Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: úte 27.10.2020 21:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 27.10.2020
Příspěvky: 3
Zdravím, prosím o radu
Určitě se zde někdo vyznáte, nebo mě dokáže nasměrovat zajímá mě a potřebuji objasnit

1.rozdíl mezi dvoulistým a trojlistým šroubem, k čemu jsou vhodné (který je vhodný abych z loďky vymáčkl co nejvíc, který je efektivnější- šroub bude v loďce stále ponořen)- případně doplním další potřebné parametry
2. jestli je podstatné zda instaluji levý či pravý šroub
Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: úte 27.10.2020 21:09 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Na vyšší otáčky a rychlejší loď, která jezdí ve skluzu dvoulist, na nižší otáčky a větší sílu při pomalejší jízdě na výtlačné trupy je lepší třílist.
Pokud nemáš dva, není důvod řešit pravo nebo levotočivý.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: úte 27.10.2020 22:31 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10798
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
A za mě je ještě hledisko, že pokud chci s lodí couvat, tak musím vyzkoušet několik šroubů. Až to začne jezdit aspoň trochu rovně směrem vzad..


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 0:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 30.4.2015
Příspěvky: 216
Bydliště: Třinec
Nirvan.a píše:
Zdravím, prosím o radu
Určitě se zde někdo vyznáte, nebo mě dokáže nasměrovat zajímá mě a potřebuji objasnit

1.rozdíl mezi dvoulistým a trojlistým šroubem, k čemu jsou vhodné (který je vhodný abych z loďky vymáčkl co nejvíc, který je efektivnější- šroub bude v loďce stále ponořen)- případně doplním další potřebné parametry
2. jestli je podstatné zda instaluji levý či pravý šroub
Děkuji


1) čím vyšší otáčky, tím míň listů šroubu. Jde o to, aby při chodu list šel v "čisté", tj. předchozím listem neovlivněné vodě. Proto rychlostní lodě mají dvoulisty, běžné tří- a více listy.

2) v pravotočivých je větší výběr, rychlostní asi ani jiné neseženeš. Výhoda pravotočivého je v tom, že naprostou většinu času jede loď vpřed a šroub se na závitu dotahuje. Levotočivý musíš dobře zajistit abys ho neztratil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 1:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7456
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
1) TomasC: "Až to začne jezdit aspoň trochu rovně směrem vzad" Přiznávám, že příčina mi není úplně jasná

2) BTW Problém který tuším je, že i když ESC má vpřed (F) i vzad (B) 100%, tak v rychlostech F a B bude rozdíl.
Lodní šrouby co mají fungovat v režimu F i B musí být k tomu uzpůsobeny - navrženy - kompromis - profil lopatek

Nirvan.a: uvádí: (... abych z loďky vymáčkl co nejvíc, který je efektivnější- šroub bude v loďce stále ponořen)
To ale není odpověď na otázku: Zda staví něco co by mělo jet maketou rychlostí v režimu výtlačné plavby,
nebo nějaký rychlík co přechází do kluzu, aby jel co nejvyšší rychlost.


Naposledy upravil guchar dne stř 28.10.2020 2:49, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 1:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7456
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Vliv reakčního momentu mne sice napadl, ale neumím dát dohromady další podmínky kdy se stane "neřešitelný"

Citace: Za klidného počasí se jediným větším problémem může stát omezená schopnost couvání konkrétní lodě.
To byl i případ Oysteru 39 Freelord, s nímž jsem na Jadranu plachtil v letech 1997–2000. Při couvání uhýbala záď
vlivem reakčního momentu vrtule na levobok (z pohledu kormidelníka stojícího čelem k zádi doprava) tak zběsile,
že se přímý směr nedal udržet a loď někdy nechytila stopu ani po desítkách metrů.

Noční můra mooring – jak na něj? - By -red- -28 září, 2017
https://krasajachtingu.cz/nocni-mura-mooring-jak-na-nej/
*) mooring = vyvázaní (zajištění) plavidla k pacholíkům na molu (bóji/bójkám na hladině)

" loď musí ať dopředu či dozadu, alespoň 15-20 m plout a musím ji pod kormidlem cítit že reaguje.
I kdybych měl už do maríny vcouvat. Pak může jít při couvání lépe za kormidlem než při plavbě vpřed.
Píšu může, já to nemám tak jednoznačně vyzkoušené."
Jak nezdemolovat marinu - školení - http://www.jachting.info/viewtopic.php?t=8390&start=25


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 13:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 27.10.2020
Příspěvky: 3
Dobrý den všem děkuji za osvětlení situace ohledně výběru šroubu
Pro doplnění v loďce bude tento motor
https://www.aliexpress.com/item/4000312229569.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dxgr6sZ
a loďka bude ve velikosti viz. obrázky, je to můj zimní projekt.

Jen pro představu, mělo by to umět toto https://www.instagram.com/p/CD4OZNiBTLv/?utm_source=ig_web_copy_link
a nebo toto https://www.instagram.com/p/By3FEbxlEe2/?utm_source=ig_web_copy_link


Přílohy:
WhatsApp Image 2020-10-28 at 09.29.23.jpeg
WhatsApp Image 2020-10-28 at 09.29.23.jpeg
[ 109.9 KiB | Zobrazeno 7630 krát ]

WhatsApp Image 2020-10-28 at 09.29.23 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-10-28 at 09.29.23 (1).jpeg
[ 85.07 KiB | Zobrazeno 7630 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 14:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.6.2004
Příspěvky: 501
Bydliště: Olomouc
Nirvan.a píše:
Zdravím, prosím o radu
Určitě se zde někdo vyznáte, nebo mě dokáže nasměrovat zajímá mě a potřebuji objasnit

1.rozdíl mezi dvoulistým a trojlistým šroubem, k čemu jsou vhodné (který je vhodný abych z loďky vymáčkl co nejvíc, který je efektivnější- šroub bude v loďce stále ponořen)- případně doplním další potřebné parametry
2. jestli je podstatné zda instaluji levý či pravý šroub
Děkuji

z čeho chceš ten motor krmit?počet čl a chemii?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 15:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 27.10.2020
Příspěvky: 3
No ja nevim, zda je to zde vhodne rozebirat, tema se tykalo lodniho sroubu ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 17:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7456
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Tvarem to připomíná zavážecí loďky. Na 1. videu je někdo s prutem, a ty vlny nejsou zrovna malé.
Na tom 2. videu to zase jede dost svižně. Vysvětlení je v názvu videa скоростного прикормочного кораблика
= Rychlostní zakrmovací člun +Podtext 1. Instagramu Fishboat Leon на море в сильную волну. = na větší vlny

Na přiložených obrázcích chybí něco jako pravítko se stupnicí centimetry. Na z www videa = napoví pár detailů
Сборка прикормочного кораблика Fishboat Leon
https://www.youtube.com/watch?v=A10u1hQuoCk
Сборка скоростного прикормочного кораблика Fishboat Shtorm
https://www.youtube.com/watch?v=FIQWZ843m68
Fishboat Shtorm - скоростной кораблик для завоза прикормки, снасти и тролинга.
Нижняя часть корпуса и крышка моторного отсека с лотком выполнены из ABS пластика толщиной 3 мм.
Палуба, моторная рама, кронштейн руля и рама для АКБ выполнены из алюминия
толщиной 1,5 мм с порошковой окраской.
В продаже: комплекты для сборки, а также отдельные элементы катера.
http://fishboat.pro/

To ale nic neříká o výbavě, kterou se chystáš použít (chystá použít Nirvan.a).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 17:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
guchar píše:
Vliv reakčního momentu mne sice napadl, ale neumím dát dohromady další podmínky kdy se stane "neřešitelný"

Citace: Za klidného počasí se jediným větším problémem může stát omezená schopnost couvání konkrétní lodě.
To byl i případ Oysteru 39 Freelord, s nímž jsem na Jadranu plachtil v letech 1997–2000. Při couvání uhýbala záď
vlivem reakčního momentu vrtule na levobok (z pohledu kormidelníka stojícího čelem k zádi doprava) tak zběsile,
že se přímý směr nedal udržet a loď někdy nechytila stopu ani po desítkách metrů.

To pochopíš až si to někdy sám zkusíš - co je to za obrovský problém (navíc u některých plachetnic je taky závěsný motor mimo osu a navíc ještě nejde natáčet tak jak by bylo třeba - na jednu stranu jde dobře, na druhou málo).
Takže z vlastní osobní zkušenosti - žádná legrace - s cizí (chováním neznámou) lodí, zejména za větru, zážitek který už s jistotou nikdy nezapomeneš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 17:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.6.2004
Příspěvky: 501
Bydliště: Olomouc
Nirvan.a píše:
No ja nevim, zda je to zde vhodne rozebirat, tema se tykalo lodniho sroubu ...

velikost a stoupání lodního šroubu je přímo uměrné napětí pohonné aku s potřebou jistého výkonu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2020 21:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.6.2004
Příspěvky: 501
Bydliště: Olomouc
bida píše:
velikost a stoupání lodního šroubu je přímo uměrné napětí pohonné aku s potřebou jistého výkonu.

naposledy když jsem ji skládal ,sem si měřil kolik papá který motor s potřebnou vrtulí...kouknu..al potřebuji vědět z čeho to bude živené...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: sob 31.10.2020 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2008
Příspěvky: 1354
Bydliště: Praha
Příloha:
VID_20200922_131621_Moment.jpg
VID_20200922_131621_Moment.jpg
[ 66.44 KiB | Zobrazeno 7392 krát ]

Zdravim, když jsme u těch lodních šroubů, mám dvoumotorový člun KB-23 a šrouby se točí proti sobě. Co se stane, když se budou točit souhlasně?
Předpokládám, že to bude trochu "táhnout" ke straně, ale snad se to dá doladit trimem nebo přímo kormidlem. Snad jedině, že to bude živěji reagovat na jednu stranu při zatáčení. Mám tam 2x speed 600 a přes převod.3:1 šrouby 50 mm a jede to jako čert.
Spotřeba cca 20 A na oba motory ze 3S5P Li-Iony. Jelikož se mi jeden šroub "vytočil" a na dně ho hledat nebudu, tak musím dát
náhradní stejného směru točení. Levý, aby se při plavbě hřídel jako "zašroubovávala"


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr lodního šroubu
PříspěvekNapsal: sob 31.10.2020 17:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7456
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Na ten co by se ve směru rotace povoluje patří na šroub a hřídel opačný závit.
Pokud má loď obousměrný ESC a má i couvat, ani to není 100% řešení.
Proto se pro šrouby používají i jiné trotlfest způsoby zajištění.

Kontramatice, červík, závlačka, ... Osobně jsem používal, nehezké a vodu vířící
matice za šroubem, provrtané 1mm, protažený a zahnutý vhodný drátek.
Často stačí i zvětšené tření a přítlak podél závitu položeného silonového vlasce přiměřené tloušťky Nutné kontroly

Tu nutnost kompenzace stáčení a odlišné reakce na zatáčení na jednu a druhou stranu popisuješ správně
Záleží na tom co jezdíš a jaké reakce od řízení potřebuješ a očekáváš.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: srabsrab a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz