Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: úte 22.11.2022 8:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
Nastav si na OSD zobrazeni podelneho sklonu. Kdyz letis v manual mode v horizontu, neukazuje to nejaky podelny sklon? Zacal bych tim , ze bych FC napolohoval tak, aby byl pri letu v horizontu v nule, mensi odchylku bych donastavil prikazem v CLI.

_________________
Libor


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: úte 22.11.2022 8:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
MANUAL a ACRO jsou rozdilne rezimy. ACRO je rezim, kde se na rizeni podili autopilot. Jen MANUAL je rezim, kdy FC do rizeni vubec nehrabe. Letadlo by melo letet v MANUAL mode s cestovnim plynem ustalenou dostatecnou rychlosti s kormidly blizko neutralu. Melo by byt v poradku teziste, aby nebylo treba tahat nebo tlacit.

_________________
Libor


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: úte 22.11.2022 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 580
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 49
Som v začiatkoch, prosím o odpustenie ak niečomu nerozumiem.
Ťažisko je ok, do trimov vo vysielačke som nesiahal.
Zálet bol ok, až do autotune to lietalo ok, až po autotune začal padať do vývrtky, letí ,,natiahnutý´´ a všimol som si výchylku VOP nahor na pritiahnuté, v nastavení INAV je po autotune stredová poloha výškovky zmenená niekde na 1300, teda nie pôvodných +-1500 ako som dal pred záletom. Tzn, že nesprávna akože nulová poloha VOP je výsledkom autotune, je chybná.
Je to nelietateľné a nebezpečné.
Autotune som skúšal 8x, stredová poloha VOP zostala v ,,nataženo´´.
Mám teda dotrimovať v INAV výškovku späť k nule?
Či to má súvis s tým, že pre všetky letové režimy mám odfajfknuté, že autotrim je stále zapnutý, neviem.
Videá na webe o INAV5 som prešiel.
Neviem či mám urobiť nastavenie autotrim na stránke
https://inavfixedwinggroup.com/guides/t ... n-the-air/
či mám nechať autotrim stále zapnutý a či to súvisí s mojim problémom.
A už vôbec nerozumiem : .... Trimy nemam globalni. Co si natrimuji v manual mode, neovlivni trimy v ostatnich mode, kdy ridi FC. Pro ty mam trimy v nule.....

Ďakujem Ľudo.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: úte 22.11.2022 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 580
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 49
A áno v manuále akotak riaditeľné - len sa vzpína a padne do vývrtky, nutné tlačiť nos nadol.
V režime horizon aj Acro hneď padá do vývrtky.
FC mám v rovine, bočný náklon nie je.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: stř 23.11.2022 18:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
No tak když to neletí dobře manuálně řízené, tak je problém s letadlem. Těžiště?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: stř 23.11.2022 21:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 580
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 49
Pri zálete ťažisko v doporučenej polohe, zálet - 2 baterky úplne v poriadku aj očami aj cez okuliare letelo ako má.
Potom po autotune sa stredová poloha VOP posunula do výchylky cca 10-15° nahor a je problém.
Či to je následok autotune neviem, či to je problém, že autotrim stále zapnutý neviem.
To je všetko.
O INAV toho zatiaľ viac neviem ako viem, ale nie je to problém skôr autotrimu?
Okrem toho po autotune sa vždy nastavila hodnota pitch level 10°C, čo je strašne veľa. Aj tento model predsa pri uhle nábehu 10° musí spadnúť do vývrtky.
Asi jediná cesta je v outputs dať servá do +- 1500 aby to letelo rovno.
Inak, ako všetky videá o autotune hovoria čo treba, tak s AtomRc Seal to tak ľahké nie je, proste model typu beta 1400 pri max. výchylkách krídelok a VOP vždy niekam poriadne uhne takže potom kým sa nájde horizont aby sa dala ďalšia max. výchylka, to nie je ako letieť autotune nejaké rovné samokrídlo.
V podstate výsledok autotune je fajn, pretože odozva na riadenie je akurátna.
Okrem VOP. :lol:
Ľ.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 8:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2777
Bydliště: Zavar, SK
ludicek píše:
Pri zálete ťažisko v doporučenej polohe, zálet - 2 baterky úplne v poriadku aj očami aj cez okuliare letelo ako má.
Potom po autotune sa stredová poloha VOP posunula do výchylky cca 10-15° nahor a je problém.
Či to je následok autotune neviem, či to je problém, že autotrim stále zapnutý neviem.
...

Skus si pohladat, ako zrusit hodnoty, co do toho napchal AutoTune a daj tam default. Pokial to po zalete lietalo OK aj pri RTH a ostatnych automatickych modoch, nechal by som to tak.
AutoTune ma byt na pomoc, pokial veci len komplikuje, ignoroval by som ho...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 9:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
Autotune by nemelo mit na trimovani vliv. Pri autotune se FC uci, jak velke vychylky pro jak rychle obraty je treba. Je to doladeni regulacnich konstant. Vysledky ziskane za letu je treba ulozit, autotune se ma pred pristanim vypnout. https://github.com/iNavFlight/inav/blob ... xedwing.md
Nastavil bych si default hodnoty a nezabyval bych se autotune v teto fazi seznamovani s Inav. Prvotni je, aby letadlo i v automatickych rezimech letelo samo a nepadalo, aby fungovalo RTH.

_________________
Libor


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 9:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
Na neutralni polohu kormidel ma vliv Autotrim, leti-li to sporadane v Manual mode, neni duvod Autotrim pouzit. Jak se muze pouzit, je hezky popsano zde: https://inavfixedwinggroup.com/guides/t ... o-autotrim

_________________
Libor


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 9:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
Stale zapnuty autotrim nedava smysl. Je treba letet rovne v ustalenem horizontalnim letu, zapnout Autotrim, letet jeste nekolik sekund rovne, FC si ulozi polohy serv. Ulozi se to tak, ze se pristane, disarmem se to ulozi. Az potom se Autotrim vypne.
Mit ho zapnuty porad znamena, ze se ulozi nejake nesmyslne hodnoty.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 9:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1100
Bydliště: Teplice, Praha
Jestli ti to leti pekne rovne se servy ve stredovych polohach, neresil bych autotrim ani autotune a soustredil bych se na zprovozneni rezimu Angle, Horizon, Althold, Poshold. Ty jsou predpokladem k fungovani RTH. Jestli ne, pouzij Autotrim, ale tak, jak je popsano: letet rovne, prepnout Autotrim, vydrzet par vterin v ukazkovem letu, pristat a disarm.
Nebo si to v Manual mode vytrimovat a potom mechanicky nastavit tahla tak, aby kormidla se signalem 1500 ms byly ve spravne poloze.

_________________
Libor


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 580
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 49
OK, vykonám.
Ďakujem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: INAV
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 19:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2777
Bydliště: Zavar, SK
Libor píše:
MANUAL a ACRO jsou rozdilne rezimy...

Kde sa to možno dočítať?
V INAV 5.1.0 mám možnosť nastaviť len MANUAL. ACRO mi to síce dole vľavo zobrazuje, ale nejde mi s tým nič robiť. Osobne som bol doteraz v tom, že MANUAL a ACRO je to isté...
Edit: OK, už som našiel, sypem si popol na hlavu :(

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: zahradnik a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz