Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 09.02.2014 22:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 221
Bydliště: Praha Liboc
Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
Zdravím všechny kolegy.
Ačkoliv uvedený vysílač mám přes dva roky a téměř 70-ti stránkový manuál v češtině jsem pročítal s různými přestávkami několikrát po sobě, tak nyní řeším problém JAK NASTAVIT OVLÁDÁNÍ KLAPEK POMOCÍ KNIPLU MOTORU ?

Vyzkoušel jsem kde co, ale zatím to není přesně ono.
Pro upřesnění mám ve vysílači nastaveno toto:
1) PARAMETRY - GLID (2A+2F) .... tzn. ,že mám na každém křídle 2 samostatná serva - klapky + křidélko (kanály 1,7 kř., 5 a 6 klapky).
2) Motor (už ze zvyku) si vypínám proti nechtěnému rozběhu vypínačem "G" . Už mi to několikrát pomohlo :) .
3) Letové předvolby ( zatím ) nepoužívám.
4) Ve větroni mám 8 kanálový přijímač Futaba.
5) Páky serv klapek jsem v původní jejich středové poloze před nasazením na hřídel serva pootočil asi o 20° dopředu, aby při ovládání byly klapky natočeny až na 90°.
6) Ještě k tomu všemu bych chtěl nastavit křidélka v okamžiku ovládání klapek, aby také brzdila nepatrně nahoru - butterfly.
Je mi jasné, že budu muset také sáhnout na nastavení VOP a nastavit zpoždění, to vím kde v menu T10CP je.

Takže shrnuto, jak tedy při výše uvedených podmínkách mám nastavit vše tak, aby když chci přistát a plynule brzdit klapkami ?
- přepnu nějaký navolený přepínač >>> vypne se tím kanál 3 - motor,
- motor nebude již funkční a
- ovládáním kniplu pro motor směrem odsebe se začnou vyklápět klapky


Vše se asi bude řešit pomocí PROG. MIX 1-8, ale zatím se mi nepodařilo to nastavit tak aby se motor netočil a klapky šly plynule místo reg. motoru.
Děkuji předem všem za rady a podněty.


Naposledy upravil sumik dne pon 10.02.2014 9:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 8:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1732
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Já mám T12FG a tam lze nastavit přímo butterfly - motýl... čím ho budeš aktivovat-plynem...
A jede to, jak chceš Ty...Určitě to jde nastavit i u Tvého rádia...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 10:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6894
Bydliště: Moravský kras
T10 jsem mel a nastavit to slo, jen uz si nevzpomenu na detaily. Ale bylo to pres letove rezimy. V jednom na pace plyn, ve druhem butterfly, i rozdilna diferenciace kridelek aby byly zhruba stejne ucinne i pri plnych brzdach.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 11:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2012
Příspěvky: 1096
Bydliště: Šumná Šumava
Obrázky: 2
Ano, musi to jit pres letove rezimy. V prnim rezimu (Start) je pace plynu prirazen plyn ve druhem (Let) k ni nemusi byt prirazen adny prvek, ve tretim (Pristani) ovada vychylku klapek, nebo butterfly...
Vsechno najdes v manualu, je to tam dobre rozepsane.
Pokud jsi ochoten zitra, nebo pozitri vecer prijet do Klecan, muzu ti tyhle rezimy pomoct napipat.

_________________
Zpátky doma, v kopcích :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 12:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1732
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Normálně v letových režimech mám jeden režim normální let...jako u elektrovětroně...
Druhý režim způsobí to, že plyn už nefunguje jako plyn..dopředu je BF zavřený - plyn dozadu - BF se postupně otvírá...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 13:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 9.6.2012
Příspěvky: 654
Bydliště: Ústí nad Labem
Nevím jestli to máš v češtině, ale já tam měl kolonku MOTÝLEK a MOTÝLEK + VOP, přiřadíš spínač a vše funguje, měl jsem jí dva roky a fungovalo mi to.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 15:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.3.2009
Příspěvky: 447
Bydliště: PŘÍBRAM
jak píše Falco. Přes letové režimy. Nastavoval jsem takhle káčko (hod, let , přistání ).

_________________
T-REX 700N/ Goblin 700Spirit ,PROTOS, EXTRA 330L 3W157 futaba FG12 2,4Ghz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 16:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 221
Bydliště: Praha Liboc
Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
Díky zatím vám všem, večer po práci se na to vše podívám a vše vyzkouším.
Dost pravděpodobné bude to, jak čtu vaše odpovědi, že jsem se nikdy nechtěl pouštět do nastavování letových režimů.
Pořád jsem si říkal, že to musím zvládnout na jeden režim a za druhé malá obava z toho jestli poznám pozici přepínače ( dolů - střed - nahoru ) když přitom celou dobu sleduji model.
Takže sednu za to a vyzkouším.

Pokud tedy většina z vás používáte letové režimy a v nich je to co právě chci - řídit klapky plynem, tak k čemu ( v případě Fut. 10CP ) v praxi využíváte :
1) mixy je jich celkem 8 = 4 pro kanály + 4 pro křivky ?
2) k čemu využíváte logická serva Ls1 - Ls3 ?

Děkuji.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.02.2014 0:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1732
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Používání let. režimů je pohodlné. Proč se mu bránit? Mixování jsem zatím nepoužil, logická serva také ne...
Je , myslím, víc věcí, které nepoužiješ a dokonce u hodně věcí ani nepochopíš, k čemu to může být dobré...
Pro větroň je BF docela dobře připraven..rozhodně lépe, než je popsáno v manuálu...
Já tedy mám režim "motorový let" a druhý "BF"
Navíc mám jeden přepínač nastaven jako "bezpečnostní vypínač motoru"...Aeronaut je docela ostrá vrtule :-)))
Odstartuji v režimu motorový let, normální elektra...točím termiku a když sklesám do psí výšky - motor je dávno vypnut plynem-přepnu režim BF...Pohyb klapek mám směrem dolů zpomalený!...aby to nebyla taková prda na serva...Klapky jdu na 80 st., křidélka asi 12 nahoru, výškovka se myslím potlačí...(plyn je stažen)
Pokud by byl motor zapnutý a zapneš BF, vypne se .
V režimu BF plynem jen ovládáš brzdění...u mne dopředu přivírá až zavře motýla...dozadu brzdí/otevírá motýly...mám to jako brzdové klapky u skutečného větroně...
Pozor na náhlé zavřní BF nad zemí...vyzkoušej ve větší výšce...aby se ti to neprosedlo a nepláclo o zem...Mě se tak zatím nestalo...asi se uplatní i přízemní efekt a podrží to déle ve vzduchu, než by se čekalo...Sedá se tak krásně a neskutečně pomalu...:-),
Bacha po přistání!...Kamarád mě učil na poslední chvíli BF zavřít-aby se chránily vztlakové klapky před poškozením vyšší trávou...A pozor na manipulaci s přepínačem let. režimů-aby sis nedal přepínač do letového režimu a neposekal si prsty !...myslet u toho...
Já se snažím hlavně od té doby, co jsem málem usekl hlavu manželce vrtulníkem v obýváku :-)))


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 20:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 221
Bydliště: Praha Liboc
Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
Tak kolegové , dostal jsem se k tomu až dnes, přes týden nebylo moc času :( .
Přestože jsem si vše zde pročetl, dnes jsem vše krátce vyzkoušel ale nic :twisted: .

Stále se mi nedaří nastavit to, co od vysílače chci.
1) Vzlétnu ... letím ... chystám se přistát a motor už se netočí, plyn k sobě
2) NĚCO na vysílači přepnu (nejlépe jedním, přepínačem ) a PÁKOU PLYNU SMĚREM DOPŘEDU začnu PLYNULE VYSOUVAT KLAPKY a klesat.
3) Nad zemí začnu plyn. páku přitahovat k sobě, klapky se zavírají a sednu.
Tak to je moje představa.

Jenže ať dělám co dělám, tak klapky jdou buď +100 nebo -100, motor jde ovládat plynule dál, nebo ho musím mnou zvoleným vypínačem "G" vypnout. Ale stále jdou klapky +/- ale nikdy plynule.
I když v let režimech je zvolen STICK,tak pořád nic. Pokud dám ( zvolený) přepínač "C" NAHORU, tak serva klapek, křidélek a VOP se hnou,ale motor jde stále plynule používat :( :roll:

Přikládám dnešní fotografie VE DVOU SADÁCH po 4 fotografiích ( systém tohoto webu dovolueje max 4 foto ).
Nejprve pohled na LETOVÉ REŽIMY. Zde jsou pouze volby Sw VrA-E nebo A-H a potom STICK.


