do Assistu, a druhý 2,4ghz (suplující třeba umření assistu nebo problém s kabelem) do CB. Tenhle setup teď mám v krabici připravený do letadla.
No právě , že nelze, potvrdili v Jeti. Cokoli do CB na pozici SAT2 v případě Assistu v SAT1 vstupu je jen pro diváky. Zdar, můžeš uvést zdroj tvého "výstřižku" obrázku, včetně případného aktivního odkazu, kde jsi čerpal? Nemohu to nikde v originále nalézt...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|