Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1081 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 73  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 11:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.4.2008
Příspěvky: 5095
Bydliště: CA
jyrry píše:
No, je to lákavé... udělat si vlastní snímač toho co chci měřit/vědět...
Ale to bych musel proniknout do toho Arduinování... najít vhodné vlákno co to obnáší, co se k tomu potřebuje...

Lark: jojo 8)

Stavba je tu
http://lubo111.rajce.idnes.cz/Vario_do_ ... e_Taranis/

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 12:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Jo tááák... jde o to "jen" nasypat ten program do procesoru, ju?
To by se snad dalo zkusit... hraní na podzimní večery... ne že bych to nějak moc potřeboval (vario, GPS mám) ale zajímá mně to, bylo by hezké umět něco dalšího.

Dík za info.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 13:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Zajímavé by bylo čidlo kritického úhlu náběhu pro varování před pádovkou. Pitotka to nezvládá a GPS už vůbec ne. Pokud se toho někdo ujme, tak rád budu testerem. Klidně si navrtám do ér díry. :) U jetů a jiných rychlých se používá takový plandavý praporek na boku trupu v místech začátku kabiny. Možná už jste si toho někdo všiml. Hýbá to potenciometrem. Pomalejší éra mají snímač tlaku pod náběžkou.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 14:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To čidlo kritického úhlu náběhu by blo dobré. Kdyby to někdo postavil, jak to ale zkalibrovat, aby to bylo spolehlivé?
Jyrry ty ten Gr. senzor vario s GPS používáš? Já ho mám taky a po koupi fungovalo dobře, ale pak leželo asi dva roky v krabičce a když jsem ho teď namontoval, funguje mi jen vario a výškoměr, ale GPS nemůžu rozchodit. Hledáním v diskuzi jsem zjistil, že je na GPS záložní akumulátorek 3V a ten byl vybitý, tak jsem ho nabil, ale GPS je stejně mrtvá. Nevidí ani jeden satelit. Nemáš s tím nějakou zkušenost (nebo někdo jiný). Používám ho zatím jen jako vario a výškoměr, a GPS mi až tolik nevadí, ale jako pojistka pro hledání modelu po havárii, nebo úletu b se hodila.
Jinak to vario se dá přepnout na rozlišení 0,5m/s.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 14:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No, z nějakého popudu jsem si to GPS koupil, chvíli si s tím hrál, kolega kvůli tomu i nakřápnul éro (co nejrychlejší průlet na zádech co nejníž... byl teda fakt hodně rychlý a hlavně hooodně nízko :mrgreen: ). Teď to leží a čeká na další "hrací období"... Měl bych to tedy provětrat... Příležitost bude - druhý zálet B-25...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 16:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Lark píše:
To čidlo kritického úhlu náběhu by blo dobré. Kdyby to někdo postavil, jak to ale zkalibrovat, aby to bylo spolehlivé?


Jak myslíš skalibrovat? Je potřeba aby to spolehlivě a rychle snímalo polohu toho praporku nebo tlak a převádělo na data. Vlastní nastavení hlášení se musí udělat na modelu. Prostě se musí to éro párkrát k pádovce přivést, jako u skutečného éra. Hlášení musí přijít ještě s rezervou.

Skutečný Čmelák to má spojené s rychloměrem a hlášení se nastavuje o 15 km/h dřív. Snímač je pod náběžkou kousek od pitotky. Možná jsi viděl, jak je v křídle strčená závlačka spojená provázkem se šprckou na pitotce. Tou závlačkou je ucpaný ten snímač, aby si tam mouchy a brouci neudělali hnízdo a neucpali to. :)

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 16:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Přimlouval bych se k přenosu do tématu Gr. HoTT a telemetrie.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 20:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Proto jsem se ptal na tu kalibraci. Takže by se to muselo pro každý model po zalétnutí nastavit. Tedy ze záznamu telemetrie, třeba podle propadu na výškoměru?

To jyrry: Ten GPS modul je potřeba občas připojit na baterku, třeba samostatně na 4čl. NiMH ab se ten akumulátorek dobil. Spotřeba čidla je rovných 100mA.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner MZ-24 HOTT
PříspěvekNapsal: čtv 08.09.2016 20:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
janva9 píše:
Přimlouval bych se k přenosu do tématu Gr. HoTT a telemetrie.

Taky bych se přimlouval za přesunutí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner HOTT a telemetrie
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 12:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
To snímání kritického úhlu náběhu mi nedá pokoj. Našel jsem jednu bakalářku, která o tom stručně ale výstižně pojednává. (Čmelákovský systém je v kapitole 3.3)

https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=56624

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner HOTT a telemetrie
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 15:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tak jsem to prohlížel, ale pořád vidím spoustu proměnných. U toho systému na Zlínech jde taky o to, kam přesně ten kanálek umístit, aby byl v tom správném místě a jak už jsem psal, jakým způsobem seřídit ten spínač, aby to spínalo opravdu na rozhraní minimálky a pádovky, když ta hranice je hodně závislé na zatížení i na náklonu křídla. Ladit to způsobem pokus, omyl při létání až k pádovce mi přijde dobré tak na rozbití éra, i když by se to dalo provádět v dostatečné výšce. Pořád to ale bude hrozné laborování. Stav toho spínače by se dal jednoduše posílat na zem (u HoTTu) třeba zapojením odporového děliče místo teplotního čidla a jeden odpor děliče přemosťovat tím spínačem, nebo pokud by se dal použít nějaký převodník tlaku, to vyhodnocovat napěťovým vstupem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner HOTT a telemetrie
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 18:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Zatížení křídla prakticky nemá vliv. Téměř každé éro, než přejde do pádu, začne prosedat. To je ten moment, kdy potřebujeme hlášku. V ten moment naroste ve ''slavíku'' tlak a roztáhne baro krabici v rychloměru u Zlin systému. U Cessna systému zase nastane podlak (fixírkový efekt na náběžce). Jde tedy o snímání toho tlaku a jeho převod.
Nelze to nastavit jinak, než zkouškou za letu.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner HOTT a telemetrie
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 19:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jó to všechno chápu, ale kolik těch zkušebních letů pro seřízení budeš muset udělat. Zdá se mi to moc komplikovaný. Než to vyladím, tak to éro dřív rozsekám. Alespoň já asi určitě. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner HOTT a telemetrie
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 20:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
:) Hrubé odladění se musí udělat na zkušebním éru a těch startů bude opravdu hodně. Na Čmeláka už si dáš odladěné čidlo s nastavenou vyšší hranicí a při několika letech to jen doladíš. Základní zkouška se dá udělat i lehounkým fouknutím hubou. :)

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Graupner HOTT a telemetrie
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 21:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Na to já už nemám. Až budeš mít nějakou představu, tak se nezapomeň pochlubit. Bylo by to určitě hodně užitečné, jen nevím jestli je něco takového realizovatelné na modelu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1081 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 73  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz