Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 831 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 17:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1714
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Vypadá to jednoduše ale tak jednoduché to nebude.Pokud ten Rex3 900Mhz připojíš na PPM tak tam máš oproti seriové komunikaci pěkné spoždění.Výpadky na 2.4Ghz můžou být krátkodobé.Jak to ten Centralbox bude chroupat?Myslím že tohle nepůjde ošetřit jen softem.Asi máme už starý krámy a měla by proběhnout generační obměna. :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 17:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Když se tolik zavádí druhá, zabezpečovací frekvence znamená to, že 2,4Ghz už "není" tak bezpečná pro provoz?

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 17:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
To byl vždycky spíš slogan prodejců, že je to "nezarušitelné" pásmo.


Naposledy upravil Kreyson dne čtv 12.04.2018 21:01, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 13:21 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Golfista píše:
Když se tolik zavádí druhá, zabezpečovací frekvence znamená to, že 2,4Ghz už "není" tak bezpečná pro provoz?


V době kdy se modely zvětšují a 2,4GHz jammer stojí pár dolarů, nikdy nevíš kdy na leteckým dnu někdo bude chtít být zajímavej. Druhá věc jsou třeba průmyslový drony, někdy je spoléhat na 2,4GHz trochu nepraktický. Průser u 900MHz je, že to pásmo je oproti 2,4GHz docela úzký, takže tam nějaký větší rozšíření "primárního" řízení úplně neočekávám. Jako Backup je to ale cajk.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 15:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 565
Bydliště: okr.Vyškov
HonzaS,nějak nechápu poznámku o době zvětšování modelů?To jako,že se větší modely staví až dnes?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: stř 11.04.2018 7:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Golfista píše:
Když se tolik zavádí druhá, zabezpečovací frekvence znamená to, že 2,4Ghz už "není" tak bezpečná pro provoz?


Jednak je to samozřejmě i kus marketingu, postup "vyděsit a prodat něco nového" je známý už dávno :-)
Jinak bych ani neřekl, že se situace v pásmu 2,4GHz výrazně zhoršuje, spíš nepřímo (třeba LBT požadavek v EU je sice obecně správný, ale zrovna pro řízení modelů úplně pozitivní není).

Co se týče 868MHz(EU)/915MHz(US), tak tady je třeba rozlišit dvě věci, které souvisí jen částečně.
Zaprvé se tato pásma hodí pro longrange - je legálně dosažitelný dosah až někam přes 10km, což ale v praxi neznamená nutně přínos jen pro nějaké "FPV longrange šílence", ale také reálně vyšší spolehlivost na menší vzdálenosti se spoustou překážek (typicky racecoptery, ale nejen ty), případně to stojí za přemýšlení u F3x větroňů se spoustou uhlíku, kde se reálně létá přes kilometr - zase nejde o 10km dosah, ale o to, aby třeba 2km dosah fungoval i při mizerné poloze částečně zastíněných antén. Tohle zatím JETI neřeší, bavíme se o TBS Crossfire či FrSky R9M.

Druhá možnost je právě, to co má JETI, tedy provoz na dvou pásmech zároveň se satelitem na druhé pásmo. Tohle dává smysl spíš pro velké modely (už jen kvůli složitějšímu rozmístěné více přijímačů) a bohužel to skutečně vyžaduje přímou integraci obou modulů - nejde vysílat na jednom pásmu modulem připojeným "rychle napřímo" a druhým přes PPM, latence by se skutečně rozjely. Samozřejmě externí modul použít jde, ale ten si musí s vysílačem více povídat s přímou podporou ve firmwaru (třeba u FrSky by to jít mělo). Prosté připíchnutí na PPM výstup ale opravdu stačit nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: stř 11.04.2018 15:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.11.2008
Příspěvky: 346
Bydliště: Kralupy
Jedna věc je zoufalé hopsání 2,4GHz kanálů v (ať už v double path) při zarušeném pásmu v dobré víře nedat to na výstupu znát, druhá věc je na rovinu přeswitchovat na 900MHz poté co 2,4GHz je odepsaná jammerem déle než cca.2 sec a umožní řídit na 900MHz např. 20sec, než opět zkusí 2,4GHz jestli magor s tou rušičkou je již neutralizován. V tomto případě je je mi latence a zadrhávání serv u prd..e. Jestli leze z RX korektní signál lze snadno rozpoznat. (i zapomenutých 35MHz by bylo dobrých :D )

On záskok mezi dvěma RX již selhává ,je-li do CB200 jeden z přijímačů Assist. Ten bohužel si při výpadku signálu hraje na autopilota a není možnost tuto funkci vypnout. Druhý záložní RX si tak ani nemá šanci škrtnout, protože SAT1 generuje, tudíž SAT2 zahálí... Stačí se podívat na schemata Assista a CB200. Doufám, že to v nějakém upgradu umožní. Využití druhého RX je nula...
Variantou Jetim navrženou je sériové řazení R2SAT- REX3-CB200 - je tam ale chybějící sériový výstup( má pouze 2), kdy je pak CB200 možno zabezpečit V-kabelem nebo jednolinkou, což je ale jaksi mimo "zpátky na strom"

Nemůžu se zbavit dojmu, že už se v té dokonalosti Jeťáci zamotávají do vlastní pasti. Ale i tak klobouk dolů...

_________________
Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2018 21:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2009
Příspěvky: 172
Docela mě překvapilo, kolik lidí používá REX A ve spojení s Central Boxem. Přitom stabilizace EX Bus byla přidaná až jako úplně poslední funkce :-)
Že se stabilizuje pořád? Při správném zapojení to nevadí (ale v updatu bude tohle chování pro jistotu upraveno). Do přijímače můžu dát ještě 1 satelit (PPM), tenhle satelit taky můžu propojit se Central Boxem napřímo přes EX Bus.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 5:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.11.2008
Příspěvky: 346
Bydliště: Kralupy
mafraf píše:
Že se stabilizuje pořád? Při správném zapojení to nevadí (ale v updatu bude tohle chování pro jistotu upraveno). Do přijímače můžu dát ještě 1 satelit (PPM), tenhle satelit taky můžu propojit se Central Boxem napřímo přes EX Bus.


EXBUS neslouží u CB jako vstup pro satelity!

Přijímač se satelitem- To sice můžeš, ale vytvoříš seriovou cestu. Obsadíš jeden I/O jako vstup a zbude ti pouze jeden pro výstup do CB. A to mi přijde zcela mimo v kontextu zvýšení spolehlivosti. Propojení CB s RX (ačkoliv se satelitem) jen jedním kablíkem. Není redundantní cesta.

Podružný satelit do CB je nefunkční, protože prioritně je nastaven SAT1 a když ten má korektní signál tak na SAT2 nepřepne -NIKDY. A korektní signál v případě zarušení generuje SAT 1 s gyrostabilizací.

Chybí tam funkce vypnout -negenerovat signál stabilizací v případě špatného VF příjmu. No snad to dodělají v dalším FW.
Za mne lepší varianta přepnout na SAT2 , něž svěřit/odevzdat éro stabilizaci.

_________________
Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 6:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
xpetr píše:

Nemůžu se zbavit dojmu, že už se v té dokonalosti Jeťáci zamotávají do vlastní pasti.

Neviem či ide o dokonalosť, alebo o pokus aby im to "nejak" fungovalo.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 8:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
xpetr píše:
Jedna věc je zoufalé hopsání 2,4GHz kanálů v (ať už v double path) při zarušeném pásmu v dobré víře nedat to na výstupu znát, druhá věc je na rovinu přeswitchovat na 900MHz poté co 2,4GHz je odepsaná jammerem déle než cca.2 sec a umožní řídit na 900MHz např. 20sec, než opět zkusí 2,4GHz jestli magor s tou rušičkou je již neutralizován. V tomto případě je je mi latence a zadrhávání serv u prd..e. Jestli leze z RX korektní signál lze snadno rozpoznat. (i zapomenutých 35MHz by bylo dobrých :D )

On záskok mezi dvěma RX již selhává ,je-li do CB200 jeden z přijímačů Assist. Ten bohužel si při výpadku signálu hraje na autopilota a není možnost tuto funkci vypnout. Druhý záložní RX si tak ani nemá šanci škrtnout, protože SAT1 generuje, tudíž SAT2 zahálí... Stačí se podívat na schemata Assista a CB200. Doufám, že to v nějakém upgradu umožní. Využití druhého RX je nula...
Variantou Jetim navrženou je sériové řazení R2SAT- REX3-CB200 - je tam ale chybějící sériový výstup( má pouze 2), kdy je pak CB200 možno zabezpečit V-kabelem nebo jednolinkou, což je ale jaksi mimo "zpátky na strom"

Nemůžu se zbavit dojmu, že už se v té dokonalosti Jeťáci zamotávají do vlastní pasti. Ale i tak klobouk dolů...


Pokud vím, tak tu funkci vypnout lze. A lze to řešit i tak, že třeba 900MHz satelit je připojený právě do Assistu, a druhý 2,4ghz (suplující třeba umření assistu nebo problém s kabelem) do CB. Tenhle setup teď mám v krabici připravený do letadla.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 8:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
kozlik327 píše:
HonzaS,nějak nechápu poznámku o době zvětšování modelů?To jako,že se větší modely staví až dnes?


No, ty velký kolem tří metrů se stávají mnohem rozšířenější než dřív, ty velký kolem 10 až 15m se staví až posledních pár let co vím.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 9:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
miglosch píše:
Přidávám fotky

Na prvy pohlad ergonomia po starom, ale kniple su blizsie k okrajom, radio vyzera uzsie a zospodu akesi madlo, chcelo by to skusit do ruk a sahnut na prepinace, mozno to bude palcovka..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 16:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.11.2008
Příspěvky: 346
Bydliště: Kralupy
to: Honza S
Pokud vím, tak tu funkci vypnout lze. A lze to řešit i tak, že třeba 900MHz satelit je připojený právě do Assistu, a druhý 2,4ghz (suplující třeba umření assistu nebo problém s kabelem) do CB. Tenhle setup teď mám v krabici připravený do letadla.

No právě , že nelze, potvrdili v Jeti. Cokoli do CB na pozici SAT2 v případě Assistu v SAT1 vstupu je jen pro diváky.


Přílohy:
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG
[ 72 KiB | Zobrazeno 6179 krát ]


_________________
Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeti DS-12 - první náhled
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 21:57 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.1.2014
Příspěvky: 65
Bydliště: Brno
Obrázky: 24
xpetr píše:
to: Honza S
Pokud vím, tak tu funkci vypnout lze. A lze to řešit i tak, že třeba 900MHz satelit je připojený právě do Assistu, a druhý 2,4ghz (suplující třeba umření assistu nebo problém s kabelem) do CB. Tenhle setup teď mám v krabici připravený do letadla.

No právě , že nelze, potvrdili v Jeti. Cokoli do CB na pozici SAT2 v případě Assistu v SAT1 vstupu je jen pro diváky.

Zdar, můžeš uvést zdroj tvého "výstřižku" obrázku, včetně případného aktivního odkazu, kde jsi čerpal? Nemohu to nikde v originále nalézt... :oops:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 831 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz