RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=38&t=79122
Stránka 1 z 4

Autor:  Woita [ stř 09.11.2016 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Ahoj všichni,

Taky pozorujete trend, do vysílačky samé třípolohové přepínače?
Mě to docela mrzí. První vysílačku jsem měl s asi polovinou dvou a polovinou tří-polohových.
Další vysílačka měla už více třípolohových, a moje současná má z celkem osmi přepínačů jen dva dvouplohové.
Líbí se mi jak to má řešené třeba tuším Jeti nebo snad i některé Futaby, že si člověk nastrká přepínače jaké chce, jako figurky do člověče nezlob se.

Já bych užil daleko více ty dvoupoloháče. Třeba zamknutí plynu, vysunutí podvozku, houkačka, světlomet, tlačítko záchrany u helikoptéry, atd. To jsou všechno funkce, kde chci mít jasno, jestli mám vypnuto nebo zapnuto. U třípolohového, když cvaknu přepínačem, nemám jistotu, jestli jsem v prostřední nebo v krajní poloze, a to me docela štve...

U minulé vysílačky jsem si přepínače vyměnil za dvoupoloháče, ale stejně to není ono - v menu vysílačky pořád straší ta střední poloha.

Jak tento problém řešíte vy?

Autor:  ddano007 [ stř 09.11.2016 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Jednoducho, používam trojpoloháč ako dvoj :mrgreen: Default poloha je jedna a tie ďalšie dve druhá, v OpenTX to nie je problém. Pokiaľ máš v Horusovi FrSky OS, ten nepoznám...

Autor:  Woita [ stř 09.11.2016 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Ve FrSkyOS to jde udělat také tak, každé poloze přiřadím co chci.
Ale ten mechanický cvak prostě není jednoznačný.
Mám-li např. přepínač v krajní poloze směrem k sobě a chci dát druhou polohu, cvrnknu do přepínače od sebe. Ale v které jsem nyní poloze? V prostřední, nebo v krajní od sebe? V tu chvíli jsem ztracen, protože nevím ani co teď udělá jedno cvaknutí směrem k sobě. Jsem pak v prostřední poloze, nebo nazpět v krajní směrem k sobě? Prostě chaos... :(

Autor:  ddano007 [ stř 09.11.2016 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Nuž, mne sa to zdá pomerne jednoznačne odlíšiteľné, ale to je asi otázka zvyku... Potom jedine skúsiť hlasovú indikáciu, alebo naozaj vymeniť za dvojpolohák :mrgreen:

Autor:  janva9 [ stř 09.11.2016 20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

ddano007 píše:
Jednoducho, používam trojpoloháč ako dvoj :mrgreen: Default poloha je jedna a tie ďalšie dve druhá, v OpenTX to nie je problém. Pokiaľ máš v Horusovi FrSky OS, ten nepoznám...
:) Taky to tak používám na Gr. .

Autor:  macil [ stř 09.11.2016 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Woita píše:
...
Líbí se mi jak to má řešené třeba tuším Jeti nebo snad i některé Futaby, že si člověk nastrká přepínače jaké chce, jako figurky do člověče nezlob se.
Jak tento problém řešíte vy?

Horus je primárne palcové rádio. Tie sú, spravidla, už v základe vybavené všetkými prepínačmi. U pultoviek je ponechaná možnosť, vybrať si, na samotnom užívateľovi. Ak si trojpoloháč vymeníš za dvojpoloháč, stredná poloha ťa bude strašiť len v menu, pri výbere funkcií pre daný prepínač. Pri samotnom prepínaní ťa nič strašiť nebude. :-)
Ja to riešim ako ddano007.

Autor:  HonzaS [ stř 09.11.2016 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

macil píše:
Horus je primárne palcové rádio. Tie sú, spravidla, už v základe vybavené všetkými prepínačmi. U pultoviek je ponechaná možnosť, vybrať si, na samotnom užívateľovi. Ak si trojpoloháč vymeníš za dvojpoloháč, stredná poloha ťa bude strašiť len v menu, pri výbere funkcií pre daný prepínač. Pri samotnom prepínaní ťa nič strašiť nebude. :-)
Ja to riešim ako ddano007.


No akorát že třeba u jeti je ta možnost přehazovat přepínače i u palcovky, a vysílačka sama pozná jestli je na dané pozici dvou nebo tří polohový přepínač.

Na zámek plynu doporučuju ZÁSADNĚ bezpečnostní přepínač.

Autor:  macil [ stř 09.11.2016 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Preto som napísal "spravidla".

HonzaS píše:
Na zámek plynu doporučuju ZÁSADNĚ bezpečnostní přepínač.

To je aký?

Autor:  HonzaS [ stř 09.11.2016 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

že za něj musíš zatáhnout a pak jde přepnout. Když si za letu omylem zamkneš plyn (třeba při hledání jinýho přepínače), následky mohou být dost zajímavý.

Autor:  ddano007 [ stř 09.11.2016 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Čo je to zámok plynu?
Pre odomknutie plynu plynu používam dva prepínače ( aby sa mi náhodou nerozbehol motor ), v krízovke reflexne cvakám TH ( keď už to zapichnem do oráčiny, nech aspoň nebeží motor ), ale zámok plynu mi evokuje uzamknutie polohy plynu na nejakej hodnote. Alebo... ?

Autor:  macil [ stř 09.11.2016 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

U heli je to predsa len o niečo inšie. Ja lietam len plošníky a trochu koptéry. Pri krízovke, kedy si už dokážem uvedomiť, že niet návratu späť, inštinktívne sťahujem knipel plynu. Je to rýchlejšie, ako šmátrať a hľadať vypínač motora. Ako vypínač používam obyčajný dvojpolohový prepínač a ešte sa mi nestalo, aby som si ho omylom vypol. Skôr sa mi stáva, že ho zabudnem vypnúť po lete. :-) Napokon v tých miestach, kde ho mám, nie som zvyknutý počas letu hrabať rukami. Mám palcovku v pulte a prepínač je na prednom čele vysielača. Musel by som vedome zložiť ruku z pultu a prepnúť ho. Zato mám na jeho polohu priradenú hlášku. Bezpečnostnú funkciu toho bezpečnostného prepínača, popísovaného Honzom, by som v mojom prípade považoval za diskutabilnú.

Autor:  zz [ stř 09.11.2016 22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

to Woita: JJ je to tak. Dvoupolohové jsou dlouhé a já bych potřeboval krátké. Pižlat páčku se mi ale nechce. Pak zbývá osadit neorigo....

Bezpečnostní přepínač - pozice SF:
Mám jej na heli, aby se mi neroztočil rotor při nastování na zemi.
Příloha:
bp.jpg
bp.jpg
[ 89.2 KiB | Zobrazeno 2808 krát ]


nebo u GR...
Příloha:
bpg.jpg
bpg.jpg
[ 115.19 KiB | Zobrazeno 2795 krát ]


Autor:  HonzaS [ stř 09.11.2016 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

mám to tak, že když přepnu bezpečnostní přepínač, je motor vždy vypnutý. Je to proto, že občas je na letišti víc lidí, běhají tam bez vodítka psi, děti a tak... nebo bych si mohl omylem přidat plyn třeba při odkládání vysílačky popruhem.

Za letu si vypnout motor nemusí být to pravý ořechový.

Jinak to vypínání při krizovce - to už naštěstí nedělám. U heli je to asi dobrý zvykl, ale u letadel bych řekl, že mi způsoboval zbytečně hodně crashů, kdy by to bývalo vyšlo. A když fláknu velkým letadlem, tak je docela jedno, jestli se motor točí nebo ne.

Autor:  JosefSvejk [ stř 09.11.2016 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

HonzaS píše:
Za letu si vypnout motor nemusí být to pravý ořechový.

Jinak to vypínání při krizovce - to už naštěstí nedělám. U heli je to asi dobrý zvykl, ...


U heli je to v podstatě nutnost a záležitost zlomků vteřiny. Nějaký "bezpečnostní" spínač je pro tuto funkci nepoužitelný. Musí se to zkrátka co nejrychleji "cvaknout".

Autor:  Woita [ stř 09.11.2016 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dvou- a třípolohové přepínače na vysílačce

Ten bezpečnostní se mi líbí, vůbec jsem to neznal. Asi bych si ho na zamknutí plynu u letadel osadil.
Kde se to dá koupit?
Heli už jsem dlouho nelítal, ale jestli se k nim ještě vrátím, tak ten bezpečnostní (pro letadla) by nevadil. Na heli jsem ten "chcípák" měl na jiném přepínači, který je více po ruce. Na letadlech používám naopak ten co je hodně daleko.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/