Přílohy:
LET_PREDVOLBY.jpg
LET_PREDVOLBY.jpg
[ 74.02 KiB | Zobrazeno 3423 krát ]

LET_PREDVOLBY-MENU-STICK.jpg
LET_PREDVOLBY-MENU-STICK.jpg
[ 79.7 KiB | Zobrazeno 3423 krát ]

LET_PREDVOLBY-MENU-SW_A-H-.jpg
LET_PREDVOLBY-MENU-SW_A-H-.jpg
[ 81.7 KiB | Zobrazeno 3423 krát ]

LET_PREDVOLBY-MENU-SW_VrA-VrE.jpg
LET_PREDVOLBY-MENU-SW_VrA-VrE.jpg
[ 87.05 KiB | Zobrazeno 3423 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 20:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 221
Bydliště: Praha Liboc
Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
No a takto vypadá menu MOTÝLEK a MOTÝLEK VOP
Tam také nic o páce plynu nevidím .....
A menu MOTÝLEK > VOP vím, že se nastavuje v něm VOP - její výchálka a zpoždění, za jak dlouho se při použití klapek zapojí pro vyvážení letu v horizontální rovině ...
Takže zde asi také nic z toho nebude pro moji potřebu užitečné.


Přílohy:
MOTYLEK-MENU.jpg
MOTYLEK-MENU.jpg
[ 72.72 KiB | Zobrazeno 3419 krát ]

MOTYLEK-SWITCH_A-H.jpg
MOTYLEK-SWITCH_A-H.jpg
[ 79.87 KiB | Zobrazeno 3419 krát ]

MOTYLEK-SWITCH_LS_1-3.jpg
MOTYLEK-SWITCH_LS_1-3.jpg
[ 79.79 KiB | Zobrazeno 3419 krát ]

MOTYLEK-VOP-MENU.jpg
MOTYLEK-VOP-MENU.jpg
[ 70.37 KiB | Zobrazeno 3419 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 21:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
A čo tak vliezť do "Spoiler mix" a tam si to nastaviť :wink:
U T10 si navolíš aj dráhu odkial - pokial ti majú chodiť klapky, a ak používaš aj motor, tak na páke plynu môžeš mať aj ten, poprípade v inom režime tam byť nemusí...
Tú dráhu si nastavíš v menu "Butterfly". Ale najskôr si naszav v Spoiler mix "spínač", kanály (u mňa 3a8), poprípade mix výškovky...

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 22:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 9.6.2012
Příspěvky: 654
Bydliště: Ústí nad Labem
A zkoušel si to? Navol spínač kterým budeš spouštět motýlka, zadej výchylky v %, zapni spínačem motýlka, jdi na položku servomonitor a zahejbej kniplem na motor, na dráze zadaných serv, by si s nimy měl pohybovat, tato funkce by měla být na kniplu
(jestli si dobře vzpomínám) přednastavena. Určitě to jde v tomto mixu, kombinovat další mixy je zbytečný.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 22:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
petrajksner píše:
A zkoušel si to? Navol spínač kterým budeš spouštět motýlka, zadej výchylky v %, zapni spínačem motýlka, jdi na položku servomonitor a zahejbej kniplem na motor, na dráze zadaných serv, by si s nimy měl pohybovat, tato funkce by měla být na kniplu
(jestli si dobře vzpomínám) přednastavena. Určitě to jde v tomto mixu, kombinovat další mixy je zbytečný.

Aha... ja som to pochopil ako brzdy.
Klapky sa nastavujú priamo v Butterfly

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 22:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 9.6.2012
Příspěvky: 654
Bydliště: Ústí nad Labem
V kolonce motýlek VOP nastavuješ, dá se říct, nelineární mix od kdy do kdy má výškovka fungovat na kniplu plynu a od jaké do jaké výchylky se má pohybovat, položka DELAY je zpoždění mixu výškovky, například: výškovka má v mixu malou výchylku a její dráha přejede rychleji nežli u klapek, položkou DELAY navolíš rychlost náběhu do této výchylky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz