Autor |
Zpráva |
Petronel
|
Napsal: čtv 13.12.2018 10:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
pkotatko píše: Odkud jsi ? Ahoj, jsem z Pardubic.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 13.12.2018 10:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
TomasC píše: Na straně 37 návodu k Assist 12 je myslím vše popsáno. Věřím, že pochopitelně....
Přiřazení spínačů ke kanálům zvládáš?
A samozřejmě, že pokud chceš, tak přijeď. Ukážu ti, jak se to dělá.
Ahoj, přiřazení přepínačů zvládám. U strany 37 jsem chápal a i vyzkoušel, že 2-polohovým přepínačem stabilizaci pouze kompletně vypnu, ale nezapnu tím již záchranu, to jsem chtěl momentovým přepínaćem. Když na 3-polohový přepínač umístím režimy Assistu včetně záchrany a 2-tlačítkový přepnu, tak bude stabilizace plně vypnutá, opět bez možnosti použití 3-tlačítkový přepínač. Takže pokud budu lítat bez stabilizace se zapnutým 2-tlačítkem, záchranu nemám kde zapnout. Myslím si, že bez mixů nebo logických spínačů to nepůjde. Ano, 3-polohový přepínač řeší záchranu, ale komplikovaně přecvakáváním. Momentový je rychlý a hned k nalezení. Ještě mě napadlo, že by možná šlo nastavit na 3-polohový stabilizaci a 2-polohový vypnout. Tím při letu jenom cvaknu 2-polohem a stabilizace funguje. Je to ale krkolomný v případě využívání různých módů za letu a potřebě bleskově sepnout záchranu.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 13.12.2018 10:46 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10752 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Rovnou říkám, že jsem nikdy nenastavoval kanál Fail-Safe, protože jsem to nechtěl....
Ale nevidím důvod, proč by nemělo zafungovat nastavení mžitkové spínače k nějakému kanálu u Fail-Safe a k tomu mít samozřejmě nastavený příslušné chování po Fail-safe : Inteligetní - stabilizovaný. Přepínaní letových režimů pro stabilizaci bych sem vůbec nemotal.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 13.12.2018 18:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
TomasC píše: Rovnou říkám, že jsem nikdy nenastavoval kanál Fail-Safe, protože jsem to nechtěl....
Ale nevidím důvod, proč by nemělo zafungovat nastavení mžitkové spínače k nějakému kanálu u Fail-Safe a k tomu mít samozřejmě nastavený příslušné chování po Fail-safe : Inteligetní - stabilizovaný. Přepínaní letových režimů pro stabilizaci bych sem vůbec nemotal. Ahoj, dnes jsem ve vzduchu zkusil inteligentní Fail-Safe a výsledkem bylo rychlejší klesání modelu, spolu s otáčením se v kruhu dolů. Kdybych to tak nechal, o model bych přišel, žádné srovnání do horizontu. Procházel jsem znovu nastavení v Assistu a nevím, čím můžu ovlivnit inteligentní Fail-Safe. Domnívám se, že je určen primárně pro svoji funkci, pro záchranu není nastavitelný. Pokud jej nastavím "neinteligentně", určitě to nebude záchrana, ale choval by se dle přednastavených pozic. Ještě jsem psal do Jeti o radu, odpověděli mě, že standardně to nepůjde, záchranný mód se nesepne přes momentový přepínač. Jedinou možností jak kombinovat dva přepínače je přes Lua script, který ale vůbec neumím. Kdyby to někdo dokázal, revanšoval bych se
|
|
Nahoru |
|
|
gunter
|
Napsal: pát 28.12.2018 21:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 1.6.2003 Příspěvky: 122 Bydliště: Nitra Obrázky: 37
|
Ma niekto v praxi overene, či DS14/16, s týmito držiakmi pre dvojbodový remeň, sa dá umiestniť do zimného obalu DS? Skúšali sme to s DC obalom, kryt je široký, nezmestí sa medzi držiaky. Příloha:
Ds01.jpg [ 234.49 KiB | Zobrazeno 2423 krát ]
Příloha:
Ds03.jpg [ 192.78 KiB | Zobrazeno 2423 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 28.12.2018 21:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
S DC-16 to jde.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 21.01.2019 11:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Tak já to zkusím tady, snad se tu taky nebudou poměřovat ergonomie Umí JETI systém současně telemetrii ze dvou regulátorů?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
rc-letani
|
Napsal: pon 21.01.2019 21:40 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.1.2014 Příspěvky: 64 Bydliště: Brno Obrázky: 24
|
jyrry píše: Tak já to zkusím tady, snad se tu taky nebudou poměřovat ergonomie Umí JETI systém současně telemetrii ze dvou regulátorů? Jirko, vidím v obou příbuzných tématech Tvůj dotaz, tak první reakce. Ze dvou regulátorů současně jsem to neověřoval, ale pokud budou oba telemetrické, tak určitě, protože při použití jiných čidel si zvolíš, co chceš zobrazovat, prostě cokoliv, co Ti z připojených čidel přichází za telemetrický signál. A potom si to libovolně seřadíš na displeji vysílače, buď větším nebo menším zobrazení. Podle zvolené velikosti je přizpůsobený i počet zobrazených telemetrických veličin. A ty můžeš naskládat do více jednotlivých obrazovek, v kterých můžeš šipkami L+R průběžně listovat. Logy telemetrie si samozřejmě ukládáš do vysílače k následnému stažení a rozboru v Jeti studiu (volně stáhnutelné). Dále si můžeš nastaveným ovl.prvkem ukládat obrazovky vysílače (PrintScreen). Nejvíc jsem obrazovek jsem měl zatím 3, ale v jednoduchosti je krása a důležité údaje, které mne zajímají si dávám na první obrazovku, která se vlastně objeví po zapnutí vysílače, a navíc si nastavuji větší zobrazení, které snadno za letu přečtu. Jelikož toto vlákno sleduji, určitě se to probíralo, a navíc je volně stáhnutelný manuál, kde je to 100% popsáno. I když programování je tak jednoduché, že ho v podstatě potom ani nepotřebuješ, studoval jsem ho hlavně před pořízením rádia.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 21.01.2019 22:38 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10752 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Je to přesně tak, jak to rc-letani píše. Ale pro tvůj klid jsem udělal pár obrázků... Zapojen je přijímač REX 6, kde jsem přehodil kanály 5 a 6 na příjem dat z čidel. V seznamu je vidět, že loguji i polohu páky plynu (P2), ale normálně mám zalogované všechny 4. Něco jako černá skříňka na ruce. Použil jsem ležící MEZON 130, MEZON PRO z pyloňáku, Speed senzor 450. Celkový pohled je na obrázku. Zapojení prijímače je poněkud vytížené, ale to lze řešit jiným přijímačem nebo Expandérem. Motory jsou různé, proto různé otáčky. Do pitotky jsem nefoukal . Pokud chceš, tak z toho mohu udělat nějaké grafy, ale to je jen variace na téma...
Přílohy: |
Bez názvu.png [ 34.08 KiB | Zobrazeno 1876 krát ]
|
DSC_3375.JPG [ 109.59 KiB | Zobrazeno 1876 krát ]
|
DSC_3377.JPG [ 127.67 KiB | Zobrazeno 1876 krát ]
|
DSC_3378.JPG [ 71.99 KiB | Zobrazeno 1876 krát ]
|
DSC_3379.JPG [ 76.56 KiB | Zobrazeno 1876 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 21.01.2019 23:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Pánové, díky za info, já se chtěl jen zeptat jak konkrétně tohle má JETI pořešené. Gr. HoTT zatím umí jen jeden telemetrický regl, dva nedává (ale kombinace regl-vario-napěťový senzor a pod. to umí, zase tak hloupé to není). Ale to je jedno, pořídit do dvoumotora dva Gr. telemetrické regly je skoro nad mé ekonomické možnosti (resp. nezbylo by zase na něco jiného) a pořídit JETI už vůbec ne, budu teď na 3 měsíce doma na neschopence a příjmy budou tedy dost omezené Sledování dodané kapacity po letu mi zatím uspokojovalo, tak v tom budu pokračovat.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: úte 22.01.2019 7:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Takhle nějak to funguje i u GR MZ-32. Tam už hodnoty z čidel posílá přijímač v paketech a vyhodnocuje to vysílač. Včetně hlášek. Až se k ní zase dostanu, tak to vyzkouším.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 22.01.2019 10:48 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10752 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
A tady je obrázek, když se to nasype do JETI studia. Samozřejmě, že jsou data a grafy dostupné i přímo na vysílačce, ale tohle je přehlednější. Ostatně je tam vidět, že MEZON 130, je to přesně ten regulátor z videa https://www.youtube.com/watch?v=U_3Jp2e6vJE cca 53minuta a současný Mezon PRO, který loguje už po desetinách Ampéru.
Přílohy: |
mezon.png [ 84.23 KiB | Zobrazeno 1672 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 22.01.2019 13:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Ahojte, chystám se na přestavbu traktora od Brudera. A zřejmě bych dal motor s převodovkou nebo servo do každého kola a motory na pravé straně spojil jedním regulátorem a to stejné vlevo. Abych pak mohl přes vysílačku simulovat funkci diferenciálu, aby při zatáčení jela vnější strana rychleji než vnitřní. A moje otázka je, jestli to při takové sestavě dokážu na DC-16 napípat, aby to takto fungovalo? Předem díky za rady.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: úte 22.01.2019 15:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Napípat to dokážeš, ale jestli to bude fungovat v praxi nevim
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 22.01.2019 15:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
To jsem rád a poradíš, jak to udělat? Aby když zatočím jela jedna strana rychleji než druhá.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|