Autor |
Zpráva |
Kuba78
|
Napsal: čtv 09.07.2015 9:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
JirkaA píše: Podle mne do low-cost nikdy nepůjdou, nemají důvod se přetlačovat s východními výrobci za nějaké minimální marže. ale sli.. akorat ne sami a ne tak jak si mnozi predstavuji.. a ne do low costu, ale do ultra-low costu http://www.hacker-motor-shop.com/e-vend ... 770&p=7770
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 09.07.2015 9:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Asi je to tím, že jim zbylo na skladě mnoho vyrobených TU vysílacích modulů, o které už zřejmě po uvedení na trh vlastních špičkových kompletních vysílačů značně opadl zájem. Tak proč je neprodat i touto cestou, když sa najde firma, která zas má, nebo někde získá zásoby starších FM vysílačů, které může pomocí nich upravovat. Jednak se tím zbaví nadbytečných zásob modulů, a přijímačů, a taky si tím vybudují pozici pro prodej dalších a dalších přijímačů či jiného příslušenství (např. Jetiboxy, doplnky k telemetrii a pod.). Vždyť si asi mnozí pamatujete, jak JETI začínaly v tomto segmentu, že odkupovali od Graupnera stovky už skoro neprodejných krátkovlnných FM souprav, které předělávali na JETI Duplex 2,4GHz pomocí VF systému z vlastního vývoje. Grauner se tak zbavil neprodejných zásob a JETI to umožnilo neztrácet čas vývojem mechaniky vysílače a soustředit se na budoucnost. Dnes se to obrátilo a někdo jiný jde podobnou cestou a JETI se zas zbavuje TU modulů, které by už asi těžko všechny prodalo. Myslím si, že je to velmi rozumná strategie.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: čtv 09.07.2015 10:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Kuba78 píše: ale sli.. akorat ne sami a ne tak jak si mnozi predstavuji.. a ne do low costu, ale do ultra-low costu http://www.hacker-motor-shop.com/e-vend ... 770&p=7770Ale to je jinej případ, samozřejmě vestavba Jeti modulu do low-cost čínskýho rádia možná je ale samotný Jeti protokol z toho Jeti rádio se všemi vymoženostmi (telemetrie atd..) bez dalších obezliček (jetibox) neudělá. Ono si chce to jeťácký rádio prostě osahat. Ale bacha, je to nakažlivý . Pozoruju, že i skalní futabisti v mém okolí postupně migrují..
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 09.07.2015 10:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jistě, souhlasím, však i já jsem něco v tom smyslu napsal. Ale pro JETI je výhoda v tom, že takový začínající modelář když si koupí ten zduplexovaný lowcost, si k němu časem pořídí další přijímače. A když ho to pak chytí a bude chtít koupit lepší spupravu, tak bude pochopitelně uvažovat tak, aby zůstal kompatibilní a všechny ty JETI přijímače využil. Takže se z něj stává potenciální zájemce o koupi DS-16 či jiné. Přivážeš si ho vysílacím protokolem a pak už nepustíš. Samozřejmě pokud bude ten svůj čínský lowcost dále dovybavovat Jetiboxem a jinými doplňky, tak bude mít i tu telemetrii, ale záhy zjistí, že z to pořád není ono, že plnohodnotnou moderní vysílačku z toho stejně nikdy neuddělá, jen prošustruje spoustu peněz. Nebo to ani nezjistí a bude spokojen ve své nevědomosti. Ale tak nebo tak z toho bude mít výrobce JeTi profit. Podle mne skvělá taktika. Já taky, ač fandím JETI, mám už tolik futabáckých FASST přijímaču a i 2 vysílačky (krom toho i 2 starší FM/PCM), že se mi moc přecházet nechce - stálo by to opravdu hodně peněz to vše nahradit a zatím ani nemám pořadný důvod. Mne kupříkladu ta telemetrie k mému létání moc nechybí, ale možná je to taky jen tou nevědomostí, protože jsem ji nikdy neměl. A právě proto si myslím, že potenciální zákazníci HighEndu se musí co nejdříve a ve velkém počtu lapit do sítě LowCostu.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: čtv 09.07.2015 12:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Pořád se na to díváme optikou low-cost modelařiny. Přijeď se mrknout v sobotu do Czechheavenu na Jets over Czech, před pár lety to skoro všichni létali s Futabou, dneska se to pomalu překlápí do Jeti. Právě tady v tom segmentu drahých modelů na západ od našich hranic docela boduje Jeti, hlavně nabídkou periferií a telemetrie. Ono je docela fajn, když máš k dispozici třeba palivoměr a elektronická baba ti decentně připomene, že ti zbývá v nádrži 20% na přistání. Cena přijímače u takovýchto modelů je míň, než jedna podvozková noha nebo lepší servo, přechod na jiný systém není tak bolestivý.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
mhabr
|
Napsal: čtv 09.07.2015 12:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.9.2009 Příspěvky: 1067 Bydliště: Brno sever
|
Je to tak, jak píše JirkaA. Byl jsem před měsícem na meetingu německých tryskáčů. Jen tak cvičně jsem si udělal statistiku rádií: 6x Jeti, 4x Futaba, 2x Graupner/SJ, 1x JR Propo. Ptal jsem se jednoho z těch s graupnerem, proč mají graupnera, přestože je z číny a odpověď byla - mají v nabídce senzorů palivoměr na kerosen a přijímače s vestavěnou stabilizací (a kromě toho mám graupnera celý život ). V téhle kataegorii cena rádia, přijímače a sensorů nehraje až tak roli, když jen pohon přijde na více peněz, než celé RC vybavení.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: čtv 09.07.2015 12:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
JirkaA píše: Cena přijímače u takovýchto modelů je míň, než jedna podvozková noha nebo lepší servo, přechod na jiný systém není tak bolestivý. ono hlavne cena celeho jeti ansablu, to jest prijimace centralboxu telemetrie a vysilacky i s pozlacenym sasi vyjde vetsinou na zlomek cely celeho modelu, takze tam se ten prechod opravdu ztrati
|
|
Nahoru |
|
|
Milan Nes
|
Napsal: čtv 09.07.2015 12:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2009 Příspěvky: 5761 Bydliště: Praha Obrázky: 38
|
No komplet je pod cenu turbíny i s holkou co drží slunečník:)
_________________ SOVA is YouR CO-pilot Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 09.07.2015 13:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Pánové, máte sice pravdu, ale já takhle budu uvažovat možná až tehdy, když i moje modely půjdou cenově do kategorie několika nebo i desitek tisíců €. A to taky možná nebude nikdy (ale člověk nikdy neví). V současnosti si opravdu vystačím s tou Futabou co mám a stav zbylého paliva v nádrži budu i nadále řešit tím, že přistanu raději trošku dřív. Holt, koukám se na to přesně tou optikou jak napsal JirkaA.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 09.07.2015 13:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Nicméně si pořád myslím, že i firme vyrábějící HighEnd pokud na sebe technologicky naváže část LowCostu, se to časem vyplatí. Prostě zvyk je železná košile, přesně jako ten co používá Graupner (i když je už čínský) protože celý život používá Graupner. Pokud získají jen pár procent těch co budou používat Jeti protože začínali na Jeti, tak mají vyhráno. Jinak já mám k JeTi mnohem blíž, než si možná mnozí myslíte.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: čtv 09.07.2015 13:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
VTjr píše: Pánové, máte sice pravdu, ale já takhle budu uvažovat možná až tehdy, když i moje modely půjdou cenově do kategorie několika nebo i desitek tisíců €. A to taky možná nebude nikdy (ale člověk nikdy neví). V současnosti si opravdu vystačím s tou Futabou co mám a stav zbylého paliva v nádrži budu i nadále řešit tím, že přistanu raději trošku dřív. Holt, koukám se na to přesně tou optikou jak napsal JirkaA. Ale jasně, každý to má jak chce. Já taky zatím nemám žádný zásadní důvod měnit FX-30, kromě toho důvodu, že jsem si Jeťáckou pultovku párkrát osahal (včetně napípání modelu kolegovi, který ji dostal k padesátinám a poněkud tápal s programováním, ale ten software je tak přehledný a intuitivní, že jsem ani na první pokus nepotřeboval manuál a poradili jsme si s tím docela rychle) a to rádio mi prostě dokonale sedí a bude to velmi pravděpodobně moje příští. Futabě totiž nějak ujel vlak a kromě extrémně drahých naleštěných barevných dotykáčů a obtížně použitelné telemetrie nemá co nabídnout, až mi rádio odejde věkem, není náhrada... No tak třeba za ty 4 roky k padesátinám ...
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Mad_Box
|
Napsal: čtv 09.07.2015 13:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.8.2005 Příspěvky: 2351 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
|
Já se třeba těším na nějaké ergonomické rádio které bohžel v nabídce krabic od Jeti velmi chybí a proto zatím stále držím starší JR DSX9. Model programuju jednou, ale rádio držím v ruce pokaždé.
_________________ Raptor E700 (MSH Brain) MiniProtos (miniVbar 5.2)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 09.07.2015 14:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JirkaA píše: ...No tak třeba za ty 4 roky k padesátinám ... Nebo za 5,5 let k mým šedesátínám. Jenže to už bude jak JeTi tak i Futaba úplně někde jinde, nemyslíš? Přesne jako před 5 lety JeTi defacto v tomto segmentu ještě nebylo a v HighEndu kraloval Graupner s Futabou. Jinak co se týče Futaby, tak chybou je, že každou typovou řadu jakoby vyvíjel jiný tím, který jakoby nikdy neviděl jejich předchozí typové řady. Takže to, co se naučíš u jedné řady, téměř nevyužiješ u jiné. Zatím co třeba T10 má ovládání/programování příjemné a intuitivní, tak tam mi zas chybí to, že ten systém je jaksi uzavřen, nemá ani slot pro SD kartu, jen ten s ničím, kromě Futaby, nekompatibiliní Campac. Naproti tomu T12 je zas postavena na zcela jiné logice (podle mne horší programování je dost otrava), ale SD karta tam je. Stejně tak jako u kvalitativně původně mnohem nižší řadě T8, která ale dnes díky SD slotu, otevřenosti systému a mnoha Upgrade už předčí T9 i T10. JeTi má od začátku do dnes stejnou logiku, která se jen rozvíjí co do šíře ai hloubě - a to je opravdu dobře.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 09.07.2015 14:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Mad_Box píše: Já se třeba těším na nějaké ergonomické rádio které bohžel v nabídce krabic od Jeti velmi chybí a proto zatím stále držím starší JR DSX9. Model programuju jednou, ale rádio držím v ruce pokaždé. +1 Jak říkám, hlavní je si to zkusit v ruce!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